De kilometerstand doet er inderdaad wat minder toe, goede staat van onderhoud is belangrijker. Tip is om wel een keer de eCVT olie te laten verversen (uitgebreid verhaal hier: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/58878176). Verder heb ik zelf ruim een jaar geleden een eind 2015 Auris TS gekocht (facelift model dus). Toen ook getwijfeld en in beide gereden. Beide prima auto's, maar interieur van de facelift vond ik wel een stuk mooier en ook exterieur net wat frisser. Verder merkte ik dat hij merkbaar tot een hogere snelheid voor electrisch kan rijden, met de juiste druk op het gaspedaal (wordt je op een gegeven moment handig in) kan ik tot 70 a 75km/h stukken elecrisch rijden, bij het pre-facelift model was dat zeker niet zo. De dealer gaf ook aan dat ze het idee hadden dat de software op het gebied van het hybride systeem/eCVT net wat anders/verfijnderder was. Verder ben ik voor een Lease Pro gegaan, de lease Pro en Executive hebben normaal het luxere interieur, stoelverwarming, gescheiden klimaatcontrole en betere audio. Vooral dit laatste is een flink verschil, collega had ook een facelift model maar dan een Aspiration ofzo (in ieder geval geen luxe model) en die audio klonk nergens naar, hij heeft de speakers laten vervangen en er is een versterker gemonteerd. Toen hij bij mij de audio hoorde gaf hij al aan dat dit een enorm verschil was met zijn originele audio. Geluid is gewoon meer dan prima, ook redelijke bass, uiteraard zijn er vele betere systemen (hiervoor had ik Dynaudio in de Volvo, was geniaal), maar ik ben er toch meer dan tevreden mee en heb ook besloten het zo te laten (voor de aanschaf had ik ook al bijna de audio vervanging in laten plannen

).
En weet je zeker dat je hem op gaat rijden? Met goed onderhoud en elke 100K / 150K KM de eCVT verse olie geven kan dat wel eens heel erg lang gaan duren
Over de kleur: zwart is normaal ook niet mijn eerste keuze, maar die zwarte hierboven vind ik toch wel erg mooi en voor een zeer nette prijs, en daar kan vast nog iets vanaf. Zeer compleet uitgerust. Die blauwe vind ik qua buitenkant net wat mooier, maar heeft weer geen volleder. Ik heb de donker blauwe, ook mooie kleur maar ook daar zie je redelijk veel op, maar ja, had ie maar geen auto moeten worden zeg ik dan maar. En de mijne was ex-lease en had ook wel wat steenslag (had 126K KM in 2,5 jaar gemaakt), de verkoper zei al: wil je dat niet dan moet je het dubbele voor een nieuwe neerleggen, en daar had hij natuurlijk gelijk in. Ik zou vooral ook kijken naar de staat van het interieur: dat zegt veel over de vorige gebruiker. De mijne had bij 126K KM serieus nauwelijks gebruikssporen, die van die collega had maar iets van 30K gelopen en was niet te vergelijken en een andere collega die iedere 3 jaar een nieuwe auto koopt om er 5K KM per jaar mee te rijden stond versteld hoe de mijne er bij die (in zijn ogen natuurlijk al heel hoge) KM stand bijstond, hij ging bijna zelf een 2e hands de volgende keer overwegen
Lang verhaal nog iets langer: als je hem echt lang wilt gaan rijden en het past in je budget zou ik voor een facelift model gaan, en dan met de KM-standen zoals hierboven noem ik niet eens hogere KM-standen voor deze wagens.