AutoWeek forum feedback topic

Ik heb vanmorgen herhaalde inlogpogingen gedaan en kreeg vaak een error 503 te zien, of het bericht dat de server offline was.

Reacties plussen kan ik nog steeds niet, ook niet na verwijderen van cookies...

De helft van de tijd moet ik opnieuw inloggen. Als ik al ingelogd ben wordt het nog vervelender want als ik dan een topic open kan ik niet reageren omdat ik dan eerst moet inloggen. Maar ja dat was ik al dus kan ik niet reageren.

Werkelijk, hoe moeilijk kan een forum nog zijn anno 2023?

Heb wat puntjes ontdekt mbt het inloggen:
Ik ben momenteel ingelogd via de knop onderaan een van de topics. Meestal kan ik dan gewoon posten (al wordt je eerst terug op de hoofdforumlijst gedropt). Maar hij logt niet in op DPG zelf. Dit moet ik apart doen.

Log ik daar juist als eerste in, ben ik soms Niet op het forum ingelogd.
Het lijken eigenlijk 2 losse accounts, in elk geval zit de inlog van het forum niet naar dpg gekoppeld.
Dit kan een klein codefoutje zijn of de hele codering ontbreekt gewoon. Ik kan me niet voorstellen dat het iets groots is, omdat het soms wel werkt.

Daarnaast viel het me op dat op Alle pagina's (van autoweek) Behalve het forum, er een rood kruisje of groen poppetje te zien is als je bent ingelogd. Bij het forum is dat NIET het geval. Daar lijkt dus ook iets te ontbreken. Ook (als je goed oplet) verspringt die knop bij het forum.
Ik weet niet of dit al genoemd was.

Daarnaast: Op mijn profiel staan ineens de laatste forumberichten van maanden geleden en 1 specifiek topic.
Enige tijd terug zag ik hier nog wel de meest recente forumberichten staan. Dus ik denk wel dat er aan het inlogprobleem gewerkt wordt. Maar de profielpagina lijkt nu weer gekoppeld te zijn aan het oude forum. (goh, zou dat nog ergens draaien op de achtergrond ofzo? kan ook conflicten geven)

Verder kwam ik het probleem met het getal tussen de haakjes in de adresbalk tegen. Dit zit in het topic volgen wat automatisch wordt ingeschakeld als je ooit hebt gereageerd op een topic (Dit zou eigenlijk gewoon automatisch uit moeten staan, dit soort services zijn prettiger als het om opt-in gaat)
Dit getal zakt Alleen als je al die topics los gaat ontvolgen (bovenaan topic rechts "Niet meer volgen")

Als je een topic niet volgt krijg je wel een optielijst, waardoor je e-mail alerts in kan stellen (of ze werken weet ik niet, maar ik begrijp uit dit topic dat daar nog iets in mis zou gaan?)
Bij de optie "Geen Meldingen Verzenden" staat het volgende vermeld:
"" Het forum zal nog steeds getoond worden op de gevolgde forums pagina, die gebruikt kan worden om alleen die forums te tonen waarin je interesse hebt."

Die 'Gevolgde Forums Pagina" is alleen nergens te vinden (of ik zoek niet goed genoeg? Dus ik kan ook niet "even" al die topics nalopen, omdat ik niet weet welke dat precies zijn natuurlijk.
Ik ga er van uit dat hiervan ergens een link ontbreekt of een forumoptie niet is aangevinkt (of beide) waardoor die pagina niet te vinden is.
Dit geldt ook voor het opt out/opt in idee. Dat zou ook gewoon ergens een optie moeten zijn binnen de software.

Hopelijk is er nog iemand die er wat aan de problemen kan gaan doen. Want in een halfjaar een forum ontwikkelen en online gooien om vervolgens een halfjaar daarna nog steeds geen fatsoenlijk werkend forum is gewoon jammer.
In die tijd hadden er al veel problemen opgelost kunnen zijn.

Daarnaast viel het me op dat op Alle pagina's (van autoweek) Behalve het forum, er een rood kruisje of groen poppetje te zien is als je bent ingelogd. Bij het forum is dat NIET het geval. Daar lijkt dus ook iets te ontbreken. Ook (als je goed oplet) verspringt die knop bij het forum.
Ik weet niet of dit al genoemd was.

Niet genoemd hier maar dit viel mij laatst ook op.

Ik heb nu op deze pagina ingelogd maar werd teruggeworpen naar het hoofd-forum pagina om van daaruit weer verder te kunnen; terug naar dit draadje dus.

Laatst bewerkt:
Precies hetzelfde zoals het gaat op de rest van de DPG forums. Er word een community manager aangesteld, er komen hele mooie praatjes. Er verandert helemaal niets, en de community manager stapt na een half jaar op.

Ik heb niet het idee dat er maar 1 persoon aan werkt. Dat kan ook helemaal niet als je zo'n forum gaat verbouwen.
Dat het er sowieso te weinig zijn, is wel duidelijk. Voor communitys als deze zal er een heel team nodig zijn dat zich allemaal richt op de stroomlijning van een community. (afgezien van de moderators)

Maar je zal je wel individueel op de forums moeten richten ipv een groot takenpakket voor je neus hebben liggen wat het heel lastig is om orde in te krijgen.
Ik heb de vacature gelezen, er wordt een hoop gevraagd van een community manager.

Als er steeds een verloop van mensen plaatsvind ga je nooit tot resultaten komen, zeker niet op de grote probleempunten en krijg je inderdaad dat alles half doodbloed of zelfs geheel.

Een kleiner takenpakket en meer mensen er op zetten (al dan niet tijdelijk) zou ervoor zorgen dat er beter kan worden gefocust op specifieke problemen en dan blijft zo-iemand ook langer werk doen waardoor er wel stappen kunnen worden gemaakt.

Hoog gras maaien gaat niet met een grasmaaier, die raakt binnen de kortste keren verstopt of oververhit.
Dat doe je veel beter met een zeis en meerdere personen tegelijk systematisch. Die ene boomstronk die grandioos in de weg staat kun je dan ook makkelijker tackelen, maar zelfs als dat niet lukt is er wel al een deel van het veld gemaaid....

Ik heb de vacature gelezen, er wordt een hoop gevraagd van een community manager.

Zeker. Ik vroeg mij daarbij af of men wel in beeld heeft wát precies de community is. Zijn dat de gebruikers hier op het forum.. samen met die van de frontpage? Of ook de gebruikers op andere DPG platforms waar AW content gedeeld wordt?
Gebruikers op andere Sociale Media waar AW actief is?

Als je als community manager in contact moet zijn met al die kanalen.. dan zijn die paar AW forumgebruikers nietig in het geheel, denk ik.

De laatste tijd krijg ik vaak foutmeldingen als ik een bericht wil plaatsen (via Chrome). Uiteindelijk lukt het wel om een bericht te plaatsen, maar daarvoor moet ik soms meerdere malen op "Plaats reactie" klikken.

Oeps! We zijn enkele problemen tegengekomen.
Oeps! We zijn enkele problemen tegengekomen. Probeer het later opnieuw. Meer foutdetails kunnen zich in de browserconsole bevinden.

Ja heb ik ook. Dan lukt een reactie plaatsen eerst wel en daarna niet meer terwijl ik gewoon ingelogd ben. Dan maar weer uit- en inloggen.

Dat opnieuw inloggen hoef ik dan weer niet te doen. Of nou ja, dat moet ik iedere dag steeds doen, maar dan blijf ik meestal wel ingelogd. Soms is er gedoe met mijn twee conflicterende DPG-accounts, maar nu gaat het weer even goed.

Overigens, ik heb twee keer een melding gestuurd (met een tussenpaus van een week of twee geloof ik, dus op schaal van drammerigheid scoor ik dan hooguit een acht uit tien) of deze twee topics kunnen worden samengevoegd, maar kennelijk komen die berichten of niet aan, of de moderators weten niet hoe dat moet, of ze zijn het er niet mee eens, maar wie weet komt de boodschap zo wel aan. :)

Goed punt Rutger. Samenvoegen kan zeker maar is best wat gepuzzel. Daar moet ik of een andere moderator even tijd voor maken...

Goed punt Rutger. Samenvoegen kan zeker maar is best wat gepuzzel. Daar moet ik of een andere moderator even tijd voor maken...
Dat zou toch redelijk simpel moeten zijn? De software die ik gebruik heeft daar gewoon een menutje voor als je moderator of admin bent. Topicnummer invullen (die staat hier ook in de adresregel) en samenvoegen... Zolang er geen overlap in zit kan dat makkelijk.

Het kan zijn dat die optie wel dicht staat voor moderators op dit forum.

Ik zou al blij worden als ik eindelijk eens links, foto's, smileys of welke andere functies er ook zijn kan gebruiken op mijn mobiel. Kan nu alleen maar deze tekst tikken.

Meermaals aangegeven maar zie geen oplossing komen of dat ze er iets mee doen helaas.

Ik zou al blij worden als ik eindelijk eens links, foto's, smileys of welke andere functies er ook zijn kan gebruiken op mijn mobiel. Kan nu alleen maar deze tekst tikken.

Meermaals aangegeven maar zie geen oplossing komen of dat ze er iets mee doen helaas.
Staat er helemaal geen balkje bovenin het reactievenster dan? Ik kan op mobiel de balk zien maar een aantal items zijn gegroepeerd in losse menutjes (3 puntjes boven elkaar)
Ik moet wel zeggen: op desktop werken die knoppen ook lang niet altijd.

Staat er helemaal geen balkje bovenin het reactievenster dan? Ik kan op mobiel de balk zien maar een aantal items zijn gegroepeerd in losse menutjes (3 puntjes boven elkaar)
Die balk werkt bij mij vaker niet dan wel, bij het gebruik van de mobiele site.

Hier word je toch gewoon moe van.. heeft het even weer goed gedaan en nu opeens weer niet. Nergens op DPG ingelogd, wel gewoon op AW, kan ook gewoon profiel bekijken. Ga ik naar het forum en dan krijg ik dit:

9XrUc9v.png

Zit nu maar weer op een andere browser. Sinds DPG alles bij elkaar heeft gegooid en dat google alles koppelt is het echt niet leuk meer. En waarom doet @Jan Renting er eigenlijk niets meer aan? Hij werkt toch nog steeds voor AW? Ondertussen zitten wel al 8 maanden met een onprettig forum.

Hier word je toch gewoon moe van.. heeft het even weer goed gedaan en nu opeens weer niet. Nergens op DPG ingelogd, wel gewoon op AW, kan ook gewoon profiel bekijken. Ga ik naar het forum en dan krijg ik dit:

9XrUc9v.png

Zit nu maar weer op een andere browser. Sinds DPG alles bij elkaar heeft gegooid en dat google alles koppelt is het echt niet leuk meer. En waarom doet @Jan Renting er eigenlijk niets meer aan? Hij werkt toch nog steeds voor AW? Ondertussen zitten wel al 8 maanden met een onprettig forum.
Ik denk dat hier ook t grote probleem ligt: je DPG account is een ander account dan je AW account. (dat was al bekend)
Die 2 zouden aan elkaar gekoppeld moeten zijn maar dat werkt niet goed als de gebruikersnaam verschilt. En dat verschil is voor oude accounts altijd aanwezig, waardoor langdurige leden er vooral problemen door ervaren.
Ik heb eigenlijk ook nog geen meldingen gezien van nieuwe leden dat er problemen met inloggen zijn. In dit hele topic staan van 2 leden met een nieuw account een bericht. 1 daarvan is lid geworden in 2021, toen begonnen de problemen met die rare accounts met nummer al en diegene heeft het niet over inlogproblemen maar over de functionaliteit.
De ander blijkt een lid te zijn wat ineens niet meer op het eigen account kon maar een nieuw account kreeg. En dit laatste heb ik vaker zien gebeuren.

Wij hebben in het verleden op AW vrijwel allemaal een eigen gebruikersnaam gekozen.
Een DPG account is gebaseerd op je voornaam met een willekeurig nummer, voor zover ik kan achterhalen.
En daar zit hem de kneep... Die gebruikersnamen komen NOOIT overeen, het zou 1 account moeten zijn, maar feitelijk ziet het systeem 2 of meer accounts die niet koppelbaar zijn via de gebruikersnaam, maar wel aan elkaar gekoppeld zitten.
Je hebt trouwens ook goed kans dat dit voorkomt bij verschillende dpg websites. De gebruikersnamen zijn allemaal anders, waardoor het systeem, die op gebruikersnamen koppelt, de koppeling niet kan hanteren en dan komen de problemen. Dus ook meerdere dpg-accounts kunnen dezelfde problemen ervaren. Als je inlogt bent op AW dat je je krant niet meer kan lezen bij het AD bijvoorbeeld.

Hierdoor ga je conflicten krijgen in de koppeling. De ene keer werkt het wel, de andere keer werkt het niet. Soms geeft het vreemde foutmeldingen. En dat zien we hierboven dus ook terug.

Afhankeljk van waarvanuit je inlogt heb je meer of minder problemen met het inloggen.
Daarom zie je dus ook mensen die ineens een ander account krijgen op het forum. Dat is het DPG account. Soms kunnen ze nog wel terug naar het oude account, soms niet.

Persoonlijk log ik enkel en alleen in onderaan een topic, zolang ik niet ingelogd ben op het dpg account gaat dit goed.
Je wordt wel teruggeschopt naar de index pagina, maar je kunt gewoon inloggen zonder dat de koppeling voor problemen zorgt. Je blijft alleen niet ingelogd staan. De cookies daarvoor werken niet, omdat die via het dpg account lopen vermoed ik.
Door rechtstreeks op het forum in te loggen op die manier omzeil je eigenlijk het dpg account. Hierdoor ontstaat het conflict ook niet.
Ik heb persoonlijk 1x gehad dat ik via dpg ingelogd stond en toen kon ik niet op het forum inloggen en werkte er meer dingen niet. Pas een dag later lukte dat weer, nadat de sessie was verlopen.

Waarschijnlijk is de oplossing om de gebruikersnaam op het forum afzonderlijk te maken van de gebruikersnaam op dpg.
Dat je dus inlogt op dpg. Het account op het forum dezelfde gebruikersnaam heeft als DPG, maar dat je voor het forum een "profielnaam" of "schermnaam" hebt die je 1malig kan kiezen en alleen te wijzigen is door een admin.

Ik denk alleen dat hiervoor een verbouwing nodig is in de forumsoftware en ik weet niet of dat uberhaupt wel kan met de software die hier gebruikt wordt (ik heb geen flauw idee of het om een zelfbrouwsel gaat of bestaande software, er is ook nergens te achterhalen welke software wordt gebruikt).
In de software die ik zelf gebruik op de forums die ik beheer zit die mogelijkheid niet.

Daarnaast er zal een hoop (handmatig) werk in gestoken moeten worden om alle individuele accounts van dpg stuk voor stuk te koppelen aan de forumaccounts op basis van de gebruikersnaam van DPG. Ofwel om alle DPG accounts om te zetten naar de forumaccount-namen.

Een andere oplossing is elk forumlid de dpg-accountnaam te geven. Dat is nog steeds net zoveel werk om het voor elk account afzonderlijk om te zetten. Het is echter zeer nadelig voor de herkenbaarheid van forumleden. En dus nadelig voor de community als geheel. En misschien wilt iemand helemaal niet met zn voornaam bekend zijn?

Maargoed... Ik kan zelf niets er aan veranderen. (Edit: en of dit werkelijk/het enige probleem is, weet ik ook niet. Maar het komt wel steeds bovendrijven)

Laatst bewerkt:

Geen idee of Jan nog een rol heeft, ik dacht het wel maar dan geen idee welke. De tijdelijke community manager houdt zich erg op de vlakte en er is nog geen zicht op een nieuwe. Er was in september een veelbelovend kandidaat maar die is toch afgehaakt. Zonder nieuwe community manager zal er heel weinig gebeuren met het forum, dat is het enige dat zeker is. Ik heb 23-10 via de app een laatste update gekregen en waar nog op zou worden teruggekomen...

Balkje is er wel, maar alles is grijs en niet aanklikbaar helaas

Niet meer druk om gaan maken, het forum is inmiddels al op sterven na dood en het blijven trekken aan een dood paard heeft nog nooit een fatsoenlijk resultaat opgeleverd.
Het is alleen nog eventjes afwachten wanneer geheel Autoweek in een oude doos gaat verdwijnen in het DPG archief, maar blijkbaar staat er daarvoor momenteel ook nog een vacature open.:confused:

Maar eigenlijk is het ook best wel een prestatie dat men in pakweg 1 jaar tijd een goed lopend forum compleet om zeep weet te helpen, dus schroom je vooral niet om hiervoor nog wat complimentjes uit te delen richting Autoweek en DPG Media.
Mijn complimenten gaan in ieder geval alleen richting de moderators van dit forum: ik heb er respect voor dat zij al die jaren en zelfs in deze idiote omstandigheden hun taken nog steeds zo goed mogelijk uit blijven voeren.(y)

(ow ja.... mocht dit bericht bij de grote beheerders niet helemaal in de juiste smaak gaan vallen dan ban mijn account maar rustig, waarschijnlijk zal ik het niet eens gaan merken...)

Niet meer druk om gaan maken, het forum is inmiddels al op sterven na dood en het blijven trekken aan een dood paard heeft nog nooit een fatsoenlijk resultaat opgeleverd.

Deels zal het door het nieuwe forum komen maar daarvoor al werd er al stuk minder gereageerd. Bij bv 'Nieuwe Auto's' wordt vaak nauwelijks nog gereageerd, zelfs niet bij een nieuw model. Terwijl iedereen graag hun mening geeft, dan blijkt wel wereldwijd op diverse platformen waar je kan reageren. En de sfeer op het forum juist prettig is dus zou eigenlijk geen belemmering moeten zijn. Echte discussies zijn er dus steeds minder. Vooral actieve 'mijn auto'-topics (wat overigens ook erg leuk is) en paar topics over specifieke auto's, merken of afkomst zoals Teutonia- en Opel-topic bij Autoliefde. Zag bv dat er wordt gediscusieerd over de nieuwe Astra, jammer dat dat juist niet in het Astra-topic wordt gedaan. Zie hierdoor juist vooral kliekjes en geen algemeen discussieforum.

Is het met de nieuwe forumtechniek niet mogelijk om zinvolle discussiebijdragen te scheiden van de prut en in een nieuw draadje te zetten? Zodat het mogelijk blijft om te inhoudelijk te kunnen reageren op een zinvolle bijdrage?

Hebben jullie er ook last van dat bij artikels op de FP in de rechterhelft van het scherm zaken als 'gerelateeerd' / 'gerelateerde' reviews meebewegen met het scrollen en gewoon over de tekst en de foto's gaan, waardoor die deels niet zichtbaar of leesbaar zijn.

Dat is gewoon MEGA-irritant! (zowel getest op iOS als op een MS laptop).

Hebben jullie er ook last van dat bij artikels op de FP in de rechterhelft van het scherm zaken als 'gerelateeerd' / 'gerelateerde' reviews meebewegen met het scrollen en gewoon over de tekst en de foto's gaan, waardoor die deels niet zichtbaar of leesbaar zijn.

Dat is gewoon MEGA-irritant! (zowel getest op iOS als op een MS laptop).

Je bedoeld zoals hier?:

Dat ligt niet aan die rechtse balk. De pagina zelf is gewoon onjuist gecodeerd waardoor die niet binnen zijn kolommen blijft.
Ze hebben bij de foto's een breedtemaat ingebakken die veel groter is dan de pagina zelf... Dan krijg je dit soort rariteiten...

In dit geval werken de foto's ook niet als je cookies hebt geweigerd. Wat gewoon heel apart is voor simpele deeplink foto's die gewoon bij autoweek zelf gehost zijn...

Heb t al vaker gezien, ook hele witte vlakken die tussen artikelen en bijvoorbeeld opsommingspunten terecht komen.

Simpele coderingsfouten, ws is dat ook de reden waarom het forum maar half werkt tegenwoordig...

Ik zie ineens dat de hele rubriek autoweek verschoven is op het forum. En een nieuw subforum met "mededelingen" is aangemaakt

Betekend dat dat er een nieuwe community manager aan de slag is en er weer wat werk wordt verzet? (y)

Dat ligt niet aan die rechtse balk. De pagina zelf is gewoon onjuist gecodeerd waardoor die niet binnen zijn kolommen blijft. Ze hebben bij de foto's een breedtemaat ingebakken die veel groter is dan de pagina zelf... Dan krijg je dit soort rariteiten...

Ze hebben het alweer aangepast, alleen nu zijn de foto's juist iets kleiner dan normaal :ROFLMAO:

Al ik een bericht wil aanpassen, krijg ik een error melding dat er een fout is ingeslopen en het niet kan worden uitgevoerd. In en uitloggen helpt niet. Plus refreshen ook neit. Ik had het ook bij het plaatsen van een nieuw bericht.

Heb het idee dat het forum meer en meer een soort panel aan het worden is. Tig topics openen met allerlei vragen, stellingen etc. Die topics zijn nooit een lang leven beschoren... Als onwelgevallige postings voor vervuiling zorgen, doen al die korte lopende topics dat ook wel. EN ja, I know, er zit een knop op het forum.

Mij stoort het niet, als het onderwerp me niet interesseert klik ik er niet op.
Toch goed dat de AW(web)redactie interactie probeert te krijgen met de lezers / forummers?

Heb het idee dat het forum meer en meer een soort panel aan het worden is. Tig topics openen met allerlei vragen, stellingen etc. Die topics zijn nooit een lang leven beschoren... Als onwelgevallige postings voor vervuiling zorgen, doen al die korte lopende topics dat ook wel. EN ja, I know, er zit een knop op het forum.
Je hoeft het niet te lezen of er op te reageren. Ik vind het juist leuk, beetje meer leven in de brouwerij.

Ja, onzinnige topics voor de kortstondige clicks lijkt het inderdaad.

Topics over zogenaamde privacy in de auto, nightpanel... Gewoon onderwerpen waar men/Joost hoopt op een clickbait-discussie van users die tegenover elkaar staan. Alleen een beetje tè doorzichtig aangezien het inderdaad allemaal kortzichtige onderwerpen en topics zijn die uiteindelijk na een paar dagen weer wegzakken. Die info-topics kunnen net zo goed een tabje op de website worden, maar ja, die zijn moeilijker als clickbait te 'verkopen'...

Je hoeft het niet te lezen of er op te reageren. Ik vind het juist leuk, beetje meer leven in de brouwerij.
Ja ik vind het ook niet zo erg hoor.. Een forum is niet gauw te druk. Bij Tweakers en reddit kunnen ze aardig aan de bak met modereren (Tweakers mods vind ik soms wat nauwgezet), maar hier gebeurt anders toch niet veel meer dan "we krijgen een kleine erbij, ik zie door bos bomen niet.."
Of
"Auto deed ....... (meestal raar geluid, niets of uitvallen)" wat nu?
En ook dat zijn er maar enkele per dag!

Terug
Bovenaan