Joep83 zei:
Bij ons in de straat parkeert iemand zijn auto soms ook precies aan de andere kant waardoor een soort chicane ontstaat.
Vind ik wel prima, kan men tenminste niet te hard rijden.
Is wat voor te zeggen, maar als het aantal parkeerplaatsen al beperkt is dan is het natuurlijk niet handig, precies wat D.E.N.N.I.S. ook aangeeft. Of dat asociaal is? Mwah, kun je over discussiëren. Het is op z'n zachtst gezegd in ieder geval niet zo handig. 'Mijn auto staat, wie na mij komt die redt zich er wel mee'. Het wordt natuurlijk een ander verhaal wanneer mensen de chicanes zo op gaan zetten dat je er met een personenauto nauwelijks nog langs komt. Laat staan met een vuilniswagen, ambulance of brandweerwagen. Of gewoon een bezorger met een vrachtwagen die daar ergens op locatie moet zijn. Heb zelf ook wel eens min of meer vast gestaan met een bus met daarachter een bouwlift, en die dingen zijn toch al gauw een metertje of 8 lang. Dan kun je je lol op kan ik je zeggen. Het mooiste argument is dan natuurlijk 'je hebt daar niks te zoeken met zo'n combinatie, zoek maar een andere route'. Da's natuurlijk lastig als je 50 meter verderop in die straat moet zijn...