Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Barri zei:Oftewel, het zal een zeer exclusieve verschijning blijven.
Moderator
De introductie is al even geleden. Als het nu nóg langer duurt voordat er bijvoorbeeld een 1.4T geleverd gaat worden, is het model al oud en is de vraag al afgenomen.der Magistrat zei:Barri zei:Oftewel, het zal een zeer exclusieve verschijning blijven.
Met deze motoren in Nederland wel, ja. Maar dit gaat, aldus AutoEdizione, enkel over de motoren die bij de introductie leverbaar zijn. Oftewel, het kan nog wel veranderen. Op benzinegebied moet je namelijk wel direct een erg sterke motor kopen (210pk), dat zal voor particulieren niet direct nodig zijn.
der Magistrat zei:Barri zei:Oftewel, het zal een zeer exclusieve verschijning blijven.
Met deze motoren in Nederland wel, ja. Maar dit gaat, aldus AutoEdizione, enkel over de motoren die bij de introductie leverbaar zijn. Oftewel, het kan nog wel veranderen. Op benzinegebied moet je namelijk wel direct een erg sterke motor kopen (210pk), dat zal voor particulieren niet direct nodig zijn.
Barri zei:De introductie is al even geleden. Als het nu nóg langer duurt voordat er bijvoorbeeld een 1.4T geleverd gaat worden, is het model al oud en is de vraag al afgenomen.der Magistrat zei:Barri zei:Oftewel, het zal een zeer exclusieve verschijning blijven.
D. Elzinga zei:In Frankrijk en Italië betaal je belasting naar cilinderinhoud, voor dergelijke landen lijkt mij juist een instapper met iets (veel) kleiners dan een 2 liter een goede zet.
Rob0032 zei:Doet de XE het ook niet redelijk door de lage CO2-uitstoot? Ben wel echt benieuwd naar de (milieu)prestaties van de Giulia!
D-C zei:Ik zie niet in wat er mis is met het motorenaanbod. De Jaguar XE, mijns inziens de meest vergelijkbare auto, is er met 2.0 dieselmotoren (163/180 pk), 2.0T benzine (200/240 pk) en 3.0 V6 Supercharged (340 pk). Voorlopig doet de XE het heel netjes in Nederland. Het is mijns inziens irreëel om te verwachten dat Alfa Romeo ineens de verkoopaantallen van de 3-serie gaat halen en als alternatief voor de Mondeo is de Giulia helemaal niet bedoeld.
British Racing Green zei:De dag dat de "gewone" Giulia ooit in de showroom staat, is die alvast gedateerd...
Auto55.be zei:[size=x-large]Alfa Romeo vraagt nog (veel) meer geduld[/size]
Op het Autosalon van Frankfurt ging de nieuwe Giulia QV in première. En dat was meer dan zo maar een beetje een première in mineur. Want niet alleen had Alfa die auto eerder al getoond, het had ook gezegd dat in Frankfurt eindelijk de bravere volumeversies te zien zouden zijn. Zo’n zescilinder turbomotor met 520pk en 600Nm is leuk, maar je kan bezwaarlijk zeggen dat zo’n model tegemoet komt aan de noden van de massa. Maar van meer bescheiden motoren was in Frankfurt geen spoor. En nu blijkt dat de Italianen nog (veel) meer geduld zullen vergen.
Ten vroegste eind 2016
De voorstelling van de bravere uitvoering is dus achteruit geschoven. En geen klein beetje. We krijgen ze nu te zien op het Autosalon van Genève, in maart van volgend jaar. Maar zelfs dat is niet zeker. De fans moeten dus nog een hele tijd op hun honger blijven zitten. En wie ervan droomt om niet eens dit jaar, maar volgend jaar al met een nieuwe achterwielaangedreven Alfa Romeo te rijden, zal ervoor moeten zorgen dat hij bij de eersten is om een order te plaatsen. Volgens insiders zullen de eerste productiemodellen pas in de herfst van volgend jaar leverbaar zijn. Voorlopig, tenminste…
Link
Bron: AutoEdizioneAutoEdizione zei:Alfa Romeo Giulia gamma komend voorjaar op de markt
De Alfa Romeo Giulia zal behalve als Quadrifoglio ook in allerlei gedaanten voor de minder vermogende sterveling op de markt verschijnen. Bijvoorbeeld als zeer competitieve diesel in het zakelijke segment. Er waren geruchten dat de introductie van het volledige gamma van de Giulia, minstens een halfjaar vertraging op zou lopen (dus eind 2016). Wij hielden het bij AutoEdizione op een paar maanden, dankzij wat extra informatie dat in Italië naar buiten kwam.
Dat blijkt nu ook officieel de correcte aanname te zijn, want de introductie van de Giulia zal kort na de presentatie in Genève plaatsvinden. Dus tegen het einde van het eerste kwartaal van 2016. Dat zegt de hoogste FCA-baas in onze regio Alfredo Altavilla in een recent interview. Maar ook zijn collega in Noord-Amerika heeft vanaf de salon in Los Angeles precies hetzelfde gezegd. Reid Bigland (foto) Verwacht kort na de Europese introductie, dat alle versies van de Giulia sedan tegen de zomer ook in de VS in de showroom zullen staan. Dat zullen daar respectievelijk zo’n 120 Fiat/Alfa Romeo dealers zijn en 15 Maserati/Alfa Romeo dealers.
Naast de Giulia zal in Amerika alleen de 4C (coupé en spider) in de showroom staan, waarvan inmiddels in een jaar tijd zo’n 560 zijn verkocht. Maar Bigland zegt dat een SUV op hetzelfde platform als de Giulia strak op schema ligt. Een zeer competitieve auto dat qua maatvoering iets groter is dan een BMW X3 en eind volgend jaar aan een marktdebuut begint. Over eventuele toekomstige updates van de 4C, wil Bigland niks kwijt. In Europa zal de Giulia komend voorjaar in de showroom tevens gezelschap krijgen van de MiTo en de Giulietta, die een grondige update zullen ondergaan om goed bij de luxe sedan aan te kunnen sluiten.
FH126560 zei:Bij de Giulietta concludeerde Autoweek afgelopen week een belabberde kwaliteit van de totale auto. Nou, het is lang geleden dat ik zoiets heb gelezen over een auto.
P. Klieder zei:Want zodra de Giulia er uiteindelijk komt, staat BMW reeds met een nieuwe 3 klaar. En mij dunkt dat die toch beter is. E
Rob0032 zei:P. Klieder zei:Want zodra de Giulia er uiteindelijk komt, staat BMW reeds met een nieuwe 3 klaar. En mij dunkt dat die toch beter is. E
Ik wil niet vervelend doen, maar waar haal je dit in vredesnaam vandaan? De nieuwe 3-serie staat pas voor 2018 gepland.
Rob0032 zei:Hierboven gaat het over hetgeen AW schreef over de Giulietta, niet over de Giulia. Dat stuk verbaasde mij ook overigens, maar toen ik zag dat het een gekopieerd stuk van AutoBild is al een stuk minder. Niets deugt wat er niet uit Duitsland komt.
Moderator
Ah, gekopieerd. Ik was ook verbaasd. Ik herkende -buiten wat de dealer zelf noemde, de kabelboom van de achterklep- niets van de genoemde gebreken. Op fora en reviews lees ik daar niks over. Maar dit verklaart het wel.Rob0032 zei:Hierboven gaat het over hetgeen AW schreef over de Giulietta, niet over de Giulia. Dat stuk verbaasde mij ook overigens, maar toen ik zag dat het een gekopieerd stuk van AutoBild is al een stuk minder. Niets deugt wat er niet uit Duitsland komt.
Rob0032 zei:Ik weet zeker dat ik meer bronnen kan vinden dat de Giulia nog dit jaar te koop komt dan dat jij bronnen kunt vinden dat de nieuwe 3-serie dit jaar zou komen.
P. Klieder zei:Rob0032 zei:Ik weet zeker dat ik meer bronnen kan vinden dat de Giulia nog dit jaar te koop komt dan dat jij bronnen kunt vinden dat de nieuwe 3-serie dit jaar zou komen.
Daar heb je waarschijnlijk gelijk in. Ik bedoel te zeggen dat men de auto al moe is voor hij verschijnt. Tel de torenhoge verwachtingen bij op.....
Rob0032 zei:Dat stuk verbaasde mij ook overigens, maar toen ik zag dat het een gekopieerd stuk van AutoBild is al een stuk minder. Niets deugt wat er niet uit Duitsland komt.
Rob0032 zei:Ik weet zeker dat ik meer bronnen kan vinden dat de Giulia nog dit jaar te koop komt dan dat jij bronnen kunt vinden dat de nieuwe 3-serie dit jaar zou komen.
[size=x-large]Alfa Romeo delays new products, drops volume targets[/size]
[size=x-small]January 27, 2016 17:13 CET[/size]
[size=medium]Alfa has delayed the launch of its key Giulia midsize sedan due to technical problems. The high-performance Giulia Quadrifoglio was due to launch in Europe by the end of 2015 as the first model in the Giulia's lineup. The launch has been delayed six months and the car is expected to reach European showrooms in early June.
The entry level Guilia is scheduled to debut at the Geneva auto show in March but it is not yet clear when it will arrive in dealerships[/size]
Moderator
Welk jaar?Rob0032 zei:Volgens mij is echt al maanden bekend dat 'ie pas in juni komt.
Barri zei:Welk jaar?Rob0032 zei:Volgens mij is echt al maanden bekend dat 'ie pas in juni komt.![]()
FH126560 zei:Die auto is nu al kansloos. Ongelofelijk dit.
der Magistrat zei:FH126560 zei:Die auto is nu al kansloos. Ongelofelijk dit.
Ik denk dat het merk kansloos was geweest als Alfa een onveilige auto op de markt had gebracht.
Artikel op Autotelegraaf