Tja, dit is het gevolg van Audi's keuze om even nummers op BEV's te plakken en oneven nummers op ICE's. De nieuwe Audi A7 straks is dus feitelijk de opvolger van de huidige brandstof A6 en (dus) klassieke sedan.
Inzake configureren:
Wanneer je serieus in de markt bent voor een nieuwe Audi, met name een BEV, en je mag zelfstandig beslissen, ga dan over de grens in DE winkelen. Veel meer keuze in samenstellingen, tegen lagere (optie)prijzen, met daar bovenop nog eens veel grotere korting van dealers (15-20%). En als klap op de vuurpijl jaren lang ook veel betere service van de dealers

Heb dat nu al paar keer gedaan; auto zonder registratie laten afleveren, in NL naar de RDW en eerste registratie op kenteken is NL - dus "import: NEE" op kenteken. Ik ben gewoon zelf de importeur wat Pon anders doet.
In de Duitse configurator kom ik op € 106k voor helemaal volle auto, inclusief Exclusive interieur wat in NL niet wordt aangeboden. Code AJ46UPDR voor wie 'm wil bekijken. Maar niet voor nu, eerst nog paar jaar genieten van de hybride A8