Om nog even terug te komen op het bericht.
Gaat om een Fiat Grande Punto. De Peugeot is al een tijd naar de sloop. Heb daar €2580 (€89 per maand) kosten aan onderhoud en reparaties over gehad over 27 maanden. Geen idee of dat veel is, vast wel.
Toen ik de auto kocht heb ik bij mijn garage aangegeven dat er een probleem was met het knipperlicht.
Wanneer ik richting naar rechts aangeef, het licht nog een laatste keer naar links knippert.
Als ik naar links knipper, knippert het licht op het laatste soms nog eens naar rechts. Ze konden toen niets vinden.
Sinds de terugkomst uit de garage voorlopig geen last meer van gehad.
Vermoedelijk is dus de stuurkolomschakelaar van de verlichting vernieuwd, en niet die waar de ruitenwisser op zit.
Dat betekent dus dat de schakelaar eigenlijk wel hersteld moest worden voor de apk (niet correct werkende knipperlichten zijn apk-afkeur neem ik aan?).
Onderdeel is dus toch niet zomaar vernieuwd, en toch geen €300 voor niets armer .
Offtopic: de Punto heeft nog wel eens last van een knipperend motormanagementlampje (foutcode verbranding uitlaat), maar maak mij daar niet te druk in,
hij rijdt prima, en kan verder niets gevonden worden.