Adinsx: Megane Electric EV60-220 Techno + IV Estate GT205 Update: gesjouwd en genoten

Vervelend van de krassen. Dan zit je daar mooi als liefhebbende vader en autoliefhebber. Mooi educatief momentje, zeg maar.

Vervelend, die krassen. Ik denk dat je het eerst bij je eigen aansprakelijkheidsverzekering moet proberen.

Oh Oh....en niks zeggen?? Hopen dat het niks is ten opzichte van de rest van de auto?

Ik bedoel het is maar een smartphone..

Die GT man man man wat een dikke bak! Ik betaal nu idd ook rond de 2 euro voor een liter 98 in België. Maar goed. Het klinkt wel prachtig. Niks zo mooi als een mechanische auto in mijn optiek.

Ze durfde niks te zeggen want 1) dan zou ik boos worden. 2) 'het kost vast meer dan in mijn spaarpot zit'
Nou, klinkt alsof er nog een hoop te doen is aan de opvoeding en openheid. Normaal gesproken zouden ‘dames’ dat niet achterhouden. Sterkte met je woede-aanvallen in de toekomst!

@Badeenden, overdrijven is je vak? ;)
Je hebt boos en boos hè. Ik denk dat ze hier weinig tot niets te kort komen en ik veelal te soepel ben, aldus mijn vrouw. De jongste (7) is sowieso wel van de grenzen zoeken. Wordt nog wat.

Nee, het is vervelend, vooral dat ze het dan niet even zeggen. Dus het komt vast allemaal weer op orde. "Papa, we fietsen wel niet meer over de oprit maar lopen eerst naar de stoep". Goed plan

Hier ook al eens gebeurd, hou je niet tegen met kinderen. Vervelend is het absoluut. Van mij mogen ze op de oprit niet fietsen. Meestal houden ze zich eraan, maar er komen natuurlijk ook vriendjes en vriendinnetjes langs. Hopelijk binnenkort weer netjes gerepareerd zonder dat gespoten hoeft te worden. Een gespoten bumper valt op 100 meter nog op terwijl de kras vanaf een meter niet meer te zien is. Kleurverschil ga je toch altijd wel iets zien.

Jammer van de kras, hopelijk lesje geleerd (en dan met name mbt openheid).

De Megane is dan wel onzuinig ondanks zijn vermogen.
Vind je? Met de 406 V6 haalde ik hetzelfde gemiddelde (ongeveer zelfde vermogen en iets zwaarder), van 20 jaar technologische vooruitgang (zeker gezien downsizing etc) had ik verwacht dat het verbruik van zo'n Megane 1.6T wel wat lager zou liggen.

Balen van de krassen op de EV. De aansprakelijkheidsverzekering particulieren (AVP) is er in 99,9% van de gevallen om schade toegebracht aan derden te vergoeden. Daarvan is hier geen sprake, je zult dus bij de verzekeraar van de EV aan moeten kloppen. Dat zal in jullie geval via de leasemaatschappij zijn. Het kost je dus eventueel een eigen risico als dat van toepassing is.

Balen van de krassen op de EV. De aansprakelijkheidsverzekering particulieren (AVP) is er in 99,9% van de gevallen om schade toegebracht aan derden te vergoeden. Daarvan is hier geen sprake, je zult dus bij de verzekeraar van de EV aan moeten kloppen. Dat zal in jullie geval via de leasemaatschappij zijn. Het kost je dus eventueel een eigen risico als dat van toepassing is.
Maar de auto is niet van hemzelf toch? En daarmee toch wel van 'een derde'? :)

"spullen en goederen die je onder je beheer hebt"..... Linksom-rechtsom erg vervelend allemaal. Aan de andere kant: Het is een gebruiksartikel en met kinderen gebeurt er wel meer.

Ai ai ai, ik ben dermate druk dat AW'en er lastig van komt. Hij is zo te zien al weg...

Zal spoedig een update maken hier want de zomertrip zit eraan te komen. De GT moet nog een rondje optische verwennerij krijgen, de Electric doet zijn ding met nog wat extra schade dankzij een onbekend gebleven mede AH-shopper...

Een klein teken van leven in wat hectische weken. Druk met werk, met het gezinsleven, nog wat geklus en natuurlijk het inpakken van de sleurhut. Hopelijk einde van de week nog even een update voor het werkpaard aan de slag moet ;-)

53857133614_8e401438a1_c.jpg

Gelukkig zitten de meesten niet meer op een inbellijntje, anders moesten we eerst naar de volgende pagina met al die foto's. Ik gooi er nog maar even wat in, want de zomertijd komt eraan en het weer laat het toe. Tijd voor het 'geluksmomentje', de zomerset weer onder de GT zetten. Gistermiddag eerst de in de herfst gewassen set nog eens goed gekleid:
53620816563_5ae913ce7d_c.jpg

En tijd voor het betere werk:
53621056745_8282c62f8b_c.jpg

Eerst ontvet:
53621056115_2d51b430ea_c.jpg

53620816048_93a3ffeddf_c.jpg

En in de Gyeon glascoating gezet. Dat potje voor het afleveringsklaar detailen van de EV gekocht, en dit is de derde keer wielen in de coating zetten. Valt me alles mee qua verbruik.
53620606776_5fc0497841_c.jpg

Niet alleen de buitenzijde uiteraard, ook de binnenzijde spik en span gemaakt:
53620942769_c0fd10c534_c.jpg

53620606891_4b99b936d3_c.jpg

En vanmiddag was het wel weer voor wat sleutelwerk:
53619733917_4a17c3f593_c.jpg

53621056140_f65e3d0bf3_c.jpg

Daarna een rondje rijden om de bandenposities in te leren, alle banden op de juiste spanning en nog even een lekker plaatje geschoten. Ruim 6 jaar en 146.000 km zie je er nog altijd niet aan af. ;)

53620942749_1d43394e3d_c.jpg

53620942699_2cae6c2946_c.jpg

En ik zie nu pas een vergeten hoekje bij het wassen...

Op naar mooi lente/zomer weer en vooral op naar de mei-vakantie.
Dan mag de GT weer doen waar ie voor gebleven is.

Even een oude post quoten.
Dit klusje staat al jaren op mijn to-do lijst en het klusje heeft de vorige auto zelfs overleeft :D

Anyway, ik hik een beetje aan tegen het "bang voor het onbekende". Heb wel ervaring met details al doe ik dat al jaren niet meer actief. Al het autospul wat ik heb is nagenoeg allemaal van Gyeon, dus ik weet ook dat dat prima werkt.

Ik heb van mijn vorige auto nog één velg, dus ik moet dan velg voor velg werken. De auto op de krik/assteunen laten staan voel ik niet zoveel voor

Hoe lang ben je met een setje velgen bezig? Red ik een set in een (halve) dag wetende dat ik velg voor velg moet werken?
Vergt het veel voorbereiding?

Ze glimmen weer goed hoor!
terwijl ze niet eens gewassen zijn... Maar van afstand lijkt het zeker schoon ;-)

Even een oude post quoten.
Dit klusje staat al jaren op mijn to-do lijst en het klusje heeft de vorige auto zelfs overleeft :D

Anyway, ik hik een beetje aan tegen het "bang voor het onbekende". Heb wel ervaring met details al doe ik dat al jaren niet meer actief. Al het autospul wat ik heb is nagenoeg allemaal van Gyeon, dus ik weet ook dat dat prima werkt.

Ik heb van mijn vorige auto nog één velg, dus ik moet dan velg voor velg werken. De auto op de krik/assteunen laten staan voel ik niet zoveel voor

Hoe lang ben je met een setje velgen bezig? Red ik een set in een (halve) dag wetende dat ik velg voor velg moet werken?
Vergt het veel voorbereiding?
Herkenbaar. Ik had er ook altijd veel over gelezen, maar welbekend forumlid en oud-collega Elco heeft me over de drempel heen geholpen met het afleveringsklaar detailen van de Electric. Daarvan hebben we de wielen in de glascoating gezet en daar pluk ik nog altijd de vruchten van. Met enorm gemak gaat het remstof (wat relatief mee valt uiteraard) van de wielen. En dat na 16 maanden!

Op de GT-wielen dus inderdaad zelf gedaan, en het is zeker geen rocketscience. De wielen goed wassen, kleien, nog een keer wassen. Daarna ontvetten met bijbehorende spul (even handschoenen aan), en het opbrengen zelf is relatief simpel. Snel werken, even laten drogen en uitpoetsen. Wat een genot... De GT ga ik vrijdag wassen (compleet detailen kom ik domweg niet aan toe...), en dat wordt wat betreft de wielen genieten. De lak zelf had wel weer een rondje kleien, polijsten en wax kunnen gebruiken zoals gebruikelijk net voor de vakantie, maar domweg geen tijd / prioriteit aan gegeven.

Een korte foto-update dan maar. Na wederom een geweldige mei-vakantieweek (incl. Hemelvaarstdag) en kort erna het Pinksterweekend is het alweer zowat tijd voor de zomervakantie.

Beide voitures draaien rustig aan hun kilometers. De Electric natuurlijk een klap meer dan de GT. Eerstgenoemde staat alweer op bijna 45.000km, de GT op 147.800 ongeveer. Daar gaat overigens spoedig tegen de 3000km bij komen terwijl de Electric thuis blijft.

Een klein aangekondigd akkefietje was er nog wel met wederom de Electric. Naast de schade van de fiets van de dochter, had iemand bij de plaatselijke Albertheijn ook last van een schitterende rode auto. Hoe hij/zij het voor elkaar heeft gekregen geen idee, maar het gevoel dat je naar je auto toeloopt en meteen opvalt dat er witte vegen over de achterbumper lopen blijft ontzettend rot. Meest logisch lijkt dat iemand de bocht te krap heeft genomen en zo de achterzijde licht meepakte. Helaas, camerabeelden worden alleen aan de politie vrijgegeven. Aangifte gedaan zoals de leasemij verwachtte, maar conclusie: geen prioriteit. Ik moet nog steeds langs een schadebedrijf voor het opnemen van de schade. Toch eens kijken of dat vrijdag nog lukt.

53862459432_1e76ae54ff_c.jpg

Van een afstandje zie je het hoofdzakelijk als je het weet gelukkig. Wegpoetsen op die harde vouw is er uiteraard niet bij:
53863721384_197607bca2_c.jpg

Ik val in herhaling wanneer ik zeg dat de kleurencombi nog altijd geweldig is, maar dat hoor ik (gelukkig) ook regelmatig van anderen.

Rouge Flammé blijft een lekkere knallende kleur:
53862463807_3128511aa1_c.jpg

en met Iron Blue blijft het een lekker sportief setje, ook wanneer ze kort bij elkaar staan voor een voorspelde 'code oranje':
53862459907_3ffcb24922_c.jpg

En ja, nu bijna alle klussen in en rondom huis zijn geklaard (op een hoekbank na is alles nieuw na de verhuizing), is het tijd om over een carport na te gaan denken wat mij betreft.

Tot slot, vanavond het trekpaard intern eens op orde gemaakt voor een trip richting de zon binnenkort:
53863774630_a6b331c31f_c.jpg

En deze inmiddels 13 jaar jonge Adria Altea 462PK gaat dan ook mee ;-)
53863721469_1553cdd1b8_c.jpg

En dat is ook wel even nodig, want de tijd vliegt.

Klein autonieuwtje dan nog voor de echte diehard-meelezers:
De antraciet metallic Scénic 2.0-16v (2003) die hier ook wel eens voorbij kwam maakt binnenkort plaats voor een nieuwe Captur II Intens TCe140 mild hybrid. Wie voor onder de 1000,- nog een oersterke Scénic zoekt incl. geldige APK -> even een PB. ;)

Staan er weer mooi bij zo. Wel erg jammer weer van de schade op de Electric, blijft voor veel mensen toch moeilijk om voorzichtig met spullen van andere om te gaan...

En die carport moet je zeker doen, dan heb je echt een droomplekje voor de auto's! Daar is wel wat moois van te maken!

Leuke updates, inderdaad balen voor de rode Electric. Je hebt er zo'n gedoe mee... Alvast een fijne vakantie!

Carport heb ik hier ook gebouwd, ben er erg blij mee!

De glascoating op de velgen vind ik een goed idee. Ga ik me ook maar eens in verdiepen want ik heb veel last van remstof en dat maakt het wassen wel iets makkelijker.

Die Electric blijft wat mij betreft nog steeds (één van) de mooiste EV(‘s) van dit moment.
Zag er van de week 1 in Den Haag, rood met S-kenteken. Dan denk ik meteen “‘t zal toch niet…..” ;)

Die Electric blijft wat mij betreft nog steeds (één van) de mooiste EV(‘s) van dit moment.
Een collega zei dat gisteren ook, toen stonden er hier twee voor kantoor. Ik sluit me daar niet bij aan, maar 3/4 van achteren is het wel een leuk gelijnd ding.

Carport zou ik zeker doen. Hoewel ik nog liever een garage heb.

Ik heb destijds in 2003 met de wetenschap dat een garage zou passen. In 2009 is er dan ook een bijna 10 meter lange garage gekomen waarin oa de auto's achter elkaar staan. Citroën voorop als meest gebruikte en de Mazda voor de lange afstanden of als een 2e wagen nodig is.

Zonde weer van de schade :mad: Ik was mijn auto regelmatig in een wasbox (geen wasstraat), dat hele detailwassen zie ik niet zitten zonder eigen oprit en teveel hobbies/interesses :D Knap werk iig.

Ja dat met schades en geen briefje achterlaten is een bekend fenomeen, bij mij ook op twee plaatsen, en dan kan je zelf betalen, of de verzekering het laten betalen.

Kleurtje blijft inderdaad mooi!!

Helaas, camerabeelden worden alleen aan de politie vrijgegeven.
Maar je mocht ze ook niet zien? Mocht ik wel toen ik een soortgelijk geval had (wel meer schade dan jij). Het scheelt toch als je aan de politie kan melden dat de beelden bruikbaar zijn, dat ze geen tijd verspillen door ze even op te halen.

Bij mijn auto was t klaarlichte dag, diverse getuigen (en de dader had een naar fabrikant en model terug te herleiden onderdeel bij mijn auto achtergelaten), maar niemand had het kenteken goed onthouden. Dus camerabeelden waren uiteindelijk essentieel (en bizar om naar te kijken).

Blijft inderdaad een fijne combi om te zien zo.
Schades blijven vervelend (die fiets tegen de auto is helaas herkenbaar), maargoed het is gebeurt en kan worden opgelost.
Hoe zie jij de carport een beetje voor je? over de gehele breedte van het pad?
Wordt dan al met al evengoed wel weer een project :), en hoog genoeg voor de caravan? (dan wordt het wel een lomp hoog gebouw, zou ik persoonijk niet doen.

Hoe zie jij de carport een beetje voor je? over de gehele breedte van het pad?
Wordt dan al met al evengoed wel weer een project :), en hoog genoeg voor de caravan? (dan wordt het wel een lomp hoog gebouw, zou ik persoonijk niet doen.
Vraag ik me ook af. Daarnaast houdt het ook licht tegen bij dat raam en in je gang. Of je moet een grote glazen carport maken, al is het lastig om daar een mooie van te vinden.
Hoogte voor de caravan is wel een goede; de Transit Nugget van m'n ouders past er bij mij niet onder bijvoorbeeld.

Tijd zat gehad tot nu toe, maar het is zo'n lekker weer hier (al twee weken 30+) dus de carport komt later qua denkwijze.

Voor nu even wat campinglife delen. Alweer twee weken en nog tm donderdag te gaan op onze vaste stek. Zwemmen, snorkelen, ziplinen, jetskiën, waterfiets, lekker eten, en domweg tijd met het gezin plus vriendin en twee kids. (Die ik vanavond weer naar Airport Pula breng).

Kortom: genieten. Net als van de GT die uiteraard weer met hetzelfde gemak de sleurhut de bergen over sjouwde en trage treintjes meester maakten bult op. ;)

Groeten uit Kroatië :cool:

53899049168_8252ae8cf5_b.jpg

Veel blauw, en een stukje rood in deze na-de-zomer-update.

Allereerst, het was (weer) genieten op onze vaste stek in Kroatië (net onder Porec). Nog voor we met de voortent begonnen te bouwen lagen de kids (inmiddels 8 en bijna 10) al in het zwembad.
De heenreis gaf wat file (twee uur!) voor Frankfurt, maar via een afslag net ervoor konden we, ondanks een route dwars door Wiesbaden, de file omzeilen.
Ik verwacht nog wel Duitse post want bij Wiesbaden-centrum hebben ze blijkbaar ook milieuzones en ik heb geen mooie groene sticker op de GT zijn voorruit. Grappig was het langs monumentale panden, het paleis en de dure winkelstraat rijden wel.

Vaste prik onderweg, een stuk of vier tot vijf keer tanken. Gemiddeld verbruik kwam op 1:7,2 (gemiddeld 110-112 kmh qua tempo), en ongeveer 810,- brandstof heen en weer.
53930899168_ab3b7440cc_c.jpg

Na het omrijden bij Frankfurt verliep de reis voorspoedig. Rond 22.00 bij Bled Slovenië (1050km) even geslapen in de caravan, om de volgende ochtend de laatste 230km weg te sturen en kamp adinsx weer op te zetten:
53946715915_34d651fbdb_c.jpg

53929750392_58c087922b_c.jpg

Op vakantie flink genoten met z'n allen. Jetskiën, snorkelen, waterfiets, ziplinen, en volop zwemmen in de zee en het zwembad en 80 keer op een dag van de (nieuwe) glijbanen. En ja, een grote gezellige boel met z'n zevenen. En nee, gelukkig hoef ik niet twee gezinnen te bekostigen.

Genieten kortom. Drie weken 30+, de kinderen gingen hun eigen gang, biertje erbij, lekker wat koken op de skottle en vooral de eigen batterij ook weer opladen:
53930655251_a390dd4bd5_c.jpg

53930653496_e2075def5c_c.jpg

18 nachten op de camping later was het tijd voor de terugreis. In plaats van op donderdagochtend, met bijbehorende file in Slovenië, vorig jaar al besloten om op woensdagavond te gaan rijden. Wat een top-keuze! Relaxt alles afbouwen woensdagochtend, nog even zwemmen, uit eten en om 18.30 weggereden:
53930656031_dd23716c06_c.jpg

Om 00.00 reden we zonder files onderweg Duitsland al in. Een half uur later na het weer volgooien van de tank meteen besloten op een parkeerplaats te overnachten.

Donderdagochtend vervolgens rond 06.15 weer verder om nog 860km naar huis weg te sturen. De GT blijft een genot als caravantrekker, want het tempo lag op 110-112. Bult op hield ik zeker de 100 vast als het even kon, en dat geeft het gemak om trage treintjes voorbij te gaan. Qua laagliggen viel het mee met zo'n 80 kg kogeldruk, maar veel drempels houdt ie natuurlijk niet van.

53930994119_512ae64ce1_c.jpg

53930900553_bb76c2620e_c.jpg

Al met al tóch nog wat file, zo'n 100 km van huis bij Oberhausen twee keer een half uur door wegwerkzaamheden en een ongeval. Niettemin, om 17.15 waren we thuis. Fris en fruitig in plaats van midden in de nacht.

En tja, dan volgen dagen van uitpakken, de caravan schoonmaken, uitgebreid wassen en in de wax zetten en de caravan weer bij de stalling achtergelaten na het afrekenen van weer een jaar stallingsgeld (wat met net geen 300,- meevalt). Op naar het voorjaar van 2025.
53930900368_e6d3a54fe6_c.jpg

Onderhoud voor de GT
De GT verdiend eind van het jaar / begin 2025 een rondje remmerij rondom. Alleen voor het terugstellen van de remklauwen achter moet ik nog op zoek naar een tool om het zelf te doen. De elektrische handrem vliegt er anders op.

Daarnaast twijfel ik over het preventief vervangen van de EDC-koppelingen. Met inmiddels 150.500 op de klok komt dat er een keer aan. Niemand weet wanneer, maar het slipmoment ga ik niet afwachten en al helemaal niet wanneer er ruim 1300kg aan de haak hangt. Dus ook dat vergt nog wat uitzoekwerk. Wellicht is een slijtage-percentage uit te lezen door de dealer. Kosten bij de dealer? Zo'n 2k, dacht ik...

Nog even door naar de EV-Megane dan.
53930900393_3f1fa7167f_c.jpg

Die verloor in drie weken stilstaan op de oprit slechts 2% batterij. Niet noemenswaardig dus. Het was weer genieten om de eerste kilometers in stilte te maken, al moet ik ook eerlijk toegeven dat ik de emotie en de toeren van de GT toch wel mistte in het begin... Werkkilometers zijn er nog nauwelijks gemaakt (twee weken vooral veel thuisgewerkt). Komende week wat lange ritten in de plannen en dan komt de EV-waardering ook wel weer terug.

Schiet me nog iets te binnen. Ik moet nog steeds langs het schadeherstelbedrijf om de schade aan de EV te laten beoordelen en vervolgens reparatie. Prioriteiten en het op afstand niet zo goed zichtbaar zijn van de schade is daar debet aan...

Onlangs nog 's avonds op pad geweest voor het Noorderlicht, maar gezien dat uitbleef maar een nieuwe poging tot 'lightpainting' gedaan op de auto. Redelijk resultaat, maar er is nog wat oefening nodig. Toch zijn de foto's het delen waard.

53930992854_f65c351b8a_c.jpg

53930992419_04759ced35_c.jpg

Helemaal tot slot nog even de Scénic I phase2 opvolger. Een veilige keus noem ik het maar. Mét 1.3 TCe140 (mildhybrid), zonder EDC-automaat, voorzien van de nuttige dingen die nodig zijn en natuurlijk 21 jaar in leeftijd er op vooruit voor mijn ouders.
53931107415_282c903ff1_c.jpg

Cabrio-plannen staan voorlopig in de ijskast. Ik vraag me geregeld af of ik er écht wel gebruik van ga maken of dat ik het niet romantiseer. Carport-plannen blijven wel, waarbij ook nog wat uitzoekwerk zit in hoe breed (mag je breder dan de garage), hoe hoog (i.v.m. caravan) en hoe diep (regels m.b.t. afstand van voorgevel) het allemaal kan zijn en óf het dan wel wat toevoegt.

Op wat kleine klusjes na is de klusjeslijst rondom huis na drie jaar namelijk wel klaar. Oh, en er lopen ideeën voor een andere caravan, maar meer daarover binnenkort in het caravan/kampeertopic.

Laatst bewerkt:
Druk, druk, druk, genieten, leuke dingen doen, druk, druk, druk.

Dat is kort samengevat de tweede helft van 2024, maar toch naar goed gebruik een beknopte eindejaars-update.

Het werk, over een goede maand alweer twee jaar na de overstap, slurpt best wat tijd, anderzijds geeft het veel vrijheid. De vroege ochtend starten in een sportschool, of juist in de middagpauze, om daarna in meetings weer bezig te zijn met toekomst beleid voor de BV Nederland, gerelateerd aan de automotive uiteraard. Kortom, zéker niets in te klagen @work. Gerelateerd daaraan ging het ook lekker met de zakelijke kilometers. Al heb ik toch ook de helft van alle werkdagen in 2024 thuisgewerkt. Ik kwam tot 20.000 zakelijke kilometers en zo'n 10.000 privé met de Megane Electric.

Gemiddeld verbruik: 15,4 kWh/100 wat lang niet gek is gezien ik mijn rijstijl niet bepaald naar een EV-rijden heb aangepast. Lekker met het wat hogere tempo op links mee veelal, mede omdat ik weet dat het met het laden wel goed zit thuis of op kantoor / een afspraak locatie.
54227647152_1c53589377_c.jpg

Ook de langere zakelijke ritten (Frankfurt, Brussel) gaan meer dan prima. Even snelladen kort voor de bestemming werkt wat mij betreft het beste om zonder stress te arriveren en de volgende dag weer stressloos huiswaarts te gaan.

Snelladen kan je tevens nog wat leuks opleveren, zoals de hoofdprijs in de R5 December-actie. Binnenkort eens kijken wanneer ik vijf dagen de Renault 5 te leen krijg. ;-)

54228957805_85a228bd56_c.jpg

Al met al, ik val in herhaling, totaal geen spijt van de keuze voor een EV en al helemaal niet van de uitvoering zoals ie er staat. Lekker opvallend. Wel schiet de autoliefde er geregeld bij in met een goed verzorgende handwas. Elke week staat wel even de wasbox op het programma om de meeste troep van de auto af te krijgen. Met een hulpje ;)

54228786383_21cafd61f1_c.jpg

Ook qua ruimte redden we ons prima, al heb ik inmiddels wel een setje extra dakdragers gescoord voor op de Electric. Gezien de langsdragers ontbreken t.o.v. de GT was een ander setje nodig om de dakkoffer (die al 2 jaar ongebruikt in de garage hangt) ooit te kunnen gebruiken. Wie weet in het voorjaar richting Oostenrijk, althans, dat is voor nu een van de vakantieplannen in 2025.

Door naar vierwieler twee. Met toch geregeld thuiswerken neemt de vrouw op haar werkdagen, als dat zo valt, de Electric mee. De ICE Megane maakt dus relatief weinig kilometers. Zeker de laatste maanden. 152.800 staat er op de klok. Dat was op 31-12-2023 144.800km, slechts 8.000km mee gereden dus in 2024 waarvan zo'n 3000km in de zomervakantie.

Best een prijzige 'tweede auto' inmiddels qua vaste lasten (MRB, Verzekering), brandstof (9,7 L/100km). Al is die laatste natuurlijk inherent aan het kilometrage en relatief korte stukken.

Enige maanden terug bij lekker najaarsweer maar eens gebruikt om de winterwielen écht goed schoon te maken. Daar gingen meerdere uren per velg in zitten met kleien, borstelen, etc. etc. Nooit zo goed aangepakt en dan vreet er van alles en nog wat zich vast in de hoekjes. Ik stond bijna op het punt een 18" set erbij te kopen met winterbanden...
Niettemin, na een rondje glasscoating zijn ze weer spik en span.

54228795889_ea523f6fcc_c.jpg

54228795849_1d416f3880_c.jpg

54228795839_6bb1614834_c.jpg

Wisselen maar:
54228800709_32c94dbab5_w.jpg
54228962655_acbec17dee_w.jpg

Ook de GT mist wat échte autoliefde door alle drukte met werk en gezin. Begin 2025 maar eens goed maken, want inmiddels liggen er wat kleine onderdelen klaar, zoals de vangdopjes van de achterklep. 1 ervan was verdwenen. Ook voor de wielbouten zijn de kapjes binnen (weg met die roestkleurige bouten), en zit er wat onderhoud aan te komen met de remmerij rondom.

Nog een persoonlijke terugblik op 2024:
-Doel FIT@40 is behaald (min 12kg), het feestje was bijzonder geslaagd met een slechte zondagochtend voor velen.
-Kids groeien, bloeien en doorlopen de basisschool meer dan prima.
-Werk biedt vele uitdagingen in 2025 met eindelijk een publicatie vanuit de EC
-Vakanties en uitjes zijn gepland
-En de feestdagen bieden volop gezelligheid.

Iedereen dan ook een goed uiteinde en alle goeds voor 2025 ;)

54228558536_56b6edd52b_c.jpg

Ik zie de Megane Electric ondertussen veel rijden, maar toch zelden in het rood maar bijna altijd zwart en dat doet het ontwerp geen goed.
Ook de GT ziet er nog steeds mooi uit.

Leuke foto met die vijfjes, is dat tameling die daar staat?

De megane is dan niet de goedkoopste optie met die kilometers, maar hij schrijft ook niet zo hard af. zolang het onderhoud beetje binnen de perken blijft gewoon lekker in door rijden

Ik zie de Megane Electric ondertussen veel rijden, maar toch zelden in het rood maar bijna altijd zwart en dat doet het ontwerp geen goed.
Ook de GT ziet er nog steeds mooi uit.
Zwart doet geen enkele auto goed inderdaad.

Mooie update en als je druk druk druk vervangt door veel te doen. Dan is het jaar perfect???
Perfect, perfect, dat niet. Maar het klinkt wel beter ;-)

Overigens nu twee weken vrij gelijk met de kinderen. Zo ongeveer voor het eerst dat ik deze twee weken volledig vrij heb. En dat is genieten hoor. De vrouw moet wel veel werken, dus ik ben mooi met de jonge dames op stap. Logeerpartijtjes, zes uur lang in een subtropisch zwembad liggen / van glijbanen knallen. Even opladen voor het nieuwe jaar (y)

Leuke foto met die vijfjes, is dat tameling die daar staat?

De megane is dan niet de goedkoopste optie met die kilometers, maar hij schrijft ook niet zo hard af. zolang het onderhoud beetje binnen de perken blijft gewoon lekker in door rijden
Jazeker, Roland inderdaad.

Mijn vrouw verlangt nog wel eens naar haar oude Twingo II terug. Zo'n lekker gooi en smijt-karretje. De GT is met 1505 kg rijklaar (op de weegbrug van de gemeente +80kg) natuurlijk een klap zwaarder. Maar tja, we hebben hem toch nodig voor de caravan, dus een rekensom ga ik maar niet eens maken. Onderhoud is allemaal zelf te doen, op een EDC-koppelingsvervanging na natuurlijk. Of dat nodig is/blijkt in 2025 zien we dan wel. Remmerij rondom ga ik gewoon zelf doen natuurlijk. Alleen het terugstellen van de remklauwen met elektrische parkeerrem achter moest ik nog uitpluizen.

Laatst bewerkt:
Adinsx werkt al een tijdje niet meer voor het autotechniekblad, dus de kans lijkt me klein dat hij die M4 CS heeft gecrashed.

Terug
Bovenaan