Pjotr
Asfaltkampioen
@verlichting2 prachtige verhalen! (ik moet je PB ook nog beantwoorden) maar moet daar even voor zitten, jij steek veel moeite in de berichten, dus ik wel even wat meer zeggen dan "ja dankje"
Ik vind je verhalen fantastisch! Ik zit er aan te denken om een soort mapje te maken voor in de auto, dus daar kan dit mooi bij.
De FSO Wars heeft ook in de Nederlandse autoboeken gestaan, dat was echt een mooie auto. Moeder Rusland wou dit niet he? Want met een vaag zou de Samara ouderwets zijn. Ik zit me trouwens af te vragen waar de 2 prototypes zijn gebleven, ik zal mijn vriend eens vragen. In het techniek museum in Warschau stond ie niet toen ik daar was.
Deze stonden er wel:

(edit, ik deed er wat langer over dit bericht, mijn vriend stuurde me deze foto)
FSO Wars 1100 Prototype by Adrian Kot, on Flickr
De nieuwe modellen die in 1988 kwamen, zijn de MR '87, toen zijn er wat veranderingen geweest (volgens de Poolse wiki) de typenamen zijn zo opgebouwd:
De FSO Wars heeft ook in de Nederlandse autoboeken gestaan, dat was echt een mooie auto. Moeder Rusland wou dit niet he? Want met een vaag zou de Samara ouderwets zijn. Ik zit me trouwens af te vragen waar de 2 prototypes zijn gebleven, ik zal mijn vriend eens vragen. In het techniek museum in Warschau stond ie niet toen ik daar was.
Deze stonden er wel:

(edit, ik deed er wat langer over dit bericht, mijn vriend stuurde me deze foto)

De nieuwe modellen die in 1988 kwamen, zijn de MR '87, toen zijn er wat veranderingen geweest (volgens de Poolse wiki) de typenamen zijn zo opgebouwd:
- S – een nieuw type carrosserie met ramen in de achterstijlen
- C – basisuitrustingsversie
- L – versie met verbeterde uitrusting
- E – motor met elektronische ontsteking
- TURBO – turbomotor
- C – basisuitrustingsversie, geen decoratieve zijstrips
- L – verrijkte versie
- E – motor met elektronische ontsteking
- S – versterkte motor (82 pk)
- X – versie met de rijkste uitrusting
- 2000 - versie aangedreven door de FIAT 2000 DOHC-motor
Volgens mij hebben we dan dezelfde motor als jouw vader, ook het klokkenspel is gelijk. Qua roest weet ik niet, dat was wel ook wat mijn bekenden me vertelden, maar eerlijk is eerlijk, de meeste die ik heb gezien ook in het wild zijn niet eens katsverrot, ook de niet zo gekoesterde werkpaarden, maar ja daar zitten ook wel roestbakjes tussen hoor.
Ik zal eens kijken of ik een foto van een X kan vinden, ik heb ook nog oude folders, die kan ik ook wel eens scannen en hier plaatsen.
Dat wat jij zegt om vaders te tippen herken ik wel, dat deed ik ook, alleen was iets jonger en mijn tips waren neit zo geschikt. (Nouja ik heb ze wel een Rover aangesmeerd)
Ik zal mijn vriend eens vragen over Iszera, of hij wat meer weet. Mooie wagens inderdaad.
-
Peter, dit moet achter de FSO!
≥ Bagagewagen / vakantiekar merk: Niewiadow n250cb — Aanhangers en Bagagewagens — Marktplaats
Bagagewagen / vakantiekar te koop tegen elk aannemelijk bod. Merk: Niewiadow n250cb.De bagagewagen staat al 15 jaar stil en heeft als opslagpleklink.marktplaats.nl
Die kar is cool! Ik zal eens overleggen met mijn vader, hier kan ie namelijk iet staan, dan heb ik een gillende en stijgerende VVE-buren.
-
Oh die aanhanger is goed zeg!
Nogmaals gefeliciteerd met de Polonez Peter, hopelijk ga je er heel veel mooie avonturen mee beleven.