AsconaGT: BMW 520i Touring (2019) & Twingo ZE Vibes (2020)

Meteen kopen, blok is nooit koud geweest.
ja dat heeft Joep van carrec dus ook gedaan. was ook zijn redenatie.

ben zelf ook nooit zo bang voor wat hogere km standen als het aantoonbaar goed onderhouden is. Het is met name zaken als steenslag , interieur slijtage, etc. wat soms parten speelt bij hogere km standen waar ik vaak op af knap. Motorisch geloof ik het wel (en de prijs moet er wel naar zijn)

Ik vind wat jij zelf hebt juist véél mooier dan de LCI, juist omdat de LCI (bijna) niet meer samen te stellen is in configuraties als die van jou. Je ziet bij de LCI al dat 80% rondrijdt in een donkere kleur, met getint glas, zwarte nieren en dito raamlijsten + dakrails (zie ook exemplaar Joep). Qua configuratie was bij de LCI al veel niet meer mogelijk schijnbaar. Zowel bij Audi als bij BMW zie je bij de nieuwste A6 en 5-serie dat een S-line pakket en M-pakket überhaupt niet te bestellen zijn met aluminium dakrails, raamlijsten en niet-zwarte logo's viel mij laatst op toen ik met een collega voor hem met de configurator aan het spelen was.

Ik vind het echt armoe en alles in donkere kleuren totaal niet uit de verf komen. Het is dat ik sowieso financieel niet in de postie ben zo'n auto aan te schaffen en geen lease-auto heb. Maar de drukke designs en de zwart-op-zwart trends staan mij zo tegen dat ik misschien wel eerder zou gaan shoppen bij de Skoda's, Peugeots, VW's en Renaults van deze wereld en van het gespaarde geld andere leuke dingen ging doen of dat zou bewaren tot er wel premium auto's worden gemaakt die mij aanspreken. Of zoals jou voor een ouder exemplaar gaan die nog wel naar wens is.....

Ik vind wat jij zelf hebt juist véél mooier dan de LCI, juist omdat de LCI (bijna) niet meer samen te stellen is in configuraties als die van jou. Je ziet bij de LCI al dat 80% rondrijdt in een donkere kleur, met getint glas, zwarte nieren en dito raamlijsten + dakrails (zie ook exemplaar Joep). Qua configuratie was bij de LCI al veel niet meer mogelijk schijnbaar. Zowel bij Audi als bij BMW zie je bij de nieuwste A6 en 5-serie dat een S-line pakket en M-pakket überhaupt niet te bestellen zijn met aluminium dakrails, raamlijsten en niet-zwarte logo's viel mij laatst op toen ik met een collega voor hem met de configurator aan het spelen was.

ja dat is absoluut waar. viel mij inderdaad ook op bij het zoeken. Ik dacht dat het mogelijk aan covid tijd lag waarbij ze misschien hier en daar wat opties of combinaties moesten schrappen en wat zaken moesten vereenvoudigen.

Ik zag hier in de straat een hele nette audi SQ5 staan, dikke bak , zwart (uiteraard), maar wel met alu raamomlijsten, alu dakrails. zilvergrijze lm wielen, zilveren spiegelkappen. en wat andere alu accenten. zag er zoveel mooier uit dan alles 'ontchromen'. Met grijze, witte of brandweerrode auto's staat het 'blackpack' dan vaak wel weer goed. Maar blijft een kwestie van smaak. Ik vind die van mij nog steeds heel dik om te zien.

Planning korte termijn;
- ik moet nog een goede sticker vinden waarbij de dashcam blijft zitten. Na het overzetten van de opel in de BMW ging het een tijdje goed, maar nu met het warme weer op de voorruit gaat hij er vanaf. Heb nu andere stickers gehaald bij een NL winkel maar ook maandag zei een collega dat mijn alarm af ging. En ja hoor, de dashcam bungelde weer in de auto, ook die is losgekomen. Raam en camera houder goed ontvet dus daar licht het niet aan.

- ik heb een ster in de ruit, buiten het zichtveld maar wel een enorme pit. Ik ben wat huiverig om te laten vervangen, met name doordat de meningen op internet verdeeld zijn, sommige adas systemen lijken toch niet helemaal goed te werken met een andere (aftermarket) ruit, ook HUD lees je wel eens klachten over dat het net niet scherp is. Mijn verzekering vergoed bij de 2 bekende ketens, maar die zullen wel geen OEM ruit er in zetten of wel? Ik ga in ieder geval langs om te vragen , misschien kunnen ze mij overtuigen.

- ga nog een afspraak maken bij de garage waar ik hem heb gekocht voor wat garantie dingetjes. De active grille werkt niet goed. Met uitlezen staan er ook foutcodes in. Is een gekend probleem. Heb geen storingslampjes of meldingen en brengt de koeling niet in gevaar, maar wil dat wel opgelost hebben. Net als de hardy schijf en het panoramadak maakt na mijn beleving iets te veel geluid. Probeer wat na mijn vakantie in augustus te plannen

Ik gebruik zelf de 3M VHB tapes (zijn verkrijgbaar in verschillende diktes) voor mijn dashcam, deze blijven goed zitten. Probleem is dat ze ook lastig te verwijderen zijn. Gebruik dan remmenreiniger om de sticker te verwijderen, mocht dat nodig zijn.

Ik gebruik zelf de 3M VHB tapes (zijn verkrijgbaar in verschillende diktes) voor mijn dashcam, deze blijven goed zitten. Probleem is dat ze ook lastig te verwijderen zijn. Gebruik dan remmenreiniger om de sticker te verwijderen, mocht dat nodig zijn.

ah dat ken ik wel! beetje taai spul is het.

Hebben we op mijn werk nog wel liggen volgens mij, kan daar zo een mini stukje af halen. bedankt

- ga nog een afspraak maken bij de garage waar ik hem heb gekocht voor wat garantie dingetjes. De active grille werkt niet goed. Met uitlezen staan er ook foutcodes in. Is een gekend probleem. Heb geen storingslampjes of meldingen en brengt de koeling niet in gevaar, maar wil dat wel opgelost hebben. Net als de hardy schijf en het panoramadak maakt na mijn beleving iets te veel geluid. Probeer wat na mijn vakantie in augustus te plannen

Active grille vind ik wel een dingetje hoor. Die opent bij mij toch vrij regelmatig heb ik het idee.
Dat zal de auto niet doen als het niet nodig is. Ik denk dat ook met een dichte grille de ventilator capaciteit genoeg heeft om in de meeste gevallen de auto voldoende te koelen, maar ideaal lijkt het mij niet.

Wat voor geluid maakt je panoramadak?
Ik merk aan die van mij niets. Heb 1 of 2x per jaar, op echte warme dagen dat ik een kleine piep hoor bij het eerste stukken volledig openen (dus niet kantelstand).
Gebeurt te weinig om de oorzaak te kunnen duiden, maar denk dat dat is na een tijd lang het dak niet te hebben geopend, dan flink warm en vervolgens dus het dak eens een keer wel openen.

Qua tape geen tips overigens. Vooruit is natuurlijk ook wel een uitdaging voor tape. Wordt, warm, wordt koud, wordt enigszins vochtig.

Terug
Bovenaan