Adinsx: Megane Electric EV60-220 Techno. GT205 de deur uit. Update: Spontane EV-trip naar Cote d'Azur!

Met zo'n korte reactie kom je er niet mee weg hoor. Weg fijne trekauto en dan ook einde caravan?
Of de elektrische Megane de deur ook uit en weer gewoon een fatsoelijke gezins- en trekauto als leasebak met de mogelijkheid om daarnaast nog echt iets leuks te kopen. Dat zou ik wel snappen.

Ik kan wel 100 scenario's bedenken, maar ik wacht geduldig af. Heb net de advertentie helemaal gelezen.

Succes met de verkoop, de tekst spreekt dusdanig tot de verbeelding dat er niet eens foto's nodig zouden zijn geweest.

Mooie advertentie. Ben benieuwd wat er voor in de plaats komt.
Als ik in de markt was voor een station met dit budget was het zeker een kanshebber, wetende dat het technisch goed is en perfecte uitvoering

Mevrouw weer in een Twingo, maar dan wel een RS. Want die miste een kleur scheurijzertje. De Megane was nooit haar auto.
Voor de vakanties een auto ergens huren of lenen van ouders.

Dat denk ik :)

Onder de motorkap had ik voor de foto ook even gepoetst ;) mooie advertentie verder (y)
Nou, daar hou ik dus zelf nooit zo van. Wel van een schone plek onder de motorkap, maar een gepoetste voor de foto's... Dat geeft me vaak juist wat argwaan. Ik zie wel dat de foto met ingevuld onderhoudsboekje niet meegekomen is. Die maar eens toevoegen...

Ontopic dan maar, maar ook nu ga ik het niet lang maken want het blijft een openbaar forum hè.
Kortgezegd: De GT is te duur om naast de EV erbij te houden in de vaste lasten. 75,- wegenbelasting in de maand, 80,- verzekering. Gemiddeld 1:10,8 qua verbruik (door relatief korte afstanden). Ik had het er al vaker over, best een prijzige tweede auto. Maar ach, het kon er ook prima vanaf. Tot... de situatie verandert.

Geluk kan je namelijk niet kopen, het is onbetaalbaar... En dan moeten er harde keuzes gemaakt worden. Ja, de GT verkopen doet pijn, maar veel andere dingen meer. Ondanks een gezamenlijke keuze maar ook ambitie: het beste voor de kinderen.

Materialistisch: Huis en caravan behouden is het plan. Met de huidige woningprijzen (ook hier in het oosten) al een hele uitdaging. Een trekauto komt wel weer t.z.t., maar het kan zo maar de Talisman Estate TCe200 worden dit jaar van een familielid. Of toch de benzine-leaseauto van een collega. De vrouw gaat voor een 'normalere' vierwieler die lichter, praktischer en zuiniger is.

Alle scenario's en positieve wensen ten spijt, it is, what it is...

PS: Mee helpen dé liefhebber te vinden door de ad. te delen zou zeer prettig zijn (y)

Ik snap er niks van, dat verhaal :) Maar dat hoeft ook niet, het is idd erg openbaar allemaal hier.
Ik ben duidelijk geen kampeerder, want ik zou zo'n caravan er echt direct uit schoppen. Een duur hok wat je een paar weken per jaar gebruikt en de rest van het jaar duur stalt.

Dat klinkt allemaal niet fijn kerel…
Wens je het beste toe.

Mocht ik een liefhebber tegenkomen die een Megane zou willen kopen kan ik ‘m blind die van jullie aanraden!

Ik denk dat ik begrijp wat deze keuze heeft ingegeven. Als mijn vermoeden klopt wens ik je veel sterkte en wijsheid toe! Het was/is een fantastische auto, maar uiteindelijk ook ''maar een auto''. Soms komen de prioriteiten even anders te liggen en dan zijn andere zaken belangrijker en moet je offers als deze brengen. Gelukkig komt het op een later moment iets leuks uitzoeken vast wel weer.

Sommige dingen in het leven zijn belangrijker dan auto's. Veel sterkte toegewenst de komende tijd, ook voor de rest van het gezin.

Als ik je verhaal lees en zie staan: beste voor de kinderen, dan slaat de schrik me om het hart. Dan denk ik aan een split up. Als dat zo is, wens ik jullie heel veel sterkte met alles regelen.

Vrij cryptische uitleg, maar klinkt als vervelend. Auto's zijn dan slechts bijzaak. Hopelijk snel weer betere tijden!

Als ik je verhaal lees en zie staan: beste voor de kinderen, dan slaat de schrik me om het hart. Dan denk ik aan een split up. Als dat zo is, wens ik jullie heel veel sterkte met alles regelen.
Ja zoiets denk ik dan ook meteen. Zit er zelf middenin..Sterkte in dat geval. Zon gaat zeker weer schijnen!

Als ik zo het verhaal lees met cryptische uitleg idd niet fijn en wens je de komende tijd echt heel veel sterkte hierin.
Daarin zijn er nu belangrijkere dingen dan de auto

Ach, wat een nare situatie...sterkte!

En de advertentie is top! Ik heb de Megane hier laten zien en mijn wederhelft was helemaal enthousiast (en dat is niet vaak als het om auto's gaat)
Maar toen ik zei dat het van een liefhebber was, zei ze: 'dan laten we het maar niet doen, ik wil 'm geen hartaanval bezorgen als ie de auto een jaar later zou zien'. :LOL:

Ze is niet zo zuinig op een auto, voor haar écht een gebruiksvoorwerp.

Dank allen. De verkoop wil nog niet heel erg vlotten helaas, ondanks naar mijn idee een nette prijs met onderhandelingsruimte... Een AW-prijsje kan altijd afgesproken worden natuurlijk ;-)

Wel een stuk of 10 berichten om meer info, of vraag om een aankoopkeuring (waar ik open voor sta). Maar vervolgens is het weer wat stiller in de MP en FB-berichten.

Hij staat er ook nog geen week op, gemiddelde sta tijd van een occasion bij een garage is 90 dagen hoorde ik laatsts.

wie weet komt er wel wat uit de huidige berichten. Prijs is netjes, uitvoering is goed. Komt vast snel iemand voor

Aan de auto en de staat daarvan kan het niet liggen ;)
Mijn ervaring is dat je via MP veel "loze" reacties hebt. FB doe ik niet aan, maar dat zal niet veel beter zijn.

Wat @AsconaGT ook zegt, komt wel goed:)

Als je de tijd hebt, zou ik mooi even wachten... sommigen slaan m eerst op als favoriet en komen er dan later op terug.

Een AW-prijsje kan altijd afgesproken worden natuurlijk ;-)
Mocht je 'm echt niet kwijtraken en je vindt t niet erg dat ie nooit meer vertroeteld wordt, dan stuur maar een PB.

Maar ik hoop dat een liefhebber zicht meldt!

Er zit wat extra haast achter omdat de vrouw 1 maart haar andere auto krijgt. Dubbele lasten zitten we natuurlijk niet op te wachten in deze gekke tijd dus ik hoop dit weekend toch een liefhebber te vinden. De vaste dealer wil de auto ook wel inkopen, maar uiteraard voor iets boven de inkoop-handelswaarde.

En wil de vaste dealer het niet in consignatie voor je doen? Dat je alvast een deel betaald krijgt en bij verkoop een commissiebedrag afstaat?

Sja, iedereen wil zijn auto wel voor een mooie prijs aan een liefhebber verkopen. Maar als er haast achter zit zou je toch genoegen moeten nemen met een koper die niet jouw keuze zal zijn en die ook minder ervoor geeft dan je zou willen.

Sja, iedereen wil zijn auto wel voor een mooie prijs aan een liefhebber verkopen. Maar als er haast achter zit zou je toch genoegen moeten nemen met een koper die niet jouw keuze zal zijn en die ook minder ervoor geeft dan je zou willen.
Klopt, daarom is de PB-prijs naar diegene die interesse hebben ook al wat gedropt.
En ik kan hem er financieel niet bij houden helaas...

Laatst bewerkt:
  • Grrr
Waarderingen: ENTE
Ik ga hem even doorsturen naar een familielid. Niet helemaal wat ze zoeken, maar gewoon weer eens een keer een betrouwbare auto is ook wel lekker.

Toch zou ik voor de gein ook eens ikwilvanmijnautoaf proberen. Baat het niet, dan schaadt het niet. Toevallig vandaag mijn motor via ikwilvanmijnmotor verkocht. Verbaasd over de prijs en kan niets anders zeggen dan nette communicatie en vlotte afwikkeling.

Verder vooral heel veel sterkte en wijsheid gewenst!

Mocht de nood echt aan de man zijn heeft de ANWB ook een verkoopservice. Dat hebben we gebruikt om de Scénic te verkopen, was prima geregeld. Uiteraard krijg je dan wel de inkoop/handelsprijs met misschien wat extra maar natuurlijk niet veel.

de auto eruit, of…..
De caravan? Ongeveer gelijke waarde, en die wil ik toch wel behouden i.v.m. de vakanties enigszins betaalbaar houden... Maar, als het niet gaat, dan gaat het niet hè. Even de moeilijke tijd door wat dat betreft.

Ach, je kan een auto toch niet eeuwig houden en je kan er bovendien maar in één tegelijk rijden. Hoe vervelend het ook is, logische keuze om de auto weg te doen.

De titel van het topic krijg ik niet aangepast, maar... Vanmorgen de GT205 definitief uitgezwaaid toen ie mee mocht met zijn nieuwe eigenaar. Aan animo op de MP-advertentie was er geen gebrek, maar het blijft altijd even 'gedoe' natuurlijk met filteren wie serieus is, en wie niet. Uiteindelijk nog wel iets in prijs gezakt, maar de GT205 krijgt een fijn nieuw baasje in het westen van het land.

ax6dIW5.jpeg

Al met al, vinkje op de to-do-list erbij, en er gaan er nog velen volgen. Het topic zal de komende maanden dan ook wat in slaap sukkelen op auto-gebied. Tegen de zomervakantie tijd weer wat opleven, want hoe krijg ik de caravan (die ik behoud) op de camping in de Achterhoek? Dat gaan we nog ontdekken ;)

Fijn dat het verkopen toch gelukt is. Gelukkig heb je nog een bloedmooie rode Renault.

want hoe krijg ik de caravan (die ik behoud) op de camping in de Achterhoek?

Geen familie, collega's of vrienden die zo'n caravan kunnen verplaatsen met hun auto?

Terug
Bovenaan