Matt 5069850
Asfaltkampioen

GTS

GT

De concept:

Alle foto's:
Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
ruim twee ton 2.2, 2.3 schat ik zo. Lichte autos bestaan niet meer,en hoeveel kilo gaat dit wegen?
dit ding moet toch een porsche macan concurrent worden? ik hoorde van prijzen vanaf ruim 90kIk denk iets zwaarder dan de Scenic E-Tech of de Rafale. En ook 15% duurder. Dus onder ca. 1,9 ton in gewicht, en de prijs vanaf 58-60.000 euro. Dan heb ik het niet over de topversie met alle opties en 3 motoik heb gehoord van 90-98k
ruim twee ton 2.2, 2.3 schat ik zo. Lichte autos bestaan niet meer,
Hmm, ik dacht dat ik hier vanmiddag wat foto's had geplaatst van een Frans autoblad.....
Ik kan me voorstellen dat je met heel sportief rijden (circuit-achtig) best wel de actieradius naar 250km kan krijgen maar uit eigen ervaring met verschillende EVs is is zelfs een 160km/h en sneller trip nog steeds 60 a 70% van de range over. Om de WLTP te halen is tot aan 110km/h prima te doen, maar met zo'n beetje 130km/h en regelmatig het vermogen goed gebruiken haal je nog steeds 80% van de range. Je bent goed aan het overdrijven dus.2121 kg en ja ruim 550 km rijbereik....praktijk zal rond de 475/500 km zitten denk ik ongeveer maar dan wel gedisciplineerd 90/95 km op de rechterbaan anders ga je het echt niet redden. Deze wagen "smeekt" om wat harder te worden aangepakt dus lekker 130/140 km na 19:00 uur en tja dan sta je weer binnen 250 km die accu vol te janken. Want helaas met de huidige accutechniek neemt het verbruik bij 130km gigantisch toe. En dat geldt voor alle Ion batterijen. Rij zelf de Honda Phev en moet zeggen bij een rustige rijstijl en met temperaturen van rond de 20 graden red ik nu ongeveer 84 tot 89 km op een acculading van 17.7 kwh. Maar bij doorrijden en dan bedoel ik 130/140 km p/u dan is de accuprut erbij 39 km doorheen gejaagd dat bedoel ik ruim 50% meer verbruik. Ik ben echt benieuwd naar de solid state accutechniek die eraan gaat zitten komen, in de wandelgangen gehoord dat de laadsnelheid wel eens 4/5 keer sneller zou zijn, ben benieuwd.
Inderdaad. En aan de Austral, Espace en Rafale. Dan geef je veel geld uit en dat krijg je daar een redelijk basis C-segment interieur voor terug. Dat vind ik wel een minpunt van Renault: alles is hetzelfde met hooguit een ander stripje/stofje/kleurtje.Het interieur is dus grotendeels gelijk aan de Megane/Scenic alleen dan met wat sportieve details en middentunnel.
Overdrijven valt wel mee. Dat een wat kleinere accu (17.7kwh) waar mijn CRV phev voorzien is sneller en meer inefficiënt is neem ik zeker aan alhoewel Honda de CRV phev een max bereik opgeeft van 82 km heb ik in de zomer bij heel rustig weer en een temp van rond de 25 graden in stadsverkeer de 96 km bereik aangetikt maar ben bewust rustig aan het rijden ( soms is het een sport om te kijken wat er max eruit te halen is en dat is mij aardig gelukt). Mijn Neef rijdt al 5 jaar een model X met die vleugeldeuren achter en is er tevreden over maar bij een snelheid rond de 100 km haalt hij ongeveer 475 km bereik max. Maar bij 130 km op de teller komt hij 225 tot 250 km ver ( zijn woorden he). Ik denk ook dat de luchtweerstand daarbij een flinke rol meespeelt . Meerdere testen hier op AW laten zien dat het meerverbruik tussen de 100 km p/u en 130 km p/u kan oplopen tot dik 40% zal zeker ook met de weersomstandigheden te maken kunnen hebben. De stroomlijn is ook mede bepalend voor het meer of minder verbruik. No hard feelings hoor.Ik kan me voorstellen dat je met heel sportief rijden (circuit-achtig) best wel de actieradius naar 250km kan krijgen maar uit eigen ervaring met verschillende EVs is is zelfs een 160km/h en sneller trip nog steeds 60 a 70% van de range over. Om de WLTP te halen is tot aan 110km/h prima te doen, maar met zo'n beetje 130km/h en regelmatig het vermogen goed gebruiken haal je nog steeds 80% van de range. Je bent goed aan het overdrijven dus.
De reden dat je PHEV zo'n enorm verbruik laat zien is juist omdat een kleine accu vrij inefficient is