Auto geleverd zonder beloofde opties

nee is een C 200. Zoek maar op dit kenteken en de handelaar, dan bij afbeeldingen. Navi-scherm ziet er zo op het eerste gezicht best OEM uit.

tG3BUpy.png

Of op https://ovi.rdw.nl/

Zxb1tDd.png

nickossz zei:
Voorlopig laten ze niets meer horen. Wat een k*t bedrijf zeg. Als ik bel zijn ze constant bezig, onderweg of wat dan ook. Maar geen enkele vrije minuut om het met mij even af te handelen of te woord te staan.

Houd nog even vol.
Als ik het zo lees ben je nog vrij rustig gebleven. Dat zou ik nu ook nog even blijven, want het helpt je denk ik niet om hier nu online allerlei zaken neer te plempen.
Blijf het proberen, en reageer vanuit je zelf gewoon netjes, met bijvoorbeeld (nog een) aangetekende brief. Daar heb je echt het meest aan moet het toch tot een juridische confrontatie komen.

Succes.

Houd nog even vol.
Als ik het zo lees ben je nog vrij rustig gebleven. Dat zou ik nu ook nog even blijven, want het helpt je denk ik niet om hier nu online allerlei zaken neer te plempen.
Blijf het proberen, en reageer vanuit je zelf gewoon netjes, met bijvoorbeeld (nog een) aangetekende brief. Daar heb je echt het meest aan moet het toch tot een juridische confrontatie komen.

inderdaad, (y) hoe de andere partij misschien ook het bloed onder de nagels weg kan halen mag je gerust je onvrede uiten maar blijft rustig, netjes en probeer tot een oplossing te komen. Boos worden kan altijd nog, nu moet je proberen er samen uit te komen en er het beste van proberen te maken. Los van de updates wat de status is zal ik inderdaad niet al te veel hier loslaten. Is ook niet slim dat 'derden' nu de naam, auto en volledige kenteken hier neer ploffen. Dit zal, als ze het zien, zeker niet helpen tot een goede oplossing.

klopt, dat lijkt op het eerste oog best zo. is gewoon zo te koop: KLIK Maar zo blijk, is de kwaliteit niet te vergelijken met OEM. Geloof ook best dat wanneer zo'n systeem zonder gekke problemen werkt men het niet eens door heeft als je niet beter weet hoe het fabrieksnavi er uit ziet en werkt.

1249 euro bpm maar op een twee jaar oude C? Lekkere schade geweest dan.

Overigens, met het strooien van namen zou ik even wachten tot auto en geld weer van eigenaar zijn gewisseld...

D Elzinga zei:
Overigens, met het strooien van namen zou ik even wachten tot auto en geld weer van eigenaar zijn gewisseld...
Daar zou ik ook even mee wachten. Los van het feit dat je het niet zeker weet help je TS hier sowieso niet mee.

Bewust geen naam genoemd, alleen een plaatje ivm vindbaarheid.

Laat maar weten als ik de plaatjes weg moet halen.

Leon in zn Fiesta zei:
Bert 2753742 zei:
Bewust geen naam genoemd, alleen een plaatje ivm vindbaarheid.

Laat maar weten als ik de plaatjes weg moet halen.
Verwijder 'm even, naam van de handelaar/garage staat er groot op.

Mijn post is weg. Die gequote kan ik niet weghalen

@nickossz
Je geniet uiteindelijk sowieso de zgn. consumentenbescherming, dus mocht het niet op een wederzijdse correcte manier opgelost worden, dan heb je nog steeds de zekerheid dat de overeenkomst ontbonden moet worden.
Twee dingen doe je goed. De eerste is van het behoud van de auto afzien en de tweede dat je dat op een nette wijze aan het doen bent.
Hopelijk is dat nette afhandelen wederzijds(y)

Houd ons op de hoogte!

speedtouch zei:
nickossz zei:
Nog niet, want hij werkt niet op maandag. Vandaag weer bellen.

Een grote dealer (jouw eigen woorden) en die werkt niet op maandag?

Kan toch zijn dat de betreffende verkoper/manager op maandag niet werkt?
Wil niet zeggen dat de zaak niet open is.

Lijkt me het type garage/handelaar die zich geen fl!kker aantrekt van email of telefoon en pas met z'n reet in actie komt wanneer het klantje boos op de stoep staat en met "de manager" wilt spreken. Daarom óf aangetekend versturen of persoonlijk langs gaan anders ben ik bang dat het een kastje/muur verhaal gaat worden.

Heb de garage gevonden. Website ziet er heel professioneel uit en ook 4 sterren op google reviews. Ze hebben wel een dikke aanbod. Gemiddelde auto zit boven de 30k. Zit zelfs een Mclaren tussen.

Snap het niet, zo veel dure auto's hebben maar achteraf straatpraktijken doen. Een eerlijke en serieuze handelaar moet gewoon bereikbaar zijn.

speedtouch zei:
(..)

Er moet toch wel een woordvoerder zijn op die dag?

Ja, om mede te delen dat de 'baas' die dag verlof heeft.

;)

~~~~~~

Ik zou morgen gewoon naar het bedrijf rijden, papieren mee, auto op de stoep en mede delen dat je 'm komt inleveren, zoals vorige week telefonisch besproken.
Geld regelen en als het op je rekening staat gauw de benen nemen.

Eindelijk gesproken. De auto kan terug maar hij betaald pas terug zodra de auto is gevrijwaard. Moet ik ergens een contract opstellen voor de zekerheid of? Niet dat als de auto is overgeschreven hij ineens zegt nou je krijgt 5000,- minder.

Ik vroeg overigens of ze mij niet tegemoet konden komen in verband met mijn werk en ik mijn derde vrije dag moet nemen(kan anders pas zaterdag de auto pas terugbrengen) maar hiervoor rekende hij 150.-.

Je kan het eerst vrijwaren. Je moet hem echter geen sleutels geven voordat het overeengekomende bedrag is overgemaakt of gegeven is. Een overeenkomst op papier is ook niet overbodig als ik het hele verhaal zo lees.

nickossz zei:
Eindelijk gesproken. De auto kan terug maar hij betaald pas terug zodra de auto is gevrijwaard. Moet ik ergens een contract opstellen voor de zekerheid of? Niet dat als de auto is overgeschreven hij ineens zegt nou je krijgt 5000,- minder.

Ik vroeg overigens of ze mij niet tegemoet konden komen in verband met mijn werk en ik mijn derde vrije dag moet nemen(kan anders pas zaterdag de auto pas terugbrengen) maar hiervoor rekende hij 150.-.

Ik denk dat dat in één handeling kan geschieden. Ter plekke vrijwaren en gelijk ter plekke overmaken. (Er vanuit gaande dat de app van je bank op je telefoon staat).
Zorg er wel voor (schriftelijk) dat daarmee de kous af is, zodat je niet achteraf gedoe krijgt dat er iets met de auto gebeurd zou zijn, in de korte periode dat jij m had en men dat wellicht voor jou rekening wil laten komen

Ik zou die € 150,- laten voor wat het is. Auto weg, geld terug en klaar.
Scheelt je voor € 150,- onnodige stress :D

Heb ze nu inderdaad gevraagd om hem toch maar op te halen. Hij wilt echter niet bevestigen dat hij het volledige aankoopbedrag terugstort, op die vraag krijg ik geen antwoord nog.

nickossz zei:
Heb ze nu inderdaad gevraagd om hem toch maar op te halen. Hij wilt echter niet bevestigen dat hij het volledige aankoopbedrag terugstort, op die vraag krijg ik geen antwoord nog.
Waarom ga je daar niet in persoon daar naar toe om het mondeling te bespreken? We hebben het hier over een behoorlijk bedrag! Je zult toch voor jezelf moeten opkomen!

nickossz zei:

Vanuit zijn kant snap ik dat wel. Straks rij je schade of wat dan ook en dan heeft hij al toezeggingen gedaan. Of er is een flink eind in gereden. Autobedrijven kunnen er wat van maar onderschat de klant ook niet. Ik zeg niet dat het bij TS het geval is, maar ik kan mij voorstellen dat de garagehouder ook voorzichtig is.

Boppie zei:
nickossz zei:

Vanuit zijn kant snap ik dat wel. Straks rij je schade of wat dan ook en dan heeft hij al toezeggingen gedaan. Of er is een flink eind in gereden. Autobedrijven kunnen er wat van maar onderschat de klant ook niet. Ik zeg niet dat het bij TS het geval is, maar ik kan mij voorstellen dat de garagehouder ook voorzichtig is.

Uiteraard, maar dit zet de deur natuurlijk ook open tot meer mogelijkheden voor kwaadwillenden, die je in een zekere bekende straat in een zekere beruchte stad qua autohandel waarschijnlijk wat sneller tegen het lijf loopt.

Hij kan zo makkelijk ineens claimen dat hij minder geld terug geeft vanwege een krasje of weet ik wat, en aangezien TS hem dan al heeft overgeschreven heeft die daar niet echt een pressiemiddel tegenover staan. De eerlijke en voor beide kanten veilige oplossing zou zijn om de auto daar weer mee naar toe te nemen, samen ter plekke de auto te inspecteren, afgesproken prijs wordt teruggegeven ja/nee, op papier zetten, en dan oversteken qua overschrijven en geld terug.

D Elzinga zei:
De eerlijke en voor beide kanten veilige oplossing zou zijn om de auto daar weer mee naar toe te nemen, samen ter plekke de auto te inspecteren, afgesproken prijs wordt teruggegeven ja/nee, op papier zetten, en dan oversteken qua overschrijven en geld terug.
Helemaal mee eens!(y)

Boppie zei:
Wijn 8578185 zei:
Boppie zei:
Wijn 8578185 zei:

Dus een geval is gelijk aan de hele branch? In de bouw of bij banken gebeurt het nooit natuurlijk.....

Nee zeg ik dat dan? o_O

Wat bedoel je dan? Je kan ook zeggen dat de betreffende handelaar financieel creatief is geweest.

Ik meld alleen dat er meer handelaren zijn die creatief zijn qua import/finance van auto's. Daar gaat dit topic over. Oh is het dezelfde handelaar?

speedtouch zei:
D Elzinga zei:
De eerlijke en voor beide kanten veilige oplossing zou zijn om de auto daar weer mee naar toe te nemen, samen ter plekke de auto te inspecteren, afgesproken prijs wordt teruggegeven ja/nee, op papier zetten, en dan oversteken qua overschrijven en geld terug.
Helemaal mee eens!(y)

Yep(y)

Wijn 8578185 zei:
Boppie zei:
Wijn 8578185 zei:
Boppie zei:
Wijn 8578185 zei:

Dus een geval is gelijk aan de hele branch? In de bouw of bij banken gebeurt het nooit natuurlijk.....

Nee zeg ik dat dan? o_O

Wat bedoel je dan? Je kan ook zeggen dat de betreffende handelaar financieel creatief is geweest.

Ik meld alleen dat er meer handelaren zijn die creatief zijn qua import/finance van auto's. Daar gaat dit topic over. Oh is het dezelfde handelaar?

Hoe moet ik nu weten of het dezelfde handelaar is?
Dit topic gaat over een auto die niet alle beloofde opties blijkt te hebben.

Wat betreft het eerste, is dat je onderbuik of heb je bewijs.

We zijn er goed uitgekomen. Ik ben gister zelf naar het bedrijf gereden om daar de auto in te leveren.

Goed gesprek gehad met de eigenaar, toonde zich erg behulpzaam aldaar en heeft mij geholpen met het zoeken naar een nieuwe auto en wil als service daarin ook nog bemiddelen en adviseren. Heeft de auto teruggenomen, geld is direct teruggestort en verder geen problemen. Duidelijk werd dat zij echt niet wisten van het scherm en de Burmester. Ook gemerkt dat zijn telefoon in het uurtje dat ik daar was meer dan 30 keer is afgegaan dus begrijp dat hij niet constant kan antwoorden.

Al met al blij dat het is opgelost en verrast met hoe het alsnog is opgelost. Nu opzoek naar een nieuwe auto.

Naar behoren opgelost dus, proficiat! Nu op zoek naar een andere, er staan er genoeg te koop! Succes met je speurtocht

Boppie zei:
Wat betreft het eerste, is dat je onderbuik of heb je bewijs.

Dit topic en het linkje wat ik poneerde... Of is dat een onderbuik? Man man man....

nickossz zei:
We zijn er goed uitgekomen. Ik ben gister zelf naar het bedrijf gereden om daar de auto in te leveren.

Goed gesprek gehad met de eigenaar, toonde zich erg behulpzaam aldaar en heeft mij geholpen met het zoeken naar een nieuwe auto en wil als service daarin ook nog bemiddelen en adviseren. Heeft de auto teruggenomen, geld is direct teruggestort en verder geen problemen. Duidelijk werd dat zij echt niet wisten van het scherm en de Burmester. Ook gemerkt dat zijn telefoon in het uurtje dat ik daar was meer dan 30 keer is afgegaan dus begrijp dat hij niet constant kan antwoorden.

Al met al blij dat het is opgelost en verrast met hoe het alsnog is opgelost. Nu opzoek naar een nieuwe auto.

Gefeliciteerd! Moet een hele opluchting zijn. Bijzonder dat de man nu zoveel meewerkender is dan eerder. Hoop voor je dat je snel weer wat moois vind, maar nu betrouwbaar. Met jou budget moet het lukken,

Arjee zei:
nickossz zei:

Gefeliciteerd! Moet een hele opluchting zijn. Bijzonder dat de man nu zoveel meewerkender is dan eerder. Hoop voor je dat je snel weer wat moois vind, maar nu betrouwbaar. Met jou budget moet het lukken,
Lijkt er vooral op dat er langs elkaar heen gepraat is. Wanneer garage er oprecht van overtuigd is dat er een originele navi is zit dan worden de klachten van TS natuurlijk al snel gezien als gezeur. Aan de andere kant gaan wij hier al allerlei aannames doen en voor je het weet heb je een welles-nietes-spelletje over iets vrij kleins. Mooi dat het zo opgelost is inderdaad. En dat zelfs op een nettere manier (en meer begrip over en weer) dan we hier op voorhand hadden durven dromen. Wel weer een fantastisch voorbeeld trouwens waarom je altijd op moet passen met het openbaar beschuldigen / naming & shaming. :)

Mooi dat het opgelost is. Gefeliciteerd daarmee.

En inderdaad, je moet ook al precies weten welk scherm in welke serie geleverd is om te zien dat het niet hoort. En die burmester schermpjes was ik ook ingetuind. Zat ook geen origineel stuur in zag ik. De BPM was dan wel weer een signaal.

Succes met de zoektocht in ieder geval, er zijn zat mooie Mercs te koop!

Leon in zn Fiesta zei:
Wel weer een fantastisch voorbeeld trouwens waarom je altijd op moet passen met het openbaar beschuldigen / naming & shaming. :)

Nou niet te lief zijn, zeg. Een ex-schade auto met allerlei vage problemen komt heus niet uit de lucht vallen. Alsof men niet wist wat men probeert te verkopen. En als dat echt zo is, dan zit er toch een serieus probleem aan de inkoop kant van het bedrijf.

En meneer de aardige directeur verkoopt dit ding zonder twijfel weer aan de volgende.

Terug
Bovenaan