As good as it Getz; Pjötr's Streetwise, Poloneza & een 45

Haha, geniaal Danny! Ik heb geloof ik nog wel ergens stickerpapier, dus mits de afbeelding maximaal A4 is, wil ik er best wel een printje aanwagen!

Ooh iets te vroeg mijn bericht verstuurd..

Immers is er groot nieuws..

Allereerst is de Rover weer als trekezel op pad geweest, mijn ouders zijn op vakantie naar de Duitse kust,en het lijkt erop dat er ditmaal geen rare stotter problemen aan de orde zijn geweest.

Afgelopen woensdag ben ik weer met de auto in de weer geweest, de Lancia in dit geval..

Ik heb de wielbouten er weer uitgedraaid en opnieuw voorzien van een kleurtje, was ook wel nodig..

Tussen het schuren door had ik nog wel even tijd om een strip te lezen :D

Kiek ze glimm'n!

Nu vloeken ze ook niet zo erg meer bij de fraaie wieldoppen :D

Niet alleen laat deze foto zien dat ik de auto heb gewassen, nee een scherp oog zal zien dat er eindelijk een "normale" ruitewisser achterop zit, EN dat ik een fraaie sticker heb gekregen van een vriend van me, die de auto mag verfraaien!

Close-upje van de nieuwe aanwinsten!

Ja ja, ook de voorkant heb ik schoongemaakt.

Maar het echte grote nieuws is toch wel, en eigenlijk was dat al een beetje bekend.

El bandito, ofwel de Lancia staat op 22 mei, op Youngtimer Event op de stand van EMW, te shinenen naast de Ypsilon van Guus.

Ypsilonnetjes zullen sowieso goed vertegenwoordigd worden, want onderstaande, in concoursstaatverkerende Ypsilon, zal ook aanwezig zijn.

Sowieso gaat het denk ik een erg leuke dag worden, waar ik al heel veel zin in heb! Geen brommers maar auto's kiek'n.

Aanstaande zondag eerst nog Viva Italia, maar daar blijft de Lancia thuis, wat me mooi extra tijd geeft om de auto nog even goed schoon te maken.
Blijkt maar weer: "elk nadeel hep se voordeel"

Prachtige foto die 2 verschillende generaties Ypsilonnetjes(y).

Volgende foto met de Yp van Guus L?

Nissan GT-R zei:
Inruilen die Getz. En ga zoeken naar een Yp. Ik denk dat je er blij van word 2 Lancia's.

Wijze woorden Nissan. Niks mis met Thatcher, maar een Yp is van de buitencategorie.

Nou jij hebt niet stilgezeten! (y) De wieldoppen van je Getz zien er weer een heel stuk frisser uit! (y) Die Lancia is ook in goede handen bij jou. Gemeen plekje idd bij de accu bak maar je hebt het direct aangepakt dus geen last meer van. Verbaas me nog steeds dat ik me niet kan herinneren wanneer ik zo'n Lancia in het wild zag. Gefeliciteerd en veel plezier met je nieuwe aankoop (i20)! :D

Leuke sticker ook zeg ''je voelt je lekkerder in een youngtimer''!!

Tot op het youngtimer event. :D

Pjötr zei:
El bandito, ofwel de Lancia staat op 22 mei, op Youngtimer Event op de stand van EMW, te shinenen naast de Ypsilon van Guus.

Nice! (y) Dan gaan we elkaar zeker spreken de 22e. Ook ik sta op de stand bij EMW.

Staat er weer leuk bij (y)

Die sticker moet ik denk ik even op speciaal stickerpapier laten maken dat UV en waterbestendig is. Anders is hij zo gauw er weer af.

Bedankt Mannen!

Marc, inderdaad de I20 is not mine ;)

Is Gucci Danny! Je hebt een punt! :)

Nouja, om er niet te diep op in te gaan, maar als "Koos-werkeloos" is het niet echt handig om van auto te wisselen, daar laat ik het even bij, oké?

Overigens, ik heb nog een leuk iets, dankzij de door mij zeer gewaardeerde forummer Ralph, werd ik geattendeerd op een leuke radio.
Misschien niet origineel, maar wel casette met line-in, zodat ik mijn iPod kan sluiten, ja een heuse Yoko, en dat voor bijna niets!
Morgen gaat ie op de bus, dus hopelijk kan ik hem deze week monteren, en krijgt ie zondag een vuurdoop!

Nieuw in doosje, EN met afneembaar front!

Gisteren is de Yoko op de bus gedaan, helaas pas na 18uur dus ik hoop dat de radio morgen EN anders zaterdag komt.

Omdat het zondag Youngtimer-Event is, en de Lancia dus bij EMW op de stand staat, moet ie toch wel een beetje mooi glimmen dacht ik zo.
Dus vandaag alvast de auto gewassen!

Het uitgangspunt, viespeukje de poes, ohnee het gaat over de auto...

Halverwege begon de Lancia alweer te shinnen!

Onder de motorkap ook een doekje, oh nee wasprogramma, gedaan.

Ondanks dat auto onder de carport staat, met een deur ervoor, toch maar een hoes erover gedaan, morgen en/of zaterdag verder met de auto laten glimmen!

Goed bezig Peter! Ik ben benieuwd naar de Y10 zondag. De verwachtingen zijn nu wel heel hoog hè o_O

Ik zal de leeuw zaterdag ook even wassen. Hopelijk heeft de teflon zijn werk gedaan :D

Jacob, ik ben evenzo nieuwsgierig naar jouw Leeuw. De Y10 is echt niet nieuw hoor :(

Bedankt Rob & Marc! Tot morgen! :D

Jaaa die zit erin Ralph! Nogmaals enorm bedankt voor je tip! #held!

Vrijdag was het dan zover, de post had een pakketje voor me.. De radio!!

Toen ik de doos openmaakte trof ik dit aan:

De radio zat nog in doos, tof!

Het werd nog mooier, de radio leek nooit uit de verpakking zijn geweest!

Mijn nieuwe beste vriend, cassette EN line-in!

Mijn vader vertelde dat ie wel "meuk" had om hem aan te sluiten, en dat ik vooral niets moest gaan kopen, sterker nog "wacht tot dinsdag, want dan zijn we er weer van vakantie" uiteraard kon ik niet wachten, dan maar provisorisch. Dat lukte uiteraard half, gelukkig kreeg ik vandaag hulp van mijn maat (zo hoor je dat als stoere man te noemen toch?) en is het geluid goed! Komende week maar goed monteren, mit denn Papa!

Boeiend dat het misschien niet top of the bill is, maar ik kan m'n iPod erop aansluiten, goed geluid en passend bij de auto, wat wel een mensch nog meer?

Dan vandaag de Lancia gepoetst! JAJA, tussen alle kleiers ben ik aan de slag geweest met Turtle Wax, ik moet zeggen ik ben fier op 't resultaat!

De kuntstofdelen ingesmeerd met lijnolie!

Ook de auto alvast maar even afgetankt!

En zo staat ie te wachten voor morgen!

Ik heb echt onwijs zin in morgen! Naast veel toffe auto's, ook veel toffe mensen weer zien, gelukkig gaat de wekker al over een paar uurtjes!

Tip top Peter! Hopelijk heb je veel plezier van de radio! Voor mij, geboren in 1975, is Yoko toch wel een beetje cult.
https://www.youtube.com/watch?v=JYfw1ZZVKkw
Misschien tot morgen. Als ik ga neem ik die modelletjes voor je mee, dus neem genoeg cash mee.
De Safrane toch maar even gewassen vandaag!

Top Ralph!!

Jaa sterker nog, ik verwacht jou gewoon :) Ik heb de bank al geplunderd!

Ja Yoko heeft ook bij mij een zwak.. Ik heb de wekker-radio van m'n ouders, made in 1969, en 't kreng doet het altijd nog!

Heb ik nog niet eens naar je nieuwe autoradio kunnen luisteren, Peter. Maar je wagen stond er goed bij in Boxtel. Geniet ervan (y)

Echt een heel leuk ding, die Y10! Wat een charme. Geweldig mooi interieur ook, zoals het hoort bij een Italiaan. (y) Ook erg goed om elkaar ontmoet te hebben.

Leuke updates weer Peter! De foto van de Y10 bij het meertje op de vorige pagina ademt helemaal de sfeer van jaren-'80 publiciteitsfoto's. Geweldig!

Volgens mij zag ik gisteren je Lancia staan bij tankstation in Dwingeloo. Moet haast wel. Liepen ook twee 'figuren' bij dus waarschijnlijk jij? Dan heb je vast die witte 6 wel gezien.

Boh.... even wat stof van het topic blazen!! :eek:

Tof dat de Y10 op Youngtimer in de smaak viel, ik vond het ook een erg leuke dag... Moet nog steeds wat foto's plaatsen... Erg leuk om zoveel forummers te ontmoeten!

Klopt Kristian, dat was ik! Ik zat nog te denken, een witte 6... met iemand die kijkt... Kan niet anders!

Tot de orde van de dag...

Een week geleden is de 200.000 KM aangetikt, die foto heb ik uiteraard gemaakt, en houden jullie nog tegoed.

Veel spannender is dat de Hyundai inmiddels Danzig (Gdansk), Riga & Vilnius heeft bezocht! Oh ja en een plaats in het 3e rijk. Kortom ja ik ben weer op vakantie! :D

Hier werd A-town verlaten, en stond de combinatie klaar voor vertrek!
Vanuit Assen zijn we eerst richting Berlijn, alwaar ik voor 5 euro in een VW-dealer een milieu-sticker heb gekocht in één of andere plaats... Daarna was het tijd om naar Danzig te gaan, ofwel Gdansk. Daar is deze foto ook gemaakt:

Op de camping dus, met de vouwwagen. De camping had een camper en caravan deel, en een tent deel boven in de heuvels. Een tent-trailer is valt dus onder de tenten:D
Grappig detail was toch wel dat het zand op dit plekje heel mul was, zo mul dat de Dodge Ram Pick-up de volgende dag er enigszins vast inzat, maar de Getz keerde zich zijn hand er niet voor om.. (oké klein leugentje, er moest wel wat vaart worden gemaakt natuurlijk)

Inmiddels zijn dus zoals eerder vermeld de 200K aangetikt, zonder noemenswaardige problemen... Hoewel, het motormanagement-lampje brandt... Volgens de Hyundai-garage in Riga was het geen probleem om daarmee naar huis te rijden, immers heeft de Getz geen rare dingen die die nu ineens doet...

Ik moet zeggen, inmiddels ben ik bijna helemaal verknocht aan de auto, en ben ik zelfs al een beetje bereid om in de auto te gaan te investeren EN naar 300k te rijden.

Mijn vakanties gaan altijd wel gepaard met ongeluk... In Frankrijk natuurlijk het "levens veranderende" ongeluk, nu in Riga is tijdens noodweer de vouwwagen (zwaar) beschadigd geraakt, gelukkig hebben we met naald en draad de boel "semi" kunnen fiksen, anders was het over en uit geweest qua vakantie (ding totalloss) .

Mochten er mensen zijn die het leuk vinden om wat foto's en een reisverslag te zien/lezen, kan ik wel wat plaatsen (als ik thuis ben).

Morgen gaat de reis trouwens weer wat richting Polen!

@peter: leuk om te lezen dat je door wilt naar de 300.000 kilometer. Het blokje kan het aan daar ben ik van overtuigd. De i20 bevalt goed maar ik moet bekennen dat ik met de Getz meer rijplezier had.

Ben benieuwd naar je reisverslag, ga het zeker lezen. Pittig tochtje. Hoeveel kilometers heb je gemaakt tijdens je vakantie als je straks weer terug bent?

Mochten er mensen zijn die het leuk vinden om wat foto's en een reisverslag te zien/lezen, kan ik wel wat plaatsen (als ik thuis ben).

Uiteraard willen we dit. Blijft een leuke vouwwagen. Moet jij bij thuiskomst nog meer repareren?

Die Yoko radio! Helemaal goed! Kan me nog wel herinneren dat met name Kwantumhallen (zoals het toen nog heette) Yoko verkocht. Draagbare radios, walkmans etc.)

- Quatrelle - zei:
Die Yoko radio! Helemaal goed! Kan me nog wel herinneren dat met name Kwantumhallen (zoals het toen nog heette) Yoko verkocht. Draagbare radios, walkmans etc.)

Dat kan kloppen.
fe364d07ea39bbb10c39156cadac98c7.jpg

Zo, vrijdag aan het einde van de dag zette ik weer voet in het pittoreske A-town.

Na 5108 KM in drie en halve week was ik weer thuis!

Inmiddels zijn de eerste spullen weer opgeruimd, en gaat de Hyundai morgen uitgelezen worden. Ben benieuwd wat de storing is!

Ik heb een half reis verslag, dat zal ik wat uitwerken en dan hier plaatsen, samen met foto's.
Het was een heel mooi avontuur, we hebben ontzettend veel gezien. Ik weet nog steeds niet wat ik het mooiste vond, Gdansk, een erg fijne, strandplaats met een mooi centrum, of het inchecken op de camping, terwijl Polen op winnen stond met voetbal, de extase die we toen mee maakten was ook erg mooi, het hele leven lag stil toen.. Van te voren overal mensen op straat, uitgedost..
Of Riga, een echte wereld stad met een prachtige skyline, schitterende gebouwen. Of toch het de enorme beelden in een voormalig concentratie-kamp vlakbij. Of was het toch Vilnius, met de mooie houten huizen, de moderne skyline en toch de grote oostblok-gebouwen? Auswitz was natuurlijk indrukwekkend, mooi is niet het juiste woord uiteraard. Krakow, en Praag, werkelijk schitterende steden met zoveel schitterende kerken, oude gebouwen. Of was het toch de totaal andere wereld die je ziet? De markten met vers fruit, veel vers fruit, heel vers fruit. Een markthal van bijna een voetbalveld grootte gevuld met slagerijen, de supermarkten waar je je warm-eten kunt kopen, wat door iemand wordt opgeschept en je dan warm mee neemt. De ontelbare Limo's, Hummers die ik zag. Werkelijk bizar.

De vouwwagen is waarschijnlijk totalloss, de voorkant is uitgescheurd. 2 ritsen zijn los, en onder het uitzetraam zit een scheur. Nu was de wagen slechts een paar centen, en is inmiddels 5 vakantie mee geweest. Na marktplaats geraadpleegd te hebben, kwamen we tot de conclusie dezelfde (oude) wagens 300 tot 800 euro kosten, 800 euro is ie in mijn ogen niet waard, en de 300 dingen zijn in mindere staat als de mijne. (oké geen scheur uiteraard) Na vandaag er wat om gedarteld te hebben, gaan we hem waarschijnlijk zelf maken. Dat houdt in, alle popnagels uitboren tent los maken onder de naaimachine de ritsen vastnaaien, en voorop de (oude) luifel in zelfde kleur als donor stuk overheen naaien. Veel werk, maar niet al te lastig. Niet alleen de goedkoopste oplossing, maar ook de beste waarschijnlijk.

Een buscamper lijkt me ook wel tof, maar ja met mijn budget heb je slechts een opknapper... Aangezien we de Y10 eerst nog willen aanpakken, is dat niet echt handig, tevens een andere stalling enzo, niet handig.

Spaar je nog steeds Ypsilon-foto's? Deze staat tegenwoordig bij mij in het dorp. En nee ik heb niets aan de foto bewerkt, dus ook het kenteken niet ;)

35arnyf.jpg

Je hebt ons via de app al op de hoogte gehouden maar je hebt wel een errug fijne en bijzondere vakantie achter de rug! Je zal op de 31ste vast nog wel het 1 en ander vertellen toch? :)

Zo, wat een monstertocht met een Getz+aanhanger! Geweldig. :D

Wat heb je in Vilnius precies gezien? Je had best wat tips kunnen vragen!

Ben ook wel benieuwd naar je route. Hoe heb je het stuk Gdansk - Vilnius ervaren? Heb al vaker over een weekend Gdansk gedacht, maar de op het oog slechte verbinding houdt me tegen.

Heb zelf recent nog het stuk Vilnius-Krakow v.v. gereden, dat is wel een eind op één dag.. Dan kun je wel goed zien hoe druk men in Polen bezig is het wegennet op orde te maken. Man, wat zijn daar een paar mega projecten aan de gang.

Leuk @PM! Ja nog altijd, op Flickr heb ik zelfs een groep aangemaakt.. Ik vind dit wel bijna de mooiste kleur die op een Ypje geleverd is! Lekker kenteken ook!

Bedankt ook Jacob & René!
Het was zeker een mooie reis. Vandaag was op Nederland 2 de docuserie Grensland. Dit gaat over de verstandshouding tussen de vroegere Sovjet-landen, Rusland van nu, Poetin. Vandaag ging het over Letland. Leuk om herkenbare dingen te zien. Wat echt bizar is... Hij wordt in Rusland echt op handen gedragen, of dit goed is weet ik niet, of laat ik in het midden, maar tegelijkertijd is minstens 95% van de Russen trots op hun land is. Maar ook dat de meeste landen toch wel weemoed hebben aan vroeger. Behalve de Baltische staten. Die waren zelfs blij dat in de oorlog de Duisters het land binnen vielen. Bijna niet voor te stellen..

Tyn, ja het was me wel een mooi avontuur, moet zeggen zou het zo weer doen, het is me erg goed bevallen!

Vanuit Gdansk zijn we naar Riga gegaan, omdat m'n vader naar Praag wou, ietwat om, zou dit ons verste punt worden. Het navigatie-systeem wou ons door het stukje Rusland sturen, maar dat ging uiteraard niet want geen visum.. We zijn dus via de niet snelweg gereden, het ging door de bossen, langs de meren. Ik kan eens uitzoeken welke weg we hadden, we reden via Elk. We zijn de eerste dag op 120 KM van Elk gestopt. De weg is erg mooi, maar echt opschieten is er niet bij. Wel qua staat overigens. Het eerste wat me opviel toen we de grens overgingen, was het totaal andere landschap.Weg bossen, hallo landerijen. En dat de inhaal-manouvres, het langzamere voertuig ging half op de vluchtstrook, en je kon er omheen, mocht er een tegenligger komen, dan moest deze ook maar half op de vluchtstrook.
De weg richting Vilnius & Riga vond ik bijna westers goed, dat klinkt heel verwend ik weet het.

Vlak voor Riga moesten we een weg in, deze ging door de bossen, maar na 1 km hielt het asfalt op en was het uiteindelijk een 15 kilometer lange gravelweg, met 2 trein-overgangen en veel gaten.

Zowel Riga, als Vilnius vond ik echt fascinerend, totaal anders. Vilnius oogde groter, te meer ook dankzij de ontzettende hoeveelheid Flats. En niet skyline, maar Oostblok-flats. Het rijden in de stad, steden, vond ik wel een verademing. Ja het is druk, ja er wordt getoeterd, en rechts ingehaald. Maar ook voorrang gegeven, en ruimte. EN bedankjes als jezelf ruimte aan iemand gaf.

De camping was vlak bij een zalencomplex, en ik denk een kwartier lopen van de televisie-toren. We hebben het oude centrum bekeken, en naar de tv-toren, en het Europe-deel. Die moderne skyline met groot winkelcentrum. Balen van je tips... Ik heb er nooit aan gedacht om je te benaderen!

Vanuit Vilnius ging het richting Krakou, en ook toen wou het systeem ons door Rusland loodsen, gelukkig hadden we kaarten gekocht, en zo gingen we puntsgewijs richting Polen, tot bleek dat het navigatiesysteem onze weg niet had overgenomen, maar ons via Wit-Rusland wou laten rijden...
Aan het einde van de dag zijn we in Warschau beland, er waren teveel wegwerkzaamheden en kleine wegen om die hele afstand te rijden.
Je merkt inderdaad dat Polen gigantisch bezig is, ik moet eerlijk zeggen dat iedereen altijd roept "de dramatische Poolse wegen" maar dat viel in onze ogen best mee. Volgens mij zijn we vanaf Warschau richting krakou gereden via de A... , het laatste deel is tol.

Nu moet ik zeggen, de maxiumum snelheid was toch wel 110 hoor, de vouwwagen heeft slechts 10" wielen. Na eens in Frankrijk een klapband gehad te hebben, durf ik niet harder..

Ik wil zeker nog eens terugkomen, dan zou ik Talin ook willen bezoeken, en ook wat meer de buitengebieden. Nu hebben we vooral de grote steden gedaan. Gdansk wou m'n vader graag zien, net als Praag. (later bleek dat hij liever naar Wroclaw wou). Ik heb een ontzettende fascinatie voor het vroegere Sovjet-Unie, dus voor mij stonden Riga & Vilnius daar het dichtste bij. Nadat ik m'n vader had overtuigd dat het veilig was, EN er geen visum nodig was, zijn we dus gegaan.

Toevallig ook nog in Gliwice geweest? Mijn auto heeft daar bij de Skoda dealer Lellek nog een nieuwe d-riem gekregen in 2010 :D

danny1995 zei:
Toevallig ook nog in Gliwice geweest? Mijn auto heeft daar bij de Skoda dealer Lellek nog een nieuwe d-riem gekregen in 2010 :D

Nee! :eek: Ik zou niet weten waar dat ligt, maar wie weet een volgende keer... Er is nog zoveel (moois) van Polen wat ik nog niet gezien heb.

Helemaal vergeten te melden...
De Hyundai is bij de garage geweest, om uitgelezen te worden.. Hij had 3 storingen, waarvan 2 kwamen omdat het uitleeskastje eraan hing.
De derde was een storing in het uitlaatsysteem, waardoor de meting niet goed was.

Het zou kunnen dat dit gekomen is tijdens/op de slechte weg voor Riga, die was kilometers lang, hortend en stotend. Dus dat de sensor geen meting kon doen.

De auto is nu gereset, de storing is weg, en ik heb er 40 km mee gereden en er was niets aan de hand, dus hopelijk was er niets meer aan de hand

Leuke verslagen van je vakantie (ook in het caravantopic) (y).
Jammer van de vouwwagen, maar die heeft z'n geld wel opgebracht!

Bedankt Voiture!
Ja dat was natuurlijk het lachertje van de eeuw... M'n vader had hem op marktplaats gevonden, ik had uiteraard m'n bedenkingen, maar hij stond bij "keurige mensen" in een Blueband wijk. Toen de vrouw zei, voordat we hem openen, pak ik even een tuinslang, dan kun je meteen zien dat ie niet lekt, nou toen wist ik dat het "goed was" .
We gaan hem overigens maken :D

Klopt Springbok, en dan hebben we het nog niet over de gelopen kilometers:eek:

De kilometers waren bijna allemaal van plaats naar plaats, en van de camping naar de supermarkt.. Oh ja en een keer naar een museum, en Auswitch. Voor de rest, waarom zou je met de auto gaan, als het openbaar bijna gratis is(of voor m'n vader echt gratis, omdat ie boven de 65 is). Trams en bussen die elke 10 minuten rijden, in Krakau met een soort shuttle bus, en vaak hadden we ook geluk qua ligging, en kon er gewoon lopend op pad gegaan worden (Riga, Praag waren echt op maximaal 15 minuten lopen van het centrum).

Pjötr zei:
Vanuit Gdansk zijn we naar Riga gegaan, omdat m'n vader naar Praag wou, ietwat om, zou dit ons verste punt worden. Het navigatie-systeem wou ons door het stukje Rusland sturen, maar dat ging uiteraard niet want geen visum.. We zijn dus via de niet snelweg gereden, het ging door de bossen, langs de meren. Ik kan eens uitzoeken welke weg we hadden, we reden via Elk. We zijn de eerste dag op 120 KM van Elk gestopt. De weg is erg mooi, maar echt opschieten is er niet bij. Wel qua staat overigens. Het eerste wat me opviel toen we de grens overgingen, was het totaal andere landschap.Weg bossen, hallo landerijen. En dat de inhaal-manouvres, het langzamere voertuig ging half op de vluchtstrook, en je kon er omheen, mocht er een tegenligger komen, dan moest deze ook maar half op de vluchtstrook.
De weg richting Vilnius & Riga vond ik bijna westers goed, dat klinkt heel verwend ik weet het.

Vlak voor Riga moesten we een weg in, deze ging door de bossen, maar na 1 km hielt het asfalt op en was het uiteindelijk een 15 kilometer lange gravelweg, met 2 trein-overgangen en veel gaten.

Zowel Riga, als Vilnius vond ik echt fascinerend, totaal anders. Vilnius oogde groter, te meer ook dankzij de ontzettende hoeveelheid Flats. En niet skyline, maar Oostblok-flats. Het rijden in de stad, steden, vond ik wel een verademing. Ja het is druk, ja er wordt getoeterd, en rechts ingehaald. Maar ook voorrang gegeven, en ruimte. EN bedankjes als jezelf ruimte aan iemand gaf.

De camping was vlak bij een zalencomplex, en ik denk een kwartier lopen van de televisie-toren. We hebben het oude centrum bekeken, en naar de tv-toren, en het Europe-deel. Die moderne skyline met groot winkelcentrum. Balen van je tips... Ik heb er nooit aan gedacht om je te benaderen!

Vanuit Vilnius ging het richting Krakou, en ook toen wou het systeem ons door Rusland loodsen, gelukkig hadden we kaarten gekocht, en zo gingen we puntsgewijs richting Polen, tot bleek dat het navigatiesysteem onze weg niet had overgenomen, maar ons via Wit-Rusland wou laten rijden...
Aan het einde van de dag zijn we in Warschau beland, er waren teveel wegwerkzaamheden en kleine wegen om die hele afstand te rijden.
Je merkt inderdaad dat Polen gigantisch bezig is, ik moet eerlijk zeggen dat iedereen altijd roept "de dramatische Poolse wegen" maar dat viel in onze ogen best mee. Volgens mij zijn we vanaf Warschau richting krakou gereden via de A... , het laatste deel is tol.

Leuk! Inderdaad één tip die ik je van tevoren ook had kunnen geven: rijd níet blind op de navigatie. :) Deze stuurt je zonder pardon door Kaliningrad of Wit-Rusland, omdat dat qua route het kortst is. Beter geef je Augustow in, vanuit beide richtingen. Dan ga je sowieso goed.

Vilnius - Krakow is inderdaad een flink stuk in één dag. Ik snap goed dat je het bij Warschau voor gezien hebt gehouden. Mij is het ook alleen maar gelukt omdat ik op een zondag reed (in 12 uur, 8 uur 's ochtends tot 8 uur 's avonds). Een tip is om niet via Lomza maar via Bialystok te rijden. In tijd scheelt het weinig, maar de wegen zijn groter en gaan niet dwars door dorpjes (al is dat ook wel leuk om gezien te hebben), dus rijdt een stuk minder inspannend.

Warschau - Krakau, heb je de linker of rechter route genomen? Ik heb ze allebei gereden, maar links is echt een stuk sneller. Ongelofelijke hoeveelheid wegwerkzaamheden op de route via Kielce. En slechte Poolse wegen? De snelwegen die af zijn, zijn echt fantastisch. Kan de Autobahn absoluut niet aan tippen.

Voor wat betreft Vilnius, de oude stad ook gezien? Bij de tv-toren zit je inderdaad wel echt midden tussen (de ergste van) de Oostblokflats. :) Een vriend woonde daar, en noemde het altijd 'the ghetto'.

Kom over een paar jaar nog eens terug trouwens. De huidige burgemeester is succesvol en voortvarend bezig de stad te moderniseren. Over vijf jaar herken je hele wijken niet meer terug, gegarandeerd.

Lang stil geweest in m'n topic, ik moet nog veel verhalen plaatsen zie ik..

Ik ben altijd zo'n nerd die zijn auto als het kan naast een identieke zet, en ja deze Getz was een mooi "slachtoffer" ook een erg mooie kleur vond ik!

De Getz zijn engine-lamp heeft nog niet weer gebrand trouwens, het lijkt dus echt een verstoorde meting zijn geweest..

De Y10 rijdt op dit moment niet, na de dag in Zandvoort is de uitlaat kapot gegaan... huh wat?
Nou tijdens het poetsen op zaterdag wou ik de auto keren, en toen viel me het zware motorgeluid wel erg op, en ja hoor de uitlaat door... Bij het flexibele-deel. Dicht gesmeerd, en zo kon ik toch naar Zandvoort. Op de terugreis was het lawaai toch wel bijna ondragelijk, en nadat ik m'n vriendin had afgezet in Hoogeveen, moest ik nog 20 minuten rijden, nou met 80-90 over de snelweg, zo bang was ik dat ie er onderuit zou vallen...

De onderdelen zijn binnen, en dinsdag gaat onze tovenaar ermee aan de slag, dan krijgt ie ook nieuwe APK. Inmiddels heb ik nieuwe spiegels gemonteerd (jokmodus uit, mijn vader heeft dit gedaan).

De Getz, tja ik wil de roest nu echt wel aanpakken, het ontbreekt me aan motivatie.. Dat is op dit moment wel "the story of my life" . Gelukkig heeft 'n vriend van me een loods, dus ik heb met mijn liefste glimlach gevraagd of evt de auto daar kan staan "drogen" , en dat kon, jeej!

Ondanks dat een Getz een nietszeggende, saaie auto is, waar menigeen de autoliefhebbende neus voor op zou halen, merk ik dat ik toch inmiddels wel (eindelijk) een band met 'm heb, en word ik, nu ik niet meer elke dag rijd, altijd blij als ik hem zie...
Natuurlijk is elke cent die ik er in steek, weggegooid, maar aan de andere kant, het lijkt me stiekem ook best tof om echt jaren met 'm te doen. Nu staat de teller op 200.000 (en een beetje) , dus ja die is nog lang niet af..

Zullen we toch maar een plaatjes er nog in gooien?

Kijk El Bandito shinen!

Aangezien ik bijna verliefd ben op de Rover van Thomas, moesten we natuurlijk foto's van onze "kindjes" maken!

Speciaal voor deze dag heb ik (wederom alle credits gaan naar m'n vader) de zijkant iets netter gemaakt.

Nog één Zandvoort-foto dan..

Een week later was het dus tijd voor de Meern

De Koreaanse neuzen... Volgens Rutger en ondergetekende kunnen we inmiddels wel stellen dat Hyundai de VW van het forum is, ze komen best vaak voor! :D

Voor mijn gevoel is een Getz best groot/hoog, dat wordt nu nog maar eens goed naar voren gebracht..

Het is meerdere malen gezegd, maar de koplampen "moesten echt maar eens door Bofkont onder handen worden genomen".

En tot slot, nog een paar leuke Getz-spots van de vakantie:

Roest op een plaats waar ik nog geen roest heb!

Viessss, maar stiekem vond ik hem wel stoer zo...

De geile Getz, ehm gele... helaas ook niet moeders mooiste.

Maar deze.... wat een prachtige Cross, en de kleur maakt de auto meteen ook best chique vind ik...By far de leukste Getz die ik ooit gezien heb!

Terug
Bovenaan