Alfa Romeo Giulia (952)

cirKel zei:
En dat is nou juist weer het gevolg van het feit dat BMW tegenwoordig in elke denkbare niche een model plaatst, ook als dat tegen het karakter van het merk ingaat (voorwielaandrijving, 3-cilinders, cross over SUV's, 3-serie hatchbacks). Deze strategie krijgt juist vaak genoeg kritiek, dus ik zie dat niet als een pluspunt.

Ik heb het over de 3-serie. In de configuratoro van BMW kun je alle opties bijna los aanvinken. Bij Alfa kan dat niet. Je kunt niet eens een "lichte"benzinemotor kiezen. Laat staan blauw leer, zwarte raamomlijsting, zwarte dakhemel etc. Bij Alfa is dat nog niet uitgerijpt. Begrijpelijk wel maar als de prijs dan ook nog niet echt lager ligt, moet wel echt heel graag een Giulia willen.

De dealer mailde me net dat de productie van de benzineversies in november in productie genomen worden. Wanneer ze dan bij de dealer verschijnen is niet bekend bij de dealer....

RobEU zei:
cirKel zei:
RobEU zei:
Nooit geweten dat er een voorwielaangedreven 3-serie te koop is.

Dat staat er ook niet.

RobEU zei:
Of een hatchback 3...

En die heet BMW 3-serie Gran Turismo.

Dat is een liftback. Bovendien spreek je in meervoud. Zijn er nog meer 3-serie hatchbacks? En het staat er wel. Jij reageert op een opmerking over de 3-serie.

Discutabel, uiteraard maar je zou kunnen stellen dat de X3 een hatchback 3-serie is.

Neemt niet weg dat het op z'n zachts gezegd nogal "speciaal" is dat de Giulia nog niet als gewone benzineversie verkrijgbaar is. Ik denk wel dat dit klanten naar andere merken lokt maar eerlijk is eerlijk sinds de 159 in 2011 uit productie gegaan is waren ze die klanten toch al kwijt. Liever in 2017 dan een fantastische benzine neerzetten dan nu overhaast iets op de markt zetten waarvan ze later spijt gaan krijgen. De Giulia moet Alfa Romeo wereldwijd weer op de kaart zetten als een van 's werelds beste autobouwers dus ze gaan echt geen risico's nemen.

Zadelsnuiver zei:
Liever in 2017 dan een fantastische benzine neerzetten dan nu overhaast iets op de markt zetten waarvan ze later spijt gaan krijgen. De Giulia moet Alfa Romeo wereldwijd weer op de kaart zetten als een van 's werelds beste autobouwers dus ze gaan echt geen risico's nemen.
Het is bepaald niet professioneel dat potentiële klanten er zelf achter moeten komen dat niet alles leverbaar is wat is beloofd/toegezegd. Alfa had gewoon duidelijk moeten communiceren dat de Giulia diesels en QV bestelbaar zijn vanaf medio 2016 en de overige Giulia benzinemodellen vanaf kwartaal X 2017.

R W D zei:
Natuutlijk kan hij dat, als Hiejoendaai Pony rijder weet je toch precies hoe een A4- of 3 Serie rijder tot z'n keuze komt? ;)

Ohja, want deze doelgroep maakt altijd zeer bijzondere, onvoorspelbare keuzes en is totaal niet conservatief. Vandaar al die geweldige kleurtinten bij de Duitse Drie. Dat getuigt pas van lef en onvoorspelbaarheid!
Heel schattig trouwens, die woordgrap om je dyslexie te verhullen, maar ik zei in een reactie op je zoveelste getier per PM al dat de Pony niet meer bij mij staat. Dus daar kan ik ook niet mee naar de Reguliersdwarsstraat rijden, zoals je suggereerde nadat je me een valse nicht noemde.

Ik ben niet zozeer op de hoogte van de toezeggingen welke gedaan zijn door Alfa Romeo. Dat ze een potje maken op het vlak van communicatie is wel duidelijk als we af mogen gaan op het verhaal van heer Klieder.

@Cirkel : klopt, Belgisch bedrijf, zijnde directlease.be

Kan zijn dat ze erg conservatief zijn over de restwaarde van de AR of een goede deal hebben met BMW. Voor het vergelijk zou je eigenlijk nog de 318d Corporate moeten vergelijken, niet de 316d - wellicht wordt het prijsvoordeel van de Giulia dan nog groter.

Nou voor 1 keer dan, woonde ik als lease rijder maar in Nederland ;)

Of zit het prijsverschil erin dat de 3 elke 0 km op onderhoud moet volgens de gegevens uit je screenshots :)

Afgelopen woensdag heb ik voor het eerst eentje gezien op de autobaan.
Een blauwe.

Ik dacht eerst, hé wat een dikke 3. Daarna zag ik toch echt achterlichten die ik niet eerder zag en natuurlijk de naam Guilia. Deh, de eerste in het wild.

Er wordt hier altijd gesproken over de alfa liefhebber. Maar is die er nog wel?
Of is die vergelijkbaar met de saab liefhebber? Mensen met en budget van max 3 - 5k die alleen maar lopen te jammeren?

Het laatste echte succes van alfa was de 156. En dat was al een auto voor lease rijders. Echte liefhebbers hadden nog de 33,75,155,spider en 164. En dat is allemaal >20 jaar geleden. Ik ken echt niemand die het ooit nog over alfa heeft.

En dan komt alfa met een auto die qua prijs in het mb en bmw segment zit? Met dealers van het niveau van lokale fietswinkels? Mwoah, ik hoop het voor ze.

De wereld is groter dan Nederland natuurlijk. In Amerika slikken ze alles wat uit Europa komt als zoete koek en in het Oosten is Alfa Romeo nog steeds een zeer respectabele naam. Voorwaarde is wel dat ze een goed product neerzetten uiteraard maar de eerste tekenen zijn veelbelovend.
Saab zat in een wat andere markt, saai maar degelijk en veilig... Althans dat was de bedoeling maar wanneer die andere 2 pilaren omvallen en je blijft alleen met "saai" over dan gaat het snel fout helaas. Alfa zet met de QV gewoon een Ferrari in sedan vorm op de markt en moet het hebben van sex appeal en de naam. Als ze nu hun marketing goed voor elkaar krijgen heb ik er absoluut geen enkele twijfel bij dat de Giulia een groot succes kan worden.
Anderzijds heeft de Jaguar XE ook zo'n beetje alle ingrediënten om een succesvolle 3-series killer te zijn maar helaas zie je deze amper. Ik denk (hoop) dat de hiatus van Alfa Romeo in dit segment een positief effect heeft op het succes van de Giulia.

En deze reclame is echt meesterlijk mooi.

Gisteren voor het eerst een Giulia Diesel gezien, rood met glas dak en leer. Achter het stuur zat een oudere meneer, die bij het inparkeren ook nog met zijn prachtige aluvelg rechtsvoor aan de stoeprand langs kraste.... Het viel me ook op dat deze auto H-7 lampen had en geen xenonlicht.

Gullwing zei:
En dan komt alfa met een auto die qua prijs in het mb en bmw segment zit? Met dealers van het niveau van lokale fietswinkels? Mwoah, ik hoop het voor ze.

Hela Gullwing, de lokale fietshandelaar nu niet beginnen beledigen hé ;)

rw54 zei:
Gisteren voor het eerst een Giulia Diesel gezien, rood met glas dak en leer. Achter het stuur zat een oudere meneer, die bij het inparkeren ook nog met zijn prachtige aluvelg rechtsvoor aan de stoeprand langs kraste.... Het viel me ook op dat deze auto H-7 lampen had en geen xenonlicht.
l

Ai! met je nieuwe auto gelijk een mooie velg gekrast.
Dat op zo'n AR geen parkeerhulp zit?

O, men, geen ledverlichting. Wat is er met AR aan de hand???
Dit gaat niet goed.

Gullwing zei:
Of is die vergelijkbaar met de saab liefhebber? Mensen met en budget van max 3 - 5k die alleen maar lopen te jammeren?

Het laatste echte succes van alfa was de 156. En dat was al een auto voor lease rijders. Echte liefhebbers hadden nog de 33,75,155,spider en 164. En dat is allemaal >20 jaar geleden. Ik ken echt niemand die het ooit nog over alfa heeft.

Saab was toch ook zo'n merk voor echte liefthebbers/kenners?

Ben een beetje achter met offline lezen, maar in de AV van 6 oktober stond als reactie op een ingezonden brief met de vraag of men nu maar geen Giulia meer moet kopen, maar wachten op de facelift (want er is nog steeds geen Nederlandse test of vergelijkingstest verschenen):

2yoa8hc.png

Gullwing zei:

Ik heb er gisteren nog 1 ontmoet: de vader van de jongen die mijn Giulietta heeft gekocht. Ze komen samen in een nieuwste Giulietta Veloce in mat grijs aanrijden. Al met al ongeveer 40.000 euro voor een auto die volgens de autojournalistiek gedateerd is. Op wat van die adaptieve veiligheidssystemen zie ik niet wat er gedateerd aan moet zijn, maar goed.
Hij ging voor een Giulia, maar er was geen station leverbaar, dus dan maar in een hatchback. Rationele overwegingen overboord om toch in een Alfa te rijden uit het c-segment voor 40.000 euro.

Oh, en mooi dat die is... Oei! Dan vergeet je heel snel die aankoopprijs.

Automotive News Europe zei:
[size=medium]Alfa will add a Giulia wagon to boost European sales
Luca Ciferri

October 26, 2016 14:06 CET
TURIN -- Alfa Romeo will launch a station wagon version of its Giulia sedan in Europe to help boost sales of the key model, people briefed with the matter told Automotive News Europe.

Neither Alfa nor its parent Fiat Chrysler Automobiles have commented on whether the Giulia will get a wagon version but the sources said it will be launched late next year.

There is no word whether the wagon will be sold outside Europe including in the U.S. where wagons are less popular than in Europe. The Giulia has been in sale in mainland Europe since May and in the UK since this month. It was the fourth best-selling midsize premium car in September (see table below).

"The Giulia sedan is doing reasonably well but without a wagon it is not competing in the largest portion of the midsize premium segment," said Felipe Munoz, an analyst at JATO Dynamics market researchers. Wagons account for 42 percent of sales of premium midsize cars in Europe, compared with 33 percent for sedans, Munoz said.

Marchionne pleased
Fiat Chrysler CEO Sergio Marchionne said is pleased with the Giulia and he expects its U.S. launch to help boost sales. The sedan received a number of awards that recognized it as "one of the best technical launches that this group has ever carried out," he said on Wednesday on a call with analysts to discuss FCA's third-quarter results.

Marchionne expects annual global sales of between 75,000 and 100,000 for the Giulia sedan. He said the Giulia sedan will go on sale in the U.S. by the end of the year and "hopefully" in China in the first or second quarter next year. Marchionne said he is encouraged by the versatility of the Giorgio architecture that was created for the Giulia.

FCA can use the architecture to build a "phenomenal" range of rear- and all-wheel-drive cars, which may even expand in some form to the Jeep brand, he said. The architecture proved to be "all we expected and more," Marchionne said. "I think its utilization across a wide range of applications within the group is probably the most beneficial thing we have done from a technical development in a long time," he said.

Marchionne confirmed that the Stelvio, Alfa's first SUV, will debut next month at the Los Angeles auto show and likely will go on sale globally in the first quarter of next year. The midsize model also uses the Giorgio platform and will be a rival to the Audi Q5 and BMW X3 competitor. It will be built in FCA's Cassino plant, Central Italy, which also manufactures the Giulia and the Europe-only Giulietta compact hatchback.

Alfa sold 5,105 Giulia sedans in mainland Europe in the first nine months, putting it in fifth place in its segment behind the Mercedes-Benz C class, BMW 3 series, Audi A4 and Jaguar XE, according to JATO data. All these models except the XE have wagon variants. Jaguar has no plans to offer an XE wagon.

In September, the Giulia did better, moving to fourth place with 1,718 sales. Sales will improve now that the car is available in the UK, Europe's second-largest market after Germany.

Mercedes C class leads
September midsize premium sedan sales in Continental Europe with % change
Mercedes C class 4,300 -16%
BMW 3 series 3,033 +11%
Audi A4 2,091 +55%
Alfa Romeo Giulia 1,718 New
Jaguar XE 845 -26%
Volvo S60 503 -19%
Lexus IS 340 +28%
Infiniti Q50 209 +32%

Nine-month midsize premium sedan sales in Continental Europe with % change
Mercedes C class 35,568 -16%
BMW 3 series 24,931 +8%
Audi A4 23,803 +76%
Jaguar XE 8,709 +117%
Alfa Romeo Giulia 5,105 New
Volvo S60 4,981 -8%
Lexus IS 2,755 -7%
Infiniti Q50 1,635 -1%

Source: JATO[/size]

Ennuh, die AutoVisie met Nederlandse test ligt op 3 november in de winkel/bus.

Pff dom artikel. Er zijn uberhaupt maar 10 premium midsize sedans in Europa. En dan moeten ze de DS5 met hangen en wurgen een premium midsize sedan noemen.

In dat licht bezien sta ik ook in de top 10 van coureurs met ervaring op Zandvoort die uit Ankeveen komen....

En ik zit ongetwijfeld in de top 3 van knapste Nederlandse mannen in Finland welke op het AW forum zitten :D

Zonder dollen, mijn schoonvader is aardig Alfa gek, heeft tot voor kort 2 x een 156 V6 gehad en wilde eigenlijk de 159 overslaan tot de Giulia hier op de markt komt. Nu heeft hij ondertussen een 508 maar ik ga hem nu toch zoetjes aan de Giulia folders onder z'n neus schuiven :D

P. Klieder zei:
Pff dom artikel. Er zijn uberhaupt maar 10 premium midsize sedans in Europa. En dan moeten ze de DS5 met hangen en wurgen een premium midsize sedan noemen.

In dat licht bezien sta ik ook in de top 10 van coureurs met ervaring op Zandvoort die uit Ankeveen komen....

Klopt, vreemd artikel. Wel leuk om te zien hoeveel % sedan is en station per model. Zo zie je dat sommige modellen helemaal niet zo zijn overgeleverd aan een stationwagen uitvoering (BMW/Mercedes) en anderen (Audi, Volvo) weer wel.

P. Klieder zei:
Pff dom artikel.

Het niveau daalde nog verder in mijn achting toen ik deze tabel zag:

6fqkix.png

Nederland staat op de 7de regel van boven én op de 3de van onderen, dus tweemaal... Ik gok overigens dat die 3de plek van onderen de juiste is, want ze schrijven: "In contrast it was very unpopular in Poland, Finland, Netherlands, Germany, Greece and Spain."

Even een update. Mijn Giulia is gebouwd! Nog even geduld hebben, maar er komt een eind aan het wachten (nu precies tien weken).

De eerste benzine-Giulia's zijn bovendien onderweg naar Nederland.

Viel mij ook op van Nederland. Spanje staat in een andere tabel ook dubbel. En ik begrijp niet waarom bij sommige landen beide percentages wit zijn, in plaats van een wit, en een groen/blauw (?). Verder vond ik het overigens wel interessant.

Wat beside dit onderwerp (met het risico dat hetb hier weggehaald wordt), maar niettemin interessant is dat een nieuwe spider op basis van de MX-5 had moeten worden gemaakt. Wie zat er nou écht te wachten op een nieuwe Fiat 124? Kijk naar de verhoudingen van de MX-5 en de schitterende spider concept van een paar jaar terug.

Alfa_Romeo-2uettottanta_Concept_04.jpg
prijzen-mx5-nd-bekend.jpg
pininfarina-alfa-romeo-2uettottanta-concept.jpg
2015-Mazda-MX-5.jpg

straatos zei:
Wat beside dit onderwerp (met het risico dat hetb hier weggehaald wordt), maar niettemin interessant is dat een nieuwe spider op basis van de MX-5 had moeten worden gemaakt. Wie zat er nou écht te wachten op een nieuwe Fiat 124? Kijk naar de verhoudingen van de MX-5 en de schitterende spider concept van een paar jaar terug.

Dan nog geeft die Pininfarina 2uettottanta concept me niet het gevoel van de Alfa Spider van weleer, zoals de nieuwe Fiat het wel doet m.b.t. de oude 124 Spider.

Directiewagen te koop...

14612364_1333560080008496_8425302029041075050_o.jpg

14700969_1333560083341829_1653366798216483071_o.jpg

Alfa Geraardsbergen zei:
Alfa Romeo Giulia 2.2 Mjet 180pk Super
Directiewagen met 9.640 euro korting
Catalogusprijs 47.130 euro
Nu voor 37.490 euro

Kom en ontdek onze directiewagen die ongelofelijk goed is uitgerust met oa:
Zwart Lederen interieur
18 inch Veloce Dark velgen met runflat banden
Zwarte remklauwen
Sport Pack AFS ( Sportstuur, Bi Xenon en ALU afwerking)
Zomer Pack ( Warmtewerende voorruit en extra USB poorten, enz )
Rijhulp Pack Plus ( Parkeerhulpsysteem V+A en camera, Dodehoekdetectie, enz )
Comfort Pack ( Keyless Entry, extra verlichting )
Audio Pack ( 11 luidsprekers met subwoofer en sfeerverlichting )
Rokerskit
Verwarmde elektrische inklapbare buitenspiegels
Verchroomde raamomlijsting
8.8 inch infotainmentsysteem met Connect 3D Nav
DAB antenne
En tevens de rijke standaarduitrusting

Wagen is onmiddellijk beschikbaar
Voor verdere info
Gelieve contact met ons op te nemen

14556771_1333560020008502_3635310232401509927_o.jpg

14859753_1333560016675169_1425786646478539792_o.jpg

Erg fraaie kleur, stoer instant herkenbaar Alfa front, schitterende wielen, interieur opgeruimd maar in vergelijking met het sfeervolle interieur van de 159 wat aan de streng ogende kant en de achterkant vind ik echt een misser. Kon zo van een Koreaanse of Japanse wagen geplukt zijn.

Mooie spot BRG!!

Niseko zei:
Erg fraaie kleur, stoer instant herkenbaar Alfa front, schitterende wielen, interieur opgeruimd maar in vergelijking met het sfeervolle interieur van de 159 wat aan de streng ogende kant...

Ik heb precies hetzelfde; de 159 had (en heeft nog steeds) een prachtig interieur.
Mijn schoonzus rijdt in een Sportwagon met dit interieur - zo mooi

m1by0osbdgye.jpg

Wat ik altijd jammer vond van het 159-dashboard, is dat er te veel ronde vormen zijn gebruikt. Niet alleen de grote klokken én de kleine klokken, maar ook alle ventilatieroosters zijn rond. Vooral in de middenconsole valt het mooie van de drie kleine klokken dan weg door de offset erboven geplaatste grotere ventilatieroosters.

Bij de 156 was dat meer in evenwicht. De ronde knoppen van de verwarming en ventilatie zijn van de kleine klokken gescheiden door de audio, en beide groepen cirkels zijn op dezelfde as gecentreerd:

28u7k90.jpg

Ik vind het interieur van de Giulia ook niet heel overtuigend. Geeft mij een beetje een kil sfeertje, en komt wat Duits over. Dat was tenminste mijn eerste gevoel toen ik in de auto stapte. Mooi vind ik 't overigens wél.

Ik vind het interieur van de Giulia beter geworden dan wat Alfa eerder liet zien. Het interieur van de 159 is qua ontwerp mooi maar ik vond het altijd wat goedkoop ogen, wellicht door het materiaalgebruik. Dan is de Giulia een stap verder zo op het eerste gezicht.

Ik vind het wel stil hier. Het lijkt sowieso een beetje over te waaien.... Ik zie nog steeds vrijwel nooit een Giulia rijden. En dat zal qua leasewagens dit jaar ook niet meer gebeuren. "Mijn dealer" heeft helaas ook geen teken van leven meer gegeven over de verdere beschikbaarheid van benzine motoren...

Ik denk dat een hoop 'kerels' nog wel een alfa willen, maar als ze dan thuis komen met "schat, ik kan kiezen tussen een BMW, Audi of Alfa ..." ben ik bang dat het niet de alfa gaat worden.

Terug
Bovenaan