Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Nou, klinkt alsof er nog een hoop te doen is aan de opvoeding en openheid. Normaal gesproken zouden ‘dames’ dat niet achterhouden. Sterkte met je woede-aanvallen in de toekomst!Ze durfde niks te zeggen want 1) dan zou ik boos worden. 2) 'het kost vast meer dan in mijn spaarpot zit'
Kijk, dat is meteen een goede oplossing."Papa, we fietsen wel niet meer over de oprit maar lopen eerst naar de stoep". Goed plan
Vind je? Met de 406 V6 haalde ik hetzelfde gemiddelde (ongeveer zelfde vermogen en iets zwaarder), van 20 jaar technologische vooruitgang (zeker gezien downsizing etc) had ik verwacht dat het verbruik van zo'n Megane 1.6T wel wat lager zou liggen.De Megane is dan wel onzuinig ondanks zijn vermogen.
Moderator
Maar de auto is niet van hemzelf toch? En daarmee toch wel van 'een derde'?Balen van de krassen op de EV. De aansprakelijkheidsverzekering particulieren (AVP) is er in 99,9% van de gevallen om schade toegebracht aan derden te vergoeden. Daarvan is hier geen sprake, je zult dus bij de verzekeraar van de EV aan moeten kloppen. Dat zal in jullie geval via de leasemaatschappij zijn. Het kost je dus eventueel een eigen risico als dat van toepassing is.
Moderator
Koop je hem zelf toch?Erg leuke cabrio voor je:
![]()
Ook bijzonder weinig kilometers. Echt een koopje!
Gelukkig zitten de meesten niet meer op een inbellijntje, anders moesten we eerst naar de volgende pagina met al die foto's. Ik gooi er nog maar even wat in, want de zomertijd komt eraan en het weer laat het toe. Tijd voor het 'geluksmomentje', de zomerset weer onder de GT zetten. Gistermiddag eerst de in de herfst gewassen set nog eens goed gekleid:
![]()
En tijd voor het betere werk:
![]()
Eerst ontvet:
![]()
![]()
En in de Gyeon glascoating gezet. Dat potje voor het afleveringsklaar detailen van de EV gekocht, en dit is de derde keer wielen in de coating zetten. Valt me alles mee qua verbruik.
![]()
Niet alleen de buitenzijde uiteraard, ook de binnenzijde spik en span gemaakt:
![]()
![]()
En vanmiddag was het wel weer voor wat sleutelwerk:
![]()
![]()
Daarna een rondje rijden om de bandenposities in te leren, alle banden op de juiste spanning en nog even een lekker plaatje geschoten. Ruim 6 jaar en 146.000 km zie je er nog altijd niet aan af.
![]()
![]()
En ik zie nu pas een vergeten hoekje bij het wassen...
Op naar mooi lente/zomer weer en vooral op naar de mei-vakantie.
Dan mag de GT weer doen waar ie voor gebleven is.
terwijl ze niet eens gewassen zijn... Maar van afstand lijkt het zeker schoon ;-)Ze glimmen weer goed hoor!
Herkenbaar. Ik had er ook altijd veel over gelezen, maar welbekend forumlid en oud-collega Elco heeft me over de drempel heen geholpen met het afleveringsklaar detailen van de Electric. Daarvan hebben we de wielen in de glascoating gezet en daar pluk ik nog altijd de vruchten van. Met enorm gemak gaat het remstof (wat relatief mee valt uiteraard) van de wielen. En dat na 16 maanden!Even een oude post quoten.
Dit klusje staat al jaren op mijn to-do lijst en het klusje heeft de vorige auto zelfs overleeft
Anyway, ik hik een beetje aan tegen het "bang voor het onbekende". Heb wel ervaring met details al doe ik dat al jaren niet meer actief. Al het autospul wat ik heb is nagenoeg allemaal van Gyeon, dus ik weet ook dat dat prima werkt.
Ik heb van mijn vorige auto nog één velg, dus ik moet dan velg voor velg werken. De auto op de krik/assteunen laten staan voel ik niet zoveel voor
Hoe lang ben je met een setje velgen bezig? Red ik een set in een (halve) dag wetende dat ik velg voor velg moet werken?
Vergt het veel voorbereiding?
Mooie update Tom. Alvast fijne vakantie gewenstEn deze inmiddels 13 jaar jonge Adria Altea 462PK gaat dan ook mee
Moderator
Een collega zei dat gisteren ook, toen stonden er hier twee voor kantoor. Ik sluit me daar niet bij aan, maar 3/4 van achteren is het wel een leuk gelijnd ding.Die Electric blijft wat mij betreft nog steeds (één van) de mooiste EV(‘s) van dit moment.
Maar je mocht ze ook niet zien? Mocht ik wel toen ik een soortgelijk geval had (wel meer schade dan jij). Het scheelt toch als je aan de politie kan melden dat de beelden bruikbaar zijn, dat ze geen tijd verspillen door ze even op te halen.Helaas, camerabeelden worden alleen aan de politie vrijgegeven.
Moderator
Vraag ik me ook af. Daarnaast houdt het ook licht tegen bij dat raam en in je gang. Of je moet een grote glazen carport maken, al is het lastig om daar een mooie van te vinden.Hoe zie jij de carport een beetje voor je? over de gehele breedte van het pad?
Wordt dan al met al evengoed wel weer een project, en hoog genoeg voor de caravan? (dan wordt het wel een lomp hoog gebouw, zou ik persoonijk niet doen.
Zwart doet geen enkele auto goed inderdaad.Ik zie de Megane Electric ondertussen veel rijden, maar toch zelden in het rood maar bijna altijd zwart en dat doet het ontwerp geen goed.
Ook de GT ziet er nog steeds mooi uit.
Perfect, perfect, dat niet. Maar het klinkt wel beter ;-)Mooie update en als je druk druk druk vervangt door veel te doen. Dan is het jaar perfect???
Jazeker, Roland inderdaad.Leuke foto met die vijfjes, is dat tameling die daar staat?
De megane is dan niet de goedkoopste optie met die kilometers, maar hij schrijft ook niet zo hard af. zolang het onderhoud beetje binnen de perken blijft gewoon lekker in door rijden
Volgens mij komt er een dezer dagen weer een update aan.....
Hoho, Carnaval hier in de regio dus de voorjaarsvakantie is pas begin maartVolgende week, dan is de vakantie van de kinderen er, mid-weekje Sauerland…..