Ramonious
Startmotor
Voor mijn nieuwe werk ga ik straks per jaar 24.000 km rijden, waarvan ik het meeste over de snelweg en 80 km/u wegen rijd. De rijkosten krijg ik niet volledig vergoed, daarom ben ik opzoek naar een zuinige (1:20 op de snelweg) en een betrouwbare auto voor de komende 4/5 jaar. Ik overweeg daarna over te stappen op een elektrische auto (i.v.m. een lading zonnepanelen op het huis), maar nu betaal je voor een goede actieradius €15.000+, en een Diesel is niet te doen vanwege de Wegenbelasting...
Vandaag een proefrit gereden in één van de meest zuinigste benzineauto's een Suzuki Celerio. Ik vond dit echter een draak van een auto, zowel qua zitcomfort (ik ben 1.93) en het rijden zelf, daarom wil ik graag een auto die nog enigszins lekker rijd. Nu weet ik zelf niet zoveel van auto's af, daarom wil ik graag jullie om advies vragen. Of er nog auto's en modellen zijn die ik over het hoofd zie.
Hier een lijstje van auto's die voor mij er tussenuit sprongen. Bouwjaar vanaf 2014.
- Peugeot 108 1.0 e-VTi
- VW Up / Seat Mii etc. (deze zijn vaak wat duurder)
- Hyundai I10
Ik hoor graag jullie advies!
Vandaag een proefrit gereden in één van de meest zuinigste benzineauto's een Suzuki Celerio. Ik vond dit echter een draak van een auto, zowel qua zitcomfort (ik ben 1.93) en het rijden zelf, daarom wil ik graag een auto die nog enigszins lekker rijd. Nu weet ik zelf niet zoveel van auto's af, daarom wil ik graag jullie om advies vragen. Of er nog auto's en modellen zijn die ik over het hoofd zie.
Hier een lijstje van auto's die voor mij er tussenuit sprongen. Bouwjaar vanaf 2014.
- Peugeot 108 1.0 e-VTi
- VW Up / Seat Mii etc. (deze zijn vaak wat duurder)
- Hyundai I10
Ik hoor graag jullie advies!