Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
De grootte van de wielbasis zegt lang niet alles over de beenruimte. Een Superb -of misschien zelfs Octavia- heeft een kortere wielbasis maar is ruimer achterin.Dat de toegenomen ruimte niet naar een grotere wielbasis gaat, maar dat ie voor de passagiers even ruim is als zijn voorganger. En dat de A6 etron, hoewel minder lang, wel kan profiteren van een grotere wielbasis.
De BMW 5 en Mercedes E hebben dit ook, en ook dat zijn zeker geen ruimtewonders, tov hun buitenmaten.
Visueel zijn (te) kleine wielen not done, maar als je er in zit zie je ze niet, maar heb je wel het voordeel er van.Die kleine wielen kunnen echt niet, dan valt het ontwerp genadeloos door de mand. Net als veel andere nieuwe auto's van de VW-groep (Superb, Passat, Tiguan, A5) oogt de auto een beetje onbestemd, met teveel ronde lijnen, die de auto zeker in goedkopere uitvoeringen eerder vadsig dan gespierd doen ogen. Ondanks dat is het als niet-S-Line in duurdere uitvoering op zich best een mooie, dikke auto. Zo vind ik hem op zijn mooist. Maar nee, zijn voorgangers waren beter gelukt.
Ik vind de meeste auto's in deze klasse eigenlijk "net niet". Ik heb hetzelfde met ene E-klasse of 5-serie. De A4, C-klasse en 3-serie zijn veel meer in balans qua vormgeving en afmetingen. A6/E/5 zijn te groot voor het mooi en te klein om echt luxe te zijn. Op de achterbank van een E-klasse kan ik nog steeds mijn benen niet echt kwijt, daar is een S-klasse voor nodig. Gezien de afmetingen van de A6 en 5-serie zal dat daar net zo zijn.Sjongejonge, wat een overdaad aan vouwen en schreeuwerigheid. Elke A6 sinds de C6 van 2004 lijkt een karikatuur van z'n voorganger te zijn, maar deze lijkt in die donkere kleur dan ook nog op voor een Audi een vreemd kort ogende wielbasis te staan.
Ik vraag me echter af hoe vaak we 'm überhaupt gaan zien. Zelfs hier in Duitsland heb ik nog geen enkele nieuwe A5 zien rondrijden, de Audirijder is in de segmenten boven de A3 volledig op de Q-dingen overgestapt.
Moderator
En misschien ook wel eens bumperkleven.Jeetje....als ik zo'n auto onder mijn kont had dan zou ik een heel gelukkig mens zijn geweest![]()
En misschien ook wel eens bumperkleven.
Mooie kleurIn DL heb je nog een rode kleur en een diesel; met uitlaten aan één kant.
![]()
![]()
![]()
Eigenlijk alle dikke Duitsers ..vergelijk zie je meteen dat de verfijnde uitstraling van de A6 totaal verdwijnt
Moderator
Vlak bij kantoor staat een lichtgroene E klasse sedan. Die vind ik eigenlijk nog best fraai.Eigenlijk alle dikke Duitsers ..![]()
Nee bumperkleven doe ik niet aan. Zelfs niet met een nieuwe auto. En ik weet wel dat het met een nieuwe auto makkelijker gaat, en dat je zo op iemands bumper kleeft omdat nieuwe auto's gewoonweg sneller optrekken dan tweedehands auto's.
Maar dan nog zou ik niet bumperkleven hoor. Ik zou een voorbeeldige chauffeur zijn.
Eigenlijk alle dikke Duitsers ..![]()
Ik kan het design ook wel waarderen. Klassiek vormgegeven, maar toch ook met duidelijk moderne kenmerken.Ik vind het juist weer eens fijn, zo'n rustig traditioneel design.