Guest
Hallo,
Ik heb al een tijdje problemen met mijn Seat Ibiza 6k1 uit 2001. (motorcode AUA)
Een tijdje geleden liep de auto op 3 poten. De auto bokte stationair maar deed het boven de 1500 toeren goed.
Toen heb ik het gasklephuis gereinigd en opnieuw ingeleerd met VCDS-lite.
Na 2 begon het volgende probleem. De auto reageerde direct na het starten niet op het gaspedaal. Na 2 a 3 keer intrappen van het gaspedaal reageerde deze weer wel en voor de rest werkte het gaspedaal dan de hele rit. Het probleem trad alleen op na het starten van de auto. Op zich is hier prima mee te rijden.
Nu diende zaterdag het volgende probleem zich aan. Wanneer ik de auto start, draait de motor wel rond maar slaat niet aan. Wanner ik het contact aanzet, hoorde ik eerst altijd de brandstofpomp pompen. Nu hoor ik wanneer ik het contact aanzet geen benzinepomp en brand het epc lichtje niet. Voorheen altijd wel. Nu komt het rare; wanneer ik de kabels van de ecu eraf trek en er weer terug op doe, dan loopt de motor wel en slaat deze wel aan. Na een paar keer aan en uit zetten komt het probleem weer terug. Ik haal dan vervolgens weer de kabel van de ecu af en doe hem er weer op. Hij start daarna weer goed, maar loopt wel slecht stationair. Wanneer ik het gas op 2000 toeren houdt of meer, loopt de auto goed. Stationair slecht en valt soms zelfs uit. Ook na opnieuw inleren van de gasklep. Wanneer de auto niet aansluit, kan ik de engine controller ook niet uitlezen. De overige controllers wel...
Wie weet wat dit kan zijn? Vocht in de ecu en gasklephuis kapot gemaakt met reinigen ?
Er staan verder geen foutcodes in de engine controller....
Ik heb al een tijdje problemen met mijn Seat Ibiza 6k1 uit 2001. (motorcode AUA)
Een tijdje geleden liep de auto op 3 poten. De auto bokte stationair maar deed het boven de 1500 toeren goed.
Toen heb ik het gasklephuis gereinigd en opnieuw ingeleerd met VCDS-lite.
Na 2 begon het volgende probleem. De auto reageerde direct na het starten niet op het gaspedaal. Na 2 a 3 keer intrappen van het gaspedaal reageerde deze weer wel en voor de rest werkte het gaspedaal dan de hele rit. Het probleem trad alleen op na het starten van de auto. Op zich is hier prima mee te rijden.
Nu diende zaterdag het volgende probleem zich aan. Wanneer ik de auto start, draait de motor wel rond maar slaat niet aan. Wanner ik het contact aanzet, hoorde ik eerst altijd de brandstofpomp pompen. Nu hoor ik wanneer ik het contact aanzet geen benzinepomp en brand het epc lichtje niet. Voorheen altijd wel. Nu komt het rare; wanneer ik de kabels van de ecu eraf trek en er weer terug op doe, dan loopt de motor wel en slaat deze wel aan. Na een paar keer aan en uit zetten komt het probleem weer terug. Ik haal dan vervolgens weer de kabel van de ecu af en doe hem er weer op. Hij start daarna weer goed, maar loopt wel slecht stationair. Wanneer ik het gas op 2000 toeren houdt of meer, loopt de auto goed. Stationair slecht en valt soms zelfs uit. Ook na opnieuw inleren van de gasklep. Wanneer de auto niet aansluit, kan ik de engine controller ook niet uitlezen. De overige controllers wel...
Wie weet wat dit kan zijn? Vocht in de ecu en gasklephuis kapot gemaakt met reinigen ?
Er staan verder geen foutcodes in de engine controller....