Aso Parkeren

Dit moet welhaast de top zijn:

20150612_210504_zpstegnutwv.jpg

20150612_210527_zps5i3qqrr8.jpg

Dikke brabantse koe zet de auto met alarmlichten aan neer op een T-splitsing op de verkeerde weghelft. Loopt de snackbar binnen en laat m daar 2 minuten staan.. totdat twee heren in een x1 aankomen en dreigen de auto te verplaatsen (luid schreeuwend), komt die koe naar buiten om m te verzetten...

Beetje een terzijde.. in DLD mag je kennelijk legaal 'op de stoep' parkeren.. en zodoende een beroepschauffeur het leven (tijdelijk) beetje zuur maken..o_O

(foto plaatsen lukt niet, helaas)...

Ein sturer Autobesitzer sorgte am Mittwochabend im Agnesviertel für Wirbel. Neben seinem parkenden Auto hatte sich ein Lkw-Fahrer festgefahren. Doch der Autobesitzer wollte ihm partout nicht helfen und sein Auto wegfahren.

Er hatte legal an der Ecke-Prälat-Otto-Müller-Platz/Krefelder Wall mit seinem Wagen geparkt. Als der Lkw-Fahrer ihn bat, seinen Wagen wegzufahren, um das Rangieren zu ermöglichen, weigerte sich der Mann jedoch. Zwischen den Fahrern spitzte sich die Situation zu. Dann wurde die Polizei gerufen

Lees verder op: https://www.express.de/koeln/pflicht-oder-nicht--lkw-im-agnesviertel-festgefahren--autofahrer-verweigert-umparken,2856,30980934.html

Bijzonder flauw dat de bestuurder van de luxe wagen niet even heen en weer wil. Ik snap dat niet, waarom zou je een ander onnodig het leven zuur maken.

Boppie zei:
Bijzonder flauw dat de bestuurder van de luxe wagen niet even heen en weer wil. Ik snap dat niet, waarom zou je een ander onnodig het leven zuur maken.

Die vent had gedronken, zo staat verderop in het artikel. Daarna hebben ze de chauffeur van de vrachtwagen uit zijn lijden verlost. Kan zijn dat ik dat laatste een beetje te vrij vertaald heb.

the Fox zei:
Boppie zei:

Die vent had gedronken, zo staat verderop in het artikel. Daarna hebben ze de chauffeur van de vrachtwagen uit zijn lijden verlost. Kan zijn dat ik dat laatste een beetje te vrij vertaald heb.

Klopt, en er was niemand anders (uit de omgeving van de eigenaar) die de auto kon verzetten.. Ik heb jouw vertaling ook zo gelezen, the Fox.
Ik kan dan niet anders concluderen dan dat een politiebeambte de auto verplaatst heeft?

Het leest apart, in het eerste deel lees ik dat de autobezitter in zin recht staat en daarom niet wil wijken, tweede deel zegt dat hij gedronken heeft.

En is de auto blijven staan en hebben de agenten geholpen de man erdoor te rijden.

Janus Diedericus (koning van de kartbaan) zei:

Op het onderbord staat te lezen:
Alleen parkeren met een electrische auto die is aangesloten op het laadpunt

In alle andere gevallen riskeert u een boete.

Buiten de overduidelijke spelfout en dat het me op zijn zachtst gezegd redelijk omslachtig lijkt om te parkeren terwijl je al aangesloten bent op de laadpaal heb ik ook zo mijn vraagtekens bij de tweede zin. Waarvoor willen ze je beboeten? Is er al een wet die gemeenten in staat stelt boetes uit te delen aan mensen die illegaal parkeren op een laadpaalplek?

Eh... spelfout toch niet zo overduidelijk... waar zit die?

Ivanov zei:

Buiten de overduidelijke spelfout en dat het me op zijn zachtst gezegd redelijk omslachtig lijkt om te parkeren terwijl je al aangesloten bent op de laadpaal heb ik ook zo mijn vraagtekens bij de tweede zin. Waarvoor willen ze je beboeten? Is er al een wet die gemeenten in staat stelt boetes uit te delen aan mensen die illegaal parkeren op een laadpaalplek?

Het is 'elektrische', met een 'k'.

Ik was vanmiddag even bij een autodealer waar een elektrarijder stond te wachten voor de balie.
Die laadpalen blijken zeer geliefd te zijn bij een bepaald gilde wat het voorzien heeft op de laadkabels, deze man had zojuist het 5e vervangende exemplaar à € 184,= ex. btw opgehaald in 2 jaar tijd.:eek:
Goedkoop is elektrisch rijden dus ook niet altijd...

Rob0032 zei:
Ivanov zei:

Wie heeft dat nu weer verzonnen?

Ivanov zei:
Rob0032 zei:
Ivanov zei:

De Grieken enkele duizenden jaren geleden. Zo'n twintig jaar geleden is de variant met 'c' definitief afgeschaft.

Rob0032 zei:
Ivanov zei:
Rob0032 zei:
Ivanov zei:

De Grieken enkele duizenden jaren geleden. Zo'n twintig jaar geleden is de variant met 'c' definitief afgeschaft.

Dan, speciaal om de Grieken te pesten, houd ik het op electrisch.

Skunk2Style zei:
dan heb ik hier nog een mooie voor jullie.
een r8 zou ik nog niet eens ergens durven te parkeren (ja bij een terras waarbij ik naar de auto kan kijken dat er niets mee gebeurd)
en deze aso parkeert hem even tegen de stoeprand aan.....
dit deed me echt pijn toen ik dit zag.
311592_351730201573956_1473111250_n.jpg

Leuk om te zien dat er nog meer Nederlanders zijn die wel eens afreizen naar Freudenstadt (Duitsland), toch niet echt een standaard bestemming ;)

Net wou-ie weg, start het ding niet :rolleyes: De bestuurder is met iemand anders meegereden. Zal mij benieuwen of-ie nog opdondert vanavond, morgen moet de vuilniswagen weer door de straat.

Tja, pech is niet te plannen.
Wellicht was ie daar al gestrand en is ie met een maatje teruggekomen bij de auto.
Beter hadden ze dan een stuk touw mee kunnen nemen om hem weg te slepen.

- Bezoekers van dat huis schijten hun auto wel vaker op de stoep neer (meestal overigens wel helemaal), dus dat-ie exact op dat punt met pech kwam te staan is me iets te toevallig. Als je er speciaal voor terugkomt doe je wel iets meer alleen de sleutel een keertje omdraaien.
- Je kunt hem altijd nog even met een paar man op een fatsoenlijke plek duwen. Op de foto lijkt de straat helemaal vol, maar naast mij stond nog één auto en daarachter was plek zat. Ook in de parkeerstrook waar op de achtergrond een stukje van te zien is, is altijd wel plek (bvb links van de lantaarnpaal).

Maargoed, zal binnenkort de buurman weleens uithoren.

Vanmorgen stond-ie er nog, dus de buurman kwam even naar buiten in reactie op het toeterconcert van de vuilniswagen om tekst en uitleg te geven. De vuilniswagen ging daarop maar weer achteruit de straat uit, en kwam even later (ook achteruit) van de andere kant om de laatste twee bakken te legen. Waarom de collega van de chauffeur, die de bakken altijd zodanig neer komt zetten dat de vrachtwagen ze kan pakken, niet even de bakken naar het begin van de straat heeft gebracht is me ook een raadsel, lijkt me een stuk makkelijker dan een eind achteruit komen rijden (inclusief bocht).

Zo, dan eentje van mijzelf..

Althans, men zou dit 'aso' kunnen vinden.. want ik sta niet binnen de strepen..;)

Maar ja, deze parkeervakken zijn wat langer dan normaal.. zo op 't oog te zien.. Er stonden dus voor en achter mij 'compacte A segmenters geparkeerd..
Als ik mijn eigen A segmenter binnen de lijnen zou parkeren.. is er geen plaats voor een extra auto..

Dus, ik koos ervoor om aan te sluiten bij de auto voor mij.. zodat achter mij ruimte zou zijn om een auto te parkeren..
Ik was niet lang weg, moest mijn rijbewijs ophalen in het gebouw daarachter;)

Wat is jullie mening? Kan dit door de beugel?

Sarcast zei:
Durashift zei:
Dus, ik koos ervoor om aan te sluiten bij de auto voor mij..
En waarom heb je dat dan niet gedaan?

Ik vind dat ik voldoende aansloot.. Kan ik mooi makkelijk weg zonder eerst achteruit te hoeven rijden;)
Achter mij is het gat voldoende groot voor een auto.. zie dus niet de noodzaak om de bumper van die Panda van dichtbij te bekijken..

De gemeente Amsterdam heeft mij ooit verteld dat 'stippellijnen' in de bestrating niet telt als lijnen. Het zou daar dus ook geen officieel parkeervak zijn, maar een soort hint.

Dit in verband met een vraag van mij of 'dubbelparkeerders' bij mij in de straat niet eens gewoon beboet konden worden.

Durashift zei:
een beroepschauffeur het leven (tijdelijk) beetje zuur maken..o_O

Ach die maken ons het leven ook wel eens een beetje zuur en niet zo tijdelijk.
Misschien dat ze eens bij de binnenvaart kunnen gaan kijken.

Lift and cruise!

Afgelopen vrijdag in Utrecht, smalle straat met aan twee kanten auto's geparkeerd. Komt er een busje aan voor gehandicaptenvervoer om een kind af te leveren. Nou snap ik dat je dat zo efficiënt mogelijk wilt doen, maar als je een halve autolengte verderop parkeert is er rechts ruimte voor twee Transitbusjes en kan het kind zelfs over het trottoir naar de voordeur, in plaats van over de straat en dan tussen de geparkeerde auto's door. Dat doe je dus niet, je zet 'm neer waar het jou uitkomt en de rest moet zich dan maar zien te redden. Op zich niet zo'n probleem om even te wachten maar je verwacht misschien van een professionele weggebruiker dat ze iets verder kijkt dan haar neus lang is...

Vervelend inderdaad. Laatst ook meegemaakt op een parkeerterrein. Zet hem precies in de bocht neer. Als hij 2 meter verder was gereden stond hij netjes langs een rij auto's geparkeerd, en kon iedereen er gewoon langs.

Bij kinderen merk ook vaker dat de busjes maar neergezet worden. Hier staat er elke dag een voor de poort van de garage. In eerste instantie ergerde ik mij daar ook aan. Want een stukje opschuiven en hij stond perfect. Maar nu denk ik te begrijpen waarom hij het doet en heb ik er vrede mee. Hij moet de kinderen zo ver mogelijk naar de deur brengen. En door zo "aso" te staan voor de poort kan hij en het kind volgen tot aan de voordeur en dan ook nog de kinderen in zijn busje in de gaten houden. Dus soms lijkt het aso maar heeft de betreffende geen keuze in belang van de kinderen.

Ja, dat is de andere kant.. want als moeder of vader niet naar het busje komen om kind te ontvangen.. zou het misschien wel zo kunnen zijn dat het kind naar het verkeerde huis loopt.. of niet naar huis gaat..
Iets met 'veiligheid' protocollen..

Aan de andere kant.. volgens mij hebben veel van die chauffeurs de noodzakelijke chauffeurspas op zak.. maar of daar een heel uitgebreide rijtraining bij hoort..? Ik dacht het niet..

Of je dus kan spreken van een 'professionele chauffeur' weet ik zo net niet..

Een professionele weggebruiker is iemand die met het rijden zijn of haar salaris verdient. Dat betekent voor mij niet dat je meer diploma's hebt dan je rijbewijs, maar wel dat je meer ervaring en daardoor verkeersinzicht hebt.

In mijn geval had de betreffende bus in een parkeervak veiliger gestaan, en omdat er geen rij geparkeerde auto's tussen stond was het zicht op de bus ook nog eens beter en de rolstoel kon makkelijker richting voordeur. De afstand was ook niet zo dramatisch, je kon twee huizen verder parkeren.

Heerlijk hoe agressief de botte hond reageert. Alsof het de fout van de rest van de wereld is dat hij daar parkeert....
Ik heb er ook eentje, de Alto stond geparkeerd, geen mens in de buurt...

Je kan er toch langs? Dit zal waarschijnlijk een druk bezette carpoolplek zijn.. en als je daar dan toevallig met iemand hebt afgesproken om mee te rijden.. en je kan dan niet de auto kwijt.. en je hebt niet alle tijd van de wereld om een betere plek te zoeken.. kan ik mij wel voorstellen dat je de auto 'creatief' parkeert.

Durashift zei:
Je kan er toch langs? Dit zal waarschijnlijk een druk bezette carpoolplek zijn.. en als je daar dan toevallig met iemand hebt afgesproken om mee te rijden.. en je kan dan niet de auto kwijt.. en je hebt niet alle tijd van de wereld om een betere plek te zoeken.. kan ik mij wel voorstellen dat je de auto 'creatief' parkeert.

IK moet MIJN auto kwijt, IK heb haast, IK moet zo met iemand anders mee dus vind IK dat IK MIJN auto hier wel neer kan plempen. IK heb er immers geen last van. En dan zijn er nog mensen die daarmee weten te sympathiseren, rare wereld...

Dat je ook vijf meter verder je auto in de berm kan zetten zonder iemand te hinderen zoals menig ander automobilist doet dat doet er niet toe. En ja je kan er langs maar tegelijk de parking oprijden met iemand die hem wilt verlaten gaat al niet meer dus je zorgt wel degelijk voor hinder voor anderen. Daarbij vind ik "Je kan er toch langs" wel de grootst mogelijke kul als reden om het dan maar zo te doen. Dan kan je ook wel midden op de A2 parkeren. "Hoezo een boete meneer agent? Je kan er toch langs?!"

Dergelijk "uitbreidgedrag" zie je wel eens vaker op carpoolparkeerplaatsen.

Aan de ruimte tussen de Alto en de Ford te zien heeft daar ook een auto gestaan.
Hinderlijk? Valt wel mee, met even inschikken kan de gewone automobilist van/naar de carpoolplaats komen.
Kan wel lastig zijn wanneer een wegenwacht/berger een auto op de parkeerplaats weg moet halen.

Probleem is vaak dat de gemiddelde parkeerder totaal geen inschatting kan maken
hoe hinderlijk zijn/haar gedrag is voor andere weggebruikers met mogelijk wat groter materieel ... ;)

Opgepast :D : (bron: ad.nl)

De 39-jarige Jodi Magi zit voor onbepaalde tijd opgesloten in een gevangenis in de Verenigde Arabische Emiraten nadat ze een foto van een verkeerd geparkeerde auto op Facebook had geplaatst.

In februari maakte Magi een foto van een auto die geparkeerd stond over de breedte van twee invalidenplaatsen zonder dat een invalidenkaart zichtbaar was. Ze blurde het kenteken en plaatste de foto op Facebook om aandacht te vragen voor de egoïstische daad van de autobezitter. Magi woont en exposeert haar kunst in Abu Dhabi. Ze geeft ook les. De bewuste foto is niet meer op haar Facebookpagina te zien.

Iemand diende bij de politie een klacht in tegen de foto en in juni ging de zaak naar de rechtbank van Abu Dhabi. Magi moest Arabische documenten zonder vertaling ondertekenen en werd niet veel later schuldig bevonden aan 'belediging op sociale media'.

Magi, een kunstenares uit Melbourne, betaalde al de boete van 3200 euro, maar de politie wil haar niet laten gaan voor ze voor de rechter verschenen is. Wanneer de rechtszaak zal dienen is totaal niet duidelijk, zo vertelt ze aan ABC. ,,Niemand praat tegen me. Ze weten niet wat ze met me moeten" zei de Australische. Ze vertelde dat ze bijna in een gevangenis met alleen maar mannen was geplaatst, en dat ze erg bang is.

Australische autoriteiten proberen om Magi terug naar haar eigen land te halen, meldt Skynews. Julie Bishop van Buitenlandse Zaken waarschuwt Australische toeristen om zich aan de wet te houden in het buitenland, naar aanleiding van Magi's aanhouding. Magi uitte in de media kritiek op de Australische overheid omdat die niks voor haar zouden doen.

Het verbod op beledigingen op sociale media in de Emiraten is behoorlijk omstreden. Eerder al bleek dat je met whatsappberichten moet oppassen.

Terug
Bovenaan