Aso Parkeren

computer_freak zei:
Na deze discussie gelezen te hebben moet ik mij melden als aso parkeerder.

Heb een eigen (genummerde) parkeerplek bij het appartementencomplex, maar onder een boom. Omdat ik na een tijdje moe werd van de vogelpoep maar een parkeervergunning gekocht (€80 per jaar) zodat ik langs de kant van de weg kan parkeren.

Visite parkeert nu op mijn vaste parkeerplek in plaats van langs de straat. Win-win want dat scheelt geklooi met kenteken van de visite aanmelden (+ €0,75 per uur).

Vond dit vrij redelijk maar als ik dit allemaal lees begin ik mij er een beetje voor te schamen.

Heb je niet geklaagd over de boom, die bij je vaste parkeerplek staat?
Vind het vrij onzinnig om precies onder een boom een vaste parkeerplek in te plannen ... o_O

Blackadder the 5th zei:
Heb je niet geklaagd over de boom, die bij je vaste parkeerplek staat?
Vind het vrij onzinnig om precies onder een boom een vaste parkeerplek in te plannen ... o_O

Ja, dat is ook onzinnig. Maar omdat dit appartement er al 10 jaar stond toen ik het kocht had klagen weinig zin. Er valt verder weinig te regelen want dit is een jaren 30 wijk die bomvol staat. Boom weghalen is ook niet bepaald een optie, ding is enorm plus dat er dan opeens een hoop huizen niet meer koel in de schaduw staan.

Vond dit dus een goede optie. Maar kan nu wel begrijpen dat mijn buren dit een beetje aso vinden.

cirKel zei:
Er is nog een andere manier om met een minder grote wagen net zoveel pakjes op een net zo geordende en breukvrije manier mee te nemen: maak niet een leeg gangpad in het midden van twee rekken aan weerszijden, maar haal de pakjes die nu 'in het midden' liggen, er aan de zijkant uit.

De rekken kunnen dieper worden, waardoor ze ook korter kunnen zijn om dezelfde hoeveelheid vracht mee te kunnen nemen. De ruimte die je nodig hebt om er wat uit te halen neem je niet meer de hele dag loos mee, nee, die ruimte is de straat waar je op dat moment wat moet afleveren!
(..)
Het concept is niet nieuw overigens.

ih1b1k.jpg

Jaja, zijn wel een stukje smaller, die Picnic EV's. Tevens wordt daar met een krattensysteem gewerkt, welke je in en uitschuift. Wil je hetzelfde met het formaat Crafter.. dan lijkt mij dat het een flinke rek- en strek oefening wordt om achterin de 'bak' te komen.. omdat die eenvoudig weg dieper is.

Daarnaast is het looppad binnenin ook ervoor gemaakt om tussentijds te kunnen (her)sorteren op routevolgorde..
Als je dat vanaf straatniveau.. bij regen en wind, moet doen... zal er binnen no-time wel een filmpje verschijnen waarin er schande over wordt gesproken..o_O

Het principe van een leeg middenpad en rekken aan beide zijkanten wordt ook met mobiele karren toegepast. Simpelweg omdat het logistieke proces van aan- en afvoer daarom vraagt. Zie bijvoorbeeld de hygiëne branche (schoonloopmatten etc..).

Arosa heeft mij op dit topic gewezen.. Dus wellicht een late reactie, maar alsnog een beetje mijn kijk op het hele pakketbezorgers-concept..

Kant 1 ; PostNL
Het kan of kon PostNL eigenlijk weinig schelen hoe jij als zelfstandige pakketbezorger je werk doet, als je het maar volgens de richtlijnen van PostNL werkt, de juiste kleding draagt, een witte of lichtgrijze bus rijdt zonder andere reclame (en met regelmaat gewassen moet worden) en dat je een x aantal pakketten van een route rijdt. Zo'n route bestaat dan uit meerdere postcode reeksen. Globaal kan je dat dan een beetje opdelen in 30% industrie, 10 tot 30% winkels en de rest woonadressen. In dichtbevolkte wijken/routes zoals hier boven geschets mag je dan uitgaan van 25 a 30 stops per uur x 6 uur gemiddeld die de bezorgers ca hebben om te bezorgen. En dat is nog maar afhankelijk in welke shift je op het depot je bus aan het dok kan hangen en je bus kan laden. Volgens mij beginnen ze daar om ca 7:00 mee, maar om 9:30 staan er ook nog bezorgers hun bussen in te laden. De vroege shifts zijn dan voor de bezorgers in grote stadscentra met die hoge aantallen stops en ook vaak de bezorgers van postnl zelf, de oranje bussen. Voor de latere shifts en de buitenwijken/industrie gebieden liggen wat verder uit elkaar dus voor PostNL goedkoper omdaar de ZZP'ers op te zetten en per pakket te betalen ipv per uur.

Kant 2 ; De bezorger
Je hebt je dus aan de regels te houden, zoals hierboven beschreven. Maar je wil ook snel en goed je werk doen. Als ZZper in een buiten gebied (Noord Nederland bijvoorbeeld) neem je circa 60 tot 100 stops mee. Zelf reed ik in omgeving Ede/Wageningen en deed gemiddeld 140 stops op een dag, maar dat kon net zo goed (voornamelijk met kerst en pasen) rond de 160/170 liggen. Hier reed ik voor een subcontractor, word/werd ook veel gedaan en de subcontractor krijgt dan per pakket betaald maar betaald zijn chauffeurs dan gewoon per uur, berekend uit het gemiddeld aantal pakketten + lease auto & onderhoud.
Kleinere auto's is dan ook meer rijden, grotere afstanden en dus meer onderhoud. Kleinere auto's is ook onhandiger.. Je kan geen gebruik maken van het plankensysteem en een systeem als hierboven aangegeven werkt ook niet, omdat in 95% van de gevallen de pakketten uitsteken buiten de schappen en er ook grote en of zware pakketten op de vloer gezet worden. Het was echt een unicum als ik mijn hele bus smorgens had ingericht en waarbij het gangpad vrij was om in te lopen. Van die mooie blauwe schelp-zwembadjes voor de kinderen tot 6/7 dozen met hondenvoer, 25kg per stuk, voor 1 adres bij een portiekflat, waar je pas vanwege de tijdvakken, smiddags rond 4en komt = je zit de hele dag met die verrekte dozen of dat ene zwembad in je bus.. of als je pech hebt, allebei.

En die jongens parkeren hun bus niet, ze zetten hem even ergens neer. Ze moeten wel. Want als jij als zzp'er 140 tot 170 stops weg te brengen hebt, heb je echt geen tijd om even ergens verderop te parkeren. Dit kost je snel tot 10 minuten inparkeren, pakket pakken, verder lopen dan had gekund, afleveren, terug lopen en weer weg rijden. En dat is dan nog snel. En dan haal je je quotum niet van 25 a 30 stops per uur maar blijf je steken op 6 tot 8 stops per uur.
En dan nog het laatste. Wat te denken van al die laad en loshavens. Let er maar eens op in de grote steden. Invalide parkeerhavens zijn meestal vrij, maar op laad en loshavens staat in 60% van de gevallen wel een pc-hoofdtractor van een miep die even snel een boodschapje doet, of iemand op komt halen. En het is nog begrijpelijk ook. De pakkans in de grote steden is veel te laag + de boete is máár € 90,-. Een boete op een invalide parkeerplaats is 3 x zo hoog en die zijn in negen van de 10 gevallen wel vrij, want iedereen weet hoe hoog die boetes zijn. Maar als pakketbezorger/koerier word er van je verwacht dat je wel even verder mag/kan lopen (x 140), maar we vergeten allemaal hoe 'we' allemaal afhankelijk geworden zijn van het online bestellen. Van postbezorger met kleine zakjes uit China tot de Wehkamp vrachtwagens met wasmachines.. en toch moeten ze die wagen ergens kwijt.

Mijn idee ; Iets meer begrip voor het beroeps goederen vervoer + boetes van parkeren op laad&loshavens gelijk trekken met die van de invalide plaatsen !

Meike MR-S zei:
(..)

Mijn idee ; Iets meer begrip voor het beroeps goederen vervoer + boetes van parkeren op laad&loshavens gelijk trekken met die van de invalide plaatsen !

(y)

Goed praktijk verhaal, Meike.

Maar nog steeds geen argument om van hun probleem ons probleem te maken om gewoon maar overal de bus neer te knallen.

Meike MR-S zei:

Mijn idee: de boetes voor ergens op straat je wagen in de weg zetten ook uitdeelbaar maken door stadswachten en parkeercontroleurs. Tegenwoordig zijn dit doorgaans particuliere bedrijven die alleen mogen controleren of de correct geparkeerde automobilist aan de meter of met de smartphone heeft betaald. Staat een auto of bestelwagen niet in het vak, dan mogen zij geen bon schrijven - alleen de politie mag dat. Gevolg: de kans op een parkeerboete wegens niet betalen is groot, de kans op een boete wegens je wagen verkeerd neerzetten (parkeren of stoppen) is nihil want "daar heeft de politie geen tijd voor". In feite is het stom om in het vak te gaan staan en niet te betalen als je ook buiten het vak kunt gaan staan: dan 'hoef' je niet te betalen. En daardoor gebeurt het dus vaak en op hinderlijke wijze.

Meike MR-S zei:

Mijn idee, laat de bezorgers zich houden aan de verkeersregels dan verlies je het begrip ook niet.

En lossen is geen parkeren, dus een zwaar pakket afleveren kan gewoon op een plek waar je wel mag stilstaan maar niet parkeren. Een invalidenparkeerplaats bijvoorbeeld, of in een parkeerverbod. Wat je niet moet doen is op een stoep of fietspad gaan staan.

En ja je bent aan het werk en ja je zou graag zo snel mogelijk je pakjes afleveren, maar als je vindt dat je daarbij de regels aan de laars mag lappen dan moet je ook niet rekenen op begrip.

Sarcast zei:
Meike MR-S zei:

Mijn idee, laat de bezorgers zich houden aan de verkeersregels dan verlies je het begrip ook niet.

En lossen is geen parkeren, dus een zwaar pakket afleveren kan gewoon op een plek waar je wel mag stilstaan maar niet parkeren. Een invalidenparkeerplaats bijvoorbeeld, of in een parkeerverbod. Wat je niet moet doen is op een stoep of fietspad gaan staan.

En ja je bent aan het werk en ja je zou graag zo snel mogelijk je pakjes afleveren, maar als je vindt dat je daarbij de regels aan de laars mag lappen dan moet je ook niet rekenen op begrip.

Ik denk dat de meeste bezorgers dat niet weten, en de toezichthouders waarschijnlijk ook niet.

Blackadder the 5th zei:
Ik denk dat de meeste bezorgers dat niet weten, en de toezichthouders waarschijnlijk ook niet.
Dat de toezichthouders kneuzen zijn, is een favoriete stelling van veel Nederlanders. Dat je de bezorgers nu als zodanig kwalificeert laat ik geheel voor jouw rekening.

Sarcast zei:
Blackadder the 5th zei:
Dat de toezichthouders kneuzen zijn, is een favoriete stelling van veel Nederlanders. Dat je de bezorgers nu als zodanig kwalificeert laat ik geheel voor jouw rekening.

Waarom zou iemand andermans interpretatie voor zijn rekening moeten nemen?

Meike heeft het probleem van pakketbezorgers perfect omschreven.

Lekker gemakkelijk, afgeven op de pakketbezorgers....
Totdat een pakketje versturen geen 6.75 euro meer kost, maar 25 euro, zodat je niet meer hoeft te zeuren dat ze fout parkeren, of waardoor de levertijd niet 1 werkdag is, maar 1 werkweek wordt.....

Hetzelfde geldt voor winkelbevoorrading.
Iedereen weet dat het moet en niemand heeft er problemen mee, zolang je er maar geen last van hebt....
Want wanneer je een paar minuten moet wachten, is de wereld te klein.
Dan zijn alle beroepschauffeurs ineens weer aso's, parkeren maar waar ze willen, houden geen rekening met anderen, enz.

En ja, ook onder beroepschauffeurs zitten eikels die aan alles en iedereen schijt hebben,
maar de meerderheid wil met iedereen rekening houden, maar dat gaat niet altijd.

Blackadder the 5th zei:
Waarom zou iemand andermans interpretatie voor zijn rekening moeten nemen?

Jij zei toch dat "de meeste bezorgers dat niet weten"? Als je de regels voor je beroep niet kent en dan nog over iets wat je 200 keer per dag doet ook dan ben ik het wel met je eens dat je dan een kneus bent.

joebarteam zei:
Hetzelfde geldt voor winkelbevoorrading.

Da's nou precies het verschil. Winkelbevoorrading is een efficiënt gebeuren (bijv. bij een supermarkt): een vrachtwagen komt bij de magazijningang, meestal op een gereserveerde laad/losstrook, de achterklep gaat open, de inhoud van de vrachtwagen is bijna luchtdicht op karren geladen, past precies in het tegenwoordig minimale magazijn en staat in een vloek en een zucht binnen. Retourzaken als emballage, karren, verpakkingen etc gaan in de wagen, achterklep dicht, vrachtwagen vertrekt. Daarmee zijn de boodschappen van duizenden klanten afgeleverd en bovendien nog een aantal logistieke taken verricht. Soms gebeurt dit per afleveradres 2x per dag, soms ook op tijdstippen dat wij nog/al in bed liggen.

Het pakketje uit China of het kratje boodschappen van diezelfde supermarkt is een ander verhaal: dat moet naar dat ene adres, en zo honderden pakketjes per bestelwagen per dag - het is op de pagina's hierboven allemaal beschreven. Elke keer stopt (ik zal niet zeggen: parkeert) de bestelwagen weer op een geïmproviseerde plek waar het er maar vanaf hangt of hij in de weg staat. En weer gaat er een doos vol met lucht en een klein artikel naar de voordeur van iemand die niet thuis is, dus dan nog maar eens aanbellen bij de buren links en de buren rechts voordat het briefje in de bus gaat met informatie over een alternatief aflevermoment of -adres.

Juist de inefficiëntie op meerdere punten in het tweede proces maakt dat je wat mij betreft winkelbevoorrading niet met pakjesbezorging kunt vergelijken. Als die bevoorradingsvrachtwagen in de weg staat, kan ik daarvoor meer begrip opbrengen dan bij zo'n bezorgdienstbestelwagen.

Meike MR-S zei:

Om de dooie dood niet, van invalidenparkeerplaatsen blijf je met je tengels af.

Een pakket bezorgen is parkeren en geen laden en lossen, dus gewoon €350,- aftikken bij vadertje staat.

Mieke bedoelt dat de boete voor parkeren op laad/loshaven net zo hoog mag zijn als parkeren op een invalideplek.

Ik heb het beide gedaan, dus ik weet hoe het werkt....

Om bij de magazijningang van de supermarkt, moet je, zeker bij oudere panden, vaak al behoorlijk wat gevaarlijke manoeuvres maken om er überhaupt te komen.
Zeker omdat er regelmatig een auto zo geparkeerd staat dat je bijna niet op die speciale losplaats kan komen, of er gewoon een auto op de losplaats staat (nee, meestal geen pakketdienst :D)

En ik spreek uit ervaring dat er wel begrip voor een chauffeur winkeldistributie is, maar een stuk minder wanneer men er voor moet wachten.
Ik heb de meest belachelijke capriolen meegemaakt van mensen, die niet een paar tellen wilden wachten, met soms letterlijk gevaar voor hun eigen leven (of zelfs voor het leven van hun kinderen)

De inefficiëntie van de pakketdienst is niet de schuld van de pakketbezorger, maar de pakketbezorger wordt er door jou dus wel op afgerekend.
De tijdsdruk van de pakketbezorger erg hoog, zoals door Meike mooi omschreven.
Niet bezorgen is niet betaald krijgen, dus elk onnodig oponthoud kost geld.

En hoe vaak heb je er daadwerkelijk zelf last van dat ze in de weg staan?

Boppie zei:
Mieke bedoelt dat de boete voor parkeren op laad/loshaven net zo hoog mag zijn als parkeren op een invalideplek.

Klopt, maar waarom zou je dat willen als je er toch niet op parkeert?

Meike zei:
En het is nog begrijpelijk ook. De pakkans in de grote steden is veel te laag + de boete is máár € 90,-.

Ik lees uit haar verhaal dat ze het - gezien de pakkans - wel durft te riskeren op een IP te gaan staan als de boete €90,- bedraagt.

Daarom mag van mij de boete op een IP minimaal €350,- blijven. Afblijven van die plekken.

Idefiqs zei:
Boppie zei:

Klopt, maar waarom zou je dat willen als je er toch niet op parkeert?

Meike zei:
En het is nog begrijpelijk ook. De pakkans in de grote steden is veel te laag + de boete is máár € 90,-.

Ik lees uit haar verhaal dat ze het - gezien de pakkans - wel durft te riskeren op een IP te gaan staan als de boete €90,- bedraagt.

Daarom mag van mij de boete op een IP minimaal €350,- blijven. Afblijven van die plekken.
Dan lees jij het niet goed.

Je wwet dat als zij op een laad en loshaven staat daar ook mag staan omdat zij daadwerkelijk aan het laden en lossen is. Dit in tegenstelling tot die persoon die zijn auto daar neerzet die even een pakje shag aan het halen is. Vrevolgens moet zij haar auto dus maar ergens anders moet neerzetten.

Idefiqs zei:
arosa zei:
Dan lees jij het niet goed.

Leg mij maar uit waarom je het wilt gelijktrekken dan, beetje raar om alleen maar te zeggen; "je leest niet goed."

Zo moeilijk is het echt niet
Meike vind t best dat parkeren op een IP zonder kaart 350€ kost, ze wil dat illegaal parkeren op laad/losplekken ook 350€ gaat kosten ;)

Wel triest dat er (ook hier) mensen zijn die wel volle schappen in de winkel willen en hun bestelde pakketje graag willen ontvangen, maar er op geen enkele manier hinder van willen ondervinden (n)

Ja, wel een pak melk, maar niet voor 5 euro, maar wel klagen over al die vrachtwagens op de weg.
Ja, wel die bestelde broek thuis bezorgt krijgen, maar niet voor 25 euro verzendkosten, maar wel klagen dat ze fout geparkeerd staan.

Wel de lusten, maar niet de lasten....
En zo werkt het dus niet in de grote mensenwereld.

Zonder transport staat alles stil....

arosa zei:
Je wwet dat als zij op een laad en loshaven staat daar ook mag staan omdat zij daadwerkelijk aan het laden en lossen is. Dit in tegenstelling tot die persoon die zijn auto daar neerzet die even een pakje shag aan het halen is. Vrevolgens moet zij haar auto dus maar ergens anders moet neerzetten.

De laden en lossen plek moet ook €350 worden dan, ok. Maar dan loop je wel een risico, laden en lossen is ook echt laden en lossen, dus niet de bus neerzetten, aanbellen en eventueel ook nog bij de buren proberen. Dan ben je aan het parkeren en kun je alsnog - als pakketbezorger - €350,- aftikken.

In theorie moet de pakketbezorger dus eerst een parkeerplaats zoeken, aanbellen zodat de ontvanger van het pakket klaarstaat. Dan dus op de laden/lossen plek neerzetten en het pakket afgeven. Anders krijg je van de overijverige boa alsnog een prent. Ik denk niet dat Meike dat zal bedoelen..

joebarteam zei:
Wel triest dat er (ook hier) mensen zijn die wel volle schappen in de winkel willen en hun bestelde pakketje graag willen ontvangen, maar er op geen enkele manier hinder van willen ondervinden (n)

Ja, wel een pak melk, maar niet voor 5 euro, maar wel klagen over al die vrachtwagens op de weg.
Ja, wel die bestelde broek thuis bezorgt krijgen, maar niet voor 25 euro verzendkosten, maar wel klagen dat ze fout geparkeerd staan.

Dommige reactie. o_O

Idefiqs zei:
arosa zei:

De laden en lossen plek moet ook €350 worden dan, ok. Maar dan loop je wel een risico, laden en lossen is ook echt laden en lossen, dus niet de bus neerzetten, aanbellen en eventueel ook nog bij de buren proberen. Dan ben je aan het parkeren en kun je alsnog - als pakketbezorger - €350,- aftikken.
Ze is dan ook geen pakketbezorger.

joebarteam zei:

De enige hinder die ik ondervind van vrachtwagens is van die h*fters die op de snelweg een collega gaan inhalen met 1km/u verschil. Binnen de bebouwde kom heb ik er nooit hinder van

Sarcast zei:
Meike MR-S zei:

Dit klopt dus blijkbaar niet, omdat laden/lossen strikt moet worden uitgelegd. Dus als er eerst aangebeld moet worden geldt het al niet meer en is het parkeren.

Marcel Br zei:
Dit klopt dus blijkbaar niet, omdat laden/lossen strikt moet worden uitgelegd. Dus als er eerst aangebeld moet worden geldt het al niet meer en is het parkeren.

Klopt, maar je bent als boa een mega kniesoor als je een bon uit gaat schrijven voor iemand die onder tijdsdruk een pakket moet bezorgen en even de bus neerzet en aanbelt. (zolang het geen IP is in mijn opinie) Er is ook nog zoiets als de geest van de wet.

Het moet dan niet zo zijn dat de bezorger onderwijl ook nog een kop koffie scoort, dan mag hij hem wat mij betreft eerst wegzetten. (de bus)

Idefiqs zei:
joebarteam zei:

Dommige reactie. o_O

Wat is er 'dom' aan volgens jou?

Daar heeft Idefiqs wss nog niet over nagedacht.

Mijn reactie paste wss niet in zijn beleving en kwam toen niet verder als "Dommige reactie o_O" :rolleyes:

Marcel Br zei:
Sarcast zei:
Meike MR-S zei:

Juist, althans eerst aanbellen hoeft niet. Zodra de bezorger het pakket uit de auto heeft gehaald, de auto afsluit en naar het adres toe loopt, is het wat betreft het voertuig al standje 'parkeren'..

Volstrekt onwerkbaar natuurlijk.

De definitie is dan ook bedoelt om te kunnen handhaven op voertuigen die, bijvoorbeeld, een gehele dag op een laad-los plek staan waarbij zo nu en dan iets in- of uit de auto gehaald wordt. Zoals een 'bouw' busje oid...

Vorige week heb ik de laad-los plekken op de Lange Vie straat (en de daaropvolgende Nobelstraat) in Utrecht goed benut. Inderdaad, na de auto op de laad-losplek te hebben gemanoeuvreerd.. direct de rolcontainer voor de klant uit de auto gelost. Klant zat in de zakkendragersteeg.. duss, auto dicht maken en uitventen.. In die tussentijd (minuut of 10 schat ik in) zal de auto formeel 'geparkeerd' hebben gestaan.. Tja, hoe wilt de regelmaker het dan anders doen? Ergens parkeren.. is een utopie, want parkeerverboden voor grotere voertuigen binnen gemeentegrenzen worden ook kwistig ingesteld... op m'n nek nemen kan ook niet..
Eigenlijk was alleen de laatste klant, in de Nobelstraat, conform wetgeving. Die is dan ook naast de laad-los plek gevestigd, daar was in- en uitladen én tegelijk de klant beleveren daadwerkelijk werkelijkheid. :cool:

Durashift zei:
Idefiqs zei:
joebarteam zei:

Dommige reactie. o_O

Wat is er 'dom' aan volgens jou?

Wel triest dat er (ook hier) mensen zijn die wel volle schappen in de winkel willen en hun bestelde pakketje graag willen ontvangen, maar er op geen enkele manier hinder van willen ondervinden thumbs down

Omdat dit in de discussie niet aan de orde is.

Idefiqs zei:
Klopt, maar je bent als boa een mega kniesoor als je een bon uit gaat schrijven voor iemand die onder tijdsdruk een pakket moet bezorgen en even de bus neerzet en aanbelt. (zolang het geen IP is in mijn opinie)

Op een invalidenparkeerplak meg hij juist wel staan. Probleem is dat ze hem laten stilstaan op plekken waar ze niet mogen komen. fietspad, kruising, trottoir.

Maar als ze inderdaad een pakje van 200g moeten wegbrengen dan is het gen lossen maar moeten ze de bus gewoon parkeren. Dus ook niet op een laad-losplek.

Marcel Br zei:
Je bent abuis. Goederen van enig formaat of gewicht (massa) is voldoende en noodzakelijk. Dus een zware boodschappentas inladen op een invalidenparkeerplak mag. Maar een brief posten bij een onderbroken gele streep niet.

Aanbellen is geen criterium.

arosa zei:
Klopt. Maar laden en lossen mag op heel veel plekken. Dat staat niet in vergelijk met een invalidenparkeerplek. (alhoewel, die mogen ook nagenoeg overal parkeren onder RVV 85)

Sarcast zei:
Idefiqs zei:
Klopt, maar je bent als boa een mega kniesoor als je een bon uit gaat schrijven voor iemand die onder tijdsdruk een pakket moet bezorgen en even de bus neerzet en aanbelt. (zolang het geen IP is in mijn opinie)

Op een invalidenparkeerplak meg hij juist wel staan. Probleem is dat ze hem laten stilstaan op plekken waar ze niet mogen komen. fietspad, kruising, trottoir.

Maar als ze inderdaad een pakje van 200g moeten wegbrengen dan is het gen lossen maar moeten ze de bus gewoon parkeren. Dus ook niet op een laad-losplek.

Dat mag inderdaad, maar ik vind het (persoonlijke mening) not done, of je moet echt echt echt zeker weten dat het erg kort is. Invalide zijn is geen keuze, daar mag imo best rekening mee worden gehouden.

Idefiqs zei:
(..)Invalide zijn is geen keuze, daar mag imo best rekening mee worden gehouden.

Eens, als duidelijk is dat de persoon waarvoor de kaart bestemd is zich ook in de auto bevindt welke op de dan 'bezette' IP wil parkeren..

Echter, soms zit is de bestuurder van de auto de enigste persoon daarin én is de kaart nou net niet voor die beste man/vrouw bedoeld.. maar is wel handig om dan ff te gebruiken..

Sarcast zei:
(..)

Nou, dan wordt het tijd om de 'online bestellende klant' op te gaan voeden: hij of zij komt het pakketje maar ophalen bij de bestelbus.. welke 2 straten verderop op een officiële laad- en losplek staat. :) Wel snel een beetje.. want stilstaan zonder laden of lossen = parkeren én dat mag nu juist niet.. o_O

Durashift zei:
Sarcast zei:
(..)

Nou, dan wordt het tijd om de 'online bestellende klant' op te gaan voeden: hij of zij komt het pakketje maar ophalen bij de bestelbus.. welke 2 straten verderop op een officiële laad- en losplek staat. :) Wel snel een beetje.. want stilstaan zonder laden of lossen = parkeren én dat mag nu juist niet.. o_O

Volgens mij is het heel simpel op te lossen:
met de betreffende bezorger een bijrijder meesturen die zorgt dat er geladen/gelost wordt tijdens het wegbrengen van het pakketje door de bezorger;
en de bezorgkosten in het betreffende postcodegebied 2,5 keer zo hoog maken (er moet per slot van rekening nog wel worden verdiend door de postbezorger/bijrijder).

Terug
Bovenaan