Auto geleverd zonder beloofde opties

Hier ga je zelf(standig) niet uitkomen met het bedrijf. Ze gaan in overleg met de directie, maar alle mogelijke oplossingen die bevredigend zijn, zijn al duidelijk de kop in gedrukt.

Ik zou het aan een advocaat voorleggen en laat deze desnoods eerst een brief schrijven met jouw wens c.q. eis. Wellicht schrikken ze dan en weten ze dat je het er niet bij laat zitten.

Ofschoon ik het sneu voor je vind en dit niet juist is, denk ik dat het nog wel een lastig verhaal kan worden. Je hebt immers een proefrit gemaakt en het e.e.a. kunnen testen, bekijken en onderzoeken. Ook spelen disclaimers op sites en in advertenties een rol. Een soort van "onder voorbehoud van rechten en weren". In hoeverre en/of -de schijn wekken van de aanwezigheid van een dure geluidsinstallatie middels after market logo's- daar onder vallen is de vraag.

Om wat voor soort autobedrijf gaat het? Eentje op een industrieterrein met een bouwkeet als kantoor of echt een net ogend autobedrijf met grote (glazen) showroom. Persoonlijk ben ik wel nieuwsgierig geworden bij welk type autobedrijf jij dik 30k achter laat.

Interessant verhaal. Hier op het forum delen we al jarenlang tips & tricks over het kopen van een occasions. "Laat hem keuren", "Neem iemand met verstand van zaken mee"... Voor occasions van €2000 ;)

Ik zou zelf geen grof geld in een advocaat stoppen, letop, een advocaat zal je niet snel zeggen dat je geen kans maakt! Rechtsbijstand zal wel niet verzekerd zijn. Als de factuur van de advocaat in de 4 cijfers gaat lopen dan wordt het helemaal een fiasco. Een paar brieven voor €250 kan misschien wel helpen.

Geen keyless, rare navi, geen bovag, alarmbellen tot en met!

Je hebt een proefrit gemaakt, blijkbaar was de audio en auto toen goed genoeg. Informeer anders eens bij een goeie inbouwer over de audio- en navimogelijkheden.

Wel lastig blijven doen bij de verkoper! Ik vrees echter dat ze wel €7000 hebben verdiend op die wagen en helemaal niks gaan doen voor je, een paar keer "Nee" zeggen levert namelijk veel op in dit geval.

Dank allemaal voor de reacties, ik heb hier veel aan en haal hier veel informatie uit. Hier een update:

- Gister is het airbag lampje gaan branden met de melding dat ik me moet melden bij een werkplaats.
- De rechtsvoor stabilisatorstang is niet goed. Eerder voelde ik tijdens de proefrit een trilling in het stuur waarvan ze dachten dat dit balanceren was, echter bleek het een draagarm te zijn welke ze wel hebben vervangen. Kan het een verband zijn dat de draagarm en stabistang stuk gaan?

Ik heb gebeld met de BOVAG, zij hebben mij aangegeven veel problemen te hebben gehad met het desbetreffende bedrijf. Zij konden inhoudelijk niet heel veel vertellen maar lieten dit duidelijk aan mij doorschemeren. Ook heb ik gebeld met het Juridisch Loket, zij hebben mij aangegeven dat ik via consuwijzer een concept brief moet downloaden, deze naar eigen hand moet invullen en dan per mail en aangetekend naar het bedrijf sturen. Zowel zij als de BOVAG geven aan dat ik rechten heb en dat ik vrij sterk sta door de advertentie. Ik heb zojuist met het bedrijf weer gebeld en over een uurtje heb ik weer een terugbelafspraak met de directeur van het bedrijf. Ik vermoed dat zij nu wel gaan voorstellen om de koop te ontbinden.

Welk bedrijf het om gaat wil ik nog even in het midden laten, indien zij dit echt niet chique oplossen zal ik dit wel melden om mensen te waarschuwen. Het gaat wel om een écht groot autobedrijf met zeer luxe auto's. Wat hen wel siert is dat ze qua reparaties, zoals de stabistang en het airbag lampje direct aangeven dat ik langs de werkplaats kan komen om het probleem te verhelpen. Vanmiddag heb ik een afspraak bij een andere dealer die de auto voor mij volledig gaat nakijken om een goed beeld te schetsen van alle problematiek.

Nogal logisch dat ze die defecten meteen gaan repareren, wat dat betreft is de wetgeving namelijk heel erg duidelijk en dat weten zij ook :)

Succes verder

Jammer dat het allemaal zo moet, ben benieuwd wat er uit dat telefoontje komt. Stap 1 zou wat mij betreft zijn om inderdaad de koop te ontbinden zodat ieder z'n eigen weg kan gaan. Dat maakt het ook wat makkelijker om er een review aan te wagen. Daar ga je immers vast geen vrienden mee maken ;) Daarbij: die auto lijkt een probleemgevalletje te zijn als ik het zo lees, ik denk niet dat je daar heel gelukkig van gaat worden.

Ik hoop voor je dat ze de koop ontbinden en je je geld terug krijgt. Het is een dure maar goed leer moment. Koop je auto altijd bij een bedrijf die lid is van de Bovag, nu is dat ook niet heilig, maar het maakt het bij problemen altijd makkelijker. Koop auto's voor dit geld gewoon bij een dealer.

nickossz zei:
Ik weet dat de auto wel schade heeft gehad maar dit was duidelijk goed verholpen en daar ben ik zelf mee akkoord gegaan.

Ook dat is al een kwetsbaar punt, je wist helemaal niet hoe groot de schade was, of hebben ze foto´s laten zien?
Met de inmiddels genomen stappen hoop ik, dat je goed 'uit de strijd' komt.

32.500 pff.. jammer dat je pas achteraf kritisch kijkt en onderzoekt. Voorgevoel is altijd belangrijk. Op moment dat die man een praatje aansmeert van navigatie werkt niet bij een rijdende auto en je hebt er een vreemd gevoel bij, dan hoorde je eigenlijk al terug te rijden en de koop te annuleren.

Scherm niet origineel? Airbag lampjes branden? Lijkt erop dat de auto een harde klap heeft gehad. Hoogstwaarschijnlijk dat de airbags ook niet origineel zijn(zitten die überhaupt er nog wel in?) en dat de complete dashboard etc. vervangen is. Diefstal kan ook het gevolgd zijn van een neppe navigatie maar aangezien een scherm standaard is bij Mercedes, zie ik het nut ervan niet waarom criminelen deze zouden stelen.

In de advertentie staat duidelijk dat er een Burmester Sound System in zit, dus geen optie maar hoort erin te zitten. Dat verkoper zegt dat het een optie is slaat nergens op. Dus ze kunnen ook een 0,5 liter motor erin zitten met een Mercedes badge erop en zeggen dat een Mercedes motor een optie is? :/

Je hebt 32.5k betaald dus waarschijnlijk ook geld over om een brief te laten schrijven door een advocaat.

Ijzer moet je nog smeden als het heet is dus meteen actie ondernemen en niet terughoudend doen.

Als het de auto is die ik net online heb gevonden, vrees ik dat je aan het korste eind trekt. Die staat namelijk bij de bekendste handelaar van Apeldoorn.

Barri zei:
Als het de auto is die ik net online heb gevonden, vrees ik dat je aan het korste eind trekt. Die staat namelijk bij de bekendste handelaar van Apeldoorn.

Die conclusie had ik al wat langer getrokken...
Jammer dat het nog steeds zon slechte zaak is, pas was ik er. En ze komen nog best goed en netjes over, ik hoopte dat ze de zaak hadden verbeterd

Barri zei:

Als het in Apeldoorn is, zouden sowieso alle alarmbellen af moeten gaan. Daar zou ik überhaupt nooit een auto kopen.

Voorbehoud onder de advententies op de site:
Alle moeite is genomen om de informatie op deze internetsite zo accuraat en actueel mogelijk weer te geven. Fouten zijn echter nooit uit te sluiten. Vertrouw daarom nooit alleen op deze informatie, maar controleer bij aankoop de zaken die uw beslissing zouden kunnen beïnvloeden.
Maarja, dan is de vraag in hoeverre ben je er zeker van geweest dat die opties er op zitten voordat je je krabbel hebt gezet.

@s velthuis: ach, bij een merkdealer daar zou ik het gewoon aandurven. Ik kocht eens elders een auto, toen schrok ik wel van de mattenset van een Apeldoorns bedrijf :D

Goedendag zei:
Barri zei:

Jammer dat het nog steeds zon slechte zaak is, pas was ik er. En ze komen nog best goed en netjes over, ik hoopte dat ze de zaak hadden verbeterd

Lingo is terug op TV, misschien kun je meedoen. ;-)

Ik heb de eigenaar gesproken. Hij vind dat de auto scherp geprijst is, geeft aan zich geen zorgen te maken over juridische stappen omdat in de advertentie iets staat over dat er fouten in kunnen voorkomen. Wilt mogelijk nog iets doen met coulance maar is minimaal en geeft aan dat als hij bij de verkoop van de auto was(hij zat in het buitenland) dat hij hem nooit voor deze prijs zou wegdoen. In dat opzicht denk ik 'dan kun je hem ook gewoon terugnemen'.

Ik heb iemand gesproken die een origineel groot scherm kan leveren voor 400.- excl montage, een bedrijf dat een betere geluidsset kan leveren dan de Burmester voor 2200.-. Ik ga hem vragen deze kosten op zich te nemen als hij de auto niet terugneemt. Anders start ik wel een juridische procedure.

Is er iemand die weet of zo een origineel scherm moeilijk in te bouwen en in te leren is? En eventueel wat de kosten daarvan zijn.

R W xxx zei:
En de rest? Want het zou zomaar eens kunnen dat navi/speakers je minste probleem is...

Ik heb vanmiddag een keuring laten doen aan de auto. De auto is verder motorisch in prima staat, een aantal nietszeggende storingen, alleen de airbag storing maar dat is de gordel van de bestuurder waar iets mee is.

Ik heb ook zojuist weer contact gehad met de directeur, ik heb hem voorgesteld om 2000.- terug te betalen. Dan kan ik in ieder geval een andere geluidsset laten inbouwen en is het scherm een zorg waar ik voor ga sparen, dat kost mij dan 400.- excl montage. Hij begon nu zelf wel over de auto terugnemen en hem alsnog voor meer te verkopen omdat hij vond dat hij scherp geprijst is maar hij moet het overleggen en er even over nadenken.

Meteen doen. Iets zegt me dat je met deze auto nog veel meer problemen gaat krijgen in de toekomst...

Bobslee zei:
Meteen doen. Iets zegt me dat je met deze auto nog veel meer problemen gaat krijgen in de toekomst...
Gevoelsmatig: inderdaad gauw afscheid nemen en iets fatsoenlijks zoeken. Klinkt allemaal niet als zuivere koffie...

Leon in zn Fiesta zei:
Bobslee zei:
Gevoelsmatig: inderdaad gauw afscheid nemen en iets fatsoenlijks zoeken. Klinkt allemaal niet als zuivere koffie...

Ja, de enkele reden dat ik daaraan twijfel is omdat tijdens de aankoopkeuring hij wel echt in orde bleek te zijn en ik op al het technische een half jaar garantie heb. Ik ben echt verliefd op de auto en daardoor misschien verblind. Ik weet het even niet, moet hier goed over nadenken voor ik een beslissing maak. Hij heeft nu wel echt aangeboden om hem terug te brengen en ben bang dat ik niet snel een gelijkwaardige auto zal vinden.

nickossz zei:
Goedendag zei:
Barri zei:

Lingo is terug op TV, misschien kun je meedoen. ;-)

Ik snap hem niet?

Maar je hebt een 2jr oude mercedes, die nu al storingen begint te geven...
Heel heel heel snel die auto teruggeven!
Airbagstoring, navigatiesysteem niet origineel etc. Zijn dat niet diefstalgevoelige zaken?
Ik verwacht dat ze hem een keer hebben kaalgestolen, en vervolgens goedkoop weer opgelapt. Zon auto moet je niet willen hebben... Wie weet wat voor storingen er nog naar boven komen.

Leon in zn Fiesta zei:
Bobslee zei:
Helemaal eens. Ik zou 'm ook terugbrengen. Eerlijk gezegd ook als je daarvoor bijvoorbeeld 2k verlies moet incalculeren...
Is ook een import dacht ik, met een toch vrij stevige kmstand. En de BPM lijkt me een factor 6 te laag.

nickossz zei:
Leon in zn Fiesta zei:
Bobslee zei:

Ja, de enkele reden dat ik daaraan twijfel is omdat tijdens de aankoopkeuring hij wel echt in orde bleek te zijn en ik op al het technische een half jaar garantie heb. Ik ben echt verliefd op de auto en daardoor misschien verblind. Ik weet het even niet, moet hier goed over nadenken voor ik een beslissing maak. Hij heeft nu wel echt aangeboden om hem terug te brengen en ben bang dat ik niet snel een gelijkwaardige auto zal vinden.
Maar het is en blijft een schade auto en wie weet wat problemen je daar nog van krijgt, het lijkt allemaal mooi gepareerd maar dat is alleen wat je ziet, wat er onderhuids is gebeurt kan je niet zien. Je hebt nu ook al problemen met de gordel.
Maar zitten voor de rest alle genoemde opties er wel op?
Maar ik ben niet zo thuis in Mercedes, maar hoort er niet standaard gewoon zo'n scherm affabriek in te zitten?

nickossz zei:
Hij heeft nu wel echt aangeboden om hem terug te brengen en ben bang dat ik niet snel een gelijkwaardige auto zal vinden.

Ik zal wel iets missen, maar er staan genoeg W205 diesels met weinig kms voor <32,5k te koop. Wat maakt deze zo speciaal?

Nietszeggende storingen? Airbag lampje aan? Draagarm en stabi kapot? Na 2 jaar hoort dat allemaal niet, zal dus wel met de schade te maken hebben.

Ik zou heel snel weglopen van dit opgewarmde lijk en een fatsoenlijk exemplaar kopen.

Hup, die roze bril af. Ga even terug naar de feiten die je zelf allemaal hebt opgesomd. Heel snel inleveren die auto, desnoods met 1000 of 2000 verlies. Dure leerschool maar deze auto en de dealer zijn beiden niet OK..

En zoals iemand al op merkte: wat is er zo speciaal aan deze C200? Er staan andere W205's te koop voor hetzelfde geld en dan bij een Mercedes dealer.

TYN zei:
nickossz zei:
Hij heeft nu wel echt aangeboden om hem terug te brengen en ben bang dat ik niet snel een gelijkwaardige auto zal vinden.

Ik zal wel iets missen, maar er staan genoeg W205 diesels met weinig kms voor <32,5k te koop. Wat maakt deze zo speciaal?

Nietszeggende storingen? Airbag lampje aan? Draagarm en stabi kapot? Na 2 jaar hoort dat allemaal niet, zal dus wel met de schade te maken hebben.

Ik zou heel snel weglopen van dit opgewarmde lijk en een fatsoenlijk exemplaar kopen.

Twijfel zit hem in de opties > Lederen bekleding, AMG/Nightpakket fabrieksaf, kleur, interieur en velgen in zijn geheel, bouwjaar(2017). Maar ik begrijp hetgeen jullie zeggen. Even slapen en dan een keuze maken, vooral de motorische keuring heeft me doen twijfelen om hem wel te houden.

nickossz zei:
TYN zei:
nickossz zei:

Twijfel zit hem in de opties > Lederen bekleding, AMG/Nightpakket fabrieksaf, kleur, interieur en velgen in zijn geheel, bouwjaar(2017). Maar ik begrijp hetgeen jullie zeggen. Even slapen en dan een keuze maken, vooral de motorische keuring heeft me doen twijfelen om hem wel te houden.
Tja, wat zegt zo'n keuring? Wat zegt een half jaar garantie? Ik neem aan dat je nog heel wat jaartjes probleemloos rond wil rijden met deze auto. Bij een keuring kan men niet alles zien, het blijft een momentopname. En ook na een half jaar kan er nog van alles beginnen te piepen of knipperen. Niemand kan in de toekomst kijken maar alles wat je hier in dit topic hebt gemeld geeft weinig vertrouwen voor de toekomst. En natuurlijk is dat flink balen, je denkt een pareltje in huis te hebben gehaald maar dat (b)lijkt dus flink tegen te vallen. Als je 'm zonder kosten weer in kan leveren dan is dat voor de langere termijn waarschijnlijk toch echt de beste keuze.

Barri zei:
Leon in zn Fiesta zei:
Bobslee zei:
Helemaal eens. Ik zou 'm ook terugbrengen. Eerlijk gezegd ook als je daarvoor bijvoorbeeld 2k verlies moet incalculeren...
Is ook een import dacht ik, met een toch vrij stevige kmstand. En de BPM lijkt me een factor 6 te laag.

Ook eens. Een schadeauto met ondanks de jonge leeftijd al diverse problemen en vaagheden, en wie weet wat er in de toekomst nog de kop op steekt. Voor 32k zou ik me er niet aan willen branden.

Exact! Terugbrengen dat ding. Een auto met schadeverleden waar aan geknoeid is moet je toch niet willen?
Logisch dat ie scherp geprijsd was. Haal dan in Duitsland (bij een dealer) eentje met complete historie. Voor zelfde geld of minder wel een goede auto.
Koop je er eentje die al geïmporteerd is dan moet je overigens wel heel goed opletten. Kans dat je dan weer ellende koopt (schade, teruggedraaid etc.) is aanwezig.

Heb je de auto nou gecheckt op chassisnummer zodat je kan zien of alle opties die er op zouden moeten zitten er ook af fabriek opzitten?

Ik begrijp eerlijk gezegd niet dat je nog twijfelt. Rij jij nog met plezier en vertrouwen in deze C200? Alle signalen staan op rood. Je hebt 32,5 mille uitgegeven aan een schadeauto waarmee gerotzooid is!

Het is vast niet exact dezelfde auto maar bij een MB dealer staat deze te koop. Uit Denemarken geïmporteerd staat eerlijk vermeld:C200CDI AMG 2017

Breng ajb die auto terug. Verhaal klopt van geen kanten en het handelen van de dealer/garage sowiewo al niet toen je wees op de nep speaker roosters.

nickossz zei:
Hij begon nu zelf wel over de auto terugnemen en hem alsnog voor meer te verkopen omdat hij vond dat hij scherp geprijst is maar hij moet het overleggen en er even over nadenken.

Ik zou niet langer hoeven nadenken, teruggeven die auto! En wie weet voor wat voor verrassingen je nog komt te staan in de naaste toekomst, gerelateerd of ten gevolge van de aanrijding.

Breng die misbruikte auto gewoon terug nu je nog kan. Gaat niet om twee kwartjes maar om 32.5k. Je krijgt er geen spijt van.

D Elzinga zei:
Barri zei:
Leon in zn Fiesta zei:
Bobslee zei:

Ook eens. Een schadeauto met ondanks de jonge leeftijd al diverse problemen en vaagheden, en wie weet wat er in de toekomst nog de kop op steekt. Voor 32k zou ik me er niet aan willen branden.

Nul komma nul avontuur.....waar moet het naartoe....

Ik sluit me aan bij de rest, als ik persoonlijk al binnen zo'n korte tijd zoveel problemen zou krijgen met een auto,
en dan ook nog eens bij een garage waar je eigenlijk gewoon voor de gek gehouden bent, wat opties betreft die er niet op zitten,
dan was ik er vandaag nog naar toe gegaan om hem in te leveren.
Er staan zoveel auto's te koop.
Succes

Staar je niet blind op kilometers of bouwjaar, maar ga voor een betrouwbaar adres. Misschien is het ook nog even verstandig om adres uit Apeldoorn te googlen op reviews. Het praatje van directeur op vakantie en ik had hem voor meer willen verkopen is mogelijk kletspraat.

Import heb ik weinig kennis van maar diesel is in Duitsland nog meer uit de mode dan in Nederland. Dus de optie om er 1 halen bij een Mercedes dealer in Duitsland is mogelijk ontzettend interessant.

Zometeen het bedrijf bellen, auto gaat terug. Allen bedankt voor jullie advies. Zodra het allemaal is afgerond zal ik meer details delen over het bedrijf en de auto in de hoop dat de volgende koper het kenteken googelt en gewaarschuwd is. Met dit bedrijf doe ik nooit meer zaken.

Heel verstandig, werkelijk alle signalen staan op rood om met een grote boog hier omheen te lopen.

Is het die witte? Kenteken beginnend met SR ? Daar is zo weinig BPM aan afgedragen bij invoering naar nederland dat hij echt een enorme klapper heeft gemaakt en fors in elkaar heeft gezeten. Een of ander opgelapte schadeauto waar storingen in zitten en de originele navi niet meer bij zit en wie weet wat de echte kilometerstand is van deze auto? Wat komt er nog meer? Brrr...

En los daarvan; ooit bij verkoop zitten mensen echt niet op een C klasse te wachten die schade heft gehad, waar een chinees navi ding in zit terwijl het merendeel dat niet heeft.

en ben bang dat ik niet snel een gelijkwaardige auto zal vinden.

gewoon goed zoeken, als je echt niet iets vergelijkbaars kunt vinden voor het geld, dan heeft het ook een reden waarom deze zo goedkoop werd aangeboden. Dat autobedrijf heeft sowieso een slechte naam. Ze zullen vast prima auto's hebben daar, maar ook veel hebben een rugzakje met een dubieus verleden.

Hoop echt voor je dat de garage de auto terug neemt zonder morren, dan mag je echt in je handen knijpen. En dan rustig op zoek naar iets anders. Je hoeft echt niet bij een dure MB dealer te zoeken, er zijn genoeg andere goede garages en zelfs goede handelaren waar je een goede deal kunt maken.

Nog niet, want hij werkt niet op maandag. Vandaag weer bellen.

nickossz zei:
Nog niet, want hij werkt niet op maandag. Vandaag weer bellen.

Veel succes!!!
En ik duim voor jou dat de teruggave en vooral terugbetaling even vlot loopt als ze aan de telefoon zomaar werd voorgesteld.
Al zal ik het maar geloven als je het hier post... ;)

Voorlopig laten ze niets meer horen. Wat een k*t bedrijf zeg. Als ik bel zijn ze constant bezig, onderweg of wat dan ook. Maar geen enkele vrije minuut om het met mij even af te handelen of te woord te staan.

Raar, je zou toch verwachten dat ze er weinig problemen mee zouden hebben om zo'n auto terug te nemen die ze immers naar eigen zeggen "makkelijk en voor meer" weer zouden kunnen doorverkopen.:T

D Elzinga zei:
Raar, je zou toch verwachten dat ze er weinig problemen mee zouden hebben om zo'n auto terug te nemen die ze immers naar eigen zeggen "makkelijk en voor meer" weer zouden kunnen doorverkopen.:T
In elke andere branche zou ik me zorgen maken, maar het gaat hier om een autohandelaar. Die zijn altijd goudeerlijk toch? :) Hoe dan ook, laten we even de moed er in houden en er van uitgaan dat het binnen afzienbare tijd wordt opgelost. Kan me voorstellen dat men hier niet de hoogste prioriteit aan wil geven en ik neem aan dat ze ook andere klanten (klachten?) hebben die afgehandeld moeten worden.

nickossz zei:
Voorlopig laten ze niets meer horen. Wat een k*t bedrijf zeg. Als ik bel zijn ze constant bezig, onderweg of wat dan ook. Maar geen enkele vrije minuut om het met mij even af te handelen of te woord te staan.

Tijd om de naam bekend te maken? Pain in the ass die lui

Terug
Bovenaan