AsconaGT
Asfaltkampioen
Vakantie zit er op , en helaas is het niet zo gelopen als gehoopt. De BMW is op de heenreis er mee opgehouden, ook weet ik nu wat de ANWB voorwaarden inhouden
zondag vertrokken naar Frankrijk met de BMW. de perfecte vakantieauto natuurlijk, ook het apart te openen achterruitje op de touring is top en de reis ging dan ook zeer voorspoedig. Hele stukken 160 / 170 km/h op de A31 kunnen rijden, top! na de eerste korte stop niets aan de hand. De 2e stop was in luxemburg, uiteraard even een tankstop ingelast die ongeveer 40 cent per liter lager zijn dan in NL (!). Bij het tankstation rook ik al een verbrande olie lucht en dacht dat het van de groep motoren voor mij kwam.
Toen tanken, terwijl ik de auto vol gooide zag ik wat rook onder de motorkap vandaan komen, niet goed natuurlijk. snel de auto op de parkeerplaats gezet kap open, en alles zat onder de olie, wat op een hete uitlaat kwam en dus begon te roken en stinken.
We hebben ANWB Europa dekking, dus die maar gebeld of er iemand langs wilde komen om te kijken hoe of wat al dan niet een noodreparatie of wat. hulpvraag werd snel opgepakt en kreeg al snel via de app dat er iemand onderweg was en binnen 2 uur er zal zijn. Balen dus, want we moesten nog 5,5 uur rijden naar onze eind bestemming en met 2 jonge kinderen langs de snelweg zonder vertier geen pretje natuurlijk. maar wilde wel dat er naar gekeken werd en niet eigenwijs zijn.
Na 1 uur gebeld wat de status was "nee dat kunnen we niet zien bij buitenlandse instanties, maar ze zijn er altijd wel binnen 2 uur". Nog een uur gewacht, nog niets. geduld van de kinderen aardig op. weer gebeld; "ja gek, we kijken het na". 5 minuten later werd ik terug gebeld, er was miscommunicatie, nu komen ze echt. Maar wanneer komen ze dan? "ja de hulpvraag is nu opgepakt en binnen 2 uur komt er iemand". Je kunt wel indenken wat ik toen dacht... Een uurtje later (dus 3 uur wachten) kwam er inderdaad iemand. Maar geen ANWB achtig persoon, maar een sleepwagen.
Ja ik neem de auto mee en zet hem neer bij de BMW dealer, dus pak er maar wat uit. Ik had nog gevraagd of hij niet even kort wilde kijken want het vermoeden van mij was een lekke olievuldop. Hij keek wel even, maar kon ook andere oorzaken hebben en advies was goed schoonmaken en dan goed diagnose stellen. we konden nog een paar onderbroeken, tandenborstel en wat knuffels van de kinderen er uit grissen en weg was de auto.
daar sta je dan met je gezin langs de snelweg met een boodschappentas met wat spulletjes
Ik de ANWB bellen; "ja nee ze kennen geen ANWB in Luxemburg alleen sleepdiensten". zeg dat dan , hadden we daar op kunnen voorbereiden. de vraag of ze een taxi konden regelen; nee moest ik zelf maar regelen.
Na veel gedoe een taxi geregeld en ons laten afzetten bij een hotel dicht bij de BMW dealer 30km verderop. Hotel was top, 's avonds nog met de tram Luxemburg stad in geweest met de kinderen om er toch maar wat leuks van te maken.
Dag er na naar de BMW dealer gelopen, heel vriendelijke man die goed Engels sprak, maar zei gelijk al; het spijt me, maar we zitten zo overvol in het werk. op zn vroegst kunnen er over 2 weken pas naar kijken. Ik vroeg nog of ze niet even snel onder de motorkap naar de vuldop wilde kijken. Dan koop ik daar zo'n dop en bus remreiniger. Maar nee geen tijd en moest eerst goede diagnose komen, kon ook de PCV klep zijn, of overdruk in het systeem, etc.
ANWB gebeld. maar blijkbaar staat er in de regeltjes dat ik 48 uur moet wachten tot vervangend vervoer. ANWB wilde met mijn auto nog naar een andere garage gaan en ons gezin daar op het industriegebied nog een dag laten wachten. Ben toen wel pissig geworden en toen na vele telefoontjes en geregel kwam het verlossende woord. Ik kreeg een vervangauto. Maar die stond wel 80 km verderop. Moest ik dus met de taxi 80 km rijden om de auto op te halen, dan weer 80 km terug naar de BMW dealer om alles over te pakken, en dan 5,5 uur rijden naar onze vakantiebestemming. Heb toen wel gevraagd of er niet wat dichtbij stond. En na 30 minuten telefoon terug, we hebben een auto staan 10 km verderop (zeg dat dan gelijk, pfff). Taxi daar naar toe, toen mijn vrouw en kinderen opgehaald die dagje Luxemburg deden, toen naar de BMW dealer alles overpakken. En toen nog 5,5 uur rijden waar we dus 's avonds mega laat aan kwamen.
Begrijp wel waarom BMW dealers zo duur zijn, 3 verdiepingen, roltrappen koffiebar, bruin cafe, relax ruimtes, werkplekken. Echt over de top.
Ik had de stiekeme hoop dat er geen garage gevonden kon worden zodat de auto naar NL kon worden gesleept. Maar 2 dagen later werd ik gebeld dat de ANWB een garage hadden gevonden die wel vaker klusjes voor hun doet en dat daar diagnose werd gesteld. Ik keek in de app van BMW waar ik mijn auto kan volgen en inderdaad, hij stond op een andere plek dit keer.
weer 2 dagen later kwam de diagnose, de olievuldop was kapot / lek. Kosten 350 euro ex BTW. Belachelijk bedrag natuurlijk, "ja meneer dit kost het gewoon, en je moet het ook betalen anders stop alle hulpverlening van de ANWB. volgens de voorwaarden als de auto hersteld kan worden gedurende de vakantieperiode moet de klant daar mee akkoord gaan". Met andere woorden , de garage heeft een vrijbrief te vragen wat ze willen.
Dag er na nogmaals gebeld , en de ANWB zei ook dat het bedrag voor schoonmaken en een andere dop erg hoog waren, maar ze zagen nog wel extremere voorbeelden in deze tijden van andere klanten. Maar ook hier; je hebt geen poot om op te staan. Dus met flinke tegenzin akkoord gegeven op herstel.
Dag er na zie ik dat er met de auto gereden word, proefrit, prima. Maar niet om 21.15 uur. Ook zag ik dat er al 40km gereden was. Dus ik op de app kijken waar de auto nu staan; is dit uitgeschakeld! Iemand heeft dus in de Idrive het volgen van de auto bewust uitgezet. ANWB gebeld. "ja ze maken lange dagen , etc. maar ze gingen het navragen". Niets van weer gehoord. Recensies van het bedrijf waren ook matig. Heb er dus een heel naar gevoel aan over gehouden.
Onze 2e vakantieweek was in zuid Duitsland en komen niet meer over Luxemburg, maar volgens de ANWB was dat ons probleem. Kreeg ik de dag voor einde vakantie nog een berichtje van de ANWB, de huurauto moet voor 12.00 ingeleverd worden anders volgt er een boete. Ik zit verdorie 5 uur van Luxemburg af. Bovendien moest ik eerst mijn eigen auto ophalen en dan nog tanken. Maar ook hier was weinig flexibiliteit. Dus onze laatste vakantiedag in alle vroegte vertrokken om 6 uur 's ochtends, flink door rijden. Haal ik de BMW op. Zoals verwacht een klein bedrijfje achterop een industriegebied. spraken geen Engels dus vragen van mijn kant was niet mogelijk. Betalen, sleutels ophalen en klaar.
Stap ik in, stoelen verzet, alles aangepast, en staan alle Idrive instellingen op Portugees. Toen naar binnen gelopen, heeft die beste receptiemedewerkster dit weer naar Nederlands gezet. Vragen wat er mijn mijn auto gebeurd was , waarom zoveel km gereden, bleef beperkt tot "I don't know". Ook geen tijd voor discussie want inleverpunt was 20km verderop en bijna 12 uur en de auto moest ook nog overgepakt worden. dus snel daar naar toe en 11.55 auto daar gedropt. en weer naar huis.
De garage waar ik nog bovag garantie heb nog gecontacteerd in de vakantieperiode en ook nadien; ze zeiden dat ze wel wat willen meebetalen in de kosten van de reparatie, maar niet deze buiten proportionele kosten willen dragen. Begrijp ik ook wel. Auto reed verder prima op de terugweg, geen schades, geen lekkages meer.
achteraf had ik gewoon eigenwijs moeten zijn en een dop moeten kopen, en bus remreiniger. maarja. Achteraf is altijd makkelijk praten
zondag vertrokken naar Frankrijk met de BMW. de perfecte vakantieauto natuurlijk, ook het apart te openen achterruitje op de touring is top en de reis ging dan ook zeer voorspoedig. Hele stukken 160 / 170 km/h op de A31 kunnen rijden, top! na de eerste korte stop niets aan de hand. De 2e stop was in luxemburg, uiteraard even een tankstop ingelast die ongeveer 40 cent per liter lager zijn dan in NL (!). Bij het tankstation rook ik al een verbrande olie lucht en dacht dat het van de groep motoren voor mij kwam.
Toen tanken, terwijl ik de auto vol gooide zag ik wat rook onder de motorkap vandaan komen, niet goed natuurlijk. snel de auto op de parkeerplaats gezet kap open, en alles zat onder de olie, wat op een hete uitlaat kwam en dus begon te roken en stinken.


We hebben ANWB Europa dekking, dus die maar gebeld of er iemand langs wilde komen om te kijken hoe of wat al dan niet een noodreparatie of wat. hulpvraag werd snel opgepakt en kreeg al snel via de app dat er iemand onderweg was en binnen 2 uur er zal zijn. Balen dus, want we moesten nog 5,5 uur rijden naar onze eind bestemming en met 2 jonge kinderen langs de snelweg zonder vertier geen pretje natuurlijk. maar wilde wel dat er naar gekeken werd en niet eigenwijs zijn.
Na 1 uur gebeld wat de status was "nee dat kunnen we niet zien bij buitenlandse instanties, maar ze zijn er altijd wel binnen 2 uur". Nog een uur gewacht, nog niets. geduld van de kinderen aardig op. weer gebeld; "ja gek, we kijken het na". 5 minuten later werd ik terug gebeld, er was miscommunicatie, nu komen ze echt. Maar wanneer komen ze dan? "ja de hulpvraag is nu opgepakt en binnen 2 uur komt er iemand". Je kunt wel indenken wat ik toen dacht... Een uurtje later (dus 3 uur wachten) kwam er inderdaad iemand. Maar geen ANWB achtig persoon, maar een sleepwagen.
Ja ik neem de auto mee en zet hem neer bij de BMW dealer, dus pak er maar wat uit. Ik had nog gevraagd of hij niet even kort wilde kijken want het vermoeden van mij was een lekke olievuldop. Hij keek wel even, maar kon ook andere oorzaken hebben en advies was goed schoonmaken en dan goed diagnose stellen. we konden nog een paar onderbroeken, tandenborstel en wat knuffels van de kinderen er uit grissen en weg was de auto.
daar sta je dan met je gezin langs de snelweg met een boodschappentas met wat spulletjes

Ik de ANWB bellen; "ja nee ze kennen geen ANWB in Luxemburg alleen sleepdiensten". zeg dat dan , hadden we daar op kunnen voorbereiden. de vraag of ze een taxi konden regelen; nee moest ik zelf maar regelen.
Na veel gedoe een taxi geregeld en ons laten afzetten bij een hotel dicht bij de BMW dealer 30km verderop. Hotel was top, 's avonds nog met de tram Luxemburg stad in geweest met de kinderen om er toch maar wat leuks van te maken.
Dag er na naar de BMW dealer gelopen, heel vriendelijke man die goed Engels sprak, maar zei gelijk al; het spijt me, maar we zitten zo overvol in het werk. op zn vroegst kunnen er over 2 weken pas naar kijken. Ik vroeg nog of ze niet even snel onder de motorkap naar de vuldop wilde kijken. Dan koop ik daar zo'n dop en bus remreiniger. Maar nee geen tijd en moest eerst goede diagnose komen, kon ook de PCV klep zijn, of overdruk in het systeem, etc.
ANWB gebeld. maar blijkbaar staat er in de regeltjes dat ik 48 uur moet wachten tot vervangend vervoer. ANWB wilde met mijn auto nog naar een andere garage gaan en ons gezin daar op het industriegebied nog een dag laten wachten. Ben toen wel pissig geworden en toen na vele telefoontjes en geregel kwam het verlossende woord. Ik kreeg een vervangauto. Maar die stond wel 80 km verderop. Moest ik dus met de taxi 80 km rijden om de auto op te halen, dan weer 80 km terug naar de BMW dealer om alles over te pakken, en dan 5,5 uur rijden naar onze vakantiebestemming. Heb toen wel gevraagd of er niet wat dichtbij stond. En na 30 minuten telefoon terug, we hebben een auto staan 10 km verderop (zeg dat dan gelijk, pfff). Taxi daar naar toe, toen mijn vrouw en kinderen opgehaald die dagje Luxemburg deden, toen naar de BMW dealer alles overpakken. En toen nog 5,5 uur rijden waar we dus 's avonds mega laat aan kwamen.
Begrijp wel waarom BMW dealers zo duur zijn, 3 verdiepingen, roltrappen koffiebar, bruin cafe, relax ruimtes, werkplekken. Echt over de top.

Ik had de stiekeme hoop dat er geen garage gevonden kon worden zodat de auto naar NL kon worden gesleept. Maar 2 dagen later werd ik gebeld dat de ANWB een garage hadden gevonden die wel vaker klusjes voor hun doet en dat daar diagnose werd gesteld. Ik keek in de app van BMW waar ik mijn auto kan volgen en inderdaad, hij stond op een andere plek dit keer.
weer 2 dagen later kwam de diagnose, de olievuldop was kapot / lek. Kosten 350 euro ex BTW. Belachelijk bedrag natuurlijk, "ja meneer dit kost het gewoon, en je moet het ook betalen anders stop alle hulpverlening van de ANWB. volgens de voorwaarden als de auto hersteld kan worden gedurende de vakantieperiode moet de klant daar mee akkoord gaan". Met andere woorden , de garage heeft een vrijbrief te vragen wat ze willen.
Dag er na nogmaals gebeld , en de ANWB zei ook dat het bedrag voor schoonmaken en een andere dop erg hoog waren, maar ze zagen nog wel extremere voorbeelden in deze tijden van andere klanten. Maar ook hier; je hebt geen poot om op te staan. Dus met flinke tegenzin akkoord gegeven op herstel.
Dag er na zie ik dat er met de auto gereden word, proefrit, prima. Maar niet om 21.15 uur. Ook zag ik dat er al 40km gereden was. Dus ik op de app kijken waar de auto nu staan; is dit uitgeschakeld! Iemand heeft dus in de Idrive het volgen van de auto bewust uitgezet. ANWB gebeld. "ja ze maken lange dagen , etc. maar ze gingen het navragen". Niets van weer gehoord. Recensies van het bedrijf waren ook matig. Heb er dus een heel naar gevoel aan over gehouden.
Onze 2e vakantieweek was in zuid Duitsland en komen niet meer over Luxemburg, maar volgens de ANWB was dat ons probleem. Kreeg ik de dag voor einde vakantie nog een berichtje van de ANWB, de huurauto moet voor 12.00 ingeleverd worden anders volgt er een boete. Ik zit verdorie 5 uur van Luxemburg af. Bovendien moest ik eerst mijn eigen auto ophalen en dan nog tanken. Maar ook hier was weinig flexibiliteit. Dus onze laatste vakantiedag in alle vroegte vertrokken om 6 uur 's ochtends, flink door rijden. Haal ik de BMW op. Zoals verwacht een klein bedrijfje achterop een industriegebied. spraken geen Engels dus vragen van mijn kant was niet mogelijk. Betalen, sleutels ophalen en klaar.
Stap ik in, stoelen verzet, alles aangepast, en staan alle Idrive instellingen op Portugees. Toen naar binnen gelopen, heeft die beste receptiemedewerkster dit weer naar Nederlands gezet. Vragen wat er mijn mijn auto gebeurd was , waarom zoveel km gereden, bleef beperkt tot "I don't know". Ook geen tijd voor discussie want inleverpunt was 20km verderop en bijna 12 uur en de auto moest ook nog overgepakt worden. dus snel daar naar toe en 11.55 auto daar gedropt. en weer naar huis.
De garage waar ik nog bovag garantie heb nog gecontacteerd in de vakantieperiode en ook nadien; ze zeiden dat ze wel wat willen meebetalen in de kosten van de reparatie, maar niet deze buiten proportionele kosten willen dragen. Begrijp ik ook wel. Auto reed verder prima op de terugweg, geen schades, geen lekkages meer.
achteraf had ik gewoon eigenwijs moeten zijn en een dop moeten kopen, en bus remreiniger. maarja. Achteraf is altijd makkelijk praten
Laatst bewerkt: