der Magistrat
Wegverkenner
arosa zei:(...)
je moet dan echter wel direct laden en lossen. Dus deur open je zooi eruitgooien en meteen weer weg,geld ook voor passagiers in en uit laten stappen.
Ideaal voor taxichauffeurs dus. :T
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
arosa zei:(...)
je moet dan echter wel direct laden en lossen. Dus deur open je zooi eruitgooien en meteen weer weg,geld ook voor passagiers in en uit laten stappen.
arosa zei:je moet dan echter wel direct laden en lossen. Dus deur open je zooi eruitgooien en meteen weer weg, geld ook voor passagiers in en uit laten stappen.Marc van der Togt zei:arosa zei:je mag er gewoon niet staan ook niet voor alleen laden en lossen.Marc van der Togt zei:Monsieur Le Loure zei:Fe Ro zei:Mensen die op een invalide parkeerplaats staan moeten ze meteen het rijbewijs minimaal een jaar lang invorderen.
Lijkt je vierendelen geen betere optie?
Doen ze echt nooit meer....
Haha, en dan blijkt kort na de vierendeling dat er alleen geladen en / of gelost werd......![]()
Zéker wel! Google maar eens op “laden lossen invalideparkeerplaats”.........
Kwalijker vind ik het dat Fe Ro invaliden niet als mensen ziet. Althans zo Is het geschreven.
Wat ik begrepen heb van de gerechtelijke uitspraken mag je er wel stilstaan maar niet parkeren. Verlaat jij je auto dan wordt het al snel parkeren.Boppie zei:arosa zei:je moet dan echter wel direct laden en lossen. Dus deur open je zooi eruitgooien en meteen weer weg, geld ook voor passagiers in en uit laten stappen.Marc van der Togt zei:arosa zei:je mag er gewoon niet staan ook niet voor alleen laden en lossen.Marc van der Togt zei:Monsieur Le Loure zei:Fe Ro zei:Mensen die op een invalide parkeerplaats staan moeten ze meteen het rijbewijs minimaal een jaar lang invorderen.
Lijkt je vierendelen geen betere optie?
Doen ze echt nooit meer....
Haha, en dan blijkt kort na de vierendeling dat er alleen geladen en / of gelost werd......![]()
Zéker wel! Google maar eens op “laden lossen invalideparkeerplaats”.........
Kwalijker vind ik het dat Fe Ro invaliden niet als mensen ziet. Althans zo Is het geschreven.
Laden/lossen is je spullen wegbrengen dan wel halen zonder enig verder geouwehoer.
Tydelyck zei:.... Het zou overigens zo maar kunnen zijn dat het trafohuisje er moest komen vanwege de komst van laadpalen...
hobbes2cv zei:ach dan stap je toch aan de andere kant in? of desnoods achterinIk heb de Dyane ook wel eens zo ingeparkeerd, was het enigste plekje dat over was. wel even een foto gemaakt dat ie schadevrij ingeparkeerd stond en met de kentekens erop van de auto's aan beide zijkanten. Zo heb ik in Amsterdam ook wel eens geparkeerd dat de bestuurder van de auto naast mij er echt niet in kon. In zo'n geval leg ik altijd een briefje met mijn telefoonnummer er waar ik ben zodat men mij dan wel kan bereiken als het nodig is
Je hebt ook fietsers, die wellicht express eventjes met de sleutel er langs af fietsen.Tydelyck zei:![]()
Deze heeft het wel zelf gedaan. Zeker bang dat auto's die langsrijden misschien een krasje maken op z'n S3, dus dan zet hij/zij hem maar zover uit het vak dat hij/zij op het fietspad staat! Ook het busje ervoor en de zwarte auto erachter zijn een stukje buiten het vak gaan staan, maar niet zo ver. Het stomme is dat de kans op een kras van een fiets of scooter aan de linkerzijde eigenlijk veel groter is dan van een auto aan de rechterzijde. Bovendien past die S3 gewoon in het vak als hij strak tegen de stoepband aan staat (het busje niet).
![]()
Zafi18 zei:Ik denk niet dat dit is gedaan voor krassen van langs rijdende auto's maar eerder voor deuken van uitparkerende auto's. Het ziet er vrij smal uit dat een bumpertje in je deur sneller is gebeurt dan je lief is. Kan toeval zijn maar als er 3 auto's achter elkaar op de stoep staan lijkt mij dat er meer is dan lompe bestuurders die moeite hebben met recht door een straat te rijden zonder spiegeltikkertje te spelen.
Peter O zei:Zondag zag ik dit:
![]()
Ik vond dit ook vrij bijzonder, ook gezien de lege brink, ehm parkeerplaats. Ik denk niet dat de Panda zo dicht op de Volvo is gezet.
Meeuw zei:https://postimg.cc/5YLjGHHX
En deze dan! De rechter auto is de mijne. Ik zat gewoon vast doordat zijn band in mijn wiel stak. Kon slechts met wat geweld achteruit rijden met als gevolg rubberstrepen op mijn velg. Het betreffende parkeerterrein (bij een golfclub) was overigens voor de helft leeg en naast zijn/haar auto was het parkeervak vrij. Ik stond al helemaal rechts in mijn vak.
Kan iemand trouwens aan de hand van het kenteken de eigenaar achterhalen?
Meeuw zei:Kan iemand trouwens aan de hand van het kenteken de eigenaar achterhalen?
Áls je al bij die informatie kan.Pietzoveel zei:Dat mag niet (AVG)......
Dat kan dus niet (meer). De politie lijkt me de enige partij die je daar mee zou kunnen helpen, maar ik betwijfel of ze hier tijd in gaan steken.Meeuw zei:Daar is het nu te laat voor. Maar ik hoop dat iemand op dit forum de naam van de kentekenhouder kan achterhalen.
Liever in een vak moeten parkeren dan ergens wonen waar niets te doen is. Zo zie je maar, iedereen heeft z'n eigen voorkeuren.In mijn omgeving (Twente) heeft iedereen gewoon een eigen oprit. Armoedige bende hoor, parkeren in het openbaar gebied![]()
De gemeente heeft te maken met meerdere belangen dan alleen auto's. Als je de parkeerplaatsen groter gaat maken (maar ook meer parkeerplaatsen maakt) gaan anderen weer klagen omdat er teveel groen wordt opgeofferd. Wat weer voor wateroverlast kan zorgen bij hevige regenval.Soms zijn de vakken waarin je behoort te parkeren ook te smal en niet ontworpen voor de hedendaagse grootte van de auto's waarbij de z.g. SUV steeds meer vertegenwoordigd is.
De gemeente gaat daarbij helaas niet met de tijd mee, space = geld.
Bij sommige supermarkten en grote winkel ketens hebben ze speciale vakken voor gezinnen, gehandicapten en bestel auto's waarbij de vakken extra breed zijn.......
Hoezo. Hier springt ook wel eens een verkeerslicht op rood of op groenLiever in een vak moeten parkeren dan ergens wonen waar niets te doen is. Zo zie je maar, iedereen heeft z'n eigen voorkeuren.
Komt bij dat men (tot op zekere hoogte) ook zal aansporen tot minder autogebruik/-bezit. Ander extreem voorbeeld (en nee dit heb ik niet verzonnen): nieuwbouw appartementencomplex in (Twents) stedelijk gebied, met een parkeerkelder er onder. Gebouwd vlakbij het treinstation. Krijg je van ProRail een bezwaar op de aangevraagde vergunning dat je te veel parkeerplaatsen in de kelder hebt. Dat zou indruisen tegen het landelijk beleid om meer mensen met de trein te laten reizen. Voor de goede orde: er was ruimte voor ca. 2 auto's per appartement, inclusief de plaatsen voor bezoek.De gemeente heeft te maken met meerdere belangen dan alleen auto's. Als je de parkeerplaatsen groter gaat maken (maar ook meer parkeerplaatsen maakt) gaan anderen weer klagen omdat er teveel groen wordt opgeofferd. Wat weer voor wateroverlast kan zorgen bij hevige regenval.
Dat zou kunnen echter is dit bij mij niet het geval, er wordt automatisch al wat ruimer geparkeerd doordat het allemaal te smal is, desondanks blijft er nog voldoende plek over voor overige bezoekers.....De gemeente heeft te maken met meerdere belangen dan alleen auto's. Als je de parkeerplaatsen groter gaat maken (maar ook meer parkeerplaatsen maakt) gaan anderen weer klagen omdat er teveel groen wordt opgeofferd. Wat weer voor wateroverlast kan zorgen bij hevige regenval.
Er zijn (overheids)richtlijnen voor de afmetingen van parkeerplaatsen, met een breedte van 2,45 m voor een parkeerplaats (op de pagina doorscrollen naar punt 4.1 - Autoparkeerplaatsen).Vaak zijn de z.g. parkeervakken te smal opgemaakt
Komt bij dat men (tot op zekere hoogte) ook zal aansporen tot minder autogebruik/-bezit. Ander extreem voorbeeld (en nee dit heb ik niet verzonnen): nieuwbouw appartementencomplex in (Twents) stedelijk gebied, met een parkeerkelder er onder. Gebouwd vlakbij het treinstation. Krijg je van ProRail een bezwaar op de aangevraagde vergunning dat je te veel parkeerplaatsen in de kelder hebt. Dat zou indruisen tegen het landelijk beleid om meer mensen met de trein te laten reizen. Voor de goede orde: er was ruimte voor ca. 2 auto's per appartement, inclusief de plaatsen voor bezoek.![]()
Twee per apt. is ook te veel, dat stimuleert autobezit en zorgt voor veel meer files. Dat bezwaar lijkt me dan ook gegrond.
Het maakt het complex ook echt veel duurder, trouwens.
Als het nog niet verlote nieuwbouw is is het wel een logische gedachte. Als je per se twee auto's nodig hebt en je moet elke dag 10 minuten naar je auto lopen ga je daar waarschijnlijk niet wonen. Dat brengt dan weer ruimte voor andere bewoners die bijvoorbeeld geen rijbewijs hebben, en dus sneller met het OV gaan reizen, en vermindert de autodrukte in de binnenstad. De mensen met meerdere auto's gaan dan waarschijnlijk sneller wonen buiten het centrum.Ik vind dat de zaak omdraaien vanuit wensdenken. Veel gezinnen hebben nu eenmaal twee auto's. Als je dan slechts 1 parkeerplaats in eigen bezit toestaat, staan die tweede auto's in de buurt geparkeerd en krijg je juist parkeerproblemen en andere drukte.
"Kom, we kopen nog een auto want we hebben een parkeerplaats over!"Twee per apt. is ook te veel, dat stimuleert autobezit en zorgt voor veel meer files. Dat bezwaar lijkt me dan ook gegrond.
Het maakt het complex ook echt veel duurder, trouwens.
Als het nog niet verlote nieuwbouw is is het wel een logische gedachte. Als je per se twee auto's nodig hebt en je moet elke dag 10 minuten naar je auto lopen ga je daar waarschijnlijk niet wonen. Dat brengt dan weer ruimte voor andere bewoners die bijvoorbeeld geen rijbewijs hebben, en dus sneller met het OV gaan reizen, en vermindert de autodrukte in de binnenstad. De mensen met meerdere auto's gaan dan waarschijnlijk sneller wonen buiten het centrum.
Als dit nu een gerenoveerd project was waarbij ze plotseling de helft van de parkeerplekken weghalen snap ik jou punt wel.
Overigens ook wel kut als de appartementen al verloot waren en dan daarna dit bekend is geworden.