Aso Parkeren

Sarcast zei:
Blackadder the 5th zei:
Waarom zou iemand andermans interpretatie voor zijn rekening moeten nemen?

Jij zei toch dat "de meeste bezorgers dat niet weten"? Als je de regels voor je beroep niet kent en dan nog over iets wat je 200 keer per dag doet ook dan ben ik het wel met je eens dat je dan een kneus bent.

Lezen is blijkbaar moeilijk ... :cry:

Blackadder the 5th zei:
Lezen is blijkbaar moeilijk ... :cry:
Inderdaad. Dus ik heb tussen wat je tussen de regels schreef even uitgelegd voor degenen die er moeite mee hadden.

Ok, kaal en zonder toevoegingen.
Blackadder the 5th zei:
Sarcast zei:
En lossen is geen parkeren, dus een zwaar pakket afleveren kan gewoon op een plek waar je wel mag stilstaan maar niet parkeren. Een invalidenparkeerplaats bijvoorbeeld, of in een parkeerverbod.

Ik denk dat de meeste bezorgers dat niet weten, en de toezichthouders waarschijnlijk ook niet.

Ik kan er niets anders van maken dan dat jij stelt dat de meeste bezorgers de regels niet kennen.

Blackadder the 5th zei:
Sarcast zei:
Ik denk dat de meeste bezorgers dat niet weten, en de toezichthouders waarschijnlijk ook niet.
Dat de toezichthouders kneuzen zijn, is een favoriete stelling van veel Nederlanders. Dat je de bezorgers nu als zodanig kwalificeert laat ik geheel voor jouw rekening.

Het gaat toch om deze quotes?

Ik kan mij wel voorstellen dat Blackadder vindt dat Sarcast hem het woord 'kneuzen' toebedeeld..

Sarcast zei:
Blackadder the 5th zei:
Sarcast zei:
En lossen is geen parkeren, dus een zwaar pakket afleveren kan gewoon op een plek waar je wel mag stilstaan maar niet parkeren. Een invalidenparkeerplaats bijvoorbeeld, of in een parkeerverbod.

Ik kan er niets anders van maken dan dat jij stelt dat de meeste bezorgers de regels niet kennen.

Ja, maar dat maakt ze toch niet per definitie 'kneuzen'?

Ik bedoel, iedere NL ingezetene wordt geacht alle in Nederland geldende wetten te kennen..
Is ook een utopie, volgens mij.

Durashift zei:

Ik bedoel, iedere NL ingezetene wordt geacht alle in Nederland geldende wetten te kennen..
1 zoals ik later uitleg: wel. De regels voor iets wat je beroepsmatig 200 keer per dag doet, zou je mogen kennen.

2 Nee, je hoeft de wet in NL niet te kennen, je moet je er slechts aan houden.

Sarcast zei:
Durashift zei:

1 zoals ik later uitleg: wel. De regels voor iets wat je beroepsmatig 200 keer per dag doet, zou je mogen kennen.

Yep// alleen, zoals hopelijk duidelijk is geworden.. de regel is in de praktijk niet uitvoerbaar.
Zoals met vele regeltjes..

Sarcast zei:

Tja, om je ergens aan te kunnen houden heb je daarover toch wel enige kennis nodig, denk?

Durashift zei:
Yep// alleen, zoals hopelijk duidelijk is geworden.. de regel is in de praktijk niet uitvoerbaar.
Zoals met vele regeltjes..
Praktijk is dat er geld verdiend moet worden en men vindt dat de regels dan niet opgaan.
Durashift zei:
Sarcast zei:
Tja, om je ergens aan te kunnen houden heb je daarover toch wel enige kennis nodig, denk?
De kennis wordt niet afgedwongen. Het houdt in feite gewoon in dat het geen valide reden is als je roept "ich habe es nicht gewusst"

Sarcast zei:
Blackadder the 5th zei:
Sarcast zei:

Ik stel alleen dat die betreffende regel over het laden/lossen op een invalidenparkeerplaats
(die ergens diep weggestopt in de wegenverkeerswet staat),
niet bekend is bij de meeste bezorgers en bij de toezichthouders waarschijnlijk ook niet.
Zou het niet handiger zijn daarvoor een gecombineerd bord te ontwerpen? Weet iedereen gelijk waar hij/zij aan toe is ...

Blackadder the 5th zei:
niet bekend is bij de meeste bezorgers en bij de toezichthouders waarschijnlijk ook niet.
Zou het niet handiger zijn daarvoor een gecombineerd bord te ontwerpen? Weet iedereen gelijk waar hij/zij aan toe is ...

Hoeft niet, want het staat in de wet. En dat bezorgers/toezichthouders dit niet weten is een aanname van jou.

Blackadder the 5th zei:
Ik stel alleen dat die betreffende regel over het laden/lossen op een invalidenparkeerplaats
niet bekend is bij de meeste bezorgers

Weggestopt? gewoon in het RVV hoor. Maar ik ben het met je eens dat met name de definitie van parkeren slecht bekend is bij de kneuzen.
"Ik blijf in de auto zitten" "de motor loopt nog" "ik wacht alleen even op"
Artikel 1
parkeren: het laten stilstaan van een voertuig anders dan gedurende de tijd die nodig is voor en gebruikt wordt tot het onmiddellijk in- of uitstappen van passagiers of voor het onmiddellijk laden of lossen van goederen;

Artikel 26
1. Op een gehandicaptenparkeerplaats mag slechts worden geparkeerd:
...
...

Artikel 24
1. De bestuurder mag zijn voertuig niet parkeren:
f. op een gelegenheid bestemd voor het onmiddellijk laden en lossen van goederen;

Je zou je naam moeten veranderen van sarcast naar neerbuigend.

Het feit dat jij bekend bent met diverse wetten, wil niet zeggen dat mensen die niet op de hoogte zijn van diezelfde wetten maar kneuzen zijn.
Ook al hebben ze er beroepsmatig mee te maken.

Dat zou betekenen dat iedereen die beroepsmatig veel op de weg zit het hele RVV uit zijn hoofd zou moeten kennen, anders zijn het maar Kneuzen.

Als je je rijbewijs gehaald hebt zou je het RVV al moeten kennen, ja.
Als je daarnaast ook nog eens beroepsmatig op de weg zit dan is het wat kneuzig om die kennis te laten versloffen. Ben je het daar niet mee eens?

Idefiqs zei:
Blackadder the 5th zei:

Hoeft niet, want het staat in de wet. En dat bezorgers/toezichthouders dit niet weten is een aanname van jou.

Bedankt voor de aanvulling, was mij nog niet opgevallen ... ;)

Sarcast zei:
Blackadder the 5th zei:
niet bekend is bij de meeste bezorgers

Weggestopt? gewoon in het RVV hoor. Maar ik ben het met je eens dat met name de definitie van parkeren slecht bekend is bij de kneuzen.
"Ik blijf in de auto zitten" "de motor loopt nog" "ik wacht alleen even op"
Artikel 1
parkeren: het laten stilstaan van een voertuig anders dan gedurende de tijd die nodig is voor en gebruikt wordt tot het onmiddellijk in- of uitstappen van passagiers of voor het onmiddellijk laden of lossen van goederen;

Artikel 26
1. Op een gehandicaptenparkeerplaats mag slechts worden geparkeerd:
...
...

Artikel 24
1. De bestuurder mag zijn voertuig niet parkeren:
f. op een gelegenheid bestemd voor het onmiddellijk laden en lossen van goederen;

Maar even hergebruikt uit een ander topic:

Blackadder the 5th zei:
Idefiqs zei:
Blackadder the 5th zei:

gaap.jpg

Idefiqs zei:
Blackadder the 5th zei:
Idefiqs zei:
Blackadder the 5th zei:

gaap.jpg

Wat een schatje ... :D

Sarcastisch zegt het bot, maar heeft wel een punt. Iemand die beroepsmatig stuurt, mag best op de hoogte zijn van de geldende verkeersregels. Ook die mensen die niet beroepsmatig sturen overigens. Mensen zijn soms bedroevend slecht op de hoogte van simpele regels.

Wat dat betreft is de invulling van code 95 een gemiste kans. Had een mooi middel geweest om chauffeurs scherp te houden.

Boppie zei:
(..)

Wat dat betreft is de invulling van code 95 een gemiste kans. Had een mooi middel geweest om chauffeurs scherp te houden.

Tja, voor het type chauffeur waarmee de discussie begon (pakketbezorger) is de eis tot vakbekwaamheid (code 95) juist niet noodzakelijk.

Durashift zei:
Boppie zei:
(..)

Tja, voor het type chauffeur waarmee de discussie begon (pakketbezorger) is de eis tot vakbekwaamheid (code 95) juist niet noodzakelijk.

Zou goed zijn voor deze groep. In mijn ogen een zwaar ondergewaardeerd vak waarin drukken en rammen telt.

Boppie zei:
Durashift zei:
Boppie zei:
(..)

Zou goed zijn voor deze groep. In mijn ogen een zwaar ondergewaardeerd vak waarin drukken en rammen telt.

Heeft ook te maken met de harde onderlinge concurrentie.
Als je het normaantal bezorgde pakketten per dag niet haalt, ligt je er snel uit.
Hierdoor wordt dit soort gedrag ook in de hand gewerkt.

Sarcast zei:
Als je daarnaast ook nog eens beroepsmatig op de weg zit dan is het wat kneuzig om die kennis te laten versloffen. Ben je het daar niet mee eens?

Je stelt het nu anders dan in een eerdere post.
Daar gaf je nog aan dat elke beroepschauffeur een kneus was, omdat hij, ondanks dat hij 200x per dag parkeerde, de exacte wetten en regels mbt parkeren niet wist.

Zelfs politie-agenten en advocaten moeten soms hulp inroepen van derden of het wetboek, omdat ze niet alles in het RVV uit hun hoofd weten, of omdat het niet altijd even duidelijk omschreven staat (wat je overigens zelf ook al aangaf)
En dan verwacht je dat een pakketbezorger wel het hele RVV uit zijn hoofd weet?

En ja, een beroepschauffeur mag de kennis die hij bezit niet laten versloffen.
Wss hebben ze nooit alle kennis van het RVV in huis gehad en door de vele veranderende regels en wetten in het RVV, niet altijd op de hoogte.
De meeste beroepschauffeurs hebben ook geen rechten gestudeerd...

Het is overigens geen must om het hele RVV uit je hoofd te leren om je rijbewijs te halen.
Dus na het behalen van het rijbewijs, zullen de meeste mensen, die voor het behalen van hun rijbewijs niet alle regels en wetten in het RVV kenden, nog steeds niet kennen, hooguit iets beter...

Goed, naar de maatstaf van Sarcast was ik vandaag, kennelijk, de 'kneus'.

Ik heb vanochtend feitcode R396B op de voorruit aangetroffen.. (als bestuurder voertuig laten stilstaan op een fietspad.).
Nou ja, tussen de trambaan en de parkeervakken vol met auto's was het fietspad eigenlijk het enige stukje vrije rijbaan.. om 6 rolcontainers uit te laden..

Zeker als de klant ook restricties aan zijn eigen 'laad-los' plek verbindt, waardoor ik daarvan werd weggestuurd.. (ja, ik was er na de venstertijd.. welke slechts een uur bedraagt..)

Enfin, stond ik er niet, was het wel een collega geweest die aan kwam rijden.. en het geluk had dat er inmiddels aan de overkant van de weg een plekje in de parkeerhaven was vrijgekomen.

:)

Oh, en nu ben ik de kneus want ik had natuurlijk moeten zien dat R396B de feitcode voor stilstaan op een fietsstrook is!

joebarteam zei:
Zelfs politie-agenten en advocaten moeten soms hulp inroepen van derden of het wetboek, omdat ze niet alles in het RVV uit hun hoofd weten, of omdat het niet altijd even duidelijk omschreven staat (wat je overigens zelf ook al aangaf)
En dan verwacht je dat een pakketbezorger wel het hele RVV uit zijn hoofd weet?

De agenten en advocaten hebben naast het RVV ook nog andere wetsartikelen om rekening mee te houden. Van diefstal en stalking tot bijvoorbeeld moord en laster. De pakketbezorger (en wat mij betreft elke verkeersdeelnemer) hoeft zich alleen op dat RVV te focussen.

joebarteam zei:
Sarcast zei:

Je stelt het nu anders dan in een eerdere post.
Daar gaf je nog aan dat elke beroepschauffeur een kneus was, omdat hij, ondanks dat hij 200x per dag parkeerde, de exacte wetten en regels mbt parkeren niet wist.
Oh, was ik dat in deze post vergeten? sorry.

joebarteam zei:
Zo! Zeg dat wel! https://twitter.com/GlasvezelOpWeg/status/801171298634334208
agent zei:
Ondanks duidelijke bebording wordt nog volop geparkeerd op #Groenehilledijk. Dit houdt het werk flink op. #scanauto @Stadsbeheer010 actief
CxyuN5gWEAAVUeX.jpg
Je zal toch een boete krijgen en je afsleepkosten moeten betalen omdat zo'n kneusagent en kneuswegbeheerder lid 3 van RVV 65 niet kennen!

Vind je kneus onvriendelijk?

Ondanksberoepsmatigebetrokkenheidverkeersregelkennisbeperkten dan maar?

Meneer de GTE rijder kan het niet hebben dat zijn stekker plekje bezet was door een normaal uitstoot vehicle. Besloot maar even kinderachtig de uitrit te blokkeren. Dat je één van je eigen klanten te kakken zet maakt kennelijk niet uit.

Idefiqs zei:
Boppie zei:
Volgens mij zie ik zelfs nog een vrij plekje.

Daar kan hij zijn slurf waarschijnlijk niet in kwijt.

Die slurf daar buitenhangen is strafbaar.

Zonder gekkigheid, ik snap de frustratie tot op zekere hoogte, maar dit is geen oplossing. Een paar meter snoer extra zou best wel wat zijn. Niet twee meter, maar 10 meter.

Op zulke momenten zou ik toch graag in een oude Mercedes rijden. Er naast zetten en zoek het maar uit.

grom zei:

Op zulke momenten zou ik toch graag in een oude Mercedes rijden. Er naast zetten en zoek het maar uit.

Waarom zit dat hekje rechts zo dicht bij de parkeerplaats? Dat maakt het in/uitstappen er ook niet gemakkelijker op.
Vind het eerlijk gezegd een vreemde plek voor de erfgrens.

Zoals met veel foto's in dit topic, kan je niet oordelen zonder de omstandigheden te kennen.

2016-11-27%2021.04.17_zps2qepcqlk.jpg

2m7i53k.jpg

Weer zo een, de DPD ditmaal. De voetgangers moesten de rijbaan op om erlangs te kunnen.

Meneer had bovendien de motor laten draaien, de deur open laten staan en het raam ook. Ik had zo kunnen instappen, temeer daar hij op positie "8 uur" t.o.v. mij toen ik de foto maakte bezig was, zodat hij helemaal niet kon zien wat er bij het linkervoorportier gebeurde.

Terug
Bovenaan