Audi A6 (+ sedan)

MCW 84

Asfaltkampioen
Wederom websites die alvast foto's uploaden voordat de pagina online komt...

8OMoe0l.jpeg

AA1A99r7.img

AA1A97B3.img

RvtfHag.jpeg

njF73d3.jpeg

AA1A954m.img

AA1A8Yna.img

AA1A8YlD.img

AA1A97Ba.img

AA1A9bNl.img

AA1A90zs.img

AA1A9bNQ.img

AA1A9e8u.img

De tijd van grote muilen was wel voorbij dacht ik.. interieur is vrijwel identiek aan de A5. Ik zie alleen dat de sierdelen van portieren doorlopen.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: BeWo
Ah de auto die A7 had moeten heten. Best aardig maar die lichtstrip achterop voegt helemaal niets toe.

Ik hou nog even een slag om de arm voor wat betreft de normale uitvoeringen en de sedan (die komt ook toch?), maar de auto op deze platen vind ik echt ronduit afschuwelijk.

Vind het een serieus goed gelukte auto. Mooier dan de vijf. Maar inderdaad S line te schreeuwerig

A6_ae_2024_7566-L.jpg

A6_ae_2024_7567_DE-L.jpg

Doe mij de e-tron maar. Vind deze designtaal te zwak. Oogt blikkerig en 'gesmolten'. Ik mis de ingetogen, strakke Audi's van weleer.

Dus niet alleen een kleine kofferruimte voor een 5m lange stationwagon maar ook weinig beenruimte. Waar is alle lengte naar toe gegaan??

Staat op de frontpage:
De nieuwe Audi A6 Avant oogt niet alleen meer gestrekt dan zijn elektrische equivalent, hij is het ook. De A6 Avant strekt zich uit over een afstand van 4,99 meter en is daarmee 6 centimeter groter dan het vorige model én evenveel centimeters langer dan de elektrische A6 Avant e-tron. De wielbasis van de Audi's jongste grote stationwagon bedraagt 2,93 meter en is slechts drie mm langer dan die van het vorige model. Op dit vlak wint de A6 Avant e-tron: die heeft immers 2,95 meter tussen de voor- en achteras.

Dat de toegenomen ruimte niet naar een grotere wielbasis gaat, maar dat ie voor de passagiers even ruim is als zijn voorganger. En dat de A6 etron, hoewel minder lang, wel kan profiteren van een grotere wielbasis.

Dat de toegenomen ruimte niet naar een grotere wielbasis gaat, maar dat ie voor de passagiers even ruim is als zijn voorganger. En dat de A6 etron, hoewel minder lang, wel kan profiteren van een grotere wielbasis.
De grootte van de wielbasis zegt lang niet alles over de beenruimte. Een Superb -of misschien zelfs Octavia- heeft een kortere wielbasis maar is ruimer achterin.

Volgens mij is het probleem vooral dat de aandrijflijn relatief veel plaats inneemt, omdat de motor in de lengterichting ligt. De BMW 5 en Mercedes E hebben dit ook, en ook dat zijn zeker geen ruimtewonders, tov hun buitenmaten.

Marleen moet eens de vraag goed lezen want ze geeft geen antwoord op die vraag.

De BMW 5 en Mercedes E hebben dit ook, en ook dat zijn zeker geen ruimtewonders, tov hun buitenmaten.

Klopt idd. Vind de kont trouwens best wel wat weg hebben van de E-klasse qua designtaal.

Vooral ook een auto die je eerst in het echt moet zien denk ik. Zo op het eerste gezicht ben ik wel positief eigenlijk, ik vind het geheel en vooral de achterkant er geslaagd uitzien. :)

Laatst bewerkt:
Sjongejonge, wat een overdaad aan vouwen en schreeuwerigheid. Elke A6 sinds de C6 van 2004 lijkt een karikatuur van z'n voorganger te zijn, maar deze lijkt in die donkere kleur dan ook nog op voor een Audi een vreemd kort ogende wielbasis te staan.

Ik vraag me echter af hoe vaak we 'm überhaupt gaan zien. Zelfs hier in Duitsland heb ik nog geen enkele nieuwe A5 zien rondrijden, de Audirijder is in de segmenten boven de A3 volledig op de Q-dingen overgestapt.

Die kleine wielen kunnen echt niet, dan valt het ontwerp genadeloos door de mand. Net als veel andere nieuwe auto's van de VW-groep (Superb, Passat, Tiguan, A5) oogt de auto een beetje onbestemd, met teveel ronde lijnen, die de auto zeker in goedkopere uitvoeringen eerder vadsig dan gespierd doen ogen. Ondanks dat is het als niet-S-Line in duurdere uitvoering op zich best een mooie, dikke auto. Zo vind ik hem op zijn mooist. Maar nee, zijn voorgangers waren beter gelukt.

Ik mis echt het sobere waar Audi om bekend staat/stond.
Die kleine wielen kunnen echt niet, dan valt het ontwerp genadeloos door de mand. Net als veel andere nieuwe auto's van de VW-groep (Superb, Passat, Tiguan, A5) oogt de auto een beetje onbestemd, met teveel ronde lijnen, die de auto zeker in goedkopere uitvoeringen eerder vadsig dan gespierd doen ogen. Ondanks dat is het als niet-S-Line in duurdere uitvoering op zich best een mooie, dikke auto. Zo vind ik hem op zijn mooist. Maar nee, zijn voorgangers waren beter gelukt.
Visueel zijn (te) kleine wielen not done, maar als je er in zit zie je ze niet, maar heb je wel het voordeel er van.

Sjongejonge, wat een overdaad aan vouwen en schreeuwerigheid. Elke A6 sinds de C6 van 2004 lijkt een karikatuur van z'n voorganger te zijn, maar deze lijkt in die donkere kleur dan ook nog op voor een Audi een vreemd kort ogende wielbasis te staan.

Ik vraag me echter af hoe vaak we 'm überhaupt gaan zien. Zelfs hier in Duitsland heb ik nog geen enkele nieuwe A5 zien rondrijden, de Audirijder is in de segmenten boven de A3 volledig op de Q-dingen overgestapt.
Ik vind de meeste auto's in deze klasse eigenlijk "net niet". Ik heb hetzelfde met ene E-klasse of 5-serie. De A4, C-klasse en 3-serie zijn veel meer in balans qua vormgeving en afmetingen. A6/E/5 zijn te groot voor het mooi en te klein om echt luxe te zijn. Op de achterbank van een E-klasse kan ik nog steeds mijn benen niet echt kwijt, daar is een S-klasse voor nodig. Gezien de afmetingen van de A6 en 5-serie zal dat daar net zo zijn.

Als ik dit even met de A6-en van Ketelapper vergelijk zie je meteen dat de verfijnde uitstraling van de A6 totaal verdwijnt. Die rode is een goed voorbeeld: gekke achterlichten die afleiden, veel grijs plastic in de bumper, een veel te dikke chroomstrip om de ruiten (alsof het de designer niet lukte om twee dezelfde vormpjes naast elkaar te tekenen).
Daarnaast vind ik de 'heupen' ook veel te breed, waardoor de bovenkant er zo lullig klein op staat. De huidige RS6 heeft dat ook en vind ik daarom ook een stuk minder mooi dan een A6 of S6.

Ik heb de Duitse configurator uitgeprobeerd. In ascariblau vind ik het zondermeer een fraaie auto. Wel graag met die chroomstrip rond de ramen. De uitgaande A6 vond ik van buiten echt minder. Teveel chroom en een erg aanwezig gril. De achterkant van deze nieuwe avant vind ik ook mooier. De achterkant is minder stijl. In het interieur is veel mogelijk. Op de afbeeldingen ziet het er fraai uit. Het scherm voor de passagier hoeft voor mij niet, maar de afwerking van het dashboard zonder dat scherm vindt ik een beetje merkwaardig.

• Leuk
Waarderingen: rw54
Op wat videos gefilmd uit een normale hoek, en dus niet vanaf de grond, ziet het er al een stuk beter uit. Ik ben geen audi fan, maar ik vind hem een stuk mooier de de bmw 5

Mooier zijn dan de BMW 5 is naar mijn smaak niet zo heel erg moeilijk ;)

In de DE configurator staan meer kleuren, vooral voor het interieur ook mooie tow-tone pakketten. Maar alles wat ik aan foto's zie en in de configurator kan klikken, is voor mij nog niet bijster overtuigend. Ik mis karakteristiek Audi in het ontwerp; teveel eenheidsworst.
@Barri en @BeWo hebben hiervoor al goed onder woorden gebracht wat - vooralsnog? - ook mijn indruk is.

En misschien ook wel eens bumperkleven.

Nee bumperkleven doe ik niet aan. Zelfs niet met een nieuwe auto. En ik weet wel dat het met een nieuwe auto makkelijker gaat, en dat je zo op iemands bumper kleeft omdat nieuwe auto's gewoonweg sneller optrekken dan tweedehands auto's.
Maar dan nog zou ik niet bumperkleven hoor. Ik zou een voorbeeldige chauffeur zijn.

Van dat blauw of rood en die verchroomde details knapt-ie echt enorm op. Alleen had die grille toch echt een maat kleiner gemogen, en vooral ook met normale spijlen erin ipv die rare structuurtjes.

Maar net als de A5 en Q5 is dit geen stijlicoon oid. Het is wat samengeraapt, bedoeld om indrukwekkend over te komen. Ik ben heel erg benieuwd naar wat de nieuwe designchef gaat laten zien. Marc Lichte blijft echter actief binnen VAG, hopelijk zit dat niet in de weg.

Het jammere is dat als je chromen raamomlijsting wil op de S-line dat je gelijk vast zit aan die lelijke zilveren elementen op de neus en achterbumper. Volgens mij ook nog eens drie verschillende tinten.

Nee bumperkleven doe ik niet aan. Zelfs niet met een nieuwe auto. En ik weet wel dat het met een nieuwe auto makkelijker gaat, en dat je zo op iemands bumper kleeft omdat nieuwe auto's gewoonweg sneller optrekken dan tweedehands auto's.
Maar dan nog zou ik niet bumperkleven hoor. Ik zou een voorbeeldige chauffeur zijn.

Wat een onzin, snel zijn ligt echt niet aan nieuwe of tweedehands auto’s…

Verder is de A6 een verschrikkelijk ontwerp. Wat een degradatie qua ontwerpkwaliteit laat Audi de laatste tijd zien… Het is tegenwoordig de Duitse 2 en daaronder Audi.

Die neus vind ik echt heel lelijk. Niet alleen omdat ie groot is maar ook weer zo raar uitsteekt zoals we bij de A3 ook al zagen. Op rijdende beelden oogt de auto wel stuk beter dan op de foto's.

Terug
Bovenaan