Aso Parkeren

gewoon een keertje met een winkelwagentje langs die auto's lopen. Vind het ook een beetje raar dat die winkel eigenaren het maar accepteren.

Sinds deze week staan er op de parkeerplaats onder mijn huis een aantal laadpalen. Dat maakt mensen verrassend creatief:

hiKZK2x.jpg

o_O

Lol dat zit er niet echt als een welvarende buurt uit.
Gokje: daar zijn niet eens 2 elektrische auto’s, laat staan 4...

D Elzinga zei:
Zo'n truck met oplegger is niet goedkoop hoor.
Die is van de buurman, zijn bijstand is weer gestort dus deze kon er wel vanaf. Weet je gelijk waar je al die belasting voor betaalt :D

SSander zei:
Helaas! Allemaal aannames, allemaal onjuist. Probeer het anders nog een keer :LOL:

SSander zei:

De Reclassering rijdt met electrische wagens, ik snap best dat je er in zo'n buurt 4 nodig hebt en dat de cliënten de boel saboteren.

Ok.

Een Prius+ die al uit de toon valt met 10k waarde.
Een Golf 4 a 1k waarde.
Een Megane Scenic a 1k waarde.
Een Cuore a 1k waarde.
Een 306 a 1k waarde.
Het busje van de monteur neem ik maar niet mee.

Timo, overtuig me maar van het tegendeel.
Het enige wat ik me hardop afvraag... is hoe kan de gemeente hier 4 oplaad parkeerplaatsen bedenken en realiseren....?

SSander zei:
Het enige wat ik me hardop afvraag... is hoe kan de gemeente hier 4 oplaad parkeerplaatsen bedenken en realiseren....?
Oh, het is eigenlijk makkelijk te verklaren. Op de begane grond van mijn gebouw zitten twee supermarkten, en dus o.a. een Kruidvat. Alles wat je op de foto ziet... geen idee van wie die auto's zijn. Weet jij wat er allemaal bij jouw plaatselijke supermarkt op de parking staat en waar die mensen wonen?

Iedereen die hier wél woont? Onze auto's staan binnen. Iedereen een eigen parkeerplaats in het gebouw. Warm en droog. Maar ga vooral door met conclusies trekken op basis van één foto :D

Timo zei:
SSander zei:
Oh, het is eigenlijk makkelijk te verklaren. Op de begane grond van mijn gebouw zitten twee supermarkten, en dus o.a. een Kruidvat. Alles wat je op de foto ziet... geen idee van wie die auto's zijn. Weet jij wat er allemaal bij jouw plaatselijke supermarkt op de parking staat en waar die mensen wonen?

Iedereen die hier wél woont? Onze auto's staan binnen. Iedereen een eigen parkeerplaats in het gebouw. Warm en droog. Maar ga vooral door met conclusies trekken op basis van één foto :D

Dus die vrachtwagen is ook niet privé?

Op de foto is wel bewezen dat de Kruidvat alleen maar paupers in goedkope bakken aantrekt. Waarschijnlijk aan het jagen op pleepapier.

Timo zei:
SSander zei:

Dus eigenlijk is het een parkeerplaats voor bezoekers van het winkelcentrum (zijn meestal kortparkeerders).

Dan verbaas ik me er wel over dat er laadpalen op een dergelijke parkeerplaats neergezet worden,
een EV heeft meestal wel even tijd nodig om (bij) te laden.

Timo zei:
Weet jij wat er allemaal bij jouw plaatselijke supermarkt op de parking staat en waar die mensen wonen?

Ik rij ze altijd achterna om me zo op de de hoogte te stellen van hun socio-economische positie. De bijkomende straatverboden zijn wel vervelend, maar in deze tijd niet meer zo heel relevant.

SSander zei:
Ok.

Een Prius+ die al uit de toon valt met 10k waarde.
Een Golf 4 a 1k waarde.
Een Megane Scenic a 1k waarde.
Een Cuore a 1k waarde.
Een 306 a 1k waarde.
Het busje van de monteur neem ik maar niet mee.

Jammer genoeg zit er een trieste kern van dwaasheid in jouw opmerking.
1 - accubakken zijn het vervoersmiddel van de rijken
2 - mensen met een accubak hebben altijd en overal recht op een premium parkeerplaats
3 - het is schandalig dat mensen met een plofauto de openbare parkeerplaats voor een accubak durven te gebruiken.

Boppie zei:
Timo zei:
SSander zei:

Dus die vrachtwagen is ook niet privé?

Misschien zit ie in de bijtelling?

Blackadder the 5th zei:
Dan verbaas ik me er wel over dat er laadpalen op een dergelijke parkeerplaats neergezet worden,
Kun je met een half uurtje laden tegenwoordig niet al een behoorlijk gedeelte van je accu opladen?

Timo zei:
Blackadder the 5th zei:
Kun je met een half uurtje laden tegenwoordig niet al een behoorlijk gedeelte van je accu opladen?

Dat hangt af in hoeverre de auto en de laadpaal/stroomnet ter plaatse geschikt zijn voor snelladen: opladen van een elektrische auto

Boppie zei:
Op de foto is wel bewezen dat de Kruidvat alleen maar paupers in goedkope bakken aantrekt. Waarschijnlijk aan het jagen op pleepapier.

Mijn lokale appje staat in een villawijk, daar ligt pleepapier opgeslagen waar Shanghai een jaar mee kan doen. Als iedereen aan de race is.

Behalve in de appie zelf, daar is niets.

Idefiqs zei:
@Ssander

Bericht gerapporteerd bij de moderators. Timo had je na je eerste bericht al prima op je nummer gezet.

Ok, applaus voor jou....

Ik constateer iets en dat wekt vragen op.
Het lijkt me hier een uitermate geschikte plek om over te discussiëren.

Je constateert niets, je maakt een denigrerende opmerking. Vast vandaag ook lekker naar het strand geweest.

SSander zei:
Idefiqs zei:
@Ssander

Bericht gerapporteerd bij de moderators. Timo had je na je eerste bericht al prima op je nummer gezet.

Ok, applaus voor jou....

Ik constateer iets en dat wekt vragen op.
Het lijkt me hier een uitermate geschikte plek om over te discussiëren.

Betonplaat voor het hoofd, hopeloos.

Elco zei:
Je constateert niets, je maakt een denigrerende opmerking. Vast vandaag ook lekker naar het strand geweest.

Pot. Ketel. Mand.

Wat is er mis met mensen die naar het strand gaan? Een beetje raar van je om te zeggen, buitenlucht en beweging zijn goed voor de gezondheid in het algemeen en de weerstand in het bijzonder. Zijn de mensen die als eerste op het strand waren en later werden gevangen in de drukte volgens jou dus aso?? Of wat wilde je zeggen met je opmerking? Beetje denigrerend om te zeggen over mensen die met de beste bedoelingen op pad zijn. Ben je alleen goed bezig als je op een rustige plek buiten was?

Overigens zie ik ook goedkope auto's die op een manier geparkeerd zijn alsof de bestuurder op dat moment alleen maar aan zichzelf dacht. Redelijk kenmerkend voor een iets lagere sociale klasse. Mijn auto had er qua type tussen gepast, maar ik parkeer in een vak, of ik zoek verderop een plekkie!

rke zei:

Dat valt nog tegen hoor. Onze account manager hebben allemaal een Nissan Leaf en ik zou niet willen ruilen met hun salaris. Met de huidige woningprijzen kunnen ze ook niet in de beste buurten iets kopen. Ergo: ook in "gewone" buurten wonen mensen met EVs.

Zollie zei:
Elco zei:

Pot. Ketel. Mand.

Wat is er mis met mensen die naar het strand gaan? Een beetje raar van je om te zeggen, buitenlucht en beweging zijn goed voor de gezondheid in het algemeen en de weerstand in het bijzonder. Zijn de mensen die als eerste op het strand waren en later werden gevangen in de drukte volgens jou dus aso?? Of wat wilde je zeggen met je opmerking? Beetje denigrerend om te zeggen over mensen die met de beste bedoelingen op pad zijn. Ben je alleen goed bezig als je op een rustige plek buiten was?

Laat ik het zo zeggen. Mijn post is potentieel effectief, maar is niet bij de juiste ontvanger aangekomen.

Timo zei:
(..). Dat maakt mensen verrassend creatief:
(..)
o_O

De (diefstal) beveiliging van dat aanhangertje vind ik ook creatief. ;)

Gelukkig zijn de laadpalen wel duidelijk zichtbaar (evenals belijning).
Ik was gisteren even op het P. terrein van het Rodeburgplein (uit mijn hoofd) in Arnhem en daar was één rij met parkeervakken nagenoeg leeg.. de rest was aardig bezet.
Ik vond het wel ff een uitkomst want moest ff wat opzoeken.. Bij nadere bestudering bleek ik mij dus te bevinden op EV parkeerplekken. De laadpunten waren 'keurig weggewerkt' in een metalen buis op 'varkensrug niveau'.. en de bossage had zijn best gedaan om dit nog wat meer te camoufleren. o_O

Lijkt mij ook lekker comfortabel inpluggen... (not).

Tja.. is de gemeente Arnhem dan, op dat punt, 'sociaal' bezig of meer 'a-sociaal'?

EV rijden is nu al een paar jaar aan de gang.. ik zou denken dat invulling van laadplekken toch ook wel op de behoeften in de praktijk getoetst kunnen worden.
Ik bedoel.. tref je bij zo'n winkelcentrum nu veel EV's aan.. die dan dus niet kunnen (bij)laden... is een laadpunt voorziening misschien wel een goed idee.
Dit lijkt mij eerder een gevalletje "gemeente zoekt nog een beschikbare plek in de publieke ruimte.. en dit vinden wij wel handig..ofzo'

rke zei:
Jammer genoeg zit er een trieste kern van dwaasheid in jouw opmerking.
2 - mensen met een accubak hebben altijd en overal recht op een premium parkeerplaats
3 - het is schandalig dat mensen met een plofauto de openbare parkeerplaats voor een accubak durven te gebruiken.

1 - wat een bullshit, ik rij in een Zoë van 2,5 jaar oud en deze was net zo duur als een vergelijkbare clio.
2 - laadplekken zijn er nou eenmaal niet in overschot en als je het volk elektrisch wilt laten rijden moet je hiervoor aparte plekken beschikbaar stellen. Er zijn ook landen zoals Noorwegen waar ze op bijna elke openbare parkeerplek een laadpaal hebben staan. Hier kun je gratis laden en gratis parkeren. De mensen met een ICE auto moeten wel gewoon parkeergeld betalen.

dat aanhangertje mag daar gewoon 2 dagen staan, dan moet de eigenaar hem iets verzetten en dan mag ie weer 2 dagen staan:p tja ik maak me er niet zo druk over. gelukkig voor die mensen woon ik niet in die straat want ik prak hem er zo naast IN het parkeervak, hoe die mensen er dan uit komen is niet mijn zaak :cool:Door de gegalvaniseerde uitstekende spatborden van de oude schicht kom ik er wel altijd uit, daarbij is ie niet zo breed 1 meter 45 dus hij past al gauw ergens tussen

14899567.jpg

Ik zag deze Audi in Duitsland... Het was overigens niet de enige auto die zo parkeerde, dat vond ik best wel schokkend eigenlijk.

Mensen die op een invalide parkeerplaats staan moeten ze meteen het rijbewijs minimaal een jaar lang invorderen.

Blackadder the 5th zei:
Als er meer op deze wijze wordt geparkeerd, vraag ik me af hoe groot de parkeervakken zijn.

Zie je bericht nu pas.

De parkeergarage is oud, volgens mij wordt de boel dit jaar afgebroken. De breedte is niet krap, daar zijn ze met belijning al mee bezig geweest. Qua lengte zou het een dingetje kunnen zijn. Volgens mij past een Audi wel, dus helemaal nodig is het parkeren zoals de auto op de foto staat niet

Marc van der Togt zei:
Monsieur Le Loure zei:
Fe Ro zei:
Mensen die op een invalide parkeerplaats staan moeten ze meteen het rijbewijs minimaal een jaar lang invorderen.

Lijkt je vierendelen geen betere optie?
Doen ze echt nooit meer....

Haha, en dan blijkt kort na de vierendeling dat er alleen geladen en / of gelost werd......:p
je mag er gewoon niet staan ook niet voor alleen laden en lossen.

.. en het pauzeren / oppeuzelen van een loempia'tje of iets dergelijks?

Let wel, afgelopen zondag bij een AH filiaal gezien. Auto keurig met invalidenkaart voor de ruit..op een invalidenparkeerplaats, welke als eerste tov de winkelingang gelegen is. Kerel blijft in de auto zitten, vrouw koopt de loempia's en samen eten ze dit dus in de auto op. Kerel stapt naderhand uit om het afval weg te gooien. Vertrekken daarna weer.

Is dat nu gebruik maken van de parkeerplaats waarvoor deze bedoeld is.. of toch oneigenlijk gebruik? Ze hadden ook na aankoop ff verderop kunnen parkeren om het op te eten, denk ik dan.

arosa zei:
Marc van der Togt zei:
Monsieur Le Loure zei:
Fe Ro zei:

Haha, en dan blijkt kort na de vierendeling dat er alleen geladen en / of gelost werd......:p

Zéker wel! Google maar eens op “laden lossen invalideparkeerplaats”......... ;)

Kwalijker vind ik het dat Fe Ro invaliden niet als mensen ziet. Althans zo Is het geschreven.

Marc van der Togt zei:
arosa zei:
Marc van der Togt zei:
Monsieur Le Loure zei:
Fe Ro zei:

Zéker wel! Google maar eens op “laden lossen invalideparkeerplaats”......... ;)

Kwalijker vind ik het dat Fe Ro invaliden niet als mensen ziet. Althans zo Is het geschreven.
je moet dan echter wel direct laden en lossen. Dus deur open je zooi eruitgooien en meteen weer weg, geld ook voor passagiers in en uit laten stappen.

Terug
Bovenaan