Even een klein schopje omhoog.
Vandaag hoorde ik een bijzondere, maar wel terecht...... Afgelopen vrijdag is de APK van de auto van iemand die ik ken verlopen en die had gisteren (dinsdag 5 maart) al een brief op de mat dat er totdat de auto APK gekeurd was niet meer mee gereden mag worden. Dat er eens in de zoveel tijd automatisch boetes verstuurd worden wist ik wel, maar dat je na een paar dagen al zo een brief thuisgestuurd krijgt is nieuw voor mij.
Is dit trouwens veranderd ten opzichte van de periode 2012 t/m 2015? Mij staat namelijk bij dat een oud-collega uit die tijd écht van december/januari tot april met een verlopen APK heeft gereden. Of is het 'gewoon' een algemene brief (ik heb hem niet gezien) geweest die door veel mensen niet serieus genomen wordt? En heeft die oud-collega die destijds zeker ook na een paar dagen ontvangen, maar is ze 'gewoon' doorgereden met de auto.
Gelukkig heeft de persoon die ik ken voor eind van de week al een afspraak; dus als het goed is rijdt die zaterdag alweer vrolijk rond met zijn auto.
BTW: Ik weet niet of de brief van RDW, CJIB, autoverzekering of anderszins af kwam.