Back to Audi > Nu een S8 Plus 2017

Je houdt het goed bij! Dit zijn natuurlijk rotklusjes maar op de langere termijn heb je er zeker plezier van.

Leuke combi !

1aFcVUL.jpeg

xJinzc0.jpeg

Gqy220o.jpeg

9gVfkHx.jpeg

WU5H2Em.jpeg

Leuke locatie, zo met die schaapjes!
Fijn hè, een haakje onder de auto. Weet die dame achter de kar van deze foto? ;)

Dat streven naar het perfecte is allemaal leuk, maar we worden het toch niet. Op de lange termijn hebben we veel meer aan authentieke foto's. Enne, niet teveel gas geven hè, dan is die aanhanger al leeg voor je goed en wel op de stort staat.

Dat streven naar het perfecte is allemaal leuk, maar we worden het toch niet. Op de lange termijn hebben we veel meer aan authentieke foto's. Enne, niet teveel gas geven hè, dan is die aanhanger al leeg voor je goed en wel op de stort staat.
Nee joh daar wordt je alleen maar ongelukkig van. Alhoewel met social men dit wel denkt tegenwoordig.

Nee komt goed. Zou wel handig wezen, scheelt mij weer tilwerk maar dat vind de gemeente niet goed natuurlijk. :devilish:

De audi is volledig van aluminium, zelfs de koets. Dit wordt een Audi Space Frame genoemd. Sommigen zullen dan denken dat is geweldig want je krijgt nooit roest. Dat klopt helemaal maar je krijgt wel oxidatie onder het lak. Het lak gaat dan bubbelen, het zal echter nooit doorrotten. Een A8 heeft rondom deurrubbers en die sluiten volledig af, ook langs de spatborden, dorpels, portier ernaast, boven, rondom dus. Mooi, prachtig en een mooi afgesloten cabine maar dat heeft ook nadelen zo'n rubber, vochtaccumulatie en zand dat ertussen komt wat het lak wegschuurt bij een steeds bewegende deur. Wat krijg je dan na 8 jaar: oxidatie. En dat moet je niet door laten gaan.

Het valt allemaal mee gelukkig en ben al met het eerste plekje begonnen.

Zo was het
0M6SURz.jpeg

Rubber lostrekken en plakkerdieplak
DLmMrYQ.jpeg

Grof opschuren en ontvetten
vEsJ7Ab.jpeg

Primeren
ccdo4Mt.jpeg

Kleur komt later. Steekt niet heel nauw, dit is niet in het zicht, dit zit tussen de deuren helemaal onderaan. Ik wil het oxidatieproces stoppen.

Bij mijn A2 (ook volledig aluminium) zaten op de A stijl ook wat bubbeltjes onder de lak. Geen roest, maar wel onderliggende oxidatie . beter gelijk aanpakken inderdaad

M'n Landrover en de Chryslers Sebring JS (motorkap) hadden er last van. Vooral waar een ander metaal aan het aluminium zat en er elektrolyse ontstond.

Olie van bak nogmaals vervangen ze waren bij de eerste ronde de filter vergeten. Nou prima, extra schoon nu.

Daarnaast is de thermostaat vervangen, lekkage is opgelost!

Knap hoor, respect, ik denk dat het % van S8 eigenaars dat zelf sleutelt echt wel achter de komma moet gezocht worden :ROFLMAO:
Is natuurlijk goed voor de John van de Rijts van deze wereld haha.
Fijne zomer gewenst met je luxueus kanon!

Knap hoor, respect, ik denk dat het % van S8 eigenaars dat zelf sleutelt echt wel achter de komma moet gezocht worden :ROFLMAO:
Is natuurlijk goed voor de John van de Rijts van deze wereld haha.
Fijne zomer gewenst met je luxueus kanon!
Thanks ;-) Dat komt denk ik wel goed. Alles bevalt alleen de motor hoor je nog vrij weinig. In Amerika zie je veel meer mensen die er wat mee doen. In nederland is een S8, vooral een plus sowieso een unicum.

Het lijkt allemaal moeilijk maar met een beetje geduld kom je best een eind hoor.

Ik ben ook nog trouwens bezig geweest met 1 van de remklauwen dat aan bleef lopen, linksachter werd de klauw snikje heet, de schijf ook, en aangezien dit best dure remmen zijn (1 remschijf aan de voorkant is 8000 euro!) wilde ik dit meteen oplossen toen ik erachter kwam. Want dan slijt het als een malle.
wQtENF7.png

Hoe kwam ik erachter? Ja ik hoorde af en toe steeds gepiep bij rustig rijden, rem bleef dus hangen dan. Wellicht omdat de audi even stil stond voordat ik hem kocht. Heb de blok wat los gemaakt en ingesmeerd, opgelost nu!

mtxWJL0.jpeg

Is het niet de zuiger in de remklauw die blijft hangen? Dus die klauw die dan uitelkaar moet om even op te frissen?

Mijn god, 8 rooitjes voor een remschijf... ben je al aan het sparen? Dat betekent dat de S8 over een poosje economisch total loss is, als je nog wat andere onderdelen nodig hebt ook?

Is het niet de zuiger in de remklauw die blijft hangen? Dus die klauw die dan uitelkaar moet om even op te frissen?

Mijn god, 8 rooitjes voor een remschijf... ben je al aan het sparen? Dat betekent dat de S8 over een poosje economisch total loss is, als je nog wat andere onderdelen nodig hebt ook?
Nee de zuiger heb ik bekeken dat was prima, de achterste blok zat allemaal vuil tussen die plaat en dat moest schoon. Heb dat ook ingevet en nu hangt die niet meer.

De voorste remschijven zijn bij mijn S8 net vervangen voordat ik hem kocht! En als je er normaal mee omgaat kunnen ze tonnen mee. Als ze wel ooit af zijn in mijn tijd dan of tweedehands of staal eronder, voor mij is het sowieso overkill.

Vandaag een nieuw aanhangertje gekocht, bij de hornbach. Moet toch zeggen mooi ding voor het geld. Het weegt niks en is voor de meeste dingen groot genoeg. En was wel ff lekker om met die hitte van vandaag lekker in de auto te zitten, moest nog iets ophalen dus zo'n 2 uur onderweg geweest. Audi gaf geen kik, heerlijk rustig cruisen.

8u0VphK.jpeg

Huif is er ook binnen enkele tellen vanaf. Maakt het inladen een stuk gemakkelijker
WMDVdom.jpeg

Top karretje, ik heb dezelfde. Ik heb ook een vlakzeil gekocht. De grote huif heb ik er eigenlijk nooit op.
En ik heb houten kantel steunen gemaakt met 10cm zwenkwieltjes, daarmee kan ik m op zn zij kantelen en dan lekker compact aan de kant zetten.

Top karretje, ik heb dezelfde. Ik heb ook een vlakzeil gekocht. De grote huif heb ik er eigenlijk nooit op.
En ik heb houten kantel steunen gemaakt met 10cm zwenkwieltjes, daarmee kan ik m op zn zij kantelen en dan lekker compact aan de kant zetten.
Interessant, hij heeft wel al origineel blokjes op de achterzijde om op de achterkant te parkeren. Zijwaarts is natuurlijk ook wel handig. Hoe zit het met het spatbord? Foto's van?

Mooi karretje inderdaad en, even opgezocht, inderdaad bijna belachelijk goedkoop. Zo'n huif erop lijkt me ook heel handig.
Nog wel even zwarte dopjes op de wielen.
Nee! Op utilitaire voertuigen staat niets zo goed als onbedekt staal.

Ik heb nog 13 inch wieldopjes liggen die klik ik er nog wel op, antraciet. Waarom? Tja vind ik gewoon leuk. En beschermt ook wel beetje tegen de elementen.

Andere uitlaat besteld, RVS, 70mm via FOSAB, Fox klepgestuurd op het originele computersysteem (MMI).

Milltek klinkt niet zo geweldig en ook nog eens duurder, een flapperend geluid, beetje apart.

Heb enkel dit systeem gehoord met middendemper, geen flapperend geluid en een zwaar en niet te overdreven effect, maar ik heb een pijp besteld (true dual) in plaats van middendemper dus wel iets luider. Enkele weken levertijd dus even geduld. Ben benieuwd naar het resultaat. Hoeft sowieso niet asociaal hard, geen behoefte aan een WOK of gezeur.

EKfdui9.png

Terug
Bovenaan