AI Fotowedstrijd #42: „Het Refrein Revisited“

1. P.P. en de paffende hippies; cool, 356s gaan trouwens een fortuin tegenwoordig, toen ik jong was 10K €
Thx. De prijzen van „normale" 356 stijgen niet meer, zoals alle auto’s van voor 1970 wordt die markt kleiner. Mensen kopen auto’s uit hun jeugd.

@Jay DoubleYou, Super bedankt voor het plaatsen van de OER. Toen jij hem plaatste reed ik nog in de buurt van Kampen.

Voor de foto van Superformer kun je zoals gezegd met de rechtermuis op de foto klikken en kiezen voor 'Koppeling Afbeelding Kopiëren'. Dan krijg je wel de JPG: https://live.staticflickr.com/65535/54711310226_c37abe2d0b_b.jpg

Als het niet lukt dan hoor ik het graag van je.
(ik tel vrijdag als OK Dennis?)
Absoluut, jij hebt de beste middelen in huis om dat te doen.

Ik moet toegeven, dat ik niet alle inzending ken, dus de keuze (met uitzondering van de #1) was moeilijk.

1. 929V6 - ‘Busje komt zo!’
2. Pink Panther - ‘Joplin - Mercedes-Benz’
3. V70man - Douwe Bob - Nothing to Lose

Voor de rest wil ik iedereen bedanken voor de 14 hoogwaardige inzendingen.

Laatst bewerkt:
@Jay DoubleYou, Super bedankt voor het plaatsen van de OER. Toen jij hem plaatste reed ik nog in de buurt van Kampen.

Voor de foto van Superformer kun je zoals gezegd met de rechtermuis op de foto klikken en kiezen voor 'Koppeling Afbeelding Kopiëren'. Dan krijg je wel de JPG: https://live.staticflickr.com/65535/54711310226_c37abe2d0b_b.jpg
Daar gaat het dus mis. Het enige wat ik heb is een tablet/iPad. Dan heb ik die opties niet. ;) Klinkt misschien een beetje zuunig, maar heb verder nooit een laptop nodig dus heb ik die niet meer.

En het rijtje op de nieuwe pagina met de inzending van @superformer toegevoegd, dankzij de hulp van @D E N N I S!
Op-een-rijtje…

929V6 - ‘Busje komt zo!’
54714988230_4e196e3cfc_o.jpg

Zadelsnuiver - ‘Precious and Grace’
unnamed-126.png

StenilsoN - ‘Little Red Corvette’
D43-E812-F-10-F7-4-B1-B-B041-DF96-FAA38-B2-F.png

Niseko - ‘Lil Nas - Old Town Road’

Gemini-Generated-Image-8dn0t68dn0t68dn0.png

Jay DoubleYou - ‘Chris Rea - Daytona’
41498170-1158-4-B07-8694-9-D9-EF4-C94-B14.png

Pink Panther - ‘Joplin - Mercedes-Benz’
IMG-8056.png

D E N N I S - ‘André van Duin - File’
Chat-GPT-Image-10-aug-2025-15-14-51.png

Zonder BMW, met Skoda - ‘2Pac - Picture me Rollin’’
temp-Image-CSHo-WL.avif

superformer - ‘The Cars - Drive’
54711310226_c37abe2d0b_b.jpg

JL86 - ‘Low Rider by War’
Chat-GPT-Image-Aug-10-2025-02-16-56-PM.png

Okmoi - ‘Volbeat - Guitar Gangsters and Cadillac Blood’

IMG-8411.jpg

V70man - ‘Douwe Bob - Nothing to Lose’
image-1.jpg

Roadracer - ‘Rick Ross - Aston Martin Music ft. Drake, Chrisette Michele’
20250813-AI-Aston-Martin.jpg

2CV Lover - ‘Born to be Wild’
1755107026743.png

OPMERKING:
We hadden het tussendoor even over het toevoegen over een extra regel. Graag wil ik daar wel iets aan toevoegen en horen wat jullie ervan vinden. Tijdens het maken van een rijtje is het me al vaker opgevallen dat het kopiëren van bepaalde links naar afbeeldingen niet goed werkt omdat het geplaatste bestand dan geen .jpg of .png is. Dan is de link niet bruikbaar om het op de manier te plaatsen zoals voor dit forum is bedacht.

Een ander ding is dat je bij bv. Flickr je foto’s kan beschermen tegen hergebruik, hierdoor kon ik de foto van @superformer niet in het rijtje krijgen. Is het een idee dat we bij onze inzendingen zelf controleren en verantwoordelijk zijn dat alle links en foto’s goed werken? Anders moet ik van bepaalde afbeeldingen eerst een screenshot maken en die zelf uploaden. Kan wel, en wil ik wel, maar het kost wel meer tijd en handelingen.

Stemmen kan tot vrijdag 15 augustus, 20.00 uur.

1. 929V6 - ‘Busje komt zo!’
2. Pink Panther - ‘Joplin - Mercedes-Benz’
3. Douwe Bob - Nothing to Lose

Voor de rest wil ik iedereen bedanken voor de 14 hoogwaardige inzendingen.
Zeg, ik ga hier als officieel EN beëdigd wedstrijdteller met strafpunten beginnen zwieren, Douwe Bob is geen inzender voor zover ik weet :ROFLMAO:
OT jammer dat er toch wel wat inzendingen zijn zonder de engine even te vermelden.

1. Lil Nas met Niseko - Old town road
2. D E N N I S aka Andre van Duin
3. 929v6 die volgens mij nog steeds op het busje aan het wachten is!

Elke AI-app is in de basis hetzelfde. Of je nu ChatGPT, Copilot of Gemini hebt, je voert een prompt in en de software maakt de afbeelding. Dat zouden ze in ieder geval moeten doen :p
Ja, alleen moet je voor ChatGPT te werk gaan zoals ik vermoed DENNIS dat doet; goed nadenken over je gedetailleerde prompt, die uitschrijven en ingeven. Je hebt maar een paar pogingen per dag in de gratis versie, 3 dacht ik.

Gemini is daarin veel vrijer, ik ben nog nooit op de limiet qua gebruik gebotst. Ik begin met een korte prompt en ga die dan vervolgens verfijnen en tweaken tot ik iets heb dat grappig, maf of weet ik het genoeg is.

Ja, alleen moet je voor ChatGPT te werk gaan zoals ik vermoed DENNIS dat doet; goed nadenken over je gedetailleerde prompt, die uitschrijven en ingeven. Je hebt maar een paar pogingen per dag in de gratis versie, 3 dacht ik.

Gemini is daarin veel vrijer, ik ben nog nooit op de limiet qua gebruik gebotst. Ik begin met een korte prompt en ga die dan vervolgens verfijnen en tweaken tot ik iets heb dat grappig, maf of weet ik het genoeg is.
Zoals jij dat doet doe ik het ook. En dan vind ik dat ChatGPT nog het beste aansluit zonder gezeur bij wat ik vraag.

Nee, ik doe het als volgt: KLIK HIER :)

Een mooie 14 inzendingen deze week - hoogste aantal staat op 15, komaan dat moeten we kunnen breken dit jaar.

Een herkansing van de allereerste AI wedstrijd hier op AW. 15 stemmers (hey Twix, zend eens wat meer in Jom haha, ipv te lurken en gewoon stemmen / en de Zwitser mag ook eens aan de slag :giggle: ).

Dit is de uitslag :

WIEENGINEPNTN1STE2DE3DESTEMMEN
929V602252310
Pink PantherGemini144138
superformerChatGPT92114
OkmoiGemini90336
NisekoGemini82103
DENNISChatGPT80404
2CV LoverGemini61113
ZadelsnuiverGemini31001
Zonder BMWGemini30112
V70man030112
RoadracerGemini10011
StenilsoNChatGPT00011
Jay WChatGPT00000
JL86000000

Proficiat met je winst 929V6! Veel succes met het organiseren van wedstrijd 43 & fijn zonnig WE iedereen!

Tipje van de sluier over de gebuikte engine, Gemini is dubbel zo populair als Chat GPT; Sora & the likes spelen geen rol van betekenis. Dit is gebaseerd op 119 inzenders die hun AI engine hebben vermeld waarvoor dank!

YEP! :ROFLMAO:

WIEENGINEPNTN1STE2DE3DESTEMMEN
JL86000000
Jay WChatGPT00000
StenilsoNChatGPT00011
RoadracerGemini10011
Zonder BMWGemini30112
V70man030112
ZadelsnuiverGemini31001
2CV LoverGemini61113
DENNISChatGPT80404
NisekoGemini82103
OkmoiGemini90336
superformerChatGPT92114
Pink PantherGemini144138
929V602252310

Vroeger kreeg de Rode lantaarn = (de laatste) in de Tour de France een premie bij aankomst op de Champs Elysées als beloning voor zijn doorzettingsvermogen - geen idee of dat nu nog is

Laatst bewerkt:
Zie de originele uitslag, dit was even een grap uithalen met onze vriend JL86 en wat 'kl.ten" met Excel voor de lol zodat hij bovenaan stond. Je hebt 1 derde plaats & dus 1 punt and not if that matters, er valt niks te verdienen.
Je mag het tellen gerust overnemen hoor, als het niet bevalt, geen probleem (y)

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan