AsconaGT: BMW 520i Touring (2019) & Twingo ZE Vibes (2020)

Jep ik heb zo’n matje net als @Twix die je er tussen doet met kussentjes erin. Ik zoek ff op voor je welke ik heb. Was ietsje duurder wel dan €11.

Edit: Lionstrong onderlegger @Amazon

Veel positieve recensies zag ik ook, dus gekocht! Nu nog Gyeon leather shield kijken of er nog een aanbieding is, helaas net te laat voor alle black friday acties.

en een kofferbak mat. OEM is die 160 euro en dus echt te duur voor wat je krijgt. Staat in oss bij een autobedrijf een gebruikt exemplaar OEM voor een redelijke prijs maar daar kom ik niet in de buurt. Dus even een goede aftermarket exemplaar vinden.
Bij de opel heb ik dat ook. Laatst ook 150 kg regeneratiezout gekocht, gaf wel wat zooi. Mat er uit, even afspoelen en klaar. Kofferbak oogt nu nog als nieuw. Ook schuift het dan niet zo in de kofferbak.

Ja ik had die bij de auto gekregen van de vorige eigenaar. Vind het OEM echt achterlijk duur voor wat het is. Een rubberen mat..

Maar wel heel erg fijn inderdaad ! Ook met bijv een hond

Ik heb in de F31 eentje van Gledring. Hele goede kwaliteit en van zelfde merk als oem rubber matten. Voorde nieuwe heb ik rubber matten voor en achter en in kofferbak erbij bedongen.

Ik had in mijn Audi en nu in beide Benzen een "kofferraummatte" van Azuga. Spotgoedkoop, perfecte pasvorm, enige nadeel is dat je ze eerst een tijdje buiten moet laten luchten want het rubber stinkt behoorlijk.

Linkje

Ik heb in de Golf zo’n rubber mat met de afbeelding van het model er op. Wel grappig.
En soms ook wel makkelijk, zo’n rubber mat, maar als ik mijn bastuba of iets anders groots achterin schuif vind ik het juist heel irritant. Dan heb ik liever tapijt.

Met wat meer diepte schuif je niet zomaar er even wat in inderdaad. Maar overall vind ik het wel prettig. In de opel heb ik ook de afbeelding van de auto er op staan.

52358038663_d4885ffc6d_b.jpg

Voor de BMW zag ik een exact zelfde exemplaar bij Bol, maar nergens meer leverbaar wat ik zo zie.

Gleding heb ik inderdaad ook voor bij zien komen en zo ook wel wat andere merken. Alleen op plaatjes is de 'look & feel' minder goed te beoordelen.

Ik heb voor mijn Focus destijds een rubberen kofferbakmat van automatten.nl besteld. Zeer goede pasvorm, de geur viel reuze mee kan mij niet herinneren dat ik hem nog een tijdje heb laten luchten buiten de auto.

Heb een mat gekocht van het zelfde merk als Kristian eerder had. Wilde wel graag echt een rubberen mat en niet zo'n kunststof schaal.

Morgen auto ophalen, zin in! Zie nog wel dat de APK begin januari verloopt. Auto krijgt nog groot onderhoud en nog wat andere zaken. Mag er toch van uit gaan dat ze ook even de APK verloopdatum checken. Doorgaans is die van de RDW altijd actueel. Als vanmiddag hij nog op de verloopdatum van januari 2025 staat bel ik wel even op.

En zoals BMW mensen vaak doen, de productie codes delen. :p Zijn online op te vragen op basis van chassisnummer. Sommige codes zeggen mij helemaal niets overigens

Vehicle information
TypeValue
VINBJ24964
Prod. Date
23-11-2018​
Type520I A
SeriesG31 (5 Series)
Body TypeTouring
Steering-
EngineB48D
Displacement
0​
Power0kw / 0hp
Drive-
Colourcarbon-schwarz
UpholsteryExclusive leather nappa/ivory white
Editions and packages
S337M Sports package
S704M Sports suspension
S710M leather steering wheel
S715M Aerodynamics package
S7CGBMW Repair Inclusive
Comfort and interior equipment
S402Panorama glass roof
S417Roller sun visor, rear door
S420Sun protection glazing
S423Floor mats velours
S428Warning triangle and first aid kit
S456Comfort seat with memory
S494Seat heating driver/passenger
S4GQM seat belts
S4MLInterior strips, piano lacquer, black
S4NEBlow-by heater
S4T8Outside mirror with auto dip
S4U0Electroplat.cover/clip f.operat.elements
S4URAmbient interior light
Multimedia
S609Navigation system Professional
S610Head-up display
S650CD drive
S654DAB tuner
S688Harman/Kardon surround sound system
S6ACIntelligent emergency call
S6AETeleservices
S6AKConnected Drive Services
S6AMReal-Time Traffic Information
S6APRemote Services
S6NWTelephony with wireless charging
S6WDWLAN Hotspot
S534Automatic air conditioning
S548Kilometre speedo
S552Adaptive LED headlight
S5A1LED Fog lights
S5ACHigh-beam assistant
S5ALActive Protection
S5ATDriving Assistant Plus
S5DMParking assistance system
Wheels and drive
S205Automatic transmission
S230Extra package, EU-speciifc
S258Tyres with runflat properties
S2PALocking wheel bolt
S2QRBMW LA wheel Individual V-spoke 759
S2VBTyre pressure display
Environment and safety
S302Alarm system
S320Deleted, model lettering
S323Soft-Close-Automatic doors
S346Chrome Line exterieur
S3ASRoof rails, silver
S3DZOmission of additional lettering, outer
S868Language version, Dutch
S886On-board literature, Dutch
S8KAOil service interval 24 mths / 30,000 km
S8R9Refrigerant R1234yf
S8S2Coding, alarm signal
S8S3Automatic locking during starting
S8TFActive pedestrian protection
Individual equipment
S775Headlining anthracite
Other equipment
S1CASelection of COP-relevant vehicles
S1CBCO2 equipment
S1DEExhaust emission standards EU6 RDE
SA09090 Ah AGM battery

Die configuratie kon niet veel beter! Ik zou een ander kleurtje gekozen hebben, maar verder echt top! Die velgen zijn ook heel gaaf, jammer dat dat dan net ontbreken.
Dat softclose, is dat nu fijn of niet? Je moet de kids dat wel even laten zien en uitleggen denk ik, om te voorkomen dat de vingers er tussen komen. Ik heb daar wel eens wat vervelende dingen over gelezen...

Laatst bewerkt:
Veel plezier morgen Joost! Je laat een mooie Opel achter.

Btw..heb je de facelift 5 of de prefacelift?

Ik ben niet zo thuis in bmws en die codes..:)

Zo wat een lekkere optie lijst. Nogmaals echt een hele mooie heb je gevonden.

En wat balen zeg van die velgen! Ik vind de style 759 echt ontzettend mooi ..

Die configuratie kon niet veel beter! Ik zou een ander kleurtje gekozen hebben, maar verder echt top! Die velgen zijn ook heel gaaf, jammer dat dat dan net ontbreken.

Kan wel om wat zaken zeuren hoor. Pianolak inleg vind ik niet heel fraai. In het geheel staat het beslist mooi, maar het krast snel en je ziet er alles op. Dat terwijl ook een hele mooie houtsoort is met matte afwerking.

Kleur is wel een 'mooie zwart' wat alleen te kiezen was icm M-sport pakket. maar had liever een kleur er op gehad. Maar dat maakt de zoektocht praktisch onmogelijk.

Trekhaak was nog wel een nice to have geweest. En de 360 camera die ik in de Opel heb is ook echt top en zit niet op deze 5. zeker in een parkeervak kun je tot op de centimeter van een puur parkeren aan de voorkant, wat wel handig is als je een beetje wil aanschuiven in een parkeervak met een lange auto.

Dat softclose, is dat nu fijn of niet? Je moet de kids dat wel even laten zien en uitleggen denk ik, om te voorkomen dat de vingers er tussen komen. Ik heb daar wel eens wat vervelende dingen over gelezen...

Heb er veel naar gekeken, eerste indruk is dat ik de meerwaarde er niet zo van in zie eerlijk gezegd. Misschien dat ik er later op terug kom. Ik denk alleen maar; dat kan stuk gaan. Had dus liever een trekhaak gehad, of 4-zone climat control alleen al voor de looks ;)
Veel plezier morgen Joost! Je laat een mooie Opel achter.

heel mooi. de nieuwe eigenaar van de opel heeft er een bijzonder luxe opel met een relatief zeldzame 1.6 turbo automaat. Technisch is hij top, alleen de banden achter zijn wel echt op (2,2 mm) en moeten dus vervangen worden. Ben wel benieuwd waar hij voor te koop komt, heb er meer dan 4000 euro boven de ANWB koerslijst voor ontvangen. Deze 5 stond relatief duur te koop maar dit maakte het wel goed. Bij een andere 5 kreeg ik juist 1000 euro onder die koerslijst en dus zomaar 5000 euro minder voor de opel als hier. serieuze bedragen. Maar denk dus wel dat de Insignia ook vrij hoog in de markt word gezet.

Btw..heb je de facelift 5 of de prefacelift?

pre-facelift. Vind van buiten de facelift heel iets mooier, van binnen juist de pre-facelift. Maar facelift ligt buiten bereik, op die enkeling na die de de 2 ton heeft gepasseerd

Ik ben niet zo thuis in bmws en die codes..:)

ik ook niet, maar er zijn mensen die al die codes precies weten hoe en wat.

En wat balen zeg van die velgen! Ik vind de style 759 echt ontzettend mooi ..

ik ook! Wie weet kom ik een mooi setje tegen. Maar kosten ook bizar veel geld zag ik al wel

Mooi vol exemplaar. Ik heb ook pianolak afwerking. Eerst zelf eens netjes maken, geeft dat niet het gewenste resultaat dan is het eenvoudig te wisselen.
Setje 19 of 20 inch met nieuwe a-merk banden kost je denk ik zomaar 3k. Kleinanzeigen even in de gaten houden, ook genoeg aanbod.

Zeker!

Later meer, maar heb de eerste 200 km er op zitten in de BMW. Om samen te vatten; fantastisch! Echt waanzinnig. Maar moet nog heel veel instellen, personaliseren. Stoel gaat nu ook elke keer voor mij in een gekke zithouding. Maar heb al een aardige indruk. Ook wat zeur dingetjes, maar ben er echt heel blij mee.

En deze foto is bij mij in de garage genomen, deze banden setjes hebben ook wat uitleg nodig denk ik :LOL:

54204023689_b0d81a5fb0_b.jpg

54204023709_6e10f305f8_b.jpg

54204018018_c1ab16ba1f_b.jpg

Verder weinig tijd gehad vandaag, veel onderweg geweest

Ik kan inmiddels ook wel wat meer openheid geven over de velgen;

Tijdens de proefrit heb ik in de I-drive had ik de dealer opgezocht waarbij de auto altijd in onderhoud is geweest. Dat is een nummer, maar via via kreeg ik ook de naam wat bij dat nummer hoort. Ik heb die dealer gebeld of dat setje er toevallig nog stond, want ik wilde die best wel overkopen. Hij keek in het systeem, en ja hoor. stond er nog! Maar hun zijn niet de eigenaar, dat is de leasemaatschappij. Ik kreeg de naam van de leasemaatschappij

Die gebeld en gezegd dat ik die wel wilde over nemen, maar de auto (en velgen) waren al uit hun systeem, het verbaasde haar dat die velgen daar nog stonden. Maar ze ging het overleggen. Uurtje later werd ik terug gebeld; ik mocht het setje overnemen. Heel blij natuurlijk, waarna ik gelijk de BMW dealer belde. Maar helaas kreeg ik ook het nieuws, in het systeem stond het setje wel maar op de desbetreffende locatie lag niets. en ze konden hem ook zo niet vinden. ze beloofden mij als ze iets meer tijd hadden nog even te zoeken maar ze dachten dat het setje dan misschien toch al was opgehaald door de leasemaatschappij. balen!

Vorige week op marktplaats kwam er een setje 19" M-sport wielen op marktplaats , en ook nog eens 10km van mijn woonplaats voor een hele nette prijs. Bij aankomst zag ik wel dat er wat plekjes hier en daar waren en een stoeprandschade was niet heel netjes hersteld. Onder de auto valt het niet gelijk op maar wel als je goed kijkt. Afijn, de prijs was daar ook naar en nog prima A-merk banden. Dus dat setje dinsdag opgehaald.

Word ik afgelopen woensdag door de dealer gebeld; het setje is gevonden :oops: Dus vandaag nadat ik de auto op had gehaald in Emmen richting Utrecht om de set op te halen. Ik had geen idee wat de set was. Ik had via het chassisnummer wel gezien dat er de vrij zeldzame 20" individual wielen waren als onderdeel van met M-sport plus pakket en ook de staat van de banden en velgen wist ik niet.

Vandaag aangekomen bij de dealer, stond het setje netjes klaar. Zouden het inderaad die fraaie wielen zijn? En ja hoor, het waren dus inderdaad die 20" individual wielen die er origineel onder hoorden. had zelf eerder voor 19" gekozen ivm bandenprijs en comfort, maar dit is ook geweldig natuurlijk. Velgen zijn ook nog eens in hele goede staat. alleen 2 achterbanden zit nog zo'n 4 mm op dus wel een keertje klaar.

deze dus
99ab2cdf2d31403588632d83742.max-1600x1600.jpegquality-84.jpg

Echt heel erg blij mee en kan niet wachten hoe het onder de auto staat, want die zwarte wielen vind ik maar niks, maar ik wacht nog tot het voorjaar. In mijn kerstvakantie maar eens goed schoonmaken en in de glascoating zetten.

En die 19" wielen die ik heb? Die gaan maar weer in de verkoop, vind er vast wel een goed baasje voor. Hoef er de hoofdprijs niet voor , als ik het zelfde krijg als wat ik er voor heb betaald ben ik blij.

Laatst bewerkt:
Lastig kiezen hoor, ik vind ze beide erg mooi! Bijzonder verhaal over de wielen, maar vanuit het oogpunt van de leasemaatschappij begrijp ik het wel. Ik weet een beetje hoe ze daar werken :)

Ga je niet voor een winter- en zomerset? Ik heb beide op lmv. Makkelijk wisselen. En hoef je niet te kiezen :p

Ja waarschijnlijk wel, de winterset zijn de zwarte velgen die nu onder de auto zitten. En de 20" wielen worden de zomerset. De 19" M-sport velgen gaan weer in de verkoop.

zijn wel beste lummels, van de Twingo doe ik de bandenwissel altijd zelf zo even in half uurtje, maar dit word wel een aardig klusje.

staat voor geen meter natuurlijk. ;)

wilde net op zoek gaan naar een plaatje van een auto die op de mijne lijkt met die wielen. Maar dit is een exact de zelfde qua exterieur. Echt heel fraai :D:D:D

Laatst bewerkt:
Die 20" zijn inderdaad echt prachtig, fijn dat je ze nog hebt kunnen achterhalen! En het was al meerdere malen gezegd, dat interieur zo is echt geweldig, kan gewoon niet beter eigenlijk, heel mooi.

Die winterwielen zijn ook niet gek hoor. En zijn toch antraciet ipv zwart? Dat is al een heel stuk minder erg :D Je kan ze altijd nog een tintje lichter laten spuiten.

Ja man dit zijn echt één van de mooiste velgen die BMW heeft gefabriceerd. Mag je voor in je handjes knijpen, heel gaaf ! Welke 19 inch heb je nu dan?

Dat is echt briljant gelopen! Objectief gezien zijn de verschillen in ontwerp klein, maar onder de auto hebben de Individuals tonnen meer karakter.

Mooi verhaal over die velgen! Veel plezier met die auto!!! Eindelijk terug in de BMW. Wel een andere config dan de 325i. Dat was meer motor, minder auto. Deze is andersom, hoewel het vermogen door het fluitje in deze niet veel minder is.

B48 is best vlot, maar inderdaad weinig beleving. In de F31 hoor je hem nog een beetje, in de G21 hoor je hem echt niet meer en dat zal in een G31 niet anders zijn. Niet erg want heel inspirerend klinkt het ook niet. Als ik dan weer in die ouwe Z4 rijdt denk ik, da’s pas een echte motor. Ben benieuwd of je de B58 in een 540i nog wel een beetje kunt horen werken achter het schutbord.

in de G21 hoor je hem echt niet meer en dat zal in een G31 niet anders zijn.
Ik verbaasde mij er wel echt over, nu 2 dagen op pad met de G21 en ik heb soms het idee dat ik met een EV onderweg ben. Motor hoor je gewoon niet tenzij je ‘m op z’n staart trapt en de ZF gaat echt bizar naadloos door de verzetten heen..

Mooie uitvoering! Ben zelf nog zoekende naar een sedan. Gister deze bekeken maar de zaak was gesloten

Leek netjes alleen de velgen waren rondom beschadigd.

B48 is best vlot, maar inderdaad weinig beleving. In de F31 hoor je hem nog een beetje, in de G21 hoor je hem echt niet meer en dat zal in een G31 niet anders zijn. Niet erg want heel inspirerend klinkt het ook niet. Als ik dan weer in die ouwe Z4 rijdt denk ik, da’s pas een echte motor. Ben benieuwd of je de B58 in een 540i nog wel een beetje kunt horen werken achter het schutbord.

Klopt, in de G31 is hij fluitserstil, weinig beleving qua motorgeluid. Als je flink gas geeft hoor je hem wel wat. Van buiten naast de auto is het geluid niet heel fraai. Hebben de meeste direct ingespoten benzinemotoren tegenwoordig.

Mijn E46 325i was toch wel anders, alleen het starten al hoorde je zowel van buiten als binnen heerlijk vol warm geluid en met vol gas was zowel de vermogens afgifte als geluid heerlijk. Dat zit er hier zeker niet in, geen idee of de B58 dat wel heeft tegenwoordig.

Mooie uitvoering! Ben zelf nog zoekende naar een sedan. Gister deze bekeken maar de zaak was gesloten

Een showroom die zaterdag gesloten is?

Deze heeft wel achterin ook climat control, dan krijg je voorin ook een andere veel fraaier bedieningspaneel, heb ik niet. Verder is het precies zoals ik hem niet wil, Ik wilde geen lichte kleur, geen shadowline, geen sedan en geen zwarte bekleding. Maar als geheel staat het ook prima. Kwestie van smaak natuurlijk. Op foto's zien de velgen er prima uit. Voor iets van 150 euro per velg kunnen veel bedrijven ze weer heel mooi opknappen, mooi iets om te onderhandelen. ;)

Ik heb een exact dit velgensetje nu te koop, maar ook die zijn zeker niet in nieuwstaat

Laatst bewerkt:
Ik wil ook het liefst een blauwe met bruin interieur en geen shadowline.

Ja dat word zoeken en geduld hebben. Ik heb de afgelopen 6 maand zoekopdrachten uit gestaan. Er was slechts een handje vol die aan mijn basiseisen voldeed, maar veelal was de prijs te hoog, kreeg bizar laag geld terug van de Opel, of er zat weer X-drive op. Was altijd wel iets. Ik heb nu een carbon zwart ipv mediteranian blue, hier en daar moet je offers brengen, maar geduld is het belangrijkste ;)

Gaaf! Goed verlopen met de velgen, die moeite om in telefoon te klimmen naar leasemij en dealer heeft dus echt wel geloond :) Aftellen tot net voorjaar!

Moet zeggen dat ik nog nooit echt jaloers ben geweest op een “Mijn auto” hier, omdat er altijd wel iets is wat ik anders zou willen.
Maar deze……..:love:
Prachtig, inclusief de 20”.

Terug
Bovenaan