APT
Wegverkenner
Schoonmoeders rijdt al enkele jaren tevreden in haar Gokfje MK4 2.3 V5 rond. Helaas komt de ABS pomp eraan. Omdat ze afgelopen jaren toch wel maar is blijven investeren en nu het gevoel heeft dat het moment daar is om ermee te stoppen wil ze een andere auto. Golfje heeft zo'n 190k gelopen trouwens. We verwachten toch 1,5k voor deze cosmic green highline terug te krijgen. Aangezien het een leuke opvallende introductie kleur was die niet veel voorkomt. Dus ondanks het abs lampje en lichte gebruikerssporen rondom. Dan wil ze er 3,5k bij leggen op een andere auto. Liefst weer een compacte hatchback in B of C-segment. Overzichtelijk, niet te laag (ze is 70). Parkeersensoren en cruise controle zijn wenselijk. Een leuk opvallend kleurtje zou een plus zijn. En toch wel minstens 100pk (of dan toch 90 wat je vaak ziet). Uiteraard een betrouwbaar autootje die ze op kan rijden zo lang ze rijdt. Een Yaris komt als eerste in mij op, of een Honda Jazz (staat een grappige zalmkleurige te koop, wel wat hoge km-stand). Een ander Golfje zou ook kunnen want ze vind het echt één van haar fijnste wagens ooit. Maar krijg je dan niet weer datzelfde gedoe? Ik dacht ook aan een Fiësta. Weet alleen niet of het jongere model er voor 5k is met al die eisen. Suggesties welkom. Kmstand of import geen harde eisen aan. Als onderhoud maar aantoonbaar goed is en het model als betrouwbaar te boek staat. Als er meer vragen zijn hoor ik het wel.
Favorieten tot zover:
Volvo C30 (ook 5 cilinder, lekker vlot, betrouwbare reputatie, in dit geval ook leuk kleurtje)
Paarse Jazz (compact, ruim, leuke kleur)
Prius/CT200 H vanwege de betrouwbaarheid. Spreekt haar echter qua model niet aan.
Favorieten tot zover:
Volvo C30 (ook 5 cilinder, lekker vlot, betrouwbare reputatie, in dit geval ook leuk kleurtje)
Paarse Jazz (compact, ruim, leuke kleur)
Prius/CT200 H vanwege de betrouwbaarheid. Spreekt haar echter qua model niet aan.
Laatst bewerkt: