AsconaGT: BMW 520i Touring (2019) & Twingo ZE Vibes (2020)

Ja dat snap ik ook niet o_O

Maar met kratjes onder de auto rijd het ook zo lastig, (soms laten ze de auto op de grond vallen zonder ook maar iets er onder, dus heb liever dat ze die er onder laten zitten :cool:

calibraling
NokiaN80joost142-1.jpg

Kun je zien he dat foto toestellen vroegah niet zulke scherpe foto's maakten.:p

Het was 1946... ik weet het nog zo goed, ik was met zijn calibra op stap en maakte op een mooie zonnige dag de foto van zijn auto, met mijn net aangschafde Philips Super camera, van maar liefst 23 nederlansche guldens, toen.....

ahh vertel het wel een keer verder :p

De auto remt weer! Wat het probleem nou precies was weet ik niet. Maar er zat nog wel ergens lucht in, wat je met ontluchten er niet zo uit kreeg of zoiets :rolleyes:

net de eerste kilometers gemaakt met de nieuwe remmen. Ik had eigenlijk niet een super groot remverschil verwacht, maar het is toch zeer goed merkbaar.

Maar dat zal ook allicht komen door de remvloeistof die al tijden aan vervanging toe was

Alleen heb ik nog 1 probleempje :rolleyes:

De remmen piepen gigantisch. En de grap is, ze piepen niet alleen bij remmen, maar ook bij rechtuitrijden hoor je een grote lange schreeuwende piep. Daarbij maakt de snelheid en wegdek niet uit.

De remmen lopen niet aan en hij remt perfect

Iemand een idee?

Nou je zou denken dat nieuwe blokken altijd iets over nieuwe schijven lopen (heel lichtjes) Anders geen idee.....

Wel mooi dat het uiteindelijk toch maar lucht is wat het probleem was.

Maar volgens mij loopt elke blok heel lichtjes tegen de schijf aan, dit moet niet zo'n enorm piepend geluid veroorzaken. :rolleyes:

Hier een fotootje van het geheel, het oog wil ook wat, alleen zijn ze een beetje smerig geworden door de werkzaamheden :p

NokiaN80joost170.jpg

Het zelfde dacht ik ook bij het zien van de foto, ik denk dat het gezichtsbedrog is, maar ik controleer toch voor de zekerheid de bandenspanning maar eens morgen.

Het is mij nog niet eerder opgevallen, en merk ook niks in ieder geval

Kan misschien ook komen doordat het wiel scheef staat.. Maar check het maar wel ff ja ;) Zou zonde zijn als je straks op je velg rijdt..

en als hij plat is heb je nog 1 geluk: hij is alleen aan de onderkant plat..:):)

De auto remt weer! Wat het probleem nou precies was weet ik niet. Maar er zat nog wel ergens lucht in, wat je met ontluchten er niet zo uit kreeg of zoiets

zoals ik al schreef in het opel-forum-topic?

ja volgens mij wel Hotdog, want ze hadden de klauwen wel gedemonteerd (y)

en als hij plat is heb je nog 1 geluk: hij is alleen aan de onderkant plat..

als hij aan de bovenkant ook plat wordt, dan begin ik me écht zorgen te maken :)

Het enorm piepen van de remmen is nog niet verholpen. De veertjes en zo zaten allemaal goed en ik kon zo geen rare dingen zien op de brug.

Heb helaas geen tijd gehad om alles uit elkaar te halen.

Dus dat wordt van de week een avondje klooien om alles uit elkaar te halen en in elkaar te zetten en alles goed nakijken :rolleyes:

Leuk is dat... rij je langs terrasjes met je mooie Calibra. Krijg je draaiende hoofden, niet om de mooie auto, maar om het gepiep...:p

Heb ik de vakantie gehad toen mn draagarm rubber koput was. Lekker rammelend over de camping..:(

Leuk is dat... rij je langs terrasjes met je mooie Calibra. Krijg je draaiende hoofden, niet om de mooie auto, maar om het gepiep...

zo erg is het wel ja...

het viel mij ook op hoeveel honden hier in de omgeving nog zijn. Als ik uit stap zijn ze helemaal gek geworden door mijn auto o_O

Ben ik met de remmen bezig. En op het eind van de klauw zit zo'n veertje. Ik heb dat al zo vaak gemonteerd en gedemonteerd. Maar net nu ik met mijn eigen auto bezig ben. Thuis op de oprit, lukt dat natuurlijk niet. Ik ben gewoon al een uur aan het prutsen, maar krijg het veertje er niet op o_O

het die uiteinden blijven gewoon niet goed klemmen in de klauw...

NokiaN80joost171.jpg

zucht

het ziet er onstabieler uit dan het is hoor :p Hij staat daar heel stevig op.

Daarnaast heb ik de krik ook nog er onder staan, voor de zekerheid

Het remprobleem is verholpen!

Een beschermschild aan de achterkant kwam heel iets tegen de remschijven aan wat een verschrikkelijk geluid veroorzaakte.

dat heb ik iets verbogen
NokiaN80joost172.jpg

en weg is het probleem :D

net nog stukje wezen toeren, en genieten van het best aardig weer, raampjes open, genieten van de lekkere V6 :cool:

Schijf niet beschadigd?

ik zie op de schijf wel een roestige rand zitten, wat je op de foto ook kunt zien. het zal absoluut niet gevaarlijk zijn of zo, maar goed is anders.

Denk dat het na een tijdje wel is verdwenen..

Mooi dat het gefixt is maar je auto op die manier stutten is echt not done. Koop voor een paar tientjes een setje nette assteunen. Wel zo'n krik hebben maar als steun 3 bakstenen gebruiken?

Wel eens zelf op 3 bakstenen gestaan die op elkaar gestapeld waren?

En steunen op de krik is omgekeerde wereld. Dat ding heeft wieltjes en geen brede basis. Iets teveel zijwaarts duw/trek werk en het spul wordt wankel en beland dan op 3 bakstenen?

Maargoed, jouw auto natuurlijk ;)

Ik weet dat het not done is, maar hij staat hier wel heel erg stevig op hoor. Hij staat ook niet op het krikpunt bij de kokerbalken maar op een vrij breed vlak van het chassis.

Hij leunt vrijwel helemaal op de bakstenen. De krik heb ik er onder gezet zodat hij net klemt, verder niet. Meer voor de zekerheid.

Heb vanmiddag wel een paar keer even wat lopen duwen en trekken, maar de stenen geven geen krimp.

Wel zo'n krik hebben maar als steun 3 bakstenen gebruiken?

die krik is ook eigenlijk goedkope rommel, maar alles is beter dan die wankele krikjes uit de kofferbak, die zijn echt levensgevaarlijk. Deze krik heb ik ook meestal achter in de auto voor als ik ooit een keer een lekke band krijg of wat.

Maar ik snap je punt wel hoor, ;) eigenlijk moet ik ook 2 van die steunen hebben. Maar ik heb een brug op het werk, dat ik thuis op de oprit beunhaas komt maar zéér zelden voor. gelukkig, want het is een hoop ergenis o_O maar ik moest de auto z.s.m. in orde hebben. Kon nie wachten tot zaterdag of zo

Ik vind het wel leuk om mijn auto iets te onderscheiden van andere calibra's, maar ik wil dus absoluut geen rare spoilers/striping of zoiets.

Maar zo'n vauxhall embleem op de voorzeide en achterkant is wel subtiel mooi. Toch?

Zeker omdat het vauxhall embleem meer is dan alleen het logo, maar ook een chromen V.

Vauxhall Embleem in de grille:
00026830.jpg

Opel Embleem
calibra_w500.jpg

Ik vind Opels met Vauxhall grille erg fout eerlijk gezegd. Er rijd in Hengelo ook een Movano rond met Vauxhall grille maar nee, ik vind het echt niet mooi. Ik zou het dus ook niet doen;)

Ik vind Opels met Vauxhall grille erg fout eerlijk gezegd. Er rijd in Hengelo ook een Movano rond met Vauxhall grille maar nee, ik vind het echt niet mooi. Ik zou het dus ook niet doen

klopt, die rode :) ik vind het wel leuk staan eigenlijk...

ik zal er nog even over denken

Moderne Vauxhall-grilles zijn erg lelijk. Die van de Cali is daarentegen nog van 't mooie soort. Ik zeg: DOEN!

Wat mij betreft niet een aanrader. Vooral om dat ik zelf het Vauxhall logo niet mooi vind. Zou ik eerder voor een bumper van 1990 /1994 gaan. Ofwel logo loos.

Wil je uniek? Dan kun je de Vauxhall V ook gaan combineren met het oude Opel logo erin. Dat logo is ook kleiner, misschien dat het past.

00026830.jpg

Super kleur trouwens!:D

kleurtje is inderdaad heel erg mooi, net als zijn binnenbekleding :D

zowiso beetje strakke calibra's :p

logoloos vind ik niet mooi, volgens mij kan ik het opel logo er zo uit trekken als ik dat zou willen.

Ik vind juist die vauxhall V mooi, dat maakt de auto wat breder en zo (y) Maar aan de andere kant oogt het toch wat apart.

Volgens mij is het niet mogelijk om daar apart een Opel logo in te maken.

Ik kan hem altijd bestellen, zoveel kost het mij toch niet. Vind ik het echt niet wat, dan is er altijd wel iemand die het via marktplaats of zo wil overnemen.

Als je het huidige logo eruit trekt dan hou je een sleuf over in de bumper. Niet echt mooi denk ik...:p

zowiso beetje strakke calibra's :p

Ach zo'n DTM geval is zoooo standaard.....:p Mare wel strak hoor...:)

Irmscher heeft wel iets van een grille, maar dan krijg je er een complete bumper bij.

Niet dat dat erg is, want die vinden ik super mooi, maar de prijzen zijn gruwelijk hoog, als je ze al kunt vinden...

Als je het huidige logo eruit trekt dan hou je een sleuf over in de bumper. Niet echt mooi denk ik...

hmm, nee idd :p

@ Joost: Het logo is misschien wel mooier, maar ik sluit me bij nick aan dat een Opel met Vauxhall embleem fout is.

Dus mooi het Opel-logo laten zitten hoor!!

@ Joost: Het logo is misschien wel mooier, maar ik sluit me bij nick aan dat een Opel met Vauxhall embleem fout is

dus alle 'opels' in engeland zijn ook fout? :p

DOEN en ze hebben net een nieuw logo

maar die zal wel niet staan op mijn calibra. ik neem dan wel de logo's zoals ze ook op de vauxhall calibra zitten in england

8.jpg

denk dat ik hem gewoon eens ga bestellen binnenkort, even kijken hoe het staat :D

tenzij er een overvloed aan negatieve reactie's komt

Het bleef al lang uit omdat ik er heel zuinig op ben.

Maar op een onverklaarbare wijze zit er toch een fikse veeg/kras op mijn velg rechts voor.

Ik leen mijn auto vrijwel nooit uit en met stoeprandjes let ik heel goed op, maarja het is gebeurd... :rolleyes:

verder rijd de calibra nog steeds top! Echt heerlijk. De airco is ook weer eens vollop gebruikt, alleen het leer is wel érg warm als de zon er vol op schijnt :p

verbruik ligt nog steeds netjes rond de 1 op 10 (y)

Das wel jammer. Maarja je hebt het zo voorelkaar met zulke enorme wielen. Wel prettig dat de airco nog steeds werkt! Ben ik ook erg blij mee dat de mijne het doet.

Ja wel heerlijk dat ie het doet. Bij heel veel calibra's is de airco stuk, maar bij mij doet hij het meer dan goed. Want er komt soms echt ijskoude lucht uit.

Ik gebruik de airco alleen super weinig, ik ben meer iemand van de raampjes open. Ook rij ik korte stukjes en niet zo veel snelweg, dan is raampjes open ook wat prettiger.

Daarnaast zie ik het brandstofverbruik gewoon stijgen emt de airco aan, dus alleen als ik het echt nodig vind schakel ik hem in.

Verder geen noemenswaardige dingen, hij rijd perfect, alles werkt ook nog gelukkig, de ABS heeft een ongeluk weten te voorkomen met een fietser die door rood reed, ik heb er een of ander snel peugootje 206 uit getrokken. En mijn collega met zijn seat ibiza cubra blijft tot 80 km enkele meters voor, daarna ga ik hem voorbij blijkt :D maar doorgaans rij ik gewoon rustig. Zeker met de brandstofprijzen van tegen woordig :eek:

dat was het wel zo'n beetje

Het zal bij iedereen wel zo zijn, maar de auto zit echt extreem onder het zand.

Heb hem netjes afgespoeld met de hogedruk om even het zand weg te spoelen, maar echt mooi is het nog niet...

morgen schijnt er ook nog wat zand te vallen, dus zaterdag maar even goed wassen
NokiaN80joost209.jpg

en dit is de kras op de velg. Het zat er aan te komen, ookal ben ik er super zuinig op. Ik weet ook nog steeds niet wanneer het gekomen is, dat is het rare er aan, maargoed...
NokiaN80joost210.jpg

verder doet hij het nog steeds super! :cool:

verbruik is ook weer netjes 1 op 10 geworden, zal wel komen door de iets warmere tempraturen en wat langere ritten tussendoor

Zo, terug van een 2 weken durende vakantie in het caribbean :cool:

in die 2 weken heeft mijn broer nog 500 kilometer op de calibra gezet, die het nog steeds zeer goed doet. En hij blijft echt super om te zien...

Alleen begint de uitlaat nu al iets meer geluid te maken. Ik wist dat de uitlaat matig was, maar de eerste gaatjes beginnen er nu dus in te komen. Dus dit jaar nog zal er een nieuwe uitlaat onder komen, vanaf de katalysator.

Nou heb ik een paar optie's:

Gewoon orgineel GM, kost me rond de 250 euro aan delen gok ik, zet ik het er zelf onder

Ik kan een RVS pijp laten maken, hoef ik daar nooit meer achteraan, en het is een waardevermeerdering voor de auto, plus dat ik zelf ook nog wat kan verzinnen met de einddemper als ik dat zou willen.

Ik heb alleen geen idee wat zoiets kost als ik iets laat maken van RVS, iemand een idee wat zoiets kost ruw geschat?

Terug
Bovenaan