Ik kan inmiddels ook wel wat meer openheid geven over de velgen;
Tijdens de proefrit heb ik in de I-drive had ik de dealer opgezocht waarbij de auto altijd in onderhoud is geweest. Dat is een nummer, maar via via kreeg ik ook de naam wat bij dat nummer hoort. Ik heb die dealer gebeld of dat setje er toevallig nog stond, want ik wilde die best wel overkopen. Hij keek in het systeem, en ja hoor. stond er nog! Maar hun zijn niet de eigenaar, dat is de leasemaatschappij. Ik kreeg de naam van de leasemaatschappij
Die gebeld en gezegd dat ik die wel wilde over nemen, maar de auto (en velgen) waren al uit hun systeem, het verbaasde haar dat die velgen daar nog stonden. Maar ze ging het overleggen. Uurtje later werd ik terug gebeld; ik mocht het setje overnemen. Heel blij natuurlijk, waarna ik gelijk de BMW dealer belde. Maar helaas kreeg ik ook het nieuws, in het systeem stond het setje wel maar op de desbetreffende locatie lag niets. en ze konden hem ook zo niet vinden. ze beloofden mij als ze iets meer tijd hadden nog even te zoeken maar ze dachten dat het setje dan misschien toch al was opgehaald door de leasemaatschappij. balen!
Vorige week op marktplaats kwam er een setje 19" M-sport wielen op marktplaats , en ook nog eens 10km van mijn woonplaats voor een hele nette prijs. Bij aankomst zag ik wel dat er wat plekjes hier en daar waren en een stoeprandschade was niet heel netjes hersteld. Onder de auto valt het niet gelijk op maar wel als je goed kijkt. Afijn, de prijs was daar ook naar en nog prima A-merk banden. Dus dat setje dinsdag opgehaald.
Word ik afgelopen woensdag door de dealer gebeld; het setje is gevonden

Dus vandaag nadat ik de auto op had gehaald in Emmen richting Utrecht om de set op te halen. Ik had geen idee wat de set was. Ik had via het chassisnummer wel gezien dat er de vrij zeldzame 20" individual wielen waren als onderdeel van met M-sport plus pakket en ook de staat van de banden en velgen wist ik niet.
Vandaag aangekomen bij de dealer, stond het setje netjes klaar. Zouden het inderaad die fraaie wielen zijn? En ja hoor, het waren dus inderdaad die 20" individual wielen die er origineel onder hoorden. had zelf eerder voor 19" gekozen ivm bandenprijs en comfort, maar dit is ook geweldig natuurlijk. Velgen zijn ook nog eens in hele goede staat. alleen 2 achterbanden zit nog zo'n 4 mm op dus wel een keertje klaar.
deze dus
Echt heel erg blij mee en kan niet wachten hoe het onder de auto staat, want die zwarte wielen vind ik maar niks, maar ik wacht nog tot het voorjaar. In mijn kerstvakantie maar eens goed schoonmaken en in de glascoating zetten.
En die 19" wielen die ik heb? Die gaan maar weer in de verkoop, vind er vast wel een goed baasje voor. Hoef er de hoofdprijs niet voor , als ik het zelfde krijg als wat ik er voor heb betaald ben ik blij.