AI Fotowedstrijd #21: 90s AutoStyle Challenge – Pimp je Droomauto! ## Stembus geopend

Gullwing

Kilometervreter
DALL-E-2025-02-16-19-34-32-Een-fotorealistische-afbeelding-van-een-auto-die-een-spectaculaire-spro.webp

Welkom bij AI Fotowedstrijd #21: AutoStyle Challenge – Pimp je Droomauto!
Voor de veteranen onder ons: herinner je nog de AutoStyle-catalogus uit de jaren ‘90? De meeste mensen moesten er maar om lachen. Maar de echte liefhebber ging vol gas met spoilers, spoorverbreders, booskijkers, bodykits, enorme uitlaten, enorme speakers, striping en weet ik wat nog meer. Dat gaan we dus leuk dunnetjes overdoen - maar dan met AI! :LOL:

Doe mee en laat ons zien hoe jouw perfecte tuning eruitziet!

De opdracht
:
- Maak een AI-foto van een 80s/90s auto waar de eigenaar compleet los is gegaan met AutoStyle-accessoires – een echte Pimp My Ride of De Grote Beurt creatie!
- Uiteraard moet er een auto (of in elk geval een deel daarvan) in voorkomen.
- Helemaal serieus? Eh, nee, liever niet.

Laat je creativiteit los en genereer met AI de ultieme getunede droomauto. Hoe gekker, hoe beter!

z9Sf3Kq.jpeg

Deze opdracht duurt tot woensdag 19 maart 2025, 20.00 uur. Daarna kan er gestemd worden tot vrijdag 21 maart 20.00 uur.

Hoe werkt het?

• Deelnemers genereren een afbeelding met behulp van hun favoriete AI-tool.
  • Na afloop van de wedstrijd beoordelen we elkaars inzendingen op basis van creativiteit, originaliteit en de mate waarin de opdracht is nageleefd.
  • De winnaar mag een nieuwe opdracht bedenken voor de volgende ronde.
Doelgroep: De wedstrijd is bedoeld voor iedereen die geïnteresseerd is in AI en het creëren van digitale kunst. Zowel beginners als ervaren gebruikers zijn van harte welkom.

F3SlSPk.jpeg

Regels:
- De wedstrijdleiding bepaalt de opdracht; diegene geeft een vaste opdracht of omschrijft een vrije opdracht
- De deelnemers geven hun 3 favorieten 1,2 of 3 punten voor de derde, de tweede en de eerste plaats.
- Het is wel de bedoeling dat als je meedoet, dat je ook meestemt.
- Deelnemers kunnen niet op zichzelf stemmen. In het geval van te weinig inzendingen, vervallen de andere punten. In het uiterste geval mag de wedstrijdleiding 1 extra punt toewijzen als tiebreaker. Dat extra punt kan hij/zij niet aan zichzelf geven.
- In het geval van een gelijkspel, wordt er gekeken naar de inzending met de meeste 1e plaatsen. Daarna, indien nodig naar de meeste 2e plaatsen.
- Na afloop moet de wedstrijdleiding een OER plaatsen, waarna er gestemd kan worden.
- De winnaar mag de volgende opdracht bedenken of aangeven dat de nummer 2 de volgende opdracht mag doen. Als de winnaar zich niet (op tijd) meldt, gaat de beurt automatisch naar de nummer 2.
- Foto's dienen te worden geüpload naar je eigen favoriete host. Foto's kunnen niet worden gelinkt vanuit de AI-tools.
- Over elk aspect van de wedstrijd mag gediscussieerd worden. Het oordeel van de wedstrijdleiding is wel definitief.
- Winnaars die vervolgens wedstrijdleiding worden mogen regels toevoegen aan dit rijtje.
- Een inzending mag net zo vaak worden gewijzigd als je zelf wilt. De foto die er staat op het moment dat de wedstrijd sluit, geldt als inzending.
- De nieuwe starter van een opdracht wordt verzocht om in ieder geval deze spelregels (rode tekst) te kopiëren naar zijn / haar opdracht.

Vorige wedstrijden:
001: Het refrein - Marleen
002: Starman - Zadelsnuiver
003: Auto van de toekomst - Gullwing
004: Auto voor een beroep - 2CV Lover
005: Het stripverhaal - Marleen
006: Een beetje gezelligheid - Gullwing
007: Even wat warmers - Rudyke
008: Er op uit - Niseko
009: Een persoonlijke kerstkaart van een autoliefhebber - 929V6
010: Het Nieuwe jaar inluiden - D.E.N.N.I.S.
011: De snelweg bij nacht - Rudyke
012: De garage - RONR
013: Je familieauto-herinnering - 929V6
014: De auto als oase van rust - RONR
015: Jouw automotive multitool - Zadelsnuiver
016: Mad Max - Marleen
016b: De banner (tussenopdracht) - D.E.N.N.I,S
017: Het vroege voorjaar! - Joost Boers
018. De auto voor een lange afstandsreis - Marleen
019. De auto als kunstwerk - 929V6
020. Het theorie-oefenboek - Gullwing

Laatst bewerkt:
Ik heb een Fiat Multipla geëxporteerd naar Japan om hem daar onderhanden te laten nemen.

Imagine a JDM-tuned Fiat Multipla, transformed from its quirky minivan roots into a street-ready beast. Here's the concept:

Exterior Mods:

• Widebody kit with aggressive fender flares
  • Custom front bumper with a massive intercooler peeking through
  • Carbon fiber hood with functional vents
  • LED headlights with a sleek, modern redesign
  • GT-style rear wing for maximum downforce
  • Aftermarket side skirts and rear diffuser
  • Deep-dish Volk TE37 wheels wrapped in Toyo R888 tires
  • Lowered stance on fully adjustable coilovers

Performance Upgrades:

• Engine swap: Replace the stock engine with a tuned RB26DETT (Nissan Skyline GT-R engine), pushing 600+

IMG-3319.jpg

Ik heb een Fiat Multipla geëxporteerd naar Japan om hem daar onderhanden te laten nemen.

Imagine a JDM-tuned Fiat Multipla, transformed from its quirky minivan roots into a street-ready beast. Here's the concept:

Exterior Mods:

• Widebody kit with aggressive fender flares
  • Custom front bumper with a massive intercooler peeking through
  • Carbon fiber hood with functional vents
  • LED headlights with a sleek, modern redesign
  • GT-style rear wing for maximum downforce
  • Aftermarket side skirts and rear diffuser
  • Deep-dish Volk TE37 wheels wrapped in Toyo R888 tires
  • Lowered stance on fully adjustable coilovers

Performance Upgrades:

• Engine swap: Replace the stock engine with a tuned RB26DETT (Nissan Skyline GT-R engine), pushing 600+
Klinkt als een mooie vervanger voor de Corvette. :p

derde (en laatste? poging met Gemini:

temp-Image-Cswer5.avif

Tweede poging:

OIG3.rtN_yko.eb0O.Xeb7Ctf

tsja, wat moet ik hier nu weer van vinden...
Dit was mijn prompt: 1985 Toyota MR2 met dikke uitlaten aan de zijkant en een brede bodykit met uitbundige striping, gehele foto

OIG4.qoaOFmtgNWb47Tz68JIl

Ook nog gemaakt, maar helaas wilde Gemini hem niet schuin van voren laten zien:
temp-Image4w-Sz-HT.avif

Laatst bewerkt:
Mooie tijden waren dat! De D&W catalogus was zelfs nog beter; zo dik als de Wehkamp en meer vrouwelijk schoon.

De auto die ik toen reedt was een Renault 19 16V Chamade met een volledig RVS Scorpion uitlaatsysteem, 16" OZ wielen en was een tikje verlaagd.
Toch zou een Clio Williams nog vetter geweest zijn, dus wordt dat het onderwerp van mijn inzending.

unnamed-8.png

Op jullie advies nog eens met Gemini geprobeerd en dat ging veel beter, dank!

Laatst bewerkt:
Grok is overigens ernstig frustrerend om mee te werken, ik krijg het niet gedaan om een afbeelding te genereren die niet de auto afsnijdt, ook na 80 keer vragen om meer afstand te nemen of uit te zoomen.

Bij deze wedstrijden gebruik ik Gemini van Google, die lijkt steeds beter te worden. Sommige plaatjes lijken inmiddels behoorlijk echt in vergelijking met een tijd geleden!

Ik vind dat Gemini erop vooruit gaat idd. Vooral het feit dat je quasi eindeloos kan proberen en tweaken itt de gratis Chat GPT waar je maar een beperkt aantal pogingen hebt per dag.
Grock heb ik een paar keer mee getest, maar ik kreeg overwegend grauw grijze plaatjes zoals de inzending van Zadelsnuiver en toen heb ik het maar zo gelaten.

Ik vind dat Gemini erop vooruit gaat idd. Vooral het feit dat je quasi eindeloos kan proberen en tweaken itt de gratis Chat GPT waar je maar een beperkt aantal pogingen hebt per dag.
Grock heb ik een paar keer mee getest, maar ik kreeg overwegend grauw grijze plaatjes zoals de inzending van Zadelsnuiver en toen heb ik het maar zo gelaten.
Ik heb Grok verwijderd, omdat ik Twitter heb verwijderd.

Het blijft een gedoe om met AI (in mijn geval Gemini) om de volledige auto in beeld te krijgen JL86 / DENNIS... :rolleyes:

Het blijft een gedoe om met AI (in mijn geval Gemini) om de volledige auto in beeld te krijgen JL86 / DENNIS... :rolleyes:
Daar loop ik bij sommige zoekopdrachten ook tegenaan. Je kunt als vervolgvraag wel vragen om een volledige afbeelding van een auto, maar of je dat dan krijgt is afwachten. Soms krijg je dan ook weer heel iets anders.

Ik vind het zelf lastig om de Mercedes te kunnen overtreffen, dus die laat ik maar staan.

De E36 van de OP staat vandaag in de "Wansmaak Woensdag" van een Nederlandse collega-website als de lelijkste E36 :ROFLMAO:

Het oer

Magnifieke malloot
3a242e1e-b9c9-4371-a71d-cdf2826281bc.webp

Niseko
Gemini-Generated-Image-59wc2d59wc2d59wc.jpg

Jay DoubleYou
IMG-0141.png

D E N N I S
DALL-E-2025-03-16-01-36-35-A-photorealistic-image-of-an-Eastern-European-car-such-as-a-Skoda-120.webp

JL86
IMG-3319.jpg

Zonder BMW met Skoda
temp-Image-Cswer5.avif

929V6
54389094429_b1ecea81f9_b.jpg

Zadelsnuiver
unnamed-8.png

RONR
Gemini-Generated-Image-p4c5e6p4c5e6p4c5.jpg

Joost Boers

4TqgFgA.jpeg

2CV Lover
1742165758466.jpg

Gullwing
4rLg4dI.jpeg

Stemmen kan tot vrijdagavond 20h

Mijn Top 3 van deze week :
  • Zonder BMW : Dé valse trage “Volvo” E30 M3
  • Joost Boers : erg mooie setting en (herfstige) kleurcompositie
  • 929V6 : Bumperkleven 4.0, maar allicht is die Benz met zijn mega camber en 425/10/27” banden niet vooruit te fakkelen
(ik wil gerust tellen als vanouds GW, laat weten als je dit liever zelf doet)

1. RONR, ja deze is gewoon perfect, had zo op de omslag van de Autostyle catalogus kunnen prijken.

2. Niseko, over de top in kwadraat. De extra klapkoplampen maken het plaatje helemaal compleet.

3. 2CV lover, deze lijkt meer uit een slachtoffer uit "De grote beurt", wat een gedrocht maar wél leuk.

Laatst bewerkt:
1. Niseko: de Civic is gewoon dé pimpauto en deze overtreft álles wat ik ervan voor zou kunnen stellen!
2. 2CV Lover: De CX had ik juist nooit voorgesteld als gepimpt hoewel er in Frankrijk wel wat met een bodykit rondrijden. Leuk gevonden en passend uitgevoerd
3. 929V6: Deze MB als boulevardblitzer is precies zo goed als je 't in een Duitse badplaats zou verbeelden (hoeveel mensen zitten er eigenlijk in???)

Compleet mee eens, dit is echt een gezellig hoekje van het forum / de site. Deelnemen is belangrijker dan winnen wist de stichter van de modern Olympics al.
Hoe bits het er soms aan toegaat op de FP, des te gemoedelijker is het hier (geldt ook voor de tweedehands wedstrijd overigens) - moderatie is daar en hier nooit nodig.
Wouter82 heeft soms zijn handen meer dan vol met de toetsenbordridders op de FP.

12 inzendingen deze week, 10 stemmers.

Op het podium van deze weer leuke wedstrijd van wat we in Vlaanderen gemeenzaam “Johnny-bakken” noemen :
  • RONR – 16 punten – 4x 1ste plaats - 7 stemmen
  • Joost Boers – 10 punten – 1x 1ste plaats - 5 stemmen
  • 929V6 – 9 punten – 2x 1ste plaats – 5 stemmen
Meest # stemmen gekregen in deze wedstrijd : RONR
“MVP” na 21 wedstrijden met 4 gewonnen wedstrijden : Marleen

Proficiat RONR, hopelijk heb je een leuk idee klaar voor inmiddels wedstrijd 22 al!

Terug
Bovenaan