Aso Parkeren

Ik zou hem er gewoon tussen zetten. Het liefst aan de bestuurders kant.

stoterstangen90 zei:
Dat maakt toch niets uit.
Je hoeft niet fout te parkeren als anderen dat ook doen!

De meesten parkeren niet om de auto netjes tussen de lijnen te zetten,
maar om hem kwijt te raken zodat ze boodschappen kunnen doen.

Het werkt nu eenmaal drempelverlagend, als men ziet dat anderen er (ook) een potje van maken ... :)
(te) Kleine parkeervakken werkt dit gedrag ook in de hand.

gevalletje van IK wil er tussen....
bad-parking-job-lot-accident-car-crash.jpg

niet goed in het vak geparkeerd...
bad-parking-job-lot-accident-car-crash.jpg

DIT is pas associaal.... 1 parkeerkaart voor 2 auto's.
thailand-car-crash-thumb.jpg

tja parkeervakken in een parkeergarage zijn erg smal, maar overdrijven is ook een vak.
2717806-3x2-340x227.jpg

grond om je auto te parkeren is duur, dus dan maar op dak...
Car-On-House-Roof.jpg

of de zolder?
car-attic.jpg

Gevalletje genoeg vrije vakken maar ik zet hem liever op de stoep, recht aan de uitrit van het parkeerterrein.

Nu staat er een normale auto met invalidekaart maar wat als het een rolstoelbusje zou zijn met heflift aan de achterzijde?

Gewoon Dirk zei:
Gevalletje genoeg vrije vakken maar ik zet hem liever op de stoep, recht aan de uitrit van het parkeerterrein.

Je hebt het over de V60? Ik zie weinig vrije vakken op de foto.
Vind het 'foute' gedeelte ook niet duidelijk afgebakend.. Kennelijk dient daarvoor het tegeltjesmotief..
Dat zie je echt vanuit de auto en als het donker is..:rolleyes:

Gewoon Dirk zei:
Nu staat er een normale auto met invalidekaart maar wat als het een rolstoelbusje zou zijn met heflift aan de achterzijde?

No problemo. Die heflift daalt natuurlijk netjes op de (verbrede) stoep. De neus van zo'n busje kijkt dan gewoon tegen de achterkant van die Astra aan. ;)

@PM zei:
Hint: rechtermuisknop -> afbeelding weergeven, dan zie je de andere helft van de foto ook.
En dat moet je dus doen voor elke afbeelding waarvan je denkt dat 'ie misschien wel eens te breed zou kunnen zijn? Yeah, right... :-(

Durashift zei:
No problemo. Die heflift daalt natuurlijk netjes op de (verbrede) stoep. De neus van zo'n busje kijkt dan gewoon tegen de achterkant van die Astra aan. ;)

Nee, dat gaat niet lukken hoor. Heb je die boom vlak achter de Fabia toevallig gemist?

Sarcast zei:
Leon in z'n SEAT zei:
Geen parkeerschijf bedoel je?
(y)

En geloof mij, hij stond er langer dan een uur. Beetje de schaarse plekken voor benzineslurpers bezetten met een lege laadplek naast je. :(
Ik neem aan de je heb gezien dat hij daar is gaan staan en dat de plaats naast hem nog leeg was? Anders kan het natuurlijk best zo zijn dat die plaats met het bord al bezet was toen hij daar wilde opladen.

Durashift zei:
Gewoon Dirk zei:

Je hebt het over de V60? Ik zie weinig vrije vakken op de foto.
Vind het 'foute' gedeelte ook niet duidelijk afgebakend.. Kennelijk dient daarvoor het tegeltjesmotief..
Dat zie je echt vanuit de auto en als het donker is..:rolleyes:

Op de foto zijn er geen vrije vakken te zien, op de foto is echter ook niet het gehele parkeerterrein te zien. Ik dacht daarom dat mijn opmerking (ik heb hem nog eens vergedrukt voor je) een heldere toelichting zou zijn. Op de foto is de afscheiding niet al te duidelijk, in het echt valt dit echter alleszins mee. Zelfs de vakken onderlinjg zijn duidelijk te onderscheiden door een dikke streep in een andere kleur steen die ook nog eens niet in hetzelfde verband gelegd zijn als de rest van de klinkers. Valt prima te zien, alle andere auto's stonden immers netjes in de vakken. Bovendien is het in de meeste gevallen zo dat de invalidevakken de eerste vakken van een parkeerterrein zijn, beetje dom om dan te denken dat er tussen het invalidevak en de uitrit nog een vak vrij is. Gezien de plaats (in een woonstraat), het tijdstip (zondagmorgen vroeg) en de aanwezigheid van een parkeervergunning achter de voorruit lijkt het me overigens zeer aannemelijk dat de V60 eigenaar ter plekke bekend is.

Gewoon Dirk zei:

No problemo. Die heflift daalt natuurlijk netjes op de (verbrede) stoep. De neus van zo'n busje kijkt dan gewoon tegen de achterkant van die Astra aan. ;)[/quote]

Het werd al gezegd maar mij lijkt het duidelijk dat die heflift niet even om de boom heen manouvreert.

Gewoon Dirk zei:
Op de foto zijn er geen vrije vakken te zien, op de foto is echter ook niet het gehele parkeerterrein te zien. Ik dacht daarom dat mijn opmerking (ik heb hem nog eens vergedrukt voor je) een heldere toelichting zou zijn. Op de foto is de afscheiding niet al te duidelijk, in het echt valt dit echter alleszins mee. Zelfs de vakken onderlinjg zijn duidelijk te onderscheiden door een dikke streep in een andere kleur steen die ook nog eens niet in hetzelfde verband gelegd zijn als de rest van de klinkers. Valt prima te zien, alle andere auto's stonden immers netjes in de vakken. Bovendien is het in de meeste gevallen zo dat de invalidevakken de eerste vakken van een parkeerterrein zijn, beetje dom om dan te denken dat er tussen het invalidevak en de uitrit nog een vak vrij is. Gezien de plaats (in een woonstraat), het tijdstip (zondagmorgen vroeg) en de aanwezigheid van een parkeervergunning achter de voorruit lijkt het me overigens zeer aannemelijk dat de V60 eigenaar ter plekke bekend is.

Waarschijnlijk heeft de bestuurder van de Volvo zaterdagavond een volle parkeerplaats met "visite-auto's" aangetroffen,
vervolgens maar op een "vrije" plaats neergezet. Zondagmorgen zijn de "visite-auto's" weer vertrokken.
Inderdaad heel asociaal dat hij niet om half 3 's nachts is opgestaan om de auto netjes in een parkeervak te zetten ... ;)

Ik zou het je niet kunnen zeggen. Echt geen idee. Het gaat me dan ook vooral om de manier waarop de - ik zou bijna zeggen 'uiteraard' - Golf-bestuurder moeite heeft om binnen z'n eigen vak te blijven. En ja, dit zijn behoorlijk kloeke vakken.

Boppie zei:
Muddy Bandit zei:
In ieder geval een stuk beschaafder als de versie die hier in de buurt nog wel eens gebruikt wordt.

Jij zit toch in het verre oosten:)?

Gewoon in het dichtbije oosten, het mooie Tukkerland oftewel hartje Twente.;)

Hier circuleren tegenwoordig parkeerbriefjes met de volgende tekst:
"Als je net zo neukt als je parkeert zul je hem er nooit in krijgen.
Afzender: iemand die z'n auto niet kwijt kan"

:rolleyes:

De eigenaar ging juist weg, maar net te laat om z'n wangedrag te laten vastleggen door ondergetekende.

22625079178_d6ee2b33b3_c.jpg

Hier heeft de achterbuurman zijn aanhanger gestald achter mijn en mijn buurman zijn schuur.
Hij heeft de boel opengegooid om er een balk in te graven waaraan een pin vast zit die uitsteekt uit de grond.
Nu is het een opstapje voor inbrekers, dus ik heb vriendelijk gevraagd of hij de aanhanger op de parkeervak wil zetten waar hij mag staan.
Werd onbeschoft op gereageerd, dus na meerdere malen het vriendelijk te hebben gevraagd toch de politie gebeld om te vragen of zij hem willen verzoeken de aanhanger op de aangegeven parkeerplaats te laten zetten.

De politie geeft aan dat het een taak is voor de stadstoezicht houders en doet er niets aan.
Waarom dan die inbraak preventie flyers die ze hier uitdelen en rondes die ze lopen en bewoners attent maken op inbraakgevoelige situatie's denk ik dan?
Bij mijn buurman hebben ze laatst al het lood van het dak gejat, en bij mij hebben ze ook al een paar maal op het dak gestaan.

En de stadstoezicht heeft een 2de bezichtiging nodig om te kijken wat ze er aan kunnen doen?
Ik sta gewoon versteld dat ze een 2de keer langs moeten komen....
Ik dacht dat als je buiten de parkeervak stond dat het dan al duidelijk zou zijn en niet zelf parkeerplaatsen mag maken door de boel open te gooien om dingen in te graven met uitstekende pinnen?

Hij heeft voordat hij een parkeerplaats maakte ook al meerdere garagedeuren geblokt gehad voor dagen/week.
Niet echt sociaal type kwa parkeren dus.

Foutparkeren is echt wel een van mijn grootste irritaties in het verkeer. Laatst weer zo'n idioot gezien die bijna verticaal over twee vakken stond...

OpelKadett zei:
Foutparkeren is echt wel een van mijn grootste irritaties in het verkeer. Laatst weer zo'n idioot gezien die bijna verticaal over twee vakken stond...
Verticaal? 't Zou verboden moeten worden... ;-p

Gewoon Dirk zei:
Ter info, de Insignia kwam later pas aanrijden, de Corsa stond er toen al.

Ik heb het idee dat de bestuurder van de Isignia zich ook in zijn parkeerlot geschikt heeft door gedeeltelijk buiten het vak te parkeren.
Zou me niets verbazen als het parkeerprobleem al ergens links buiten het beeld is begonnen ... ;)

Hopelijk moet de beste man (m/v) weg voordat het vuil morgenochtend is opgehaald :) De buurt is braaf, wij leggen ons vuil zo dicht mogelijk bij de 'huisvuil'-tegel.

qx9k6s.jpg

Update: De man was pissig, heeft huisvuil en grof vuil door de straat en over de stoep geslingerd. Waarschijnlijk een bezoeker van de coffeeshop op de hoek, die hebben vaker last van dit soort parkeergedrag.

Terug
Bovenaan