Had eerder nog vermeld over de huurauto. Ik rij voor mij werk wel vaker in huurauto's en de ene is wat prettiger dan de andere. Daar waar laatst de hagel nieuwe passat nogal tegen viel qua rijden maar ook met name qua ergonomie en materiaalgebruik in het interieur, juist daar waar VW zo sterk in is had kreeg ik in luxemburg een Nederlandse Volvo XC40 mee.
Ik was nogal sceptisch, want kleiner dan de BMW en ik hou niet zo van zulke (compactere) SUV modellen. zowel om te zien als qua rijden. In de basis toch al weer een auto uit 2017. Toch was ik best aangenaam verrast.
Ruimte;
nee, niet zo ruim als de 5 serie maar we kregen er behoorlijk veel in mee, veel meer dan verwacht!
Rijden;
ook dat beviel best prima, nee ook daar geen 5 serie en de volvo is met name op comfort gericht, maar dat wel met voldoende gevoel in het stuur zonder sompig te zijn.
Motor;
Dat was nog wel de grootste verassing. eerder heb ik wel eens in een V60 T4 gereden. ook een fijne auto maar de motor onderin niet altijd bij de les en daardoor de automaat ook redelijk maar niet altijd even perfect. Deze XC40 was een B4, dus een 2.0 Turbo met mild hybrid en bijna 200PK. in tegenstelling tot de V60 was dit een heel fijne combinatie. Gelijk reactie op het gas, de automaat verslikte eigenlijk nooit, ook niet in de bergen, soepel. Echt een heel fijn ding.
En als bonus zat er ook nog een fraaie kleur op
nadelen; instellingen in het menu om zaken in te stellen of personaliseren zijn heel beperkt. Het is qua afwerking een stuk fraaier dan de Skoda karoq van vrienden waar we samen mee reden. maar ook zeker een premium product. De kofferbak afdekking was geen rollo maar een groot stuk karton waar zelfs dacia niet in hun modellen wil toepassen. verder wat klein geneuzel maar onder aan de streep eigenlijk een prima vervangende auto. Nee ik zou zoiets nooit prive kopen, maar het was veel fijner dan de veel jongere passat die ik vorige maand mee naar berlijn op en neer was
Ik vond overigens ook nog een afstandsbediening van een mover, waarschijnlijk van eerdere huurders. deze kan weer afgehaald worden bij het logicX punt in Luxemburg
bijna alles van de 5 kon met flink proppen ook in de XC40, niet ideaal, maar het is wat het is