Back to Audi > Nu een S8 Plus 2017

Kans is juist aanwezig dat ik een facelift krijg als de oude voorraad op is. Er is nog geen VIN gekoppeld bij de bestelling dus kan nog alle kanten op. Als de nieuwe duurder uitvalt dan hoef je niet bij te betalen werd mij verteld. Als de prijs lager is dan krijg je wel het verschil terug.

Omdat het relatief lang duurt en als er wel een oude VIN wordt gekoppeld dan kan ik dus nog annuleren en opnieuw de Model 3 bestellen mocht ik de highland dan toch wensen zodra die is aangekondigd, hij zal toch echt komende weken aangekondigd worden begreep ik. Ook omdat er in China al stiekem reserveringen worden gedaan.

Verstandige keuze vooral, mijn broer heeft ook net een vrij jonge model 3 gekocht een dual motor performance.
Bizar hoe snel zoiets gaat, en de wegligging is echt goed, en vind ze eerlijk gezegd best mooi als je er wat langer naar kijkt.
Gelukkig heb ik geen auto nodig voor woon werk en de vriendin werkt ook dichtbij dus mijn hobby auto en haar oude perfecte Toyota Corolla blijven nog wel even.

Ik heb ooit in een vroege model 3 gereden en dat beviel totaal niet. Ja het rijden zelf was goed en natuurlijk indrukwekkende acceleratie. Maar als je verder kijkt dan het grote scherm was de afwerking echt op een heel laag niveau. Het schijnt dat de huidige exemplaren veel beter zijn inderdaad. Maar je krijgt dus niet de facelift?

Ze vermoeden dat de model 3 prijzen juist gigantisch gaan kelderen als die 30.000 nederlandse bijtellingsknallers ineens op de markt gaan komen volgend jaar. Desalniettemin is een model 3 wel een goede aanbieding op dit moment.

Wij rijden ook een EV als 2e auto, als hoofdauto rij ik nog wel even op benzine. Maar begrijp de keuze wel dat met de huidige brandstofprijzen het soms schrikken is. Gelukkig rijden wij niet zo veel.

Er kwamen destijds ook duizenden VW Golfjes vrij uit de lease en die bleven vreemd genoeg ook hun waarde behouden.
De Model 3 is de nieuwe Golf.
Waar de ID-reeks nog een puntje aan kan zuigen

VW doet het echt niet goed met de elektrische auto's. Het is niet voor niks dat er nu dikke voorraadkortingen zijn want ze raken de auto's gewoon niet kwijt. Ik ben benieuwd hoe de toekomst eruit gaat zien voor VW. Nu ze ook bijvoorbeeld het prachtige Arteon model discontinueren en die nieuwe lelijke passat hebben aangekondigd, ik zal geen klant zijn in de toekomst denk ik.

25 aug bestelling Model 3 SR gedaan, werd net gebeld door Tesla dat ik hoogstwaarschijnlijk de highland ontvang gezien de lange levertijd. (okt - dec). Hij kon het niet voor 100% garanderen maar wel voor 99%.
:)

Ik ben zeer benieuwd.

Ik heb goed getimed. Want ik krijg voor het oude bedrag de nieuwe auto. Nu echt bevestigd vanuit de dealer. Nu maar even afwachten op de leverdag. :) SEPP subsidie ook al goedgekeurd.

Dus 1000 eur minder door oude prijs, 3000 euro subsidie, 500 euro referral en krijg een wallcharger twv 500 "gratis" van de referral.

Nieuwe koplampen zeer mooi, achterin scherm met video mogelijkheid dikke plus. Geventileerde stoelen, meer dubbel glas (dak en portieren achter), LED verlichting binnen, en meer range. Ook is de achterzijde fraaier.

Kan nog altijd niet tippen qua looks tov Arteon en S7 maar technologisch gezien een dikke vooruitgang.

De nieuwe velgen zijn zonder de doppen ook heel mooi nu.

LmVs9so.png

Leuk, ben benieuwd hoe het je gaat bevallen.
Qua opmerking met betrekking tot petrolhead en liefhebber van techniek ga ik volledig mee in jouw redenering. Leuk om eens wat anders te proberen.

Van 8 naar 4 naar 0 cilinders, ik vind het zonde. What's next? "Ik heb mijn Tesla verkocht en een Stella E-bike gekocht en het is de beste keuze van mijn leven"?

Klopt maar heb geen zin om er elke keer op terug te komen (terwijl degenen die het zeggen vaak in simpele/oude bakken rijden die alleen maar kunnen dromen over zulke auto's :ROFLMAO:).

Ik vind het eerlijk gezegd nog wel meevallen met de aard van de reacties hier, laat je niet van de wijs brengen! Lekker bezig met de Tesla straks. Mooi dat de wielen er al liggen terwijl de M3 er nog niet eens is, dat typeert de liefhebber.

Ik ga sowieso een nieuw topic starten als die er is. Een mooie verse start dan. Dus dit topic ga ik niet in verder.

En ik blijf natuurlijk een liefhebber van mooie techniek (niet alleen auto's, ook motorfietsen e.d.) :D Boeit mij niks wat voor brandstof erin gaat.

Stroom is ook een soort brandstof, vooral als het van een kolencentrale komt.... Maar goed als je heel strikt kijkt dan is het energie ja.

Ik ben ook wel benieuwd naar je bevindingen over je nieuwe Model 3. Had ik de knaken, dan zou ik ook absoluut voor een Tesla Model 3 gaan.

Het lijkt me ook heel interessant om in een paar jaar tijd bepaalde uitersten op aandrijvingsgebied (achtcilinder, krachtig elektrisch) te hebben gereden. Zo heb je ook een breed referentiekader.

Mijn reactie van gisteren was misschien wat overdreven maar

Ik vind dit nogal een ommezwaai voor iemand die tot enkele weken geleden de username "smilespergallon" had...
Ik heb 15 jaar lang alleen maar in slurpende autos gereden (met uitzondering van de Arteon). Zo maar even een ommezwaai, je kent mij totaal niet dat is duidelijk. Prioriteiten en interesses veranderen nu eenmaal. Die belachelijkmakende opmerking over de Stella, daar kan ik niet zo goed over, elkaar een beetje met respect behandelen kom je heel ver mee.

Ik ben ook wel benieuwd naar je bevindingen over je nieuwe Model 3. Had ik de knaken, dan zou ik ook absoluut voor een Tesla Model 3 gaan.

Het lijkt me ook heel interessant om in een paar jaar tijd bepaalde uitersten op aandrijvingsgebied (achtcilinder, krachtig elektrisch) te hebben gereden. Zo heb je ook een breed referentiekader.
Het is een hele logische keus en de auto is nu echt goed (ik deed de testrit in het 2023 model dan). Plan eens een testrit zou ik zeggen! (y) Ik denk dat er straks ook wel leuke occasies voorbijkomen als je ook genoegen neemt met het oude model.

Hoe je Tesla ook ziet, het is een bedrijf dat echt wat heeft veranderd in het autolandschap. Geen gekke modellen, maar gewoon mooie auto's, maar dan electrisch. En onder aan de streep ontworpen als elektromobiel. Daar kunnen nog steeds niet veel merken tegenop. Hoe dat prijsstunten inelkaar zit weet ik niet, maar ze zorgen wel dat ze actueel blijven, daarmee. TS heeft een scherpe deal kunnen sluiten bijvoorbeeld.

Van wat ik er van zie, is de bouwkwaliteit wel vooruit gegaan ook. Ben benieuwd hoe de facelift 3 het gaat doen op dat vlak. De eerste model 3 heb ik wel eens gezien waarbij de kofferbak niet gespoten was, of met kapotte plastic delen affabriek, rare gaps tussen plaatwerkdelen etc. De latere model 3's hebben dat niet of nauwelijks. Ze leren dus, bij Tesla.

Ben benieuwd naar je ervaring en eerste beschouwingen en vergelijking met de VAG's die je ervoor had.

Gewoon "Miles per Kwh" . Veranderingen kunnen een mens goed doen, maar velen zijn te bang om het vertrouwde los te laten. Ben benieuwd naar je ervaringen met de Tesla. Een paar vrienden rijden in zo'n ding (1x prive een S, andere een M3 lease) en zijn laaiend enthousiast. Gaan heel Europa door zonder laadstress. De rondjes die ik in hun auto mocht sturen hebben een enorme indruk achter gelaten!

Rij al even erin rond, bevalt erg goed :) Wat een power en een lading aan opties. Veel luxer (alles is zacht in het interieur), ipv plastic in die VW die ik had. Ook goede geluidsysteem en achterin touchscreen voor de kids. Veel waarde voor je geld hoor.

Lachen hoe klein de meeste auto's in de spiegel worden als je plankgas geeft.

Zelfs stoelkoeling, stuurverwarming, alle glazen panelen zijn dubbel glas (incl deuren).

130 wh/km = 0,04 de km. En dat met bijna 300 PK en 420Nm.

KKDStyu.jpg

5tDVgyX.jpg

A6LnrT9.jpg

lk3IDUh.jpg

QMoBUzy.jpg

Tu7G2FT.jpg

MMZMgV2.jpg

Eén van de betere facelifts en (daarmee) ook een mooie auto. Op naar heel veel rijplezier i.c.m. schandalig goedkope kilometers!

Ik zie de facelift nu ook al geregeld rijden, overigens allemaal witte (niet zo mooi vind ik persoonlijk), aan het kenteken te zien niet de zelfde. Maar de facelift ziet er goed uit, maar met name de verbeteringen die zijn doorgevoerd zijn top wat ik zo hoor. Vind het van binnen nog steeds geen mooie auto maar zaken als geluid, luxe zijn een stuk beter geworden. Goede rij eigenschappen + goede EV techniek blijft natuurlijk. Het is gewoon een ijzersterke aanbieding waar weinig concurrenten aan kunnen tippen qua totaaplaatje. Het is wel een beetje wat de golf was, en voorheen de opel kadett, je ziet ze echt op elke straathoek staan, daar moet je niet gevoelig voor zijn :)

Laatst bewerkt:
Ik ben hier nog niet 1 andere tegengekomen op de weg. Wat is er anders obv het kenteken? Ik ben juist blij met wit, dit is mijn eerste witte auto. Had eerst altijd zwarte auto's welke altijd vies waren na een paar dagen.

Ik was de allereerste in Groningen die de Highland in ontvangst nam. De auto rijdt erg goed nu, onderstel is perfect afgesteld op comfort en toch goede bochtengedrag.

Ruitenwissers en autopilot doen het nog niet altijd goed helaas.

Het interieur is als je erin zit echt heel goed afgewerkt, VEEL beter dan de arteon die vol met plastic zat. In deze auto is er niet 1 paneel hard plastic, zelfs niet de raamomlijsting van het kleine 3 hoek ruitje bijvoorbeeld. Middenconsole vanachter is ook zacht en van stof aan de onderzijde. De stoelen zijn nu ook zacht (nep)leer aan de achterzijde. Handgrepen binnenin zacht leer, etc.

En ik heb voor nog geen 40k 8 jaar garantie op motor en accu, met bijna 300pk en 420Nm. Touchscreen achterin met netflix. Panoramadak, dubbel glas rondom, stuurverwarming en ga zo maar door.

Ga ik de v8 missen, tuurlijk maar dit heeft ook wel wat en zorgt voor een stuk minder stress aan mijn hoofd. Ik heb al genoeg aan mijn hoofd met mijn werk, studie, gezin en het dagelijkse leven, dus had daar geen zin meer in. Ik had een jaar geleden een evenement (die minder leuk was) waardoor ik besloot de hobby te stoppen. De arteon was ik op uitgekeken na een jaar, mooie auto om te zien maar reed best saai. Daarnaast de instelling van VAG: kom je niet voor je jaarlijkse beurt, je hebt geen recht meer op coulance, vind ik ook nogal een dwingende mentaliteit waar ik niet achter sta.

Ja ja hebt echt geluk dat je de facelift hebt gekregen wat dat betreft, schijnt echt enorm verbeterd te zijn (y)

En ja, qua geld is het gewoon een topaanbieding. Niet voor niets dat je ze zoveel ziet rijden

He hoi.

Tesla bevalt nog altijd goed, toch kon ik het niet laten om mijn ultieme (misschien wel laatste) V8 te kopen.

Een S8 Plus, origineel heeft 'ie 605 PK en 750Nm. Een sport differentieel en keramische remmen. Full Carbon, met nog een lage km stand. Omdat ik de Tesla ook behoud, puur als een auto om van te genieten zo af en toe.

Wel wat steenslag erop dus wil ik nog aanpakken, en wat corrosie door steenslag onderop de deur (minimaal), maar verder is 'ie nog vrij netjes. Mijn plan is om hem helemaal netjes te maken.

Wat foto's:

YoRwWsT.jpeg

gSz8myB.jpeg

UPdIVtX.jpg

mX1BiJS.jpg

0sOZtN9.jpg

jRRpWLF.jpg

MrebKVM.jpg

Lees ik dit nu goed? "Omdat ik de Tesla ook behoud, puur als een auto om van te genieten"....

Veel fijne kilometers gewenst!

Lees ik dit nu goed? "Omdat ik de Tesla ook behoud, puur als een auto om van te genieten"....

Veel fijne kilometers gewenst!
Ja, ik gebruik de Tesla voor woon-werk, deze Audi voor de leuke weekend ritjes of als mijn vrouw de Tesla nodig heeft. Zij heeft een Ford Focus (2015) maar deze gaan we verkopen. Ook omdat er altijd minimaal wel 1 auto thuis staat. Dus de Tesla delen is dan logischer.

Thanks !

Veel plezier met je nieuwe auto en veel veilige kilometers naar mooie bestemmingen! Maarre... je hebt toch gekozen voor een VAG product ondanks dat je niet zo te spreken was over de onderhouds/coulancepolitiek (maakt me verder trouwens niet zo uit maar het viel me op)?

Veel plezier met je nieuwe auto en veel veilige kilometers naar mooie bestemmingen! Maarre... je hebt toch gekozen voor een VAG product ondanks dat je niet zo te spreken was over de onderhouds/coulancepolitiek (maakt me verder trouwens niet zo uit maar het viel me op)?
Klopt, maar dat is allang vervlogen bij een Audi van 2017. Ik zal daarom ook niet weer zo maar een nieuwere VAG auto kopen, als een ander merk bij een nieuwere auto betere voorwaarden heeft. Thanks !

Je zult er in ieder geval veel plezier van hebben. Mooie foto's trouwens van het interieur, echt super mooi afgewerkt.

Wat een kanon! Logische keuze ook, lekker EV rijden voor de woon-werk ritjes. daar zijn ze prima voor geschikt.

Zeker genieten.

Wel nog aan het twijfelen over aanpassen van de uitlaat. Hij is nu behoorlijk stil. Maar heeft ook wel weer wat een wolf in schaapskleren. Kleppen gaan open met een dot gas maar alsnog is het niet echt een brul.

Met rustig rijden red ik trouwens ook de 1 op 11 met gemak buiten de bebouwde kom, niet slecht voor een V8 met zo veel power. Hij heeft dan ook 4-cyl modus wat ook meehelpt.
wnvNvVc.jpg

Wil daarnaast ook nog later android auto inbouwen aangezien de MMI interface nogal gedateerd is.

Daarbij ook nog enige gebruikerssporen in het interieur laten fixen, want is helaas achterin wel door inladen van spullen het eea beschadigd.

Van afstand maakte ik nog even een foto van de Audi gisteren, lijkt toch wel leuk zo
tS1NhYb.jpg

Wil daarnaast ook nog later android auto inbouwen aangezien de MMI interface nogal gedateerd is.

blifjt toch bijzonder, als je dan mijn vorige opel insignia kijkt, ook uit 2017. daar zit gewoon standaard, ongeacht de uitvoering apple carplay en android auto op. Op zo'n duits kanon die een veelvoud heeft gekost zit dat dan weer niet op. net als mijn huidige BMW uit 2019 dat ook nog niet op zat. Gelukkig wel te activeren met de hardware die er in zit.

blifjt toch bijzonder, als je dan mijn vorige opel insignia kijkt, ook uit 2017. daar zit gewoon standaard, ongeacht de uitvoering apple carplay en android auto op. Op zo'n duits kanon die een veelvoud heeft gekost zit dat dan weer niet op. net als mijn huidige BMW uit 2019 dat ook nog niet op zat. Gelukkig wel te activeren met de hardware die er in zit.
Sommige Audi's konden het wel in die tijd hoor alleen de A8 is een tijd blijven hangen in de MMI interface van de generatie ervoor helaas. Als je een C7.5 RS6 koopt dan kan je het softwarematig activeren vaak, in dezelfde bouwjaar. Gek maar goed, het is helaas niet anders.

Voor een nieuwprijs van 2 ton zou je wel anders verwachten inderdaad.

ik zie ook dat hier geen virtual cockpit in zit, dat was er in 2017 ook al. (ergens in 2014 of 2015 in hun modellen?)

Maar dus niet op het topmodel (of optioneel?)

Hoewel audi dat als een van de weinigen een volledig digitaal dashboard gelijk vrij goed voor elkaar had vind ik wat jij hebt eigenlijk wat mooier. weet niet hoe de rest er uit ziet, maar als ik denk wat het is dan is dat nog net de oudere generatie wat ik persoonlijk ook wat fraaier vind dan het meest recente met al die schermen

Dat was geen optie bij deze generatie, pas vanaf de D5, wat ze nu nog produceren.

Deze auto heeft alles nog als knoppen en heeft een uitklapbaar scherm.

Ik zal nog een paar interieurfoto's posten om een beeld te geven.

Maar dit is wel een S8 met de full-leather package, dus andere S8'en kunnen weer net anders zijn qua afwerking, elk paneel is leer en gestikseld en de hemel is suede, dus ook de onderzijde van deurpanelen en het gehele dashboard is leer met stiksels. Wel mooi, ook kwetsbaar.

85BezgQ.jpg

OJoJvRi.jpg

qTNzLtL.jpg

UyC3y77.jpg

z9FNijP.jpg

FOjKGJ4.png

Terug
Bovenaan