In elk geval is er dus niks mis met je stelmotor of electronica. Die functioneert als het bovenste (dwarse) stangetje beweegt met de cv gewoon zoals zou moeten.
Achterklep vergrendeld dus niet? Of blijft de knop functioneel? Of beide?
Als de knop functioneel blijft zal je dat mechanisme moeten vervangen (al zie ik weinig wat er mis mee kan gaan)
Blijft de achterklep ontgrendeld, duw dan het onderste stangetje eerst handmatig naar beneden. Hoor je dan geen klik zou het slot open moeten zijn.
Als je dan de achterklep dicht kan maken hoort ie normaliter in het slot te vallen.
Maar even er van uit gaande dat dit dus ook niet functioneert.
Probeer van binnenuit het staafje omhoog te trekken als de klep dicht zit.
Nog niet op slot? is de kans groot dat het vergrendelmechanisme stuk is. Gelukkig is dat universeel voor diverse astraatjes en dus eenvoudig en goedkoop op te lossen. Dus even naar een sloop (fijn op een zondag natuurlijk)
Voorlopig kun je even een touw door het oog(slotvanger) aan de carosserie en de achterklep halen van binnenuit.
Klep kan dan niet meer open. maar ook niet open gaan tijdens het rijden. Dus in elk geval een tijdelijke oplossing.
Ik neem aan dat je gecontroleerd hebt of er wel een slotvanger aanwezig is? Indien niet is dat je probleem
(excuses voor deze relatief domme opmerking. maar ik ben mn slotvanger wel eens vergeten terug te zetten toen ik met het achtersteven bezig was geweest

Gelukkig kwam ik er achter toen de klep niet vergrendelde)