Wat goed Verlichting!! Van inruil is geen sprake meer? Inderdaad, best ruim zo'n Getz! De auto rijdt inderdaad zeker goed, al vind ik de Punto van Lars iets lekkerder rijden.
Ik heb pas m'n rommelhok opgeruimd, en een grote donatie aan de kringloopwinkel gedaan..
Afgelopen week was het tijd voor de APK... Altijd spannend...
Dinsdag was het dan zover, de auto naar m'n tovenaar gebracht. Met de melding dat ie even moest kijken naar de uitlaat, die maakte toch nog best veel lawaai. En ook naar het trillen. Verder was er volgens mij niets aan de hand.
Helaas gooide een Citroën Picasso waar m'n tovenaar nog aan bezig was, een beetje roet in het eten, die was nog niet af.
Afgelopen jaar heb ik erg weinig gereden, nog geen 6000 kilometer, dus de vraag was eigenlijk of er ook een beurt moest komen of niet. Dat liet ik aan m'n tovenaar over.... Persoonlijk heb ik niet al te veel zin om (veel) geld in de Getz te pompen, de aangepakte roest is dubbel zo hard teruggekomen namelijk.
Woensdag kwam dus het verlossende telefoontje, de auto was weer klaar.. EN goedgekeurd!!
Het trillen leek te komen uit de wielen... Die zou ik dus moeten laten uitbalanseren. (Wel is het zo dat ie dat doet op zomer en wintervelgen).
De hoes(?) van de stuurkogel had de tovenaar vorig jaar geplakt, en dit was nog steeds goed, en was dus niet de oorzaak van de problemen.
De voorste uitlaatklem was niet meer goed, daardoor sloot de uitlaat niet helemaal goed aan, het flexibele stuk, en ook achter was een klemmetje vervangen. Bovendien is de achterste schokbreker rechts vervangen, dit zorgde voor "klappen" op oneffenheden. Waar ik dus dacht dat dit kwam door de uitlaat.
Daarbovenop is de olie vervangen EN heb ik nieuwe vloeistoffen, ruitenwisser EN koelwater. En dat allemaal voor een schijntje! (70 euro)
Uiteraard was dinsdag toch wel weer de dag dat ik even op Marktplaats heb gekeken, "wat als de auto veel op de kop moet hebben?"
Ik ben bij A begonnen en zo bij elk merk gekeken wat me wat leek. Ik kwam tot een opmerkelijk rijtje..
Zo vind ik een Audi A3 erg mooi, zeker de eerste generatie. Tijdloos mooi, lekker luxe in uitvoering. Voor mijn budget zijn er helaas niet veel met weinig kilometers.
Een "nuovo Panda" vind ik ook erg leuk, er is een erg dikke uitvoering met alles erop en eraan, maar ik vraag me wel af of deze net zo comfortabel is als de Getz (die vind ik ook niet echt uitnodigen om lange stukken mee te rijden)
Grande Punto is nog te duur, maar een "gewone" Punto met weinig kilometers en een mooie uitrusting is wel goed te vinden!
Ford Focus is ineens wel erg oud geworden, zeker het binnenste!
Ypsilon 2004 en nieuwer is ook nog steeds schaars in mijn budget.
Mercedes A-klasse is ook leuk!!
Van de 2e generatie Renault Megané zijn ook erg veel mooie exemplaren te koop, met mooie uitrusting EN weinig kilometers EN mooie uitrusting.
Een Rover 25/200 blijft ook nog steeds schitterend.
En tot slot een Golf 4, in een 5deurs uitvoering in bepaalde kleuren (donkergrijs vooral) vind ik erg mooi,maar ook hier weer veel wagens met een hoge kilometerstand.