Auris TS Hybrid Facelift met hoge(re) kmstand of oudere met lage kmstand

Berdt

Net ingestapt
Ik overweeg een Auris TS Hybrid aan te schaffen, budget 10-15k (liever 12-13 dan 15).

Mijn voorkeur heeft een uitvoering die stoelverwarming en (half) lederen bekleding heeft. Je zit dan net een beetje op de grens van een facelift model van vanaf 2015. Voorkeur gaat uit naar een facelift model, maar dan kom je wel bij de hogere kmstanden uit.

Waar zou ik verstandiger aan doen een 2014 met lagere kmstand of een 2015 met hogere kmstand?

Uitgangspunten zijn:
- lage maandlasten
- auto oprijden
- 25/30.000 km per jaar
- liever geen witte (rijd ik nu al) en geen zwarte (zie je veel op qua vuil en steenslag)

Denk dat ik spijt krijg van het 'oude' model, maar het houdt wel een keer op qua budget.

Als je dan toch de auto wil oprijden zou ik een paar euro meer uitgeven aan een auto die helemaal naar je zin is.

Ik zou voor het facelift model gaan, daar gaat je voorkeur naar uit en als je hem niet koopt heb je kans op spijt.

Als ik het zo lees zeg ik een zo hoog mogelijk budget voor het facelift model. Zeker omdat je de auto op wil rijden, dan misschien maar geen half leer en stoelverwarming, zo belangrijk is dat toch niet.

Total Loss zei:
Als ik het zo lees zeg ik een zo hoog mogelijk budget voor het facelift model. Zeker omdat je de auto op wil rijden, dan misschien maar geen half leer en stoelverwarming, zo belangrijk is dat toch niet.

op zich niet zo belangrijk, kan wel zonder, maar wel leuk als het erop zit. En niet alleen de opties an sich, de gehele uitvoering is wat meer aangekleed. Zit ook een stukkie leer (of wat er voor moet doorgaan) op het dashboard, chrome stripje rond de mistlampen en parkeersensoren. Al ben ik over die laatste niet helemaal zeker, camera hebben ze allemaal, sensoren vreemd genoeg niet allemaal.

Ben helemaal niet thuis in de uitvoeringen etc. Van deze auto maar dit lijkt me wel een hele mooie.
En rechtstreeks van leasemaatschappij dus met bekende historie.

Auris

Edit : Hmm, je wil geen zwarte.

Thnx, had 'm ook al gezien! Jammer dat ie zwart is helaas, wel volledig leer, dat is wel mooi.

Dit is ook een kanshebber, qua specs: https://www.athloncaroutlet.nl/occasions/toyota/auris-touring-sports/gn-679-p/

Qua uitvoeringen heb ik het ook nog niet helemaal door. Die met stoelverwarming zijn dus verder over het algemeen goed uitgevoerd (full options?). Keyless start lijkt ook op deze uitvoeringen te zitten, dat is ook wel puik :cool:

Deze pre facelift is ook wel sjiek zo met dat bruine leer https://www.carnext.com/nl-nl/autos/toyota/auris/c850-82tw-krm3/

Maar de pre facelift heeft oa dat lelijke monochrome schermpje tussen de tellers, dat is toch wel erg karig.
WK7NlyK.png

Kennis van me rijdt er eentje. Inmiddels 250dkm op de klok. Hij bevalt m hem niet heel goed (het soort auto en aandrijving past m niet echt) maar qua kosten is het top. Ook qua onderhoud en reparaties echt helemaal niks buiten de beurtjes.

Ben zelf ook aan het kijken geweest naar een Auris en ik vind de versie na de facelift toch wat moderner. Het dashboard oogt strakker en de stoelen zitten mijn inziens beter. Bij de garages waar ik geweest ben gaf men aan dat km stand niet het belangrijkste is bij de auris. Ze blijken zo goed als niet stuk te gaan.

De kilometerstand doet er inderdaad wat minder toe, goede staat van onderhoud is belangrijker. Tip is om wel een keer de eCVT olie te laten verversen (uitgebreid verhaal hier: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/58878176). Verder heb ik zelf ruim een jaar geleden een eind 2015 Auris TS gekocht (facelift model dus). Toen ook getwijfeld en in beide gereden. Beide prima auto's, maar interieur van de facelift vond ik wel een stuk mooier en ook exterieur net wat frisser. Verder merkte ik dat hij merkbaar tot een hogere snelheid voor electrisch kan rijden, met de juiste druk op het gaspedaal (wordt je op een gegeven moment handig in) kan ik tot 70 a 75km/h stukken elecrisch rijden, bij het pre-facelift model was dat zeker niet zo. De dealer gaf ook aan dat ze het idee hadden dat de software op het gebied van het hybride systeem/eCVT net wat anders/verfijnderder was. Verder ben ik voor een Lease Pro gegaan, de lease Pro en Executive hebben normaal het luxere interieur, stoelverwarming, gescheiden klimaatcontrole en betere audio. Vooral dit laatste is een flink verschil, collega had ook een facelift model maar dan een Aspiration ofzo (in ieder geval geen luxe model) en die audio klonk nergens naar, hij heeft de speakers laten vervangen en er is een versterker gemonteerd. Toen hij bij mij de audio hoorde gaf hij al aan dat dit een enorm verschil was met zijn originele audio. Geluid is gewoon meer dan prima, ook redelijke bass, uiteraard zijn er vele betere systemen (hiervoor had ik Dynaudio in de Volvo, was geniaal), maar ik ben er toch meer dan tevreden mee en heb ook besloten het zo te laten (voor de aanschaf had ik ook al bijna de audio vervanging in laten plannen :p).

En weet je zeker dat je hem op gaat rijden? Met goed onderhoud en elke 100K / 150K KM de eCVT verse olie geven kan dat wel eens heel erg lang gaan duren :p

Over de kleur: zwart is normaal ook niet mijn eerste keuze, maar die zwarte hierboven vind ik toch wel erg mooi en voor een zeer nette prijs, en daar kan vast nog iets vanaf. Zeer compleet uitgerust. Die blauwe vind ik qua buitenkant net wat mooier, maar heeft weer geen volleder. Ik heb de donker blauwe, ook mooie kleur maar ook daar zie je redelijk veel op, maar ja, had ie maar geen auto moeten worden zeg ik dan maar. En de mijne was ex-lease en had ook wel wat steenslag (had 126K KM in 2,5 jaar gemaakt), de verkoper zei al: wil je dat niet dan moet je het dubbele voor een nieuwe neerleggen, en daar had hij natuurlijk gelijk in. Ik zou vooral ook kijken naar de staat van het interieur: dat zegt veel over de vorige gebruiker. De mijne had bij 126K KM serieus nauwelijks gebruikssporen, die van die collega had maar iets van 30K gelopen en was niet te vergelijken en een andere collega die iedere 3 jaar een nieuwe auto koopt om er 5K KM per jaar mee te rijden stond versteld hoe de mijne er bij die (in zijn ogen natuurlijk al heel hoge) KM stand bijstond, hij ging bijna zelf een 2e hands de volgende keer overwegen :p

Lang verhaal nog iets langer: als je hem echt lang wilt gaan rijden en het past in je budget zou ik voor een facelift model gaan, en dan met de KM-standen zoals hierboven noem ik niet eens hogere KM-standen voor deze wagens.

Jazzik zei:
Bert 2753742 zei:
...dat lelijke monochrome schermpje tussen de tellers, dat is toch wel erg karig.
WK7NlyK.png

...dat zou toch écht wel het állerlaatste zijn waarover ik zou vallen...
a042.gif

Haha, ik wel. Zit je toch het meest tegenaan te kijken. Dat lelijke jaren '80 Casio klokje dat in bijna elke Toyota zit stoort me ook enorm, maar daar doe je weinig aan. Tot zo ver mijn persoonlijke frustraties...

Die zwarte met bruine leer is helaas al weg.

Ik zou toch liever rond de 13.000 uitgeven, dan zit je met een faceliftmodel met de juiste opties al gauw op 160/170 km. Maar goed, ook geen probleem voor een Toyota.

Dank voor de verdere input, ik ga nog even verder zoeken.

Wat proefritten gepland voor de komende dagen. Toch een zwarte (of donker grijs) en champagne kleur.

Ben benieuwd, nog nooit mee gereden, misschien vind ik het wel helemaal niets :)

Bert 2753742 zei:
Wat proefritten gepland voor de komende dagen. Toch een zwarte (of donker grijs) en champagne kleur.

Ben benieuwd, nog nooit mee gereden, misschien vind ik het wel helemaal niets :)

En, hoe zijn de proefritten verlopen? Staat er al een mooie Auris op de oprit, of ben je er na de proefritten helemaal op afgeknapt?

Dreamer zei:
Bert 2753742 zei:

En, hoe zijn de proefritten verlopen? Staat er al een mooie Auris op de oprit, of ben je er na de proefritten helemaal op afgeknapt?

Dat kan natuurlijk. Ben je een beetje stevige rijder dan bestaat de kans dat je niet zo blij wordt van zo'n ding. Ik heb regelmatig in een Lexus CT 200h en Auris TS Hybrid gereden en ik vind het geen prettige auto's vanwege die loeiende CVT. De voorstanders beweren dan dat ik er niet mee om kan gaan :).Ik beweer dat deze auto's niet bij mijn rijstijl passen. Het journaille mag er ook niks over schrijven van de voorstanders. Die Auris is vervangen door een Niro. Ik vind het veel prettiger rijden!

Dat kan zeker, als je echt overal extreem vlot wilt rijden zou ik deze auto ook niet adviseren, neem dan iets wat ook echt vlot gaat. Als je dus altijd plankgas wilt rijden dan zou ik ook niet deze auto met CVT nemen inderdaad.

Inmiddels een stuk of 5 Aurissen (Auri?) gereden en het was even wennen, maar het is echt een ultieme cruiser vind ik., kan ik wel aan wennen. Ja hij maakt wat herrie met invoegen, maar daarna is het heerlijk rustig. Dus ben er wel over uit dat het een Auris moest worden.

Diversen gereden, allemaal rond de 160-180 k kilometers, meeste full-opties. Dan ben je dus meteen verpest door die keyless entry etc. Had een mooie grijze gevonden met volledig leer, maar dat bleek verder een vrij basic uitvoering te zijn. Dat ging 'm toch niet worden.

Verder zoeken, bij LeasePlan een hele mooie gezien, heel donker blauw/groen (meestal lijkt het gewoon zwart) met een heel mooi bruin lederen interieur, Eigenlijk net iets boven budget... Maar een relatief lagekmstand, full-option uitvoering, trekhaak én zelfs dakdragers. Dat mag iets extra's kosten vonden wij, vanmorgen na een 2e proefrit de knoop doorgehakt:

OFRwcgC.png

Dby4wAg.png

gzsGOXg.jpg

Eind november (op mijn verzoek) wordt ie geleverd, kijk er naar uit!

Dat ziet er mooi uit, vind vooral dat leer aan de binnenkant erg mooi, beter dan al dat zwart. Heeft deze ook leer op het dashboard?

Wauw, die ziet er erg strak uit, zeer mooi interieur ook! De lak-kleur is overigens exact dezelfde als die van ons, een van de mooiste kleuren (vonden wij), alleen de bronze kleur vond ik nog iets mooier. De combinatie van het donkere blauw (tegen zwart aan inderdaad) met het bruine leder is erg mooi.

Veel fijne cruise kilometers gewenst!

Epica zei:
Dat ziet er mooi uit, vind vooral dat leer aan de binnenkant erg mooi, beter dan al dat zwart. Heeft deze ook leer op het dashboard?

Klein strookje leer op het dashboard, maar niet het bruine leer.

VxcuQUC.jpg

Dreamer zei:
Wauw, die ziet er erg strak uit, zeer mooi interieur ook! De lak-kleur is overigens exact dezelfde als die van ons, een van de mooiste kleuren (vonden wij), alleen de bronze kleur vond ik nog iets mooier. De combinatie van het donkere blauw (tegen zwart aan inderdaad) met het bruine leder is erg mooi.

Veel fijne cruise kilometers gewenst!

Vond die bronzen kleur ook erg mooi en wat minder besmettelijk dan deze donkere kleur. Bij brons zou zwart leer beter passen. Maar goed, erg blij met deze uitvoering! :cool:

Terug
Bovenaan