Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Nissan GT-R zei:Inruilen die Getz. En ga zoeken naar een Yp. Ik denk dat je er blij van word 2 Lancia's.
Pjötr zei:El bandito, ofwel de Lancia staat op 22 mei, op Youngtimer Event op de stand van EMW, te shinenen naast de Ypsilon van Guus.
Nissan GT-R zei:De i20 was toch van een andere forummer Marc?
Mochten er mensen zijn die het leuk vinden om wat foto's en een reisverslag te zien/lezen, kan ik wel wat plaatsen (als ik thuis ben).
- Quatrelle - zei:Die Yoko radio! Helemaal goed! Kan me nog wel herinneren dat met name Kwantumhallen (zoals het toen nog heette) Yoko verkocht. Draagbare radios, walkmans etc.)
danny1995 zei:Toevallig ook nog in Gliwice geweest? Mijn auto heeft daar bij de Skoda dealer Lellek nog een nieuwe d-riem gekregen in 2010![]()
Pjötr zei:Vanuit Gdansk zijn we naar Riga gegaan, omdat m'n vader naar Praag wou, ietwat om, zou dit ons verste punt worden. Het navigatie-systeem wou ons door het stukje Rusland sturen, maar dat ging uiteraard niet want geen visum.. We zijn dus via de niet snelweg gereden, het ging door de bossen, langs de meren. Ik kan eens uitzoeken welke weg we hadden, we reden via Elk. We zijn de eerste dag op 120 KM van Elk gestopt. De weg is erg mooi, maar echt opschieten is er niet bij. Wel qua staat overigens. Het eerste wat me opviel toen we de grens overgingen, was het totaal andere landschap.Weg bossen, hallo landerijen. En dat de inhaal-manouvres, het langzamere voertuig ging half op de vluchtstrook, en je kon er omheen, mocht er een tegenligger komen, dan moest deze ook maar half op de vluchtstrook.
De weg richting Vilnius & Riga vond ik bijna westers goed, dat klinkt heel verwend ik weet het.
Vlak voor Riga moesten we een weg in, deze ging door de bossen, maar na 1 km hielt het asfalt op en was het uiteindelijk een 15 kilometer lange gravelweg, met 2 trein-overgangen en veel gaten.
Zowel Riga, als Vilnius vond ik echt fascinerend, totaal anders. Vilnius oogde groter, te meer ook dankzij de ontzettende hoeveelheid Flats. En niet skyline, maar Oostblok-flats. Het rijden in de stad, steden, vond ik wel een verademing. Ja het is druk, ja er wordt getoeterd, en rechts ingehaald. Maar ook voorrang gegeven, en ruimte. EN bedankjes als jezelf ruimte aan iemand gaf.
De camping was vlak bij een zalencomplex, en ik denk een kwartier lopen van de televisie-toren. We hebben het oude centrum bekeken, en naar de tv-toren, en het Europe-deel. Die moderne skyline met groot winkelcentrum. Balen van je tips... Ik heb er nooit aan gedacht om je te benaderen!
Vanuit Vilnius ging het richting Krakou, en ook toen wou het systeem ons door Rusland loodsen, gelukkig hadden we kaarten gekocht, en zo gingen we puntsgewijs richting Polen, tot bleek dat het navigatiesysteem onze weg niet had overgenomen, maar ons via Wit-Rusland wou laten rijden...
Aan het einde van de dag zijn we in Warschau beland, er waren teveel wegwerkzaamheden en kleine wegen om die hele afstand te rijden.
Je merkt inderdaad dat Polen gigantisch bezig is, ik moet eerlijk zeggen dat iedereen altijd roept "de dramatische Poolse wegen" maar dat viel in onze ogen best mee. Volgens mij zijn we vanaf Warschau richting krakou gereden via de A... , het laatste deel is tol.