AsconaGT: BMW 520i Touring (2019) & Twingo ZE Vibes (2020)

calibra-opeling

DSC08298.jpg


DSC08346.jpg


7.jpg


dsc_2705.jpg



zo, en nu weer on-topic :p
 
Kan je die dingen niet gewoon koppelen aan je ruitensproeiers ?

Lomp idee misschien maar ik dacht verzin eens wat. :)
 
ja, dat zou best kunnen, de meeste auto's hebben dat dus ook zo... welliswaar met een krachtigere pomp en zo

maar bij mij moet er een speciaal ander tankje in. Maar het gaat helemaal goedkomen!

denk ik...

eerst een andere uitlaat
 
nee :p dit is een of ander pool meisje...

kwam een pagina tegen vol met calibra's en vrouwen, deze was nog wel post-waardig, bij de meeste andere plaatjes is het vragen om een ban hier op het forum :T
 
morgen komt de spuitbus op kleur binnen als het goed is. Vanavond al begonnen met het ruw maken

NokiaN80joost407.jpg


en inmiddels staan ze al in de primer :)

morgen even kijken of alles mooi is geworden, en anders even licht opschuren en nog een laagje primer
 
NokiaN80joost409.jpg


eerste 2 dunne laagjes zitten er op.

morgen ga ik op het werk kijken of het pompje werkt en of het echt allemaal voorbereid is (y)

en thuis ga ik de laatste laag er op maken, en dan de blanke lak




de uitlaten delen zijn inmiddels binnen bij de maker, alleen de sierstukjes waren ook bij de importeur van simons (waar de uitlaat van gemaakt wordt) backorder, dus het gaat zeker nog een weekje duren.

we wachten (on)geduldig af ;)




Gisteren nog even naar duitsland geweest wat dingen voor mijn motor gekocht, en daarbij ook een klein stukke autobahn aangedaan. Niet helemaal de top gehaald, maar toch even 230 aangetikt (op de teller)
 
Gistern een vriend opgehaald, hij was onderweg naar dortmund, maar hij was gestrand. Dus ik hem opgehaald en zijn we door naar dortmund gegaan.

Eerste 10 min 240 km/h gereden, daarna werdt het drukke, dus toen 160/180 tot aan dortmund gereden daar waar het mocht.




Gisteren ook met de koplampsproeiers bezig geweest... Ik aansluiten, het tankje aangevuld met water, maar het werkt niet :rolleyes:

Toen heb ik met contactspray de stekkertjes ingespoten, nog niks...

Toen heb ik het stekkertje gemeten, en mijn collega bediende de ruitensproeiers, maar niks geen signaal.

Toen heb ik het schema er bij gepakt. Relais K97 moet ik al in mijn auto hebben, die zorgt ook voor de ruitensproeiers, en dus ook de koplampsproeiers. Mischien dat de (rood) gemarkeerde draad niet aanwezig is.

Maar het probleem is, ik kan het relais niet eens vinden

Hier de tekening van de koplampsproeiers:
tekening1koplampsproeiers.jpg


En dit is de locatie van het relais:
Afbeelding A, een zwart relais, nummer 3.
tekening2koplampsproeiers.jpg


De enige plek waar dat zou moeten zitten is hier, ik heb alle relais er uit gehaald, maar geen een is het relais, het ziet er ook heel anders uit dan de tekening.
NokiaN80joost419.jpg


Toen heb ik nog onder het stuur gekeken en alle relais er uit gehaald, maar die zijn het ook niet
NokiaN80joost418.jpg


Er zal toch ergens dat relais moeten zitten, of zie ik iets over het hoofd wat betreft de koplampsproeiers of het vinden van het relais?
 
Iemand zei mij dat achter de zekeringkast hierboven waarschijnlijk nog iets zit met relais. Daar zou hij tussen moeten zitten.

Inmiddels zijn de koplampsproeikopjes prachtig paars geworden. Het resultaat is verbluffend strak geworden voor een knikkerbus.

Nu de rest nog werkend zien te krijgen. Als het v/d week 's avonds mooi weer is ga ik er even mee verder (y)
 
Op plek 30 zou de zekering moeten komen van de koplampsproeiers. Als die er niet in zit, dan werkt dat natuurlijk niet o_O

maar op die plek zit een ander draadje ingestoken, geen idee waarvoor die is...

iemand enig idee waarvoor deze kan zijn? :confused:

zekeringkast.jpg
 
Had je wel je lampen aangezet voordat je sproeiers aanzette? Anders doen ze het waarschijnlijk sowieso niet

de eerste keer dat ik het afgelopen zaterdag probeerde niet. Toen kwam mijn collega ook met een helder moment dat ik de lampen aan moest doen :p

dat vergeet ik dus niet meer

Knip hem los, merk je het vanzelf.

heb ik gedaan, maar dan gebeurd er helemaal niks. Mijn auto heeft ook geen naderhand opgebouwde dingen zoals aparte audio of alarm :rolleyes: maar het zal toch voor iets zijn.

Ik kan het draadje ook niet lang volgen...
 
euuh, ik haal het door elkaar, ik bedoelde inderdaad zekering 29, van 30 ampere...


die heb ik er vandaag ook ingezet, en geprobeerd met een beetje creativiteit:
NokiaN80joost431.jpg


maar helemaal niks,

meten met de multimeter, ook niks...

Dus toen toch maar op zoek naar het relais, van alles losgehaald en zoeken en doen vond ik onderdaad de verborgen relais waar diegene die ik zoek tussen zou moeten zitten.

Ik heb er een paar uit getrokken, maar die waren het niet.

Toen ben ik gaan zoeken naar de draadkleuren, en inderdaad, de kleuren die naar het relais moeten gaan zag ik bij elkaar lopen, maar daar zat geen relais op :eek: het relais ontbreekt dus waarschijnlijk. Al is de plek wel anders dan de tekening. Het kan geen toeval zijn dat die draden precies de zelfde kleuren hebben

missingrelais.jpg


moet ik die nog bij zien te regelen, ergens..... :rolleyes:


Koplampsproeiers zijn gespoten, maar als ik ze er bij hou lijken ze wel iets donkerder en dieper paars van kleur. De kleur is op autokleur besteld dus zou in prenciepe goed moeten zijn. De bumper zal toch niet zó verkleurd zijn. Het is ook geen uni lak of zo.

of lijkt het zo door de lichtinval (op de foto lijkt het verschil trouwens nóg groter)

NokiaN80joost433.jpg
 
nog steeds relais kunnen vinden na een paar mailtjes de deur uit hebben gedaan...

Nou blijkt een vectra B met koplampsproeiers het zelfde relais te gebruiken, mischien dat ik daar iets meer kans heb
 
als het goed is spuiten ze alleem de lampen.

je kunt de sproeikopjes (niet op de foto) ook nog aardig afstellen

zo vaak gebruik ik ze toch waarschijnlijk niet omdat ik de ruiten ook maar zelden sproei :p
 
even een spoedvraagje tussendoor wat jullie er van vinden:

Ik kan mijn auto laten chippen. Ik zat hier al heel lang over na te denken, heel wat pagina's terug vind je er ook wat over weer hier.

Dit kan ik laten doen bij iemand die gespecialiseerd is in Opel, en vooral ook de 2.5 V6'en zoals ik die heb.

Ik heb meerdere mensen gesproken daarover die er mee rijden, en die zijn razend enthausiast er over. Uiteraard is het een turboloze motor, dus het vermogen zal niet zo explosief stijgen als een turbo. Maar er zijn meerder mensen die van 170 PK naar 190 PK of zelfs boven de 200 PK (!) heb het zelf gezien, met uitdraai op de rollerbank. Maar met name het koppel onderin wordt wat hoger, en dat is iets wat mij helemaal aanspreekt.

Hij maakt een chip helemaal op maat voor mijn auto, dus geen kant en klare. Ben je niet tevreden, dan zet hij alles weer terug in de oude setup.

Hij veranderd de huidige chip ook niet, maar plaatst er een nieuwe in.

Nou heeft hij een hele tijdelijke aanbieding, nu kost het geen 300, maar slechts 100 euro.

Alleen is het nu wel lastig om een run te maken op de testbank zei hij ivm tijdgebrek en de tijd die beschikbaar is bij het bedrijf met de testbank.

maar wat zeggen jullie, doen of niet? moet er wel 150 km voor rijden
 
Ik denk niet dat je voor €100,- veel kunt verwachten van tuning op maat, lijkt mij veelste goedkoop, maar ik kan het mis hebben, misschien zit er wel erg veel marge op de tuning normaal gesproken.

Dat van die testbank baart me overigens wel nog wat extra zorgen.

Wel zou ik met tuning op maat wachten totdat de RVS uitlaat eronder zit, heeft toch weer invloed.
 
100 euro is ook heel goedkoop, maar het kost normaal dan ook 300 euro, alleen komende 2 weken is het 100.

deze meneer chipt ook maar een paar (opel) blokken, daar is hij gespecialiseerd in, en verder geen ander spul.

research en devellopment kost gewoon erg veel tijd. Als dat werk dan is het per auto gewoon geven afstellen zoals de auto werkt, en gaat hij er samen met mij een stukje mee rijden.

Ik denk dat de marges gewoon heel hoog zijn.

ik wil wel heel graag een testrun maken. Niet omdat ik hem niet geloof, maar wel naderhand voor eventuele verkoop en is gewoon mooi om te weten. Ik heb hem gebeld, en het was wel mogelijk om een paar runs met uitdraai te maken. Alleen is die testbank niet van hemzelf, en kon hij niet garanderen dat wanneer hij mijn auto chipt dat de testbank vrij is. Maar dat kon dan wel een andere dag, dat was geen enkel probleem.

Maar voor mij wel, want ik moet er 150 km voor rijden. Zal hem morgen eens bellen of het toch niet toevallig gecombineerd kan worden.

Uiteraard wacht ik tot de uitlaat er onder zit (y) als ik deze week maar wle beslis of ik het ga doen
 
Hij maakt een chip helemaal op maat voor mijn auto, dus geen kant en klare. Ben je niet tevreden, dan zet hij alles weer terug in de oude setup.

Hij veranderd de huidige chip ook niet, maar plaatst er een nieuwe in.

Nou heeft hij een hele tijdelijke aanbieding, nu kost het geen 300, maar slechts 100 euro.

Voor 100 euro een chip op maat??? Is dat met rollenbanktest? Dat is wel spotgoedkoop zeg. Ik was 800 kwijt... Maar hoe "op maat" is het dan? Ik heb ook chip software op mijn pc staan, kwestie van een VAG-com op mijn auto (bij Opel heet dat vast anders ;)) en uploaden maar. Maar ik zou het voor mijn auto niet vertrouwen om dat zelf te doen. Kan je zoveel mee verprutsen. Ik heb overigens ook Opel software hier, maar dat kan ik dus niet testen bij gebrek aan een Opel ;)

@Hotdog, misschien wordt het er zo juist wel uitgehaald... kan een softwarematig probleem zijn natuurlijk al denk ik nog steeds aan een sensor...
 
Ik heb met schommeldende toerentallen geen probleem gehad sinds dinsdag toen ik dat filmpje maakte, zelfs gisteren niet met warme motor.

Heb er verder nog niks mee gedaan. Ik ga zowiso eventjes goede brandstof tanken, en zaterdag even onder de motorkap kijken of er een vacuumslangetje los ligt of zo.

Voor 100 euro een chip op maat??? Is dat met rollenbanktest? Dat is wel spotgoedkoop zeg. Ik was 800 kwijt... Maar hoe "op maat" is het dan? Ik heb ook chip software op mijn pc staan, kwestie van een VAG-com op mijn auto (bij Opel heet dat vast anders ) en uploaden maar. Maar ik zou het voor mijn auto niet vertrouwen om dat zelf te doen. Kan je zoveel mee verprutsen. Ik heb overigens ook Opel software hier, maar dat kan ik dus niet testen bij gebrek aan een Opel

rollerbanktest is 50 euro meer

maar 100 euro is inderdaad spotgoedkoop, normaal kost het 3x zoveel. In hoeverre die 'op maat' is weet ik zelf ook niet. Zoveel verstand heb ik er ook niet van, maar hij pas de chip aan aan de setup van de auto. En aangezien hij 'mijn' V6 motor door en door kent ga ik er van uit dat hij dat goed weet te doen. Nou is mijn auto aardig orgineel, dus valt er niet zo heel veel aan te passen.
 
afspraak gemaakt, 31 Juli wordt hij gechipt!

Dan rij ik heel wat kilometertjes richting het zuiden van NL, ben zeer benieuwdt naar het resultaat
 
Laat je vooraf ook een rollenbank meting doen? Dan kun je namelijk mooi het verschil zien (y)
 
Omdat het vrij kortdag is kon hij niet garanderen of er de mogelijkheid was om een vermogensmeting vooraf en naderhand te doen. Aangezien hij dat ook bij een extern bedrijf doet.

Hij ging het zowiso even proberen, want dat was natuurlijk het mooiste, dat zag hij zelf ook wel in ;)
 
vast bij DDV, waar je hem laat chippen?

tja, ik zou er niet aan beginnen ZONDER meting voor en na.
wat die 200 pk betreft.....toch raar dat een I500 (Irmscher 500) "maar" aan 195pk komt terwijl dat hetzelfde blok is als van jou, maar waar men inlaattraject-, nokkenassen- én software-modificaties aan gepleegd hebben....( 25 pk verschil t.o. standaard)
geeft je dat niet te denken?
Artikel Vectra i500
ik meen dat ik je dat al eerder verteld heb.
bovendien...je zou dan, even van die zéér optimistische 200pk uitgaand, ruim 30 pk winnen...op een atmosferisch blok....o_O
en dat alleen nog maar met alleen chiptuning.
doe mij ook zo'n sjippie

maar nogmaals, laat bij een onafhankelijke rollenbank een meting vooraf doen.
9/10 keer dat jou blok waarschijnlijk "maar" ongeveer 160 krukaspk's levert momenteel, het blok heeft immers al wat km's achter zijn kiezen, en dat DDV waarschijnlijk wel wat pk's zal vinden, daar twijfel ik niet aan, maar dat de winst, die hij vindt, je nog zal tegenvallen.
je gevoel zal na chiptuning, je kent immers je auto goed, idd zeggen: tjee, hij is idd feller/ sneller, maar dat komt omdat je blokkie na chiptuning misschien 175 krukaspk's zal leveren en dat het koppel ook gestegen is.
wat veranderd hij?
waarschijnlijk vervroegd hij de ontsteking bij vollast en zal hij ook inspuitmoment-en inspuitdruk veranderen bij vollast, dan heb je winst bij vollast,maar lever je in bij lagere toerentallen (normale bedrijfsomstandigheden dus) Alleen lijkt het of je toerenband breder is, het gebied waarin je blokkie zij max koppel afgeeft, omdat hij je toerenbegrenzer verschuift naar een hoger toerental..


je kunt me wijsmaken dat sinterklaas nog bestaat en dat de aarde waarschijnlijk plat is, maar 30 pk winst met alleen chiptuning...nee, dat kun je me niet wijs maken.
ik wil graag een meting vooraf en naderhand..en graag op een onafhankelijke rollenbank.
:)
 
30 PK is ook heel optimistisch, maar het is mogelijk. 20 PK moet zeker haalbaar zijn bij een fris blokje.

hij gaat proberen een meting te doen vooraf en naderhand, maar dat hoor ik nog. De rollerbank is onafhankelijk, tenminste, het is van een ander bedrijf die die rollerbank ook voor diverse andere dingen gebruikt dan tuning. In hoeverrie die dan onafhankelijk is weet ik niet, maar we zien wel.

Als je het echt niet wat vind en tegen vind vallen zet hij alles weer terug :)

dat de Irmscher i500 'slechts' 195 PK leverd is inderdaad raar. Maar zo kun je het van elke auto zeggen die nog niet gechipt is. :p zo'n irmscher i500 is ook nog weer te chippen

Wat precies het verschil is weet ik niet. In een vectra B 2.5 V6 zit een X25XE motor, in die van mij óók. Toch schijn het blok heel anders zijn. DDV (daar laat ik hem idd chippen) kon die van een vectra B helemaal niet chippen. En die van mij wel :rolleyes:




Ik zie wel wat mijn ervaringen worden. Na met een paar andere V6-rijders te hebben gesproken die daar langs zijn geweest ga ik er toch voor (y) hun waren echt heel enthausiast. En nu het ook nog een stuk goedkoper is (y)
 
De calibra is nu echt vrijwel helemaal full options. De koplampsproeiers zitten er in, maar daar is voorlopig nog alles mee gezegd, want het werkt helaas (nog) niet.
NokiaN80joost444.jpg


het probleem is dat ik geen plek het voor het reservoir. De plek waar het eigenlijk moet zit de ruitensproeierreservoir al. Omdat op die plek weer het tankje van de koelvloeistof zit, wantwege gebrek aan ruimte onder de motorkap
NokiaN80joost439.jpg


Nou had ik het idee om in het tankje van de ruitensproeier ook het pompje van de koplampsproeiers te maken. Dat ze beiden het zelfde tankje gebruiken, maar hier gaat hij 'ergens' heen, en van onderen en de zijkant, echt nergens zie je iets van het tankje terug :rolleyes:

dus daar ga ik mee bezig, of er een mogelijke oplossing is
NokiaN80joost440.jpg


en moet nog steeds zo'n relais regelen. En dan werkt het naar alle waarschijnlijkheid.

duur even, maar het zal werken :p
 
Koplampsproeiers zitten toch meestal op hetzelfde tankje als de ruitensproeiers ? Althans is bij mij wel zo, en vaak is die tank dan een stuk groter omdat de koplampsproeiers veel verbruiken.
 
30pk winst? No way. 20pk winst? Erg erg optimistisch, maar wie weet. Verschilt ook per blok. Soms helpt 98 tanken nog wel eens om net even wat extra's eruit te peuren...

Ik zou proberen om vooraf en nadien te rollen. Dan weet je wat je krijgt... Met name koppeltoename zul je merken...

Ik ben benieuwd naar je bevindingen en natuurlijk naar je uitdraai.
 
Koplampsproeiers zitten toch meestal op hetzelfde tankje als de ruitensproeiers ? Althans is bij mij wel zo, en vaak is die tank dan een stuk groter omdat de koplampsproeiers veel verbruiken.

normaal is dat idd zo, maar bij sommige auto's, net zoals bij calibra's krijg je een apart tankje daarvoor.

Maar ik ga hem nu gewoon in de ruitensproeitankje maken, als ik er bij kom :rolleyes:

30pk winst? No way. 20pk winst? Erg erg optimistisch, maar wie weet. Verschilt ook per blok.

toch heb ik de uitdraai zelf gezien. 203,6 PK meende ik. De auto was verder orgineel, mischien een inlegfiltertje of zo. En zo zijn er nog 2 meer waarvan ik weet dat ze tegen de 200 aan zitten. Alle 2 bij verschillende testbanken.

Het schijnt overigens dat calibra's orgineel al sterk verschillen qua vermogen, sommigen komen orgineel niet eens boven de 165 PK uit, terwijl er ook mensen zijn die orgineel bijna op de 180 zitten :eek:

DIT is trouwens een super site wat betreft tuning van mijn V6. Daar staat het gelijk al in de eerste alinia.


dit is volgens mijn de auto tijdens zo'n test die ook bij hem is langs geweest, die ook super enthausiast was. Hij heeft hem niet daar laten meten, maar op een of andere meeting lijkt het. Ook hij kwam heel dicht bij de 200.


Maargoed, we zullen het allemaal zien :D ik ben óók heel benieuwdt.
 
Hey Ascona!

Interessant verhaal wat betreft het chippen:)
Wat je sowieso even moet doen voor en na het chippen is een uitgebreide acceleratiemeting doen.
Is er 10% meer vermogen en koppel, dan moet je acceleratie ook pakweg met 10% verbeteren.

Dus doe onder vergelijkbare omstandigheden, liefst met zeer weinig wind en op dezelfde weg een paar metingen.

50-80-120 (3)
50-80-120 (4)

Dit zijn mooie metingen om te doen, een 0-100 is altijd lastiger omdat je heel erg van grip en je koppeling afhankelijk bent.
Bij de 50-80-120 (in een haal door en meten bij 80 en 120) kun je precies zien hoeveel sneller je auto wordt, het kan dus zijn dat hij van 50 naar 80 vrijwel even snel is (koppel onderin vrijwel niet verbeterd) en dat hij bijvoorbeeld na de 80 wel forser versnelt.

Doe dat nog even voordat je de auto gaat chippen.
 
Was op zich een goed idee geweest, maar dat gaat vanavond niet lukken, en morgen op de heenweg zit er iemand bij in die niet zo van accelereren houd :p

Maar ik ken mijn auto door en door, dus qua gevoel kan ik al wel veel zeggen of het echt merkbaar is.

Maar het mooiste is gewoon een rollerbanktest vóór en na.

Ik doe het vooral om het wat hogere koppel bij lage toeren. Omdat ik een zogenaamde 'lange bak' heb, duurt het wat lang voordat hij in toeren klimt, en aangezien hij bij 3500 pas echt los komt duur dat veel te lang.

Doorgaans kom ik bij normaal rijden niet eens boven de 2000 uit o_O

Maar iets meer koppel onderin zal wel lekker zijn.

Het schijnt ook te zijn dat de 2.5 extra geknepen blok is, omdat hij anders te dicht bij de 3.0 van de omega in de buurt kwam qua vermogen. Daarom is de 2.5 goed te tunen. Maar dat heb ik ook alleen maar van horen zeggen.

We gaan het morgen allemaal meemaken :D

Ik ga ook weer mooi over de Duitse A31, dus de eerste 100 kilometer is een super rustige autobahn zonder snelheidsbeperkingen........ :)
 
Ik ga ook weer mooi over de Duitse A31, dus de eerste 100 kilometer is een super rustige autobahn zonder snelheidsbeperkingen........

Die ga ik binnenkort ook weer afleggen....met een ford focus 1.8 TDDI dit keer. Heb hetzelfde traject ook al in een Seat Altea 1.9 TDI, en VW Polo 1.4 8v gereden.
 
Ben benieuwd naar je bevindingen!

Succes ermee! en hoop dat je hem even goed schoon geblazen hebt, misschien kom je me pa nog wel tegen die moest ook naar limboland ;)
 
20 pk is idd erg veel voor een atmosferische motor. 30 is onhaalbaar zonder andere(kunst)grepen.

Maar al win je 10 pk, das 10 euro per pk erbij, geen geld zou ik zeggen.
 
even een kort verhaaltje hoe het was vandaag:

daar aangekomen bekeek hij eerst mijn calibra even een praatje gemaakt en uitgelegt wat hij allemaal ging doen en hoe hij te werk ging.

Toen heeft hij de motronic uitgebouwd en op tafel gelegt en die vervolgens los gehaald en de chip bekeken.

De nummer daarop heeft hij opgeschreven en de chip gedemonteerd.

Toen zijn we naar zijn kantoortje gegaan en werdt de chip op de computer gezet en eerst een backup gemaakt van mijn orginele software.

Daarna is hij de basis van de opgevoerde versie van mijn software in de chip wezen laden.

Vervolgens werdt de chip in de motronic geplaatst en even gestart of er geen foutcodes of zo kwamen, dat ging allemaal goed.

Toen heeft hij onder de motorkap een multimeter en nog iets aangesloten, de kabels via de motorkap en de deur naar binnen laten lopen. Zo kon hij een paar sensoren meten.

Toen zijn we een stukkie wezen rijden om te kijken of alle waardes goed waren. Bij vollas (plankgas) kwam hij niet aan de juiste waardes, maar aan waardes van deellast. Dus ergens gestopt, wat bleek; mijn gaskabel was iets uitgerekt, die hebben we iets verder afgesteld.

Toen weer wezen rijden, en ja, toen gaf hij ook vollastwaarden aan :D Ik kon al gelijk merken dat de auto pittiger was.

Toen moesten er nog een paar dingen veranderd worden in de software bij terugkomst, toen was alles helemaal perfect (y)

Vervolgens werdt alles teruggebouwdt en alles netjes weer in orde gemaakt.




Helaas was het niet mogelijk om vandaag een dynorun te maken, de testbank was de hele dag in gebruik. Maar als ik een keer in de buurt kwam kon ik het altijd weer vragen. Was geen punt. Maar ik kan natuurlijk ook hier in de buurt een keer testen. Wat zal zoiets kosten?

Hij komt in ieder geval nu bij 2500 toeren al met wat meer koppel, en trekt gewoon veel beter de toeren in. Absoluut goed merkbaar!

Ik ben er ook zéér tevreden mee, alles werdt netjes uitgelegt wat hij gedaan heeft, ik mocht alles vragen, heel gastvrij ook. Echt top! :D

Het vermogen schatte hij tegen de 200 PK, maar het was altijd moeilijk te zeggen, maar zo gingen de meeste orginele V6'en bij hem weg, sommigen zelfs over de 200PK.





De terugweg ben ik weer via duitsland terug richting het noorden gegaan. Eventjes nog topsnelheid gereden, nu gaat hij gewoon heel iets over de 260 km/h heen op teller :eek:

Wel super leuk natuurlijk, maar ik deed het in eerste instantie over het koppel, en dat is gewoon echt stukken beter.

Ik ga wel zeker nog een keer een run maken ergens hier in de buurt om de exacte waarden te meten.

Hij zei wel dat je met octaan 98 de beste waarden ging halen op een testbank.

Ik had er vanmiddag octaan 100 V-power in zitten, en de gasklep is nu ook goed afgesteld, dus dat speelt ook mee natuurlijk (y)
 
wel apart dat hij zo even in de berm de gasklep kan afstellen..

maar super joh, 260 op de teller zou zo'n 245 in het eggie zijn, en dat is idd ziekelijk snel.
 
wel apart dat hij zo even in de berm de gasklep kan afstellen..

was wel op de parkeerplaats.

Er zit zo'n vierkant borglipje, die haalde hij er uit en heeft hij 4mm strakker er weer in gezet.

(y)

TomTom zei 249 op de Navi, misschien ook wel de magische 250, of daarboven nog, maar dat heb ik niet kunnen zien.

Maar topsnelheid is leuk en aardig, ben vooral blij met wat meer koppel onderin, hij trekt gewoon makkelijker de toeren in nu.

Voor 100 euro was het echt een hele goede investering. Bedragen zoals 800 wat je soms hoort had ik er niet voor over gehad.
 
Mooi dat je tevreden bent. Al was ik niet diezelfde dag nog op topsnelheid gaan rijden. Ik was het eerst even gaan aankijken of het echt allemaal probleemloos verliep en dan had ik het wel eens even getest.

Maar jah, ik ben nu ook als de dood voor de Duitse autobahn.....:)
 
Mooi dat je tevreden bent. Al was ik niet diezelfde dag nog op topsnelheid gaan rijden. Ik was het eerst even gaan aankijken of het echt allemaal probleemloos verliep en dan had ik het wel eens even getest.

Ik heb wel 2 testen gedaan doen hijzelf naast mij zat op de snelweg met apperatuur of de verbanding wel goed was bij vollast en nog wat andere zaken. Toen hebben wij hem ook flink in de toeren gejaagt.

Hij kon ook zien dat de lambda sensor perfect z'n werk deed. Dus ik ging er van uit dat alles goed was.

Heb helaas geen enkele foto's gemaakt :rolleyes:

Ja als mij het zelfde als jou was overkomen begon ik spontaan te huilen. Dan was de reparatie in de duizenden euro's. Of ook wel, total loss :p
 
Netjes Joost en 260 op de teller is zeker niet slecht.
Ben wel benieuwd wat het uiteindelijke vermogen nu is.
Vermogensbank zal tussen de 80 en 120 euro liggen verwacht ik.
 
Terug
Bovenaan