Automobilisten die graag bumperkleven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je met 1 km/u verschil aan het inhalen bent dan had je gewoon nooit aan die inhaalactie moeten beginnen. Maar ook als je dat al doet ga ik niet bumperkleven, maar ik zal wel duidelijk ver naar links rijden om te laten zien dat ik er toch echt langs wil. Is er ruimte om naar rechts te gaan en je doet het na een seconde of 20 niet dan gaat het groot licht toch echt aan. Dan snappen de meeste mensen toch de hint wel.
Ja klopt dat is irritant inderdaad.

Het aantal onnodig linksrijders is overigens echt bizar groot. Ik kan mij niet herinneren dat dit 10-15 jaar geleden zo erg was. Regelmatig kan ik compleet rechts rijden, mij aan de maximum snelheid houden en nog steeds mensen inhalen. Vanochtend ook weer, ik voeg netjes in op de compleet lege rechterbaan en rijdt netjes 100. Linkerbaan rijdt iedereen in een treintje 90. Dan rij ik er gewoon langs hoor. Het is overigens ook niet ongewoon dat ik binnen een paar kilometer snelweg meerdere keren van de meest rechterbaan naar de meest linkerbaan en weer terug moet om in te halen. Zeker in de avond waar je op veel stukken 120/130 mag na 19:00 is het een drama.

Ja maar dat komt ook omdat we niet rechts mogen inhalen (behalve bij het invoegen) en dat is ook een beetje het probleem. In de VS mag je wel gewoon links en rechts inhalen en dan is er veel minder irritantie.
Ik geef toe dat ik wel eens rechts heb ingehaald. Omdat dan iemand veelte langzaam reed op de linker baan. En dan vind ik het gewoon makkelijker om rechts in te halen en mijn weg verder te vervolgen.
En dan heb je nog van die clowns die niet durven gas te geven op een invoegstrook. Als je probeert in te voegen zonder je snelheid te matchen met het verkeer op de rechterbaan dan moeten ze gewoon je rijbewijs afpakken, want dan heb je blijkbaar nooit opgelet bij je rijlessen.

Ja klopt daar heb ik ook geregeld last van.

Automatisch dimmende binnen én buitenspiegels, donkergetinte achterruiten op een ietwat dikkere SUV .
Liefst met genoeg vermogen zodat je bij optrekken een redelijk gat kunt trekken bij zo'n infantiele bumperklever bij het verlaten van een rotonde o.i.d.

Ja. Ik rijd gewoon in een tweedehands auto dus. That's not gonna happen.

Met één drempel overdreven afremmen ben ik nog wel vergevingsgezind, maar op een gegeven moment vind ik dat je wel moet doorhebben dat die drempels gewoon met de toegestane snelheid zijn te nemen.

Dat geldt misschien voor jouw auto omdat ie nieuw is. Maar met een tweedehands auto kost je dat serieus je schokbrekers. Dus dan snap ik wel dat veel mensen daar niet met 60 overheen willen rijden. Ik rem ook gewoon af. Gewoon om mijn schokbrekers te sparen. Schokbrekers laten vervangen is namelijk een duur grapje. Heb ik vroeger al eens moeten doen bij een opel astra g sedan waar ik in die tijd mee reed.

Hoop opgekropte woede dat zich uit in rijgedrag. Of wat ik merk bij vrienden met ADHD; ze zijn zich er niet eens bewust van. Die rijden sowieso nooit constante snelheid, dan weer gas geven, dan weer gas los. Echt irritant.

Ja, maar dan vraag ik me af of zulke leipe gasten wel geschikt zijn om de weg op te gaan. Het kan zijn dat ze ADHD hebben en dat vind ik echt heel vervelend allemaal. Maar ja...dan nemen ze maar een ritalinetje extra. Sorry hoor.

Ik ben zelf, op de snelweg, een redelijk stevige doorrijder. Ik bumperkleef alleen kort als iemand tyfussloom de oprit op gaat terwijl er hoop vrachtwagens op de snelweg rijden of eventjes als iemand constant links blijft plakken. Ik rij liever tussendoor alleen ik rij op 80/60/50 km-wegen meestal wel de juiste snelheid, hooguit iets erboven. Geen last van linksplakkers maar dan wordt er idd snel gebumperkleeft...

Ik rijd op 80 wegen soms 90 km als het kan. Op 60 wegen rijd ik 70 km als het kan. Anders niet natuurlijk. En op de snelweg rijd ik altijd gewoon de maximumsnelheid. Moet ik 100 km dan rijd ik 100. Moet ik 130 dan rijd ik 130.
Binnen de bebouwde kom rijd ik niet harder dan 50 km. Soms 55 als de weg heel overzichtelijk is. Maar zeker niet harder want binnen de bebouwde kom gebeurd er zo onglofelijk veel altijd en dan vind ik het gewoon gevaarlijk om daar harder te rijden.

Des te minder ik zie en/of des te dichter iemand op mij zit, des te langzamer ik ga. Liever later op m'n bestemming dan in de greppel of iemand aangereden.

Ja, kijk uiteindelijk wil ik graag heelhuids op mijn bestemming aankomen. En daarom vind ik het dus dat mensen die mij bumperkleven gewoon gevaarlijk zijn en irritant.

1. Zitten auto's echt zo dicht op je, of is dat je beleving?
  2. Heb je geen last van tellerafwijking (teller vergelijken met gps)?
  3. Rem je niet onnodig veel af voor bochten en hobbels?
Ligt het niet aan jou, dan lekker negeren en je blik op het verkeer voor je richten.

1. Nee.
2. Nee.
3. Nee.

Op het moment negeer ik het ook gewoon. Maar later als ik eraan terug denk dan zit het mij dwars gewoon omdat het verboden rijgedrag is en omdat ze mij in gevaar brengen.
Dus maak ik er maar een topic over om toch wat frustratie van mij af te schrijven en om de verhalen van anderen te lezen. Want ik weet gewoon dat ik niet de enige ben die hier last van heeft.

Interessant, hoe een topic over bumperklevers meteen ontaardt in verhalen over onnodige linksrijders.
Een onnodige linksrijder is irritant, maar niet gevaarlijk. Degene die gaat kleven, slingeren of andere capriolen uit gaat halen zorgt voor het gevaar.

Ja mee eens. Maar ja...men moet toch iets verzinnen om hun eigen rijgedrag goed te praten.
Hieronder stoer doen over dat je ze gewoon plat rijdt mag. Als je een keer ouders hebt zien huilen omdat hun kind dood is, en je was er als bestuurder verantwoordelijk voor, praten we er opnieuw over, okay?

Ja maar sommige mensen denken alleen maar aan henzelf. Ze snappen niet hoe afschuwelijk het is als je op een slechte dag onverhoopt een kind aanrijdt. Omdat ze mogelijk te hard hebben gereden en het kind niet goed heeft opgelet. Ik snap niet dat iemand dat op zijn geweten wilt hebben. Hoe iemand dat idee kan verdragen. Daarom zeg ik. Die mensen die echt te hard rijden binnen de bebouwde kom geven om niemand anders dan alleen henzelf, hun auto, en hun eigen leventje. Lekker leven in je eigen bubbeltje. F*ck de rest.

Ik krijg de indruk dat je aardig onzeker achter het stuur zit en je al snel aan dingen ergert die veel minder erg zijn dan ze in werkelijkheid zijn. Haal eens adem en ga relaxed in de auto zitten.

Jeetje wat een reactie? Waar haal je dat vandaan? Je weet praktisch niks over mij. Noch mijn rijgedrag. Ik ben niet onzeker. Ik heb tien jaar auto gereden, en nu na een kleine pauze rij ik weer. Dus ik heb genoeg rij ervaring opgedaan om niet onzeker te hoeven zijn.

Ik zou je niet te veel aantrekken van bumperklevers en andere bestuurders die de verkeersregels aan hun laars lappen. Niet om acties als bumperkleven goed te praten, maar je kan er zelf weinig aan doen als de bestuurder achter je steevast te weinig ruimte laat. Eenmaal aangekomen op je bestemming behoort de begane verkeersovertreding tot het verleden en heb je alleen zelf last van de frustraties die hierdoor zijn ontstaan.

Ik zou je niet te veel aantrekken van bumperklevers en andere bestuurders die de verkeersregels aan hun laars lappen. Niet om acties als bumperkleven goed te praten, maar je kan er zelf weinig aan doen als de bestuurder achter je steevast te weinig ruimte laat. Eenmaal aangekomen op je bestemming behoort de begane verkeersovertreding tot het verleden en heb je alleen zelf last van de frustraties die hierdoor zijn ontstaan.

Nou ja... dat is dan mijn probleem verder.

Dat kan je met gemak omdraaien. Jij moet door dus een ander moet aan de kant. Of moet doen wat jij wil. Even advocaat van de duivel spelen.
Precies, leven en laten leven. We maken allemaal fouten of frustereren anderen. Ook/zeker mensen die onnodig langzaam rijden of links plakken.

Maar toch ben je het blijkbaar wel. Jij frustreert je om een pietluttigheid…

Bumperkleven noem ik nou niet bepaald een pietluttigheid. Het is tegen de verkeersregels ook.
Maar goed...het is voor mij onderhand wel duidelijk dat jij er eentje bent denk ik. Want je voelt je zo aangesproken door dit topic lijkt het wel.

Bij een discussie hoort het nou eenmaal dat er ook mensen zijn die wat anders zeggen dan jij wilt, of een andere mening hebben dan jij. Ik probeer je alleen maar een spiegel voor te zetten, dat de argumenten die je gebruikt ook voor je eigen gedrag gelden.

Ik heb dit topic nog een keer doorgelezen en er zijn 3 opties:

1) Dit is een trollaccount
2) Dario is enorm onzeker|
3) Dario is autistisch. Niet vervelend bedoeld, maar ik heb ervaring met autisten om mijn heen en die maken zich gauw enorm druk om pietluttigheden en kunnen dat niet loslaten.

Precies, maar weet je dit niet wanneer je al heel lang autorijder bent? Misschien schat ik dat verkeerd in...
En bij een automatisch dimmende spiegel hoef je niet eens te weten hoe het werkt, nog beter! Dimmende buitenspiegels heb ik nog nooit ervaren/gehad. Lijkt mij wel heerlijk, want met mijn overgevoeligheid voor licht heb ik soms niet genoeg aan een dimmende binnenspiegel. Ik zal er geen topic over beginnen :p

Bij een discussie hoort het nou eenmaal dat er ook mensen zijn die wat anders zeggen dan jij wilt, of een andere mening hebben dan jij. Ik probeer je alleen maar een spiegel voor te zetten, dat de argumenten die je gebruikt ook voor je eigen gedrag gelden.

Het is niet aan jou om mij een spiegel voor te zetten Dr Phill.

Ik heb dit topic nog een keer doorgelezen en er zijn 3 opties:

1) Dit is een trollaccount
2) Dario is enorm onzeker|
3) Dario is autistisch. Niet vervelend bedoeld, maar ik heb ervaring met autisten om mijn heen en die maken zich gauw enorm druk om pietluttigheden en kunnen dat niet loslaten.

Waarom ben ik meteen een ''troll, onzeker, en een enorme autist'' als ik gewoon een topic aanmaak over bumperklevers?

Laatst bewerkt:
Toch opnieuw apart dat als iemand iets zegt over bumperkleven, dat het dan de topicstarter is die dingen fout doet en zijn rijgedrag aan moet passen. Zo moet hij maar doorrijden, rijdt hij onnodig links en wil hij ook niet naar rechts gaan.

Dat iemand zich gewoon aan de verkeersregels houdt wekt grote verbazing blijkbaar.

Dit. Echt ontzettend kinderachtig dit. Mensen die heel graag allerlij aannames doen over mij. Alleen maar omdat ik een topic aanmaak en een probleem benoem waar ik en met mij vele anderen automobilisten last van hebben en waar we daar zelfs door in gevaarlijke situatie's kunnen komen door de ander.

Precies, maar weet je dit niet wanneer je al heel lang autorijder bent? Misschien schat ik dat verkeerd in...
En bij een automatisch dimmende spiegel hoef je niet eens te weten hoe het werkt, nog beter! Dimmende buitenspiegels heb ik nog nooit ervaren/gehad. Lijkt mij wel heerlijk, want met mijn overgevoeligheid voor licht heb ik soms niet genoeg aan een dimmende binnenspiegel. Ik zal er geen topic over beginnen :p

De volgende aaname. Ik weet niet hoe het dimplicht werkt (heb het zelf nooit gebruikt vandaar) en daarom moet ik haast wel gelogen hebben over het feit dat ik al 10 jaar auto rijd. Serieus?

Okay. Dus eigenlijk doe jij ook aan bumperkleven? Of vindt je dat het aan de ander ligt? Gewoon nieuwsgierig.
Zoals ik al schreef: heeel soms en natuurlijk vind ik dan dat het aan de voorligger ligt, anders deed ik het niet.
Voorbeelden:
Iemand rijdt 20 of 30 in 50 bbk zone zonder spelende kindere o.i.d
90 rijden op 100 weg
70 rijden op 80 weg.
Precies aan de snelheid houden vind ik wel irritant maar kan me dan wel inhouden.

Dramatische van de ACC, die houdt bij mijn auto een behoorlijke afstand tot de voorganger, waardoor veel automobilisten het denken te kunnen maken om hun voiture er wel tussen te kunnen schuiven (dan soms met richtingaanwijzer) met behoorlijke lagere rijsnelheid als waar ik mee aan kom rijden.... Ja, dan hang ik in en enen op een achterbumper...

Zoals ik al schreef: heeel soms en natuurlijk vind ik dan dat het aan de voorligger ligt, anders deed ik het niet.
Voorbeelden:
90 rijden op 100 weg
70 rijden op 80 weg.
Precies aan de snelheid houden vind ik wel irritant maar kan me dan wel inhouden.
En? helpt 't? :unsure:
Zijn er echt mensen die zich zo makkelijk laten intimideren dat ze sneller gaan rijden? Zo niet ben je beter af met juist ruimer afstand houden zodat je makkelijker voorbij kunt zonder zelf anderen te hinderen omdat je al kunt versnellen voor je naar links gaat, en beter zicht hebt op tegenliggers om veilig te kunnen inhalen als de gelegenheid zich voordoet.

Weet vrij zeker dat het vaak alleen maar averechts werkt, áls het al enig effect heeft. Bumperkleven is figuurlijk én letterlijk erg kortzichtig.

Voorbeelden:
90 rijden op 100 weg
70 rijden op 80 weg.

Maar uh...precies de snelheid rijden is heel normaal en ik kan niet begrijpen waarom je je daar aan zou irriteren. En wat ik dan al helemaal niet begrijp is dat ik mij dan niet zou mogen ergeren aan bumperklevers.
Ik rijd zelf wel harder op provinciale wegen trouwens. 80 wegen rijd ik 90. En op 60 wegen rijd ik 70. En op autowegen waar je 70 mag rijd ik soms 80. Maar binnen de bebouwde kom rijd ik gewoon 50 omdat ik daar niet harder wil rijden. Er gebeurd gewoon te veel en ik wil geen aanrijding op mijn geweten hebben met een fietser of een voetganger. Dus als ik binnen de bebouwde kom wordt gebumperkleeft vind ik dat erg irritant.

Dramatische van de ACC, die houdt bij mijn auto een behoorlijke afstand tot de voorganger, waardoor veel automobilisten het denken te kunnen maken om hun voiture er wel tussen te kunnen schuiven (dan soms met richtingaanwijzer) met behoorlijke lagere rijsnelheid als waar ik mee aan kom rijden.... Ja, dan hang ik in en enen op een achterbumper...

Dat snap ik maar dat is niet precies het soort bumperkleven waar ik het over had in mijn topic.

Zijn er echt mensen die zich zo makkelijk laten intimideren dat ze sneller gaan rijden? Zo niet ben je beter af met juist ruimer afstand houden zodat je makkelijker voorbij kunt zonder zelf anderen te hinderen omdat je al kunt versnellen voor je naar links gaat, en beter zicht hebt op tegenliggers om veilig te kunnen inhalen als de gelegenheid zich voordoet.

Weet vrij zeker dat het vaak alleen maar averechts werkt, áls het al enig effect heeft. Bumperkleven is figuurlijk én letterlijk erg kortzichtig.

Dit. En ik ga in ieder geval echt niet harder rijden als ik wordt gebumperkleeft. Maar ik voel mij wel geintimideerd. En ook opgejaagt. Plus voel ik me onveilig want mocht ik heel hard moeten remmen omdat er iets voor mij gebeurd dan weet ik gewoon dat mijn bumperklever op me knalt met hoge snelheid.

De volgende aaname. Ik weet niet hoe het dimplicht werkt (heb het zelf nooit gebruikt vandaar) en daarom moet ik haast wel gelogen hebben over het feit dat ik al 10 jaar auto rijd. Serieus?
Ik zeg nergens dat je liegt over dat je 10 jaar hebt gereden, dus wie doet nu een aanname? Ik zeg alleen dat ik verwacht dat je dan weet hoe het omklappen van de binnenspiegel werkt. En zeg erbij dat ik het misschien verkeerd inschat.
Had je ook uit kunnen zoeken in die 10 jaar? Nu zeg je makkelijk 'Ik weet niet hoe het werkt', vind ik.

En wat bedoel je met dimplicht? Dimlicht? Mag toch hopen dat je dat gebruikt...

Ik zeg nergens dat je liegt over dat je 10 jaar hebt gereden, dus wie doet nu een aanname? Ik zeg alleen dat ik verwacht dat je dan weet hoe het omklappen van de binnenspiegel werkt. En zeg erbij dat ik het misschien verkeerd inschat.
Had je ook uit kunnen zoeken in die 10 jaar? Nu zeg je makkelijk 'Ik weet niet hoe het werkt', vind ik.

En wat bedoel je met dimplicht? Dimlicht? Mag toch hopen dat je dat gebruikt...

Ja ik had te snel getypt. Ik bedoelde het licht dimmen van de binnenspiegel. Niet het gebruik van het dimlicht op de auto. Want dat weet ik wel. En gebruik ik ook.

Maar dat je zegt dat ik na 10 jaar toch wel moet weten hoe ik het licht dim van mijn binnenspiegel. Serieus? Nou ja...ik weet het dus niet.
Jij en een paar anderen hier reageren erg denigrerend. Daar heb ik geen zin in.

Beste Dario of hoe je ook mag heten,
Ik spreek enkel mijn verwachting uit en zeg daarbij dat ik het wellicht verkeerd inschat. Als je dat al erg denigrerend vindt (zo ervaart), dan heb ik medelijden met je. Dat meen ik oprecht. In mijn ogen kan je dan heel weinig hebben. Dat is mijn mening. Als ik die hier niet mag/kan uiten, zijn we uitgepraat.

Overigens dim je niet het licht van je binnenspiegel. Maar dat terzijde.
Ik erger mij aan de vele taalfouten. Zal er maar geen topic over starten... (ja, flauw grapje, ik weet het)

Ach, als je toch wel met regelmaat in de remmen moet (zelfs met een Tesla)... Mijn voorliggende partijen zullen er wel wat van vinden.

Werkelijk? Aaawh ja dat is wel een kut actie dan. Dat is nog gevaarlijker dan bumperkleven. Tja...je hebt er idioten tussen zitten hoor. Daar schrik ik zelf ook vaak van.

Beste Dario of hoe je ook mag heten,

Ja zo heet ik inderdaad. Dario is mijn echte naam.

Ik spreek enkel mijn verwachting uit en zeg daarbij dat ik het wellicht verkeerd inschat. Als je dat al erg denigrerend vindt (zo ervaart), dan heb ik medelijden met je.

Pardon?

Dat meen ik oprecht. In mijn ogen kan je dan heel weinig hebben. Dat is mijn mening. Als ik die hier niet mag/kan uiten, zijn we uitgepraat.

Joh, je uit je maar zoveel je wilt hoor. Je staat vrij je mening te hebben. Maar toch denk ik wel dat ik in ieder geval uitgepraat ben met je eerlijk gezegd. Sorry.

Overigens dim je niet het licht van je binnenspiegel. Maar dat terzijde.
Ik erger mij aan de vele taalfouten. Zal er maar geen topic over starten... (ja, flauw grapje, ik weet het)

Ja heel flauw.

Ja ik had te snel getypt. Ik bedoelde het licht dimmen van de binnenspiegel. Niet het gebruik van het dimlicht op de auto. Want dat weet ik wel. En gebruik ik ook.

Maar dat je zegt dat ik na 10 jaar toch wel moet weten hoe ik het licht dim van mijn binnenspiegel. Serieus? Nou ja...ik weet het dus niet.
Jij en een paar anderen hier reageren erg denigrerend. Daar heb ik geen zin in.
Ik weet niet of te snel typen wel verantwoord is.

Soms gaan mensen een parkeerplaats op.

Maar uh...precies de snelheid rijden is heel normaal en ik kan niet begrijpen waarom je je daar aan zou irriteren. En wat ik dan al helemaal niet begrijp is dat ik mij dan niet zou mogen ergeren aan bumperklevers.
Ik rijd zelf wel harder op provinciale wegen trouwens. 80 wegen rijd ik 90. En op 60 wegen rijd ik 70. En op autowegen waar je 70 mag rijd ik soms 80. Maar binnen de bebouwde kom rijd ik gewoon 50 omdat ik daar niet harder wil rijden. Er gebeurd gewoon te veel en ik wil geen aanrijding op mijn geweten hebben met een fietser of een voetganger. Dus als ik binnen de bebouwde kom wordt gebumperkleeft vind ik dat erg irritant.
Wie zegt dat jij je niet mag ergeren aan bumperklevers?
Al moet ik wel zeggen dat ik de gedachte van Magnifieke malloot wel goed kan volgen.

Wie zegt dat jij je niet mag ergeren aan bumperklevers?
Al moet ik wel zeggen dat ik de gedachte van Magnifieke malloot wel goed kan volgen.

Misschien moet je het hele topic dan eens goed doorlezen. Ik heb redelijk wat commentaar gehad over mijn topic van sommige mensen namelijk. Commentaar dat erg in de buurt komt van dat ik eigenlijk niet mag zeuren over dit onderwerp. Daar komt het wel een beetje op neer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan