Carkiller zei:
@Muddy Bandit:
Tussen de grootste en de kleinste versie zitten meters verschil, dus ik vind het knap dat jij aan de foto kan zien dat je in een gelijkwaardige versie gereden hebt.
Ik ben niet zo knap dat ik dat aan die foto kan zien, ik ben echter wel zo knap dat ik in je vorige post duidelijk gelezen heb dat die bus langer dan 6 meter en hoger dan 2,40 meter is.
@Blackadder:
Apv doet zeker wel ter zake, maar als de gehanteerde bebording hier niet goed en duidelijk op afgestemd is dan wordt er gesuggereerd dat de plaatselijk geldende verordening afwijkend is van hetgeen wat landelijk als richtlijn gehanteerd wordt.
Het komt er eigenlijk gewoon op neer dat de bebording wel bepalend is: bord E201 betekent nu eenmaal een parkeerverbod voor vrachtwagens en bussen en dat ziet er wat anders uit als een parkeerverbod van voertuigen.
Een maasje in de wetgeving, of een wetgeving die ver achter loopt met de praktijk... zeg het maar hoe het benoemd moet worden.
Soms is het best wel handig om een ervaren jurist in je naaste kennissenkring te hebben.