Alfa Romeo Giulia (952)

Barri zei:
Oftewel, het zal een zeer exclusieve verschijning blijven.

Met deze motoren in Nederland wel, ja. Maar dit gaat, aldus AutoEdizione, enkel over de motoren die bij de introductie leverbaar zijn. Oftewel, het kan nog wel veranderen. Op benzinegebied moet je namelijk wel direct een erg sterke motor kopen (210pk), dat zal voor particulieren niet direct nodig zijn.

lijkt mij voor alfa ook niet echt voordelig om de 500pk versie met 3 verschillende versnellingsbakken te leveren.

der Magistrat zei:
Barri zei:

Met deze motoren in Nederland wel, ja. Maar dit gaat, aldus AutoEdizione, enkel over de motoren die bij de introductie leverbaar zijn. Oftewel, het kan nog wel veranderen. Op benzinegebied moet je namelijk wel direct een erg sterke motor kopen (210pk), dat zal voor particulieren niet direct nodig zijn.
De introductie is al even geleden. Als het nu nóg langer duurt voordat er bijvoorbeeld een 1.4T geleverd gaat worden, is het model al oud en is de vraag al afgenomen.

der Magistrat zei:
Barri zei:

Ja, maar hoe verstandig is het om de volume-uitvoeringen pas later te introduceren/leveren? Zeker voor een merk dat het niet zo heel best doet lijkt een dergelijke werkwijze mij niet bepaald slim.

Barri zei:
der Magistrat zei:
Barri zei:

De introductie is al even geleden. Als het nu nóg langer duurt voordat er bijvoorbeeld een 1.4T geleverd gaat worden, is het model al oud en is de vraag al afgenomen.

Marktintroductie.
Tja ik ben ook geen expert en mij lijkt het ook niet per se handig. Wellicht dat FCA/Alfa Romeo op deze manier hoger gepositioneerd kan worden? Je kan een 1-Serie met 95-pk diesel krijgen, toevallig was die ook ter introductie niet beschikbaar (idem voor de Mini One, als ik me niet vergis). Als ze niet al te lang wachten, lijkt me dat niet verkeerd.

Verder, @D. Elzinga, weet ik onvoldoende van de gemiddelde motorensterkte in andere Europese landen, maar ik heb de indruk dat in o.a. Frankrijk, Duitsland en Italië er geregeld voor wat sterkere motoren gekozen wordt (inderdaad in tegenstelling tot in Nederland), dan zou het niet per se erg zijn.

En ja, @Carfanatic, dat is best bijzonder. Zeker omdat bijv. de M5 hier enkel met automatische transmissie te verkrijgen was/is.

In Frankrijk en Italië betaal je belasting naar cilinderinhoud, voor dergelijke landen lijkt mij juist een instapper met iets (veel) kleiners dan een 2 liter een goede zet.

D. Elzinga zei:
In Frankrijk en Italië betaal je belasting naar cilinderinhoud, voor dergelijke landen lijkt mij juist een instapper met iets (veel) kleiners dan een 2 liter een goede zet.

In Frankrijk betaal je geen wegenbelasting, dus je spreekt over aanschafbelasting. Dat is korte pijn.
Verder zei ik inderdaad niet zeker te zijn, het is enkel gebaseerd op eigen ervaringen.. Tja, ik speculeer ook maar wat, ik zit niet in het bestuur van Alfa Romeo. :)

Ik zie niet in wat er mis is met het motorenaanbod. De Jaguar XE, mijns inziens de meest vergelijkbare auto, is er met 2.0 dieselmotoren (163/180 pk), 2.0T benzine (200/240 pk) en 3.0 V6 Supercharged (340 pk). Voorlopig doet de XE het heel netjes in Nederland. Het is mijns inziens irreëel om te verwachten dat Alfa Romeo ineens de verkoopaantallen van de 3-serie gaat halen en als alternatief voor de Mondeo is de Giulia helemaal niet bedoeld.

Doet de XE het ook niet redelijk door de lage CO2-uitstoot? Ben wel echt benieuwd naar de (milieu)prestaties van de Giulia!

Rob0032 zei:
Doet de XE het ook niet redelijk door de lage CO2-uitstoot? Ben wel echt benieuwd naar de (milieu)prestaties van de Giulia!

Ja, met 99-109 g/km CO[sub]2[/sub]-uitstoot hebben de diesels 20% bijtelling voor de zakelijke rijder en volgend jaar heeft de zuinigste variant nog steeds 21% bijtelling. 100 gram per kilometer is bijvoorbeeld ook de grens voor auto's om in het Verenigd Koninkrijk in aanmerking te komen voor vrijstelling van wegenbelasting.

D-C zei:
Ik zie niet in wat er mis is met het motorenaanbod. De Jaguar XE, mijns inziens de meest vergelijkbare auto, is er met 2.0 dieselmotoren (163/180 pk), 2.0T benzine (200/240 pk) en 3.0 V6 Supercharged (340 pk). Voorlopig doet de XE het heel netjes in Nederland. Het is mijns inziens irreëel om te verwachten dat Alfa Romeo ineens de verkoopaantallen van de 3-serie gaat halen en als alternatief voor de Mondeo is de Giulia helemaal niet bedoeld.

Het is op zichzelf een prima aanbod inderdaad, maar gezien de positionering van de auto- als één van de weinige sportieve RWD D- segmenters is het een concurrent van de 3- serie- zal er op termijn nog wel een minder krachtige/ zuinigere variant bijkomen verwacht ik.
BMW deed met de huidige 3 serie hetzelfde, eerst de 330d/320d en de 328i introduceren, de 316d/318d en 316i werden pas later leverbaar dus op zich is die marktintroductie niet iets dat er nog niet is.

Mooie auto hoor die Giulia, maar hij mag wel komen nu.

Nieuwe foto's!

12265874_1110888465621958_6479840806017147985_o.jpg

12244630_1110888462288625_1570639212314644682_o.jpg

12244694_1110888542288617_3070365237221642282_o.jpg

11059854_1110888605621944_5177618755309638968_o.jpg

12239175_1110888622288609_5840882165162198190_o.jpg

12240981_1110888668955271_3666905242071731246_o.jpg

12095133_1110888755621929_682362472550196548_o.jpg

12185419_1110888758955262_3584600730589689545_o.jpg

12240307_1110888772288594_4903990930383856119_o.jpg

12244571_1110888905621914_526372081294664303_o.jpg

12240452_1110888878955250_1666189583640517164_o.jpg

Het ontwerp begint al een beetje te wennen. Het is echt zo'n auto die je gewoon een aantal keer in het echt moet zien om 'm mooi te vinden. Alleen vind ik nog steeds de wat inwisselbare achterkant jammer. Vooral de Superb-indeling van de achterlichten (zal wel toeval zijn) is een tegenvaller.

Niet alleen nieuwe foto's, ook voor het eerst de 'US-spec'. Wat een prachtbak is het toch!

British Racing Green zei:
De dag dat de "gewone" Giulia ooit in de showroom staat, is die alvast gedateerd...

Auto55.be zei:
[size=x-large]Alfa Romeo vraagt nog (veel) meer geduld[/size]

Op het Autosalon van Frankfurt ging de nieuwe Giulia QV in première. En dat was meer dan zo maar een beetje een première in mineur. Want niet alleen had Alfa die auto eerder al getoond, het had ook gezegd dat in Frankfurt eindelijk de bravere volumeversies te zien zouden zijn. Zo’n zescilinder turbomotor met 520pk en 600Nm is leuk, maar je kan bezwaarlijk zeggen dat zo’n model tegemoet komt aan de noden van de massa. Maar van meer bescheiden motoren was in Frankfurt geen spoor. En nu blijkt dat de Italianen nog (veel) meer geduld zullen vergen.

Ten vroegste eind 2016

De voorstelling van de bravere uitvoering is dus achteruit geschoven. En geen klein beetje. We krijgen ze nu te zien op het Autosalon van Genève, in maart van volgend jaar. Maar zelfs dat is niet zeker. De fans moeten dus nog een hele tijd op hun honger blijven zitten. En wie ervan droomt om niet eens dit jaar, maar volgend jaar al met een nieuwe achterwielaangedreven Alfa Romeo te rijden, zal ervoor moeten zorgen dat hij bij de eersten is om een order te plaatsen. Volgens insiders zullen de eerste productiemodellen pas in de herfst van volgend jaar leverbaar zijn. Voorlopig, tenminste…

Link

Nuance:
AutoEdizione zei:
Alfa Romeo Giulia gamma komend voorjaar op de markt
De Alfa Romeo Giulia zal behalve als Quadrifoglio ook in allerlei gedaanten voor de minder vermogende sterveling op de markt verschijnen. Bijvoorbeeld als zeer competitieve diesel in het zakelijke segment. Er waren geruchten dat de introductie van het volledige gamma van de Giulia, minstens een halfjaar vertraging op zou lopen (dus eind 2016). Wij hielden het bij AutoEdizione op een paar maanden, dankzij wat extra informatie dat in Italië naar buiten kwam.

Dat blijkt nu ook officieel de correcte aanname te zijn, want de introductie van de Giulia zal kort na de presentatie in Genève plaatsvinden. Dus tegen het einde van het eerste kwartaal van 2016. Dat zegt de hoogste FCA-baas in onze regio Alfredo Altavilla in een recent interview. Maar ook zijn collega in Noord-Amerika heeft vanaf de salon in Los Angeles precies hetzelfde gezegd. Reid Bigland (foto) Verwacht kort na de Europese introductie, dat alle versies van de Giulia sedan tegen de zomer ook in de VS in de showroom zullen staan. Dat zullen daar respectievelijk zo’n 120 Fiat/Alfa Romeo dealers zijn en 15 Maserati/Alfa Romeo dealers.
Naast de Giulia zal in Amerika alleen de 4C (coupé en spider) in de showroom staan, waarvan inmiddels in een jaar tijd zo’n 560 zijn verkocht. Maar Bigland zegt dat een SUV op hetzelfde platform als de Giulia strak op schema ligt. Een zeer competitieve auto dat qua maatvoering iets groter is dan een BMW X3 en eind volgend jaar aan een marktdebuut begint. Over eventuele toekomstige updates van de 4C, wil Bigland niks kwijt. In Europa zal de Giulia komend voorjaar in de showroom tevens gezelschap krijgen van de MiTo en de Giulietta, die een grondige update zullen ondergaan om goed bij de luxe sedan aan te kunnen sluiten.
Bron: AutoEdizione

Amerikaanse folder: Klik!

Niks aan de hand dus... Gewoon een paar maandjes wachten, zoals bij het gros van de nieuw geïntroduceerde auto's.

https://m.youtube.com/watch?v=eoudrq3aEV0&ebc=ANyPxKq8KBKISQ_y0tQ8I-PGFKxsFfLl8lCuP8nbMfsl-qluSSxPvGSg4eN7VvYmKVWnlUj4tslWL9TUKrN56goZCg2_5dg0QA

BMW is de benchmark en zal dat ook blijven in dit segment. Grappig hoor zo'n Giulia maar eerst maar zien dan geloven. Bij de Giulietta concludeerde Autoweek afgelopen week een belabberde kwaliteit van de totale auto. Nou, het is lang geleden dat ik zoiets heb gelezen over een auto.

FH126560 zei:
Bij de Giulietta concludeerde Autoweek afgelopen week een belabberde kwaliteit van de totale auto. Nou, het is lang geleden dat ik zoiets heb gelezen over een auto.

Ik schrok ervan toen ik het las. Dat het interieur heel goedkoop is was ik zelf ook al achtergekomen, maar ik had toch het idee dat de auto op z'n minst redelijk in elkaar zat (de Bravo/Delta staan namelijk wel goed bekend).

Qua marketing weten we wel hoe het werkt. Net zal lang mediabuzz creëren en het merk lading geven tot iedereen er een wil. Maar dan moeten ze dat niet gaan doen voordat de auto uberhaupt ontwikkeld is....

Want zodra de Giulia er uiteindelijk komt, staat BMW reeds met een nieuwe 3 klaar. En mij dunkt dat die toch beter is. En een 159/156 rijder doe je geen plezier met een Giulia want die zijn fwd gewend en zijn concpetueel compleet anders. Of is alleen het logootje voldoende? ...;)

Rob0032 zei:
P. Klieder zei:
Want zodra de Giulia er uiteindelijk komt, staat BMW reeds met een nieuwe 3 klaar. En mij dunkt dat die toch beter is. E

Ik wil niet vervelend doen, maar waar haal je dit in vredesnaam vandaan? De nieuwe 3-serie staat pas voor 2018 gepland.

De Giulia is al zo vaak uitgesteld dat het maar zo tot 2018 kan duren eer hij in alle vormen (incl instapper) verschijnt.

Laat ik het anders stellen: waar haal jij vandaan dat de Giulia voor 2018 verschijnt?

Ik weet zeker dat ik meer bronnen kan vinden dat de Giulia nog dit jaar te koop komt dan dat jij bronnen kunt vinden dat de nieuwe 3-serie dit jaar zou komen.

Scroll iets naar boven, staat gewoon in Geneve waarschijnlijk.

Auto is nog niet in massaproductie, dus dat de kwaliteit nog anders is is logisch. Vreemd dat AW daar conclusies uit trekt, die zouden beter moeten weten(n). Maar goed, wachten tot echte autobladen een goede test kunnen uitvoeren;)

Hierboven gaat het over hetgeen AW schreef over de Giulietta, niet over de Giulia. Dat stuk verbaasde mij ook overigens, maar toen ik zag dat het een gekopieerd stuk van AutoBild is al een stuk minder. Niets deugt wat er niet uit Duitsland komt.

Rob0032 zei:
Hierboven gaat het over hetgeen AW schreef over de Giulietta, niet over de Giulia. Dat stuk verbaasde mij ook overigens, maar toen ik zag dat het een gekopieerd stuk van AutoBild is al een stuk minder. Niets deugt wat er niet uit Duitsland komt.

Oh, excuus.
Dat verklaart het inderdaad wel...

Rob0032 zei:
Ah, gekopieerd. Ik was ook verbaasd. Ik herkende -buiten wat de dealer zelf noemde, de kabelboom van de achterklep- niets van de genoemde gebreken. Op fora en reviews lees ik daar niks over. Maar dit verklaart het wel.

Rob0032 zei:
Ik weet zeker dat ik meer bronnen kan vinden dat de Giulia nog dit jaar te koop komt dan dat jij bronnen kunt vinden dat de nieuwe 3-serie dit jaar zou komen.

Daar heb je waarschijnlijk gelijk in. Ik bedoel te zeggen dat men de auto al moe is voor hij verschijnt. Tel de torenhoge verwachtingen bij op.....

Niet zo overdrijven, een auto die een jaar na de eerste foto's in productie gaat is niet zo gek. Dat is eerder regel dan uitzondering...

En zelfs in die berichtgeving is het meer speculatie dan feiten. Feit is dat de Guilia (QV) al is voorgesteld en en binnenkort op de markt komt;)

P. Klieder zei:
Rob0032 zei:

Daar heb je waarschijnlijk gelijk in. Ik bedoel te zeggen dat men de auto al moe is voor hij verschijnt. Tel de torenhoge verwachtingen bij op.....

Misschien is het daarom wel 'goed' dat de normale versies nog niet zijn getoond. Helaas gebeurt het tegenwoordig vaker. Kijk maar bijvoorbeeld naar alle Fords tegenwoordig.

Rob0032 zei:
Dat stuk verbaasde mij ook overigens, maar toen ik zag dat het een gekopieerd stuk van AutoBild is al een stuk minder. Niets deugt wat er niet uit Duitsland komt.

Ah, dat verklaart al het een en ander. Volgens deze link wordt de Giulietta in Frankrijk weer als zeer betrouwbaar beoordeeld: Klik.

Rob0032 zei:

Lol, vers van de pers:

[size=x-large]Alfa Romeo delays new products, drops volume targets[/size]
[size=x-small]January 27, 2016 17:13 CET[/size]

[size=medium]Alfa has delayed the launch of its key Giulia midsize sedan due to technical problems. The high-performance Giulia Quadrifoglio was due to launch in Europe by the end of 2015 as the first model in the Giulia's lineup. The launch has been delayed six months and the car is expected to reach European showrooms in early June.

The entry level Guilia is scheduled to debut at the Geneva auto show in March but it is not yet clear when it will arrive in dealerships[/size]

https://europe.autonews.com/article/20160127/ANE/160129881/alfa-romeo-delays-new-products-drops-volume-targets?

Dus de quadrifoglio begin juni 2016, en de andere uitvoeringen eind 2016/ begin 2017?
vertraging op vertraging. Het zal me niks verbazen als juni niet wordt gehaald en alles naar 2017 wordt geschoven.
Maar we zullen t zien! :)

'basis' uitvoering:

12654310.jpg

12669610.jpg

12715710.jpg

12654110.jpg

En deze:
alfaifjiow.JPG

https://passioneautoitaliane.blogspot.it/2016/02/gamma-alfa-romeo-giulia-mito-e.html

Ziet er inderdaad goed uit, maar ben benieuwd hoe een normale mensen model er uit gaat zien.

Terug
Bovenaan