DarioHopman f1698334
Kilometervreter
Ja klopt dat is irritant inderdaad.Als je met 1 km/u verschil aan het inhalen bent dan had je gewoon nooit aan die inhaalactie moeten beginnen. Maar ook als je dat al doet ga ik niet bumperkleven, maar ik zal wel duidelijk ver naar links rijden om te laten zien dat ik er toch echt langs wil. Is er ruimte om naar rechts te gaan en je doet het na een seconde of 20 niet dan gaat het groot licht toch echt aan. Dan snappen de meeste mensen toch de hint wel.
Het aantal onnodig linksrijders is overigens echt bizar groot. Ik kan mij niet herinneren dat dit 10-15 jaar geleden zo erg was. Regelmatig kan ik compleet rechts rijden, mij aan de maximum snelheid houden en nog steeds mensen inhalen. Vanochtend ook weer, ik voeg netjes in op de compleet lege rechterbaan en rijdt netjes 100. Linkerbaan rijdt iedereen in een treintje 90. Dan rij ik er gewoon langs hoor. Het is overigens ook niet ongewoon dat ik binnen een paar kilometer snelweg meerdere keren van de meest rechterbaan naar de meest linkerbaan en weer terug moet om in te halen. Zeker in de avond waar je op veel stukken 120/130 mag na 19:00 is het een drama.
Ja maar dat komt ook omdat we niet rechts mogen inhalen (behalve bij het invoegen) en dat is ook een beetje het probleem. In de VS mag je wel gewoon links en rechts inhalen en dan is er veel minder irritantie.
Ik geef toe dat ik wel eens rechts heb ingehaald. Omdat dan iemand veelte langzaam reed op de linker baan. En dan vind ik het gewoon makkelijker om rechts in te halen en mijn weg verder te vervolgen.
En dan heb je nog van die clowns die niet durven gas te geven op een invoegstrook. Als je probeert in te voegen zonder je snelheid te matchen met het verkeer op de rechterbaan dan moeten ze gewoon je rijbewijs afpakken, want dan heb je blijkbaar nooit opgelet bij je rijlessen.
Ja klopt daar heb ik ook geregeld last van.