Aso Parkeren

Even een weekeindje weg met mijn ouders, broertje en schoonzus en een aardige vangst.

Tja, de auto is ook zo groot. Die heeft twee parkeerplaatsen nodig.
1422576_692299990826573_7079005400585634259_n.jpg

En zo'n BMW is weer groter dan een C3.
10325683_692300034159902_6417478480409299040_n.jpg

Als de Škoda nu netjes in het vak had gestaan, had mijn broertje met de Megane minder moeilijk hoeven parkeren.
1901316_692300044159901_12441290184468410_n.jpg

Tja, als je een opgehoogde kever hebt, plant je hem gewoon ergens neer. Wat kan jou het schelen?
10299099_692300094159896_5490477466903337627_n.jpg

waM7W8Y.jpg

Hóé presteer je dit? Er waren toen wij aankwamen (en dat was voordat het druk werd) nog een stuk of 10 plekken vrij. Waarom zou je dan iemand op deze manier inparkeren?

Apart idd. Wellicht kenden beide bestuurders elkaar?
Of de Picanto berijder denkt dat de Octavia er achterwaarts ook wel uitkomt;)

Ik vind eigenlijk de C3 en de 1-serie nog wel meevallen. De achterste parkeerplaats is zo klein, daar kan je niets mee.

@Durashift: Ik denk dat Twix de foto op de vorige pagina bedoelt.

En vandaag ook weer een viertal foutparkeerders, waarvan twee asociaal (de V40 en de BMW). Lekker midden op het kruispunt staan want dat is dichterbij. Op de achtergrond achter de V40 zie je een (deel van) een hek en een Laguna. Dat is de openbare, gratis parkeerplaats voor bewoners en bezoek van bewoners. Voor de rest van de straat geldt een parkeerverbod, tenzij in de vakken (staan ze niet) én alleen betaald of bezoekerspas/parkeervergunning.
e821MWz.jpg

4 mensen fout geparkeerd tegen 1 juist geparkeerd. Tijd om die ambtenaar, welke dit heeft verzonnen, eens het kussen tussen zijn kop en het bureau vandaan te trekken.

Als er gehandhaafd wordt dan kan het ineens wel goed. Bovendien is de bebording duidelijk genoeg, alleen de weginrichting is om te janken. Het onderscheid tussen rijbaan en stoep is op zijn zachtst gezegd matig en hoewel de wegbeheerder in al zijn wijsheid wel blauwe vakken heeft aangebracht die moeten fungeren als parkeervakken, ontbreken de P-tegels en mag je daar dus technisch gezien ook niet parkeren.
Nu goed, er zijn in de buurt dus die ene (overigens tijdelijke ivm de bouwput die je kunt zien) gratis parkeervoorziening, een particuliere parkeergarage (niet op de foto, maar als je die BMW min of meer recht achteruit rijdt dan sta je daar in als je er een plek huurt) en een parkeerplaats waar je ook een plek kunt huren. Genoeg alternatieven.

Sarcast zei:
BMW Power zei:
"Onbewust" aso geparkeerd.. Handrem vergeten ;)
106327078.jpg

Ik kon zo snel geen grote steen vinden dus ik heb hem maar zo achtergelaten.

Netjes gedaan, hoeveel mensen er wel niet met veel pijn en moeite omheen draaien. Niemand schijn tegenwoordig te willen stoppen om even een grote tak van de weg te halen. Of een omgevallen kliko. Of een wagentje even terugduwen.

Ik werd inderdaad ook nogal raar aangekeken, toen ik een baksteen van de weg opraapte. Even wachten was er ook niet bij...

Situatie PauseBreak is inderdaad om te huilen, die weginrichting. Ik geloof je op je woord dat de bebording duidelijk is en dat moet ook wel. Als er geen borden stonden, zou ik ook denken dat het parkeerstroken zijn.

bat zei:
Ik werd inderdaad ook nogal raar aangekeken, toen ik een baksteen van de weg opraapte.
Dat valt wel mee, maar als je het zijraam ermee staat in te beuken om de handrem te kunnen aantrekken krijg je toch wel kritische vragen hoor...

Sarcast zei:
bat zei:
Ik werd inderdaad ook nogal raar aangekeken, toen ik een baksteen van de weg opraapte.
Dat valt wel mee, maar als je het zijraam ermee staat in te beuken om de handrem te kunnen aantrekken krijg je toch wel kritische vragen hoor...
:D

Maar in dit geval was het een baksteen die midden op de weg lag en iemand bij onoplettendheid zijn velg(en) had kunnen kosten.

Sarcast zei:
bat zei:

Als je dan gelijk de radio demonteert hoor je niemand meer.......

Beste meneer Geelhoed,

Ik zou graag in contact komen met u aangaande de formule voor afschrijving die u enige tijd geleden hier op het forum heeft gepubliceerd.

Vriendelijke Groet.

MR

bat zei:
Sarcast zei:
bat zei:

Maar in dit geval was het een baksteen die midden op de weg lag en iemand bij onoplettendheid zijn velg(en) had kunnen kosten.

Paar jaar terug meegemaakt toen ik 's avonds (dus donker) hier door het dorp reed: een eind voor mij stopte een auto en reed een stuk achteruit. Ik vroeg mezelf af waar die nou weer mee bezig is en ging er voorbij, precies op het moment dat ik ernaast reed hoorde en voelde ik een klap onder de auto. Dat bleek een baksteen te zijn die mijn voorligger had zien liggen en die hij dus wou oprapen. Ik was weer met hem bezig en zag daarom de baksteen niet.

Gelukkig geen schade aan de velg en alleen een oppervlakkige beschadiging aan de wang van de band. Wel weer een leermomentje: als iemand ineens stopt en achteruit rijdt is er vast een reden voor...

@PM zei:
bat zei:
Sarcast zei:
bat zei:

Paar jaar terug meegemaakt toen ik 's avonds (dus donker) hier door het dorp reed: een eind voor mij stopte een auto en reed een stuk achteruit. Ik vroeg mezelf af waar die nou weer mee bezig is en ging er voorbij, precies op het moment dat ik ernaast reed hoorde en voelde ik een klap onder de auto. Dat bleek een baksteen te zijn die mijn voorligger had zien liggen en die hij dus wou oprapen. Ik was weer met hem bezig en zag daarom de baksteen niet.

Gelukkig geen schade aan de velg en alleen een oppervlakkige beschadiging aan de wang van de band. Wel weer een leermomentje: als iemand ineens stopt en achteruit rijdt is er vast een reden voor...

Ik ben eens met 120 km/u op een baksteen gereden. Ik zag hem niet liggen omdat hij ongeveer dezelfde kleur als de weg had. Gevolg: een stuk ter grootte van een tennisbal uit mijn band en een hap uit mijn velg (net klein genoeg dat er nog wel een band gemonteerd kon worden).Gelukkig had ik mijn stuur goed beet want het had veel slechter af kunnen lopen...

Maar dat heeft niets met dit topic te maken, dit wel.
ik moest erg lachen om de geparkeerde Aygo zonder handrem. :D

Van het Themaforum:

file.php

Reactie hierop:

Zo parkeer ik bij voorkeur ook in een parking..........wordt het toch wel wat lastiger voor de gemiddelde 'mijn auto is maar een vervoermiddel'-eigenaar om je portier te raken. Aso of niet ik doe het gewoon.

En de reactie hierop:

Ik begrijp je.

Dit is mijn privé parking. Ik ben eigenaar van de drie plaatsen.

Denk het ook.. Is wel 'aso' om een (ik vermoedt een dubbel laadpunt) bezet te houden met een lege aanhanger..
Wellicht handig om een andere PHEV 'op de aanhanger te zetten en dan lekker bijladen..

slim. zeker bij een leegstaand pand doe je weinig kwaad.

@rzasa.. misschien niet fraai maar het is eenmalig tussen de bomen. Als alles afgezet wordt met linten, waar moet je dan parkeren? Op nog meer stoepen in de buurt?

Durashift zei:

@rzasa.. misschien niet fraai maar het is eenmalig tussen de bomen. Als alles afgezet wordt met linten, waar moet je dan parkeren? Op nog meer stoepen in de buurt?

Waar moet de hond nu zijn behoefte doen?

rzasa zei:
Durashift zei:

Nou... waar doet hij het normaal?

rzasa zei:
Durashift zei:

Gewoon, precies naast het portier aan de bestuurderszijde.
c170.jpg

De mijne doet het op commando. (moet er wel wat in de hond zitten natuurlijk. :))

Gister eentje die hier half op de stoep ging staan naast de glasbakken. Terwijl op de plek van de gele bus drie of vier vakken vrij waren. Ja moet je ff de straat oversteken ja.

Maarja met waarschuwingslichten aan heb je natuurlijk vrijstelling van het parkeren in een vak...

Hij keek mij wel tamelijk wezenloos aan toen ik er wat van zei toen hij terugkwam (op dat moment zat ik net weer in de auto om weg te rijden).

Twix zei:

Wij wonen naast een kerk en daar wordt eerst de straat (behoorlijk smal) vol geparkeerd voordat men de parkeerplaats (nog geen 20m verder, route naar ingang van kerk is zelfs net zo lang) gaat gebruiken. Prettige is ook dat ze voor onze oprit parkeren... in een smalle straat... als er twee auto's op de oprit staan... Nog een aantal kerkgangers te gaan en dan weten ze allemaal dat we dat liever niet hebben. Niet dat wij zo vaak tijdens de kerkdienst weg gaan, maar er zal maar eens iets gebeuren dat we snel weg moeten.

Schijnheilig volk. (n)

We maken allemaal fouten en niemand is roomser dan de paus, maar veel kerkgangers parkeren structureel verkeerd en weten dat ze hiermee buurtbewoners hinderen. Maar degenen die normen en waarden, respect, liefde en medemenselijkheid prediken hebben schijnbaar soms (of vaak) bewust 'schijt aan anderen'.

Denk dat het bij meer dan de helft gewoon onwetendheid is.

Alleen snap ik niet waarom men niet op de parkeerplaats parkeert (kerkgangers en niet-kerkgangers) Buren zonder oprit parkeren op de straat voor hun deur terwijl aan de overkant van de smalle weg de parkeerplaats is. En het dan vreemd vinden dat er krassen op hun auto staan van mensen die over de stoep lopen en per ongeluk met hun tas langs de auto af gaan...

In die onwetendheid geloof ik niet zo erg.

Ik woon zelf tegenover een drukbezochte huisartsenpraktijk en apotheek waar veel mensen ook voor uitritten parkeren en op het kruispunt. Ook voor mijn uitrit. Zeer ergerlijk.

Maar na mensen er vele malen op gewezen te hebben geloof ik echt niet meer dat het onwetendheid is. Sowieso kan ik niet begrijpen hoe mensen onwetend kunnen zijn over het feit dat parkeren voor een uitrit of het klemparkeren van een auto hinderlijk kan zijn. Daar zijn de meesten zich volgens mij echt wel bewust van, en zo niet dan mogen ze wat mij betreft meteen hun theorie-examen overnieuw doen. o_O

Maar ik moet zeggen dat achter mijn stellingname ook jarenlange ergernis schuilt van de parkeeroverlast in mijn eigen straat en voor mijn eigen uitrit.

Als mijn auto's allemaal weer op kenteken staan ga doen wat een vriend van mij een keer gedaan heeft:

TEFAF was begonnen en de wijk waar hij woonde was gratis parkeren. Hele straat vol met dikke auto's. Ook voor de opritten.
Is met de buren samen gaan zitten en besloten om alle auto's een waarschuwingsbriefje onder de wissers te doen, dat als ze het nog een keer zouden doen, de auto's klem gezet zouden worden.

Dag later stonden sommige auto's die een briefje onder de ruitenwissers hadden gekregen weer voor de uitritten... echter, de gehele straat had hun auto's wat verderop geparkeerd op een parking. Auto's terug gehaald en alle "bezoekers" klem gezet met een briefje dat ze aan mochten bellen om weer weg te mogen... Mooiste was dat ze soms lang konden wachten omdat veel bewoners gewoon zijn gaan werken en dus niet thuis waren.

Sinds dien geldt er een parkeerverbod in die wijk tijdens de TEFAF. Niet dat er überhaupt nog een bezoeker parkeerde na dit voorval :)

Dus als iemand koppig is en voor onze uitrit blijft parkeren, zet ik mijn andere auto's voor en achter die auto op 2cm afstand. Krijg ik tenminste de kans om de personen er persoonlijk op aan te spreken. Miss. als ze het zelf mee maken weten hoe het is om klem te staan.

Twix zei:
Typisch. Wij hebben dezelfde parkeeroverlast van dezelfde kerk, maar dan aan de andere kant van de kerk (waar ik woon).
Nadat alle parkeerplekken bezet worden wordt er fijn dubbel geparkeerd en op straat. Daar is het toch al niet al te breed. En dan het liefst zo op de stoep dat een rolstoel / kinderwagen er niet langs kan.
Dit soort problematiek (al was dit vast geen kerkganger om half 22): https://www.youtube.com/watch?v=FhbAV60RJLA
Die kerkgangers hebben net zoveel recht als wij bewoners om te parkeren, maar houd je dan netjes aan de regels. Kan me er net als de man in het artikel ook over opwinden..

Jep, foutparkeren blijft altijd irritant. Ik schaar het onder gemakzucht van de foutparkeerders. Zoals in dat filmpje van mijn dashcam maak je mij niet wijs dat iemand de borden met parkeerverbod heeft gemist, of niet doorheeft dat hij op een kruispunt parkeert. Hij heeft gewoon geen zin om die paar meter extra te lopen naar de voordeur van het huis waar hij moet zijn. Dat zal in de meeste gevallen van foutparkeren zo zijn.

Terug
Bovenaan