AsconaGT: BMW 520i Touring (2019) & Twingo ZE Vibes (2020)

DOM DOM!

Ik wilde vandaag een mooie foto maken, ik was al mooi aan het rijden in de bossen, zag ik een leuk stukje voor een foto, alleen was er 1 plas.

Er naar toe ging perect, alleen terug kwam de auto vast te zitten, en er was geen mogelijkheid om hem weer van de plek te krijgen! :eek:

Traction Control aan, uit, echt niks hielp...

toen mijn moeder gebeld, die kwam er aan met een schop, en planken, maar ook dat mocht niet baten...

toen naar een boer gegaan, die heeft hem met de trekker er uit getrokken, was zo gedaan :p

Nu kan ik er wel om lachen, maar toen was het toch even zoiets van... ***

plek des onheils, hier stond ik nog maar net vast, half uurtje later was hij nog veel verder weg gezakt en nog veel meer drek op de wagen
NokiaN80joost153.jpg

trekker die hem er uit trok
NokiaN80joost154.jpg

wasbeurtje zou niet mis zijn
NokiaN80joost155.jpg

NokiaN80joost156.jpg

ohh ohh :D

Holy crap :eek: das beroerd, kratje pils voor de boer (y):D

Eigenlijk moet je hem eventjes zo laten want zo vies krijg je hem niet makkelijk en het staat wel gaaf ;)

ik heb die boer 25 euries in de handen gedrukt (y)

ik heb er als aandenken maar een foto van gemaakt, inmiddels is hij gewassen...

eerst met heel veel water afspoelen,
toen met hoge druk zachte straal
toen met hoge druk, hardere straal
toen helemaal gewassen met veel water,
toen afgespoten met hoge druk

toen was hij nog steeds niet helemaal schoon :rolleyes:

dus toen nog maar eens gewassen en met hoge druk en veel water afgespoelt, maar nu is het donker,,

dus morgen zien of het wat is geworden...

morgen de binnenkant , dat ziet er ook niet uit :p

ja ik natuurlijk :D

Haha zoiets heb ik ook een keer gehad, ik kon er echter door de hoogteregelaar zelf uit komen ;) Ik zou trouwens wel even kijken of er geen modder aan de binnenkant van je velgen zit (had ik wel), hierdoor kan nog wel eens een behoorlijke trilling in het stuur ontstaan door onbalans.

Zitten er toch niet teveel krassen op je wielen nu? Ik zou denken dat dat zand aardig schuurt.

Maareuh, snie zo'm snuggere aktie van je he ;)

Blijft een nette Calibra (y)

Hahaha,

Is mij ook een keer gebeurt met mn Astra toen. 1 dik modderfestijn:).

Volgende Calibra toch maar een 4x4???

Mare ik zou wel even je subframe en draagarmen goed afspuiten. Daar ligt waarschijnlijk ook een lading modder op en als je dat laat liggen wil dat wel roesten.

de auto is erg wel helemaal krasvrij uit gekomen...

Mare ik zou wel even je subframe en draagarmen goed afspuiten. Daar ligt waarschijnlijk ook een lading modder op en als je dat laat liggen wil dat wel roesten.

net de auto op de brug gehad, en met de hand alle klodders nog weg gehaald, nu hopen dat ik nog een beetje tijd heb om te poetsen en zo... Maar overal in naadjes en kiertjes kom ik nog zand tegen

het kan de besten overkomen, laten we het daar maar op houden :p

ik reageerde gister op dit topic, denkende dat ik dit nooit mee zou maken..

RARA.. wat gebeurd er vandaag met me pa en mij...we zijn met de zafira in precies zo'n modderbak vast komen te zitten, met een aanhanger erachter:p

Tsja het kan de beste overkomen he. Zo hebben wij ooit tot de assen in de modder gezeten met een Jeep Grand Cherokee... Erg knullig.

Whahahahahaha, wat zit dat er lekker uit zeg :)

Zoiets heb ik gedaan met de lesauto... Moesten toen ook door een vrachtwagen eruit getrokken worden en de gehele auto zat vol modder. Als straf moest ik hem toen wassen :)

RARA.. wat gebeurd er vandaag met me pa en mij...we zijn met de zafira in precies zo'n modderbak vast komen te zitten, met een aanhanger erachter:p

:)

Het overkomt je voor je het weet, kan ik je zeggen

Zoiets heb ik gedaan met de lesauto... Moesten toen ook door een vrachtwagen eruit getrokken worden en de gehele auto zat vol modder. Als straf moest ik hem toen wassen

hoe krijg je het voor elkaar o_O

Ik moet trouwens mijn ouders zafira ook nog wassen en uitzuigen :rolleyes:

auto is inmiddels wel helemaal schoon, alleen de binnenkant nog...

Ow, dat ging niet express hoor :)
Was op een dun boerenlandweggetjuh en toen kwam er een bus als tegenligger eraan. Daarom was ik dus verplicht om met de ene kant de berm in te rijden, alleen bestond die behoorlijk uit drassig gras en modder. Daar zakte ik dus helemaal in weg omdat ik te hard reed volgens de instructeur *LOL*

Had die me maar niet in zijn achteruit een smal veerpondje op moeten laten rijden en vervolgens dat boeren landweggetjuh laten nemen :)

Vandaag een mini-meet (and greet) gehad van de mensen van het opel-topic-dinges-geval

fotoshoot op een mooie locatie, stukkie gereden op mooie weggetjes, 2 heats wezen karten in harderwijk, en daarna nog wezen eten in een gezellig restaurant, met leuke bediening. Ohja, het smaakte ook bijzonder goed. Érg gezellig dus

Ik heb zelf zowat geen foto's maar hier een paar pics met calibra die een ander gemaakt heeft:
DSC01040.jpg

De mijne staat achter de tigra van Tijntjuh TTT
DSC01028.jpg

015.jpg

Hebben jullie ook takke weer gehad?;):p Wij in Assen wel:( bbbrrrrr koud. Mooie lokatie trouwens.

Het weer was erg slecht maar de meeting (het deel dat ik heb meegemaakt tenminste) was erg leuk! En ik heb de remklauwen in het echt gezien.:p

:eek: f*ck, op die remklauwen daar heb ik dus niet op gelet :(

Ik vond het weer trouwens meevallen bij dat kasteel, echt geregend heeft het daar niet.

BoerBosgoed zei:
Is idd een mooie locatie zo te zien

Mocht je het adres willen hebben:

Kasteel de Essenburgh
Zuiderzeestraatweg 199
Hierden/Harderwijk

ff mailtje sturen naar de receptie met de vraag of "die man met die herdershond" op die dag de brandveiligheidinspectie wil doen, hij zet met genoegen een bakje koffie voor de hele club!

De klauwen lagen ook in de kofferbak

Inderdaad, die wilde ik er op maken zaterdg, maar het is er (weer) niet van gekomen....

ff mailtje sturen naar de receptie met de vraag of "die man met die herdershond" op die dag de brandveiligheidinspectie wil doen, hij zet met genoegen een bakje koffie voor de hele club!

klopt, leek me ook een hele aardig man, en het was inderdaad een prachtige locatie

@BB: steekt mooi af he, zo'n Golf tussen de Opels? ;)

Over de Calibra: die banden zijn wel erg laag, vergeleken met de velg! Dat je daar nog 'comfortabel' mee kan rijden! o_O

steekt mooi af he, zo'n Golf tussen de Opels?

Allebei rotzooi :D;)

@ hetehond: Beetje ver rijden voor een fotoshootje :p

@BB: steekt mooi af he, zo'n Golf tussen de Opels?

Stak mooi af inderdaad, al was het alleen al het bewijs dat VW's zo oud kunnen worden, en opels niet, want het was de oudste auto die er bij was :p

en dan ook nog met 'onze' wisselbeker er vandoor gaan ;)

Voordat ik vast zat met de auto in de drek 1,5 week terug heb ik wél een paar foto's gemaakt.

Het koste wat moeite, (en geld voor de boer die me er uit getrokken had) dus wil ik ze jullie niet onthouden

NokiaN80joost142.jpg

NokiaN80joost143.jpg

NokiaN80joost145.jpg

NokiaN80joost148.jpg

@ Joost: Kost dat geld ja, zo'n boer die je eruit komt trekken??

Heb met de bus van brookhuis ook een keer goed vast gezeten, ook een boer welke me eruit heeft getrokken.

Heb hem de week erop een doos Merci en een fles wijn gebracht als dank. Kon hij erg waarderen.

@ hetehond: Beetje ver rijden voor een fotoshootje
vanuit Doetinchem?
Da's toch een uurtje rijden?

De gemiddelde reistijd op de meeting (als je mij niet meerekende) was 1,3 uur.

Fer z'n Manta was ouder, maar die heeft deze meeting helaas niet gehaald

De manta zou idd de oudste zijn.
Maar volgens mij was mijn Astra het meest ervaren van de hele meeting: 252.000 km op de teller.
of komt daar iemand overheen?

Joost, wil je zo graag van die Opel af dat je hem midden op de overweg zet :p

@ Hotdog: een uurtje valt nog wel mee, maar voor simpel een fotoshootje vind ik het ietwat aan de verre kant.

wil er niet van af, maar omdat ik naast een autoliefhebber ook een groot treinliefhebber ben is het een leuke plek.

Er rijd maar heel af en toe een trein, en op dit stuk ook met zeer geringe snelheid, dus dan kun je nog wel een keer een gokje wagen ;)

Heb het ook al op het technische gedeelte gevraagt, hierbij ook in het mijn-auto topic:

Vandaag nieuwe klauwen, remslangen, schijven en blokken gemonteerd.

Alles ging perfect, totdat we gingen ontluchten, want ik krijg maar geen remdruk

Eerst alles met een apparaat ontlucht, toen het apparaat gecontroleerd en bijgevult met DOT4, nog een keer. Weer maar heel weinig remdruk, nagenoeg niet kun je wel zeggen.

Toen voor de zekerheid alles handmatig ontlucht, uiteraard eerst rechts achter, links achter, rechts voor en toen links voor. Geen luchtbel te ontdekken. Dus lucht zit er niet in.

Toen auto op contact gezet op advies van een collega, zou mischien kunnen helpen, ivm ABS. wéér ontluchten,

Geen remdruk

Alle slangen en leidingen gecontroleerd, nergens iets van lekkage of andere rare dingen

Nou dacht mijn collega mischien aan de hoofdremcilinder. Dat die te weinig druk op kan bouwen. Maar moet dan wel héél toevallig zijn dat het precies gebeurdt wanneer ik met de klauwen voor ben bezig geweest. Zo'n ding gaat toch niet zomaar stuk?

Hoe kan ik dat controleren? Want zoiets koop- en vervang je ook niet 'even'.

Iemand nog advies of ideeën wat ik kan proberen of checken?

Heb de auto nu achter moeten laten en ben nu autoloos :(

nu al 2 dagen (h)opelloos

morgen gaat de auto naar de garage, en kijken wat ze wat kunnen vinden

er zijn een paar kleine dingen die mischien zouden kunnen, (hopen dat het iets kleins is)

maar vooralsnog is de kans het grootst dat de hoofremcylinder stuk is :( en dat is een aardig (duur) karwei

Vreemd... KAn dat zo ineene als je andere klauwen er op zet??o_O Je weet trouwnes toch niet altijd waarom dingen stuk gaan...

Ik zag je auto vanochtend wel staan bij opel in Hengelo, aan de wegkant ....die velgen blijven mooi.

Vreemd... KAn dat zo ineene als je andere klauwen er op zet??

blijkbaar :rolleyes:

Je weet trouwnes toch niet altijd waarom dingen stuk gaan...

weet jij alles van he :p

Ik zag je auto vanochtend wel staan bij opel in Hengelo, aan de wegkant ....die velgen blijven mooi.

Klopt helemaal, daar staat hij het hele weekend al, en nu nog steeds. (als het goed is :p )
Heb hem expres daar neer gezet, zodat ze aan 1 kant niet bij mijn velgen kunnen omdat ik hem strak langs de muur heb gezet. En op die plek staat hij aan de straatkant, waar regelmatig mensen langsrijden, en daar staat ook een schijnwerper op 's nachts :p

Want er wordt regelmatig ingebroken en velgen gestolen

Terug
Bovenaan