Adinsx: Megane Electric EV60-220 Techno. GT205 de deur uit. Update: Spontane EV-trip naar Cote d'Azur!

He balen, het wordt gelukkig wel netjes opgelost, dat is wel weer mooi.

Maar als je in 2018 alleen PON mag leasen, ga jij daar dan mee akkoord? Want een VW zie ik zo snel niet voor de deur.
Tenzij de bentley of lamborghini mag maar dat lijkt me niet.... :D

@Sketcher
Helaas geen camera's bij de betreffende AH. Vanavond, een week later, nog eens kijken bij de AH of ik witte lak tegenkom waar het niet hoort...

@AvdB
Helemaal eens :) Komt ooit weer eens goed hoor. Ik begin me de laatste maanden eigenlijk steeds meer te irriteren aan te weinig vermogen.
Ofwel, mijn rij-stijl / wens is nog niet aangepast aan de auto zelf. Misschien toch maar eens overwegen een speeltje voor het weekend ala Clio II RS erbij te nemen.

@Nissan GT-R, blabla
Of het netjes wordt is nog even afwachten natuurlijk. Ik ga er wel vanuit.

VW? Mwa, niet zo snel denk ik. Misschien wel een Audi, maar dan wat kleins ala A3 in leuke uitvoering. De Clio Estate is natuurlijk een mooie back-up nu mocht dat nodig zijn. En tegen 2018 hoeven er geen bizar grote kinderwagens meer mee verwacht ik. :T
Lambo, ook niet verkeerd. :T
Wens blijft uiteraard Renault, zeker omdat tegen die tijd de nieuwe Laguna en Mégane er al weer zijn. Toch even wat meer waar voor het geld, dan bij de VAG-groep.

Zoals bekend wordt het zondag prachtig weer. Ik moet wel vroeg op om de auto te wassen, want vanaf 10.00 melden we ons bij schoonouders voor de Halfvastenoptocht in het dorpje aldaar.
Later kom je met de auto het dorp niet meer in.

Verder maandagochtend de auto naar het schadeherstelbedrijf brengen, en ik heb nog wat puntjes voor ze om op te letten.
1) Afdekdopje van sleepoog in voorbumper meteen meespuiten (zit lakschade op van stuk metaal dat ik tegen kwam)
2) Graag alleen achterzijde nog eens wassen ipv hele auto
3) Geen poetsbeurt na de tijd, dat doe ik zelf wel

M.b.t. het poetsen. De Clio ga ik eind maart onder handen nemen mits de winter dan ook echt vertrokken is. De zomerwielen komen er dan ook weer op. De Mégane komt denk ik pas richting eind april aan de beurt.

Klein beetje geschoven in de planning. Vanmorgen de Clio lekker gewassen en vanmiddag de Mégane. Was wel weer nodig.
Tussendoor nog even de Postcodeloterijfiets (met 200km ervaring) naar de fietsenzaak gebracht en twee nieuwe fietsen besteld. Als de kleine (bijna een half jaar oud) straks met het mooie weer stevig zit gaan we toch eens wat vaker fietsen. ;)
Niks speciaals verder, behalve dat alles er op zit (naafschakelen, naafdynamo, geveerde voorvork en zadel, etc..) en beide in mooi matzwart.

Terug naar de vierwielers

Ook op rood zie je vuil:

En zo een dik uur later:

Ben er inmiddels achter hoe ik het mooie rood van de Clio goed op de foto krijg. De belichting 1/3 of 2/3 lager zetten.

Vervolgens de Mégane:

En klaar:

Zoals eerder volgens mij al genoemd wacht ik nog even met de zomerwielen. Die leg ik erop wanneer de winter echt uit de lucht is, en dus het zout van de straat af. Vervolgens op vrijdags omleggen en op zaterdag lekker poetsen. (y)
Eerst maandag de Mégane maar eens wegbrengen, kijken wat voor leenauto ze in petto hebben, en dinsdagmiddag eens kijken of het netjes is gerepareerd.

Ook op een schone auto valt de schade niet mee :(

Typische schade ook omdat het op 2 verschillende "dieptes" van de auto zit.
Al met al gewoon klote weer. Ook al is het de auto van de zaak, je bent er zuinig op.

Ach, ben maar blij dat zoiets met de leasewagen gebeurt is, en niet met de privéauto. Dat zou nog zuurder zijn.

Zeker Bart, het was 'erger' geweest als het de Clio was geweest. Ach, als het bij een schade als deze blijft vind ik het ook wel prima.
Wat je tegenwoordig op de weg toch tegenkomt aan idioten.

Vrijdagmiddag op de terugweg van huis. Een van mijn favo bochtjes als het stoplicht al op groen staat is hier naar rechts:
https://www.google.nl/maps/@51.958175,6.022069,3a,75y,243.03h,89.61t/data=!3m4!1e1!3m2!1s0ZokiDqb1Vu4iKuIq98L9w!2e0

Besluit een opa in een Polo om een u-turn te maken. Hij stond dus voor het stoplicht waar je tegenaan kijkt en draait hem om de vluchtheuvel heen.
Dat verwacht je domweg niet. Hij haalde de bocht ook niet, en moest dus ook nog eens steken. En dat allemaal om naar v.d. Valk te gaan in plaats van verderop even draaien.
De ABS en brake-assist werken in ieder geval uitstekend inclusief de alarmlichten die netjes gaan knipperen. :T
Man, man ,man (n)

Wat is dat rood op zo'n Clio toch een fijn kleurtje. Zeker naast al die auto's in grijs, zwart en wit.

adinsx zei:
(...)

Besluit een opa in een Polo om een u-turn te maken. Hij stond dus voor het stoplicht waar je tegenaan kijkt en draait hem om de vluchtheuvel heen.
Dat verwacht je domweg niet. Hij haalde de bocht ook niet, en moest dus ook nog eens steken. En dat allemaal om naar v.d. Valk te gaan in plaats van verderop even draaien.
De ABS en brake-assist werken in ieder geval uitstekend inclusief de alarmlichten die netjes gaan knipperen. :T
Man, man ,man (n)

Nou ja, hij mag dat gewoon doen. Reed je niet vrij snel?

@Der Magistrat
Mwa, discutabel hoor. Hij moest voor de U-turn aldaar over een witte punt en doorgetrokken streep heen. Bekijk de streetview maar eens vanuit zijn punt. hier op de linker baan

Update:

Maandagochtend de Mégane weggebracht naar Schadenet Kraaijvanger te Doetinchem. Ik kreeg een, voor mijn gevoel, karig uitgeruste Fabia 1.2 driecilinder mee. Prima leenauto overigens hoor, maar zo'n skoda bevat nog meer plastic dan een Renault joh. :)
En een beetje gedateerd is ie natuurlijk ook al wel...
10450751_782439695157470_211369838139228862_n.jpg

Vanmiddag volgde rond 15.00 uur een belletje dat de Mégane weer klaar was.
De Fabia even afgetankt (maarliefst 8L verstookt :)) en door naar het schadeherstelbedrijf. De Mégane was weer, met de hand, door ze gewassen. Viel weinig aan te doen denk ik want hij kwam brandschoon daar. Niettemin, wat is er gebeurd? Er zijn geen delen vervangen. Het is dus vooral schuurwerk, plamuurwerk en spuitwerk gebleven. Met het zonnetje erop is een kleurverschil lastig te zien naar mijn idee, maar het ziet er keurig uit. (y)

Keurig werk dus. Enige wat me zo net pas opviel op een van de foto's: de kentekenplaathouder met de reclame van de huisdealer is verdwenen en er is een reclameloze gemonteerd. :confused: Vreemd, maar wellicht is de oude kapotgegaan. Al is dat ook wel raar want de houder zat met schroefjes vast op zijn plek.

Staat wel prima overigens een reclameloze, maar ze mogen het toch wel even melden wat mij betreft.
Voordeel is er ook. De ruimte boven de houder is nu wat groter en dat maakt het wassen wat gemakkelijker.

Al met al, de auto staat er weer keurig bij. Nu nog tijd vinden in de komende dagen om de zomerwielen te monteren. :)

Fijn dat ie er weer netjes bij staat, maar reclameloos is een voor of nadeel?

Want ik raak nu niet eruit wijs of je er nu wel of niet blij mee bent.

Ik gun de huisdealer ook hun reclame omdat ik er onderdelen krijg met korting, dus van die kan is het jammer.
Reclameloos staat ook prima en ik laat het ook zo. De Clio heeft tenslotte ook onlangs een reclameloze houder gekregen achter op mijn wens.
Waar ik over val is dat men het niet even gemeld heeft. Wat natuurlijk kan is dat de houder kapot is gegaan. Dat lijkt me echter minder aannemelijk, want volgens mij heb ik de houder er niet met popnagels op vastgezet.

Ik ben vooral er blij mee dat de auto netjes gerepareerd is. ;) Nu nog de zomerwielen (y)

adinsx zei:
Ik gun de huisdealer ook hun reclame omdat ik er onderdelen krijg met korting, dus van die kan is het jammer.
Reclameloos staat ook prima en ik laat het ook zo. De Clio heeft tenslotte ook onlangs een reclameloze houder gekregen achter op mijn wens.
Waar ik over val is dat men het niet even gemeld heeft. Wat natuurlijk kan is dat de houder kapot is gegaan. Dat lijkt me echter minder aannemelijk, want volgens mij heb ik de houder er niet met popnagels op vastgezet.

Ik ben vooral er blij mee dat de auto netjes gerepareerd is. ;) Nu nog de zomerwielen (y)

Beter dan andersom, dat heeft een dealer een keer bij mij geflikt. M'n randloze houder vervangen voor z'n eigen reclame. Was gelijk de laatste keer dat ik daar kwam..

Reparatie zie je niets van. Prima dus!

Dat is gewoon schofterig (n)

Kleine update dan nog, vanmorgen de Clio naar de dealer gebracht voor het garantieklusje:

"VroemVroem" :)
10339660_783310898403683_3754106087761536076_n.jpg

11046289_798455653580149_3805645956776116174_n.jpg

Denk dat de kentekenplaat is gedemonteerd tijdens de reparatie, stof- en vetvrij, uitwaaieren van de blanke lak tijdens spuiten. Ik kan me er iets bij voorstellen dat je dit graag geinformeerd had willen worden over wat er allemaal is gebeurt met de auto tijdens de reparatie, maar leg je erbij neer, je wil niet alles weten. Een bonnetje zoeken kan zomaar Euro 50.000 kosten.

Ik ben wel benieuwd of er ooit iets verkocht is door de aanwezigheid van nummberbordhouderreclame of welke auto dan ook.

Ziet er weer mooi uit, veel plezier.

Na een maand stilte weer even een kleine update:

Mégane:
Inmiddels 53.500 op de klok, en zo gaan we aardig volgens planning richting de 60.000 beurt. Planning is om voor de zomervakantie die beurt te laten uitvoeren om met frisse vloeistoffen naar het mooie Kroatië te vertrekken begin juli.

Verder half maart al de zomerset op de Mégane gelegd. Daarna was het nog wel koud, maar ik was wel weer klaar met de 'winterlook'. :)

Verder niets te klagen (y)

Clio:
Staat zag ik gister nu 10.800 km op de klok. Zeker nu we het mooie weer op gaan en de fietsen straks binnen zijn zal de Clio nog wat minder kilometers gaan maken. Woon-werk gaat de wederhelft fietsen. Blijven natuurlijk nog wel de dagen dat ze vrij is (3 dagen werken) over waar de Clio niet tot nauwelijks stil staat. :)

Vrijdagmiddag ook de Clio voorzien van de zomerset (y)

Detailen
Het detailen van beide auto's nog helemaal niet aan toegekomen. En dat terwijl de bedoeling was de Clio morgen mee te nemen naar de RTC openingsmeeting waar '25 jaar Clio' het thema is. Gaat dus met een gewassen Mégane worden.
Onlangs nog wel de stofzuiger erdoor gehad overigens:

En verder?
Tja, erg druk @ work dankzij nieuwe werkprocessen en systemen. Deadline is deadline dus komende woensdag 17.00 uur moet het mooie aprilnummer bij de drukker zijn.
En dan donderdag 16 april, exact een jaar geleden was het prachtig weer ->

Het lijkt weer opnieuw lekker te worden rond de 16e. Ik hoop ook aan de andere kant van de plas. :)
Woensdag gaat Lynn, ze groeit als kool en doet het prima overigens, naar opa en oma en stappen we zelf donderdagochtend het vliegtuig in voor een kort stedentripje in Londen t/m na het weekend. Eerste jaar is alweer om. Vlot en ook veel gebeurd en veranderd moet ik zeggen. (y)

Tot slot kijk ik alweer met een schuin oog naar begin juni. Vorig jaar de mooie RCZ-R uitgelaten in de Eifel, dit jaar met het team drie dagen naar het Sauerland. Ook dit jaar weer iets bijzonder gaafs als vervoer. De eerste kennismaking was vorig jaar en was te kort. Daarom mag hij (of is het een zij) nu voor vijf dagen mee. Lekker puur rijden. Geen stuurbekrachtiging, geen ESP, ASR, etc. etc. Een echte rijdersauto 'voor de gevorderde bestuurder' aldus zijn baasje. We hebben het natuurlijk over deze mooie Italiaanse schone:
85c10698c444abdb66c5c4a440ee3716.jpg

Al met al, ik hoef me niet te vervelen. ;)

Ziet er weer allemaal netjes uit. Het woord druk en busy vind ik heel interressant, het klinkt als een excuus, je gaat bijna medelijden krijgen met de persoon. Ik heb het nooit druk, al zullen anderen dat tegenspreken. Ik heb veel te doen, daar word ik blij van.

Ik wilde je graag uitnodigen toen ik las dat je naar de andere kant van de plas gaat, ga je naar London......dat is de andere kant van de sloot. Maar zeker een mooi vooruitzicht!

Weer een mooie update.

Eens A3-White, ik gebruikte druk omdat ik niet aan de auto wassen toe kom. En inderdaad, 'geen tijd' is geen excuus, want dan is het niet belangrijk genoeg. Dat klopt ook wat het detailen betreft. Werk en zeker thuis gaat voor de auto's. ;)

Andere kant van de sloot dan inderdaad. Als we nog eens de plas overgaan, en dat is zeker de bedoeling, laat ik het weten.

Zomerwielen (y)

Hier in de straat staan trouwens twéé van die Clio's. Zelfde kleur, volgens mij ook beide met jouw winterset. Ik heb 't gevoel dat ze bij elkaar horen, zo vaak staan ze zij aan zij geparkeerd. Mooi gezicht, want mooie auto's.

5 dagen berg-fun met de 4C, wat lekker! Maar toch.. vond ik de RCZ R een fijnere en leukere auto om mee te rijden. De geluidsbeleving in de Alfa is wel veel gaver.

De 4C hooguit een uurtje mee gestoeid begin 2014, dus pas in juni valt het te vergelijken. De RCZ-R is wel een echt briljante auto daar kan ik niet omheen. Eens zien wat de Alfa kan laten zien op de grens. ;)

Voor de liefhebbers nog even de video van vorig jaar:
https://www.facebook.com/video.php?v=662348750513226&set=vb.100002143218788&type=2&theater

Dit jaar gaan er GoPro's en een drone mee. :T

adinsx zei:
Eens A3-White, ik gebruikte druk omdat ik niet aan de auto wassen toe kom. En inderdaad, 'geen tijd' is geen excuus, want dan is het niet belangrijk genoeg. Dat klopt ook wat het detailen betreft. Werk en zeker thuis gaat voor de auto's. ;)

Andere kant van de sloot dan inderdaad. Als we nog eens de plas overgaan, en dat is zeker de bedoeling, laat ik het weten.

Kijk, ik zei nog in september 2014....... welkom in de nieuwe wereld:LOL:

Altai zei:
adinsx zei:
.....maar toch hoorde we beiden de deurbel vanmorgen niet toen de kraamverzorgster weer voor de deur stond om 08:00.
Toen eenmaal de huistelefoon ging dacht ik, f*ck, Els staat voor de deur. :)
Oh, en de auto wassen is uiteraard niet meer gelukt. ;)
22-09-2014 16:37
Ik zei nog tummy tub en kraamverzorgster...:cool:
Welkom nieuwe papa dit is de toekomst.:)

Hoe is het bij jou verlopen op de RTC meeting? Zag op de Clioclub al meerdere foto's van mensen die met de auto vastzaten in t grasveld..

Het grasveld was wat zompig inderdaad. Ik was redelijk vroeg en stond dus mooi aan de rand.

Overigens de grootste ellende ontstond omdat sommige bestuurders niet snappen dat je op nat gras niet lomp gas moet geven. o_O
Verder een prima meeting. Heel veel mooie modellen gezien, van oer Turbo 5 tot Clio V6, Sport Spider, Mégane R26.R, Safrane Biturbo, etc. etc.

De officiële foto's van de fotograaf komen binnenkort online. Dan plaats ik er hier ook een paar.

Helaas trouwens mijn oude Clio (99-PP-HF) of Mégane (47-ZK-XS) niet gespot.

Ik heb ook mooie fotos gezien. Van de zomer maar ff kijken of ik er ook een kan meepakken.

Misschien kan ik zelfs de Kangoo wel mee krijgen, zullen er niet veel van zijn.

Zag alleen de foto's.. Tsja, eigen schuld dus.. :)

Ziet er mooi uit, was geloof ik ook een flinke opkomst! Volgende keer ga ik proberen er bij te zijn.. Is me nu helaas niet gelukt ivm tentamens.

Leuke update (y)
Zomerwielen staat ook zoveel dikker onder beide wagens.

Je tripje met de 4c ben ik strontjaloers op, dat is een rijdersauto bij uitstek, ik denk op dat gebied de RCZ-R volledig aftroeft.
Kwa comfort en reisauto lijkt de RCZ-R lijkt me dan weer stukken fijner, de 4C is echt een fun auto voor erbij want verder kun je er niets mee.
De 4C is veruit mijn favoriet in het relatief betaalbare sportwagen segment kwa nieuw.

Heb je zondag gespot met de Mégane op de AutoRAI. Denk dat jij uit de parkeergarage kwam. Je stond voor t stoplicht om rechtsaf te gaan, ik stond schuin achter je op de strook om rechtdoor te gaan. Stukkie gereden in de Kia Soul EV. Herkende de Megane aan het GTline logo dat er nog maar half opzit..(y)

Zo, tijd voor een update'je.

@Bossinkje
Klopt dan als een bus (y). Ik kwam uit P7, waar ik 's morgens dankzij de perspas in mocht. :)
Wat een drukte was het die laatste zondag...

Inderdaad, achterklep zit alleen nog GT op. Moet er nog af, want het ziet er niet uit zo. Wel goed voor de herkenbaarheid dus ;)

Het was afgelopen tijd een periode van ups en downs.
Ups: onze kleine vrolijkert groeit gestaag en wil vooral ontdekken. Ze loopt dan ook wat voor in alles. Van zitten en staan tot het spelen. Helemaal prima dus. (y)
Het tripje Londen was eveneens heerlijk. Prachtige stad, heel veel gezien en gelopen. Natuurlijk ook de nodige dikke auto's gespot.
Van een XK-RS die bij aankomst bij het hotel (Lancaster Gate hotel, aanrader maar wel prijzig), tot Mc Laren's, AMG's, M's, een Aventador spyder, R8, en vooral veel Porsches en Ferrari's.
1399565_801221989945907_6880503454960133700_o.jpg

11169529_801223669945739_7885504312042874972_o.jpg

Down: Mijn laatste opa overleed. Iemand waar ik toch zo'n 15 jaar naast heb gewoond. Hij overleed op onze trouwdag (dus ook de dag dat we naar Londen gingen). Gelukkig de middag ervoor nog afscheid genomen samen met zijn kleine trots. Uitvaart was nadat we weer terug waren, en eveneens prachtig. Jammer dus, maar ruim negentig jaar worden zonder ziek zijn geweest, op het hartinfarct in februari na, lijkt me helemaal prima. (y). Dat is velen helaas niet gegund.

Terug naar de vierwielers:
Mégane staat sinds donderdagochtend over de, voor mij als cijfergek, 55.555 heen. :)

Inmiddels ben ik aan het rekenen geslagen. Begin juli staat de vakantietrip naar Kroatië gepland. Voor die tijd wil ik natuurlijk wel de 60k beurt laten uitvoeren. Dat betekend in twee maanden nog zo'n 3.000 km zien te rijden. De leasemij geeft vaak wel akkoord als de beurt binnen 2000 km gedaan moet worden.
Met een woon-werkafstand van 50 km/dag schiet het natuurlijk niet op. Hier en daar nog wel wat afspraken staan, van Antwerpen tot Alkmaar. Dus ik denk dat half / eind juni de 58k op de teller wel binnen de mogelijkheden liggen. (y)

Daarnaast heeft de auto nog wat kleine eigenaardigheden. De belangrijkste: het rammeltje zit er nog in als je stapvoets in de eerste of tweede versnelling lijkt. Onlangs op de RTC-openingsmeeting vroegen een aantal zich serieus af of de versnellingsbak niet gaar was. Dealer is druk doende met zoeken of er iets over bekend is. Het zou te maken kunnen hebben met de schakelkabels tussen pook en bak. Die kunnen iets gaan trillen en tikken dan tegen een ander stuk metaal aan. Of dat het is betwijfel ik overigens.
Verder moet waarschijnlijk de turbodrukregelklep vervangen worden. Deze geeft een resonantie bij 1800 tpm.
Dat was het wel weer volgens mij. ;)

Ook de Clio draait rustig zijn kilometers. Met de nadruk op rustig. Woon-werk voor de wederhelft is nog maar acht kilometer.
Over twee weken komen daarnaast onze nieuwe fietsen binnen, en dan blijft de Clio nog wat vaker stilstaan.
Huidige stand, geen idee. Maar nog geen 12k denk ik.

Wel binnenkort nog even de zomerwielen opnieuw laten balanceren. De wederhelft was het nog niet opgevallen, maar tussen 100-120 km/u trilt de voortrein. En natuurlijk staat het detailen nog op de agenda. Met nagenoeg elk weekend wat te doen, van visites tot de motortoertocht en een evenement van m'n werk kon dat wel eens juni of na de zomervakantie worden.
Ja, de prioriteiten liggen tegenwoordig echt wat minder bij auto's. Wat wil je ook met twee doodnormale vierwielers in plaats van een liefhebbersauto ala de RS'en.
Kriebelt nog steeds, evenals het ooit een halen van het motorrijbewijs. Dat laatste is de wederhelft een felle tegenstander van overigens.
Dus de kans op de circuithobby weer eens oppakken is groter dan een tweewieler bij huis halen. Voorafgaand daaraan is er ook nog de wens om groter te gaan wonen. Meer tuin, een garage waar de auto naar binnen kan en zo hebben we nog wel wat wensen.
Al met al, er is genoeg te doen en te beleven. (y)

*uch uch*, even wat stof afblazen hoor. En niet alleen hier, dat geldt ook voor de auto. De laatste tijd kun je namelijk aan de Mégane zien hoe de prioriteiten liggen met de beschikbare tijd. :)

Wat gebeurde er allemaal de afgelopen tijd. Laten we beginnen met een van de leukste weekenden, de motortoertocht met collega's in het Sauerland. Ik had de prachtige Alfa Romeo 4C voor vijf dagen ter beschikking. Man man, wat een geweldige machine is het toch. Niet voor dom snelwegwerk want hij zoekt enorm en zonder stuurbekrachtiging blijf je dan aan het werk. Wel voor de prachtige wegen. Enorm genoten dus. Een paar foto's hieronder, een compilatievideo volgt nog.

IMG_2073.jpg

IMG_2038.jpg

IMG_2150.jpg

IMG_2278.jpg

IMG_2413.jpg

Nog een leuk weekend was vorige week, een van de mooiste evenementen die we vanuit mijn titel organiseren. Het AMT Diagnose Boot Camp. Drie dagen sparren met zo'n 100 technici, twaalf workshops, veel gezelligheid en toch ook wel slopend. :)
Voor de geïnteresseerden: https://www.amt.nl/werkplaats-onderhoud/nieuws/2015/6/terugblik-op-amt-diagnose-boot-camp-10146949

Door naar het wagenpark.
De Clio komt twee tot drie keer per week van zijn plek, dus daarin iets niets verandert.
De Mégane draait de nodige kilometers en komende maandag staat de 60k beurt op de planning. Kilometerstand is nu 59.500, dus we lopen keurig op schema. Ook de banden beginnen richting 3mm te gaan. Vervanging is pas bij 2mm dus ze moeten vanaf begin juli nog even mee op de vakantietrip naar Kroatië.
Vandaag en morgen de vakantiespullen bij elkaar aan het pakken. Daar krijg je zin in vakantie van moet ik zeggen.

Zowel de Clio als Mégane moeten echt nog gedetailled worden, maar ik ga er ben ik bang niet aan toe komen. Zoals in het begin al gezegd staat de Mégane al minimaal een maand te snakken naar een wasbeurt. De neus zitten meer vliegen dan ooit op. Dit weekend toch maar even een uurtje vrij maken voor een vlotte wasbeurt, want smerig naar de dealer daar hou ik niet van.
Wellicht nog een ander uurtje vrij maken om de neus te kleien en te waxen zodat de vliegenlijken daar in ieder geval weer gemakkelijker vanaf gaan.

Nog meer goed nieuws, onze kleine spruit groeit lekker door, is altijd vrolijk en dat maakt het vaderschap toch wel erg leuk.
11406506_826702960731143_2655467119188061632_n.jpg

Minder leuk nieuws, ons eerste gezamenlijke huisdier overleed enige weken terug. Acute trombose. Om 02.30 wakker worden en je kat met een verlamd achterlijf zien liggen. Hijgend van de pijn. Nee, dat gun ik echt niemand. Met spoed naar de dierenarts en daar bleek maar een redding. In laten slapen. Zwaar !@#$%, maar dat was niet anders. Slechts vijf jaar oud geworden dus onze Floor.
11111220_816955721705867_480156041797438284_n.jpg

Wat staat er in de planning:
Natuurlijk de zomervakantie. Lekker 1300km wegtikken 's nachts naar Poreç en daar nagenoeg drie weken bivakkeren op een camping.
Beurt van de auto zal vast goed gaan, en dan hoop ik na de zomer beide vierwielers te detailen.

Genoeg te doen de komende tijd. ;)

Ik vind het om te zien ook een leuke auto de 4C en ik zou hem zelfs wel willen overwegen als enige auto die ik bezit. Maar dat moet een eigen proefrit dan maar uitmaken tegen die tijd.

Voor de rest op de poes na....gaat lekker dus ;)

Neem alvast een ding aan, als enige auto is het echt niet wat. Ja, het lijkt leuk, maar bij 130 op de snelweg kun je elkaar niet verstaan vanwege de enorme dreun. Nee, na vijf dagen was ik er wel uit. Echt een geweldige auto voor erbij of als track-day auto. Niet voor alle dag. Tenzij je alleen bent, geen grote woon-werk hebt, en niet veel bagage mee hoeft te nemen :)

Net de auto alvast uitgezogen. Er lag nog een pak zand in van enige tijd terug. Even subtiel de auto verlaagd met 15x 25kg zandzakken. :)

1529742_817857104949062_5964809032232057441_o.jpg

11128359_817857168282389_822155134076743930_o.jpg

Een verlaging van een centimeter of 2 tot 3 zou de auto goed doen overigens hoor, dit ging natuurlijk nergens over. ;)

Verder maak ik nog even een winterwiel klaar. Die moet als reservewiel mee op vakantie onderin de daarvoor bestemmende ruimte. Geen idee of het past, zien we binnenkort wel weer. Ook het zomerrubber raakt op. Achter zit richting 2,5mm, voor nog een 3mm. Na de zomer dus vers rubber erop.

Oh, en het verbruik was ik nog vergeten. Dat gaat eigenlijk wel de goede kant op. Ik rij ook wel wat meer lange stukken tegenwoordig, maar het gemiddelde verbruik ligt op 1:12,3 tegenwoordig. Sinds januari want toen hebben ze de tellers gereset bij Leaseplan i.v.m. een andere eigenaar.
Minder goed gaat het olieverbruik. Bij 47.500k stond ie op minimum (18k na de beurt) en dus laten bijvullen. Inmiddels staat de teller op 59.500 en stond het oliepeil een fractie onder minimum. Begin deze week dus 300ml bijgevuld uit m'n oliebusje.

1L op 12.000 km is niet zorgwekkend, er zijn VAG's die 1L op 1000 km doen, maar altijd goed om verbruik van dergelijke zaken in de gaten te houden. (y)

Verder nu even een lijstje aan het maken voor de dealer.
60.000 beurt + vloeistoffen checken / aanvullen
Extra busje olie
Dopje op popnagel nummerplaat voorzijde (ik denk is de waxbox eraf gespoten)
Kentekenlampje links hapert soms

Verder is er nog het gekke geluid in de versnellingsbak. Het schijnt te komen van trillende schakelkabels.
Na een warme start is er even wat gekraak hoorbaar. Schijnt de kachelkraan te zijn.
En de turbodrukregelklep trilt soms wel eens.

Gezien de auto op 8-8-2015 zijn twee jaar garantie heeft gehad kunnen ze daar nog even naar kijken. (y)

De RCZ R vind ik echt leuker. Toch lijkt 't me zeker geen straf om met de 4C die trip te ondernemen, en dan druk ik me mild uit! (y)

adinsx zei:
Minder goed gaat het olieverbruik. Bij 47.500k stond ie op minimum (18k na de beurt) en dus laten bijvullen. Inmiddels staat de teller op 59.500 en stond het oliepeil een fractie onder minimum. Begin deze week dus 300ml bijgevuld uit m'n oliebusje.

1L op 12.000 km is niet zorgwekkend, er zijn VAG's die 1L op 1000 km doen, maar altijd goed om verbruik van dergelijke zaken in de gaten te houden. (y)

Dit verbaast me toch wel enigszins. Je noemt het niet zorgwekkend, maar dit zou toch eigenlijk niet mogen? Het olieverbruik van m'n oude diesel bijvoorbeeld is nihil. Als je je Renault-bril even afzet (no offence :)), denk je dan ook niet dat een dergelijk olieverbruik geen positieve indicatie is voor de duurzaamheid van de TCe130-blokken op de lange termijn?

JW01 (vanaf een Appel) zei:
adinsx zei:
Neem alvast een ding aan, als enige auto is het echt niet wat.

Lijkt me ook niet, nee. Toch is er een medeforummer die het wel doet. (Opspeed)

Waar is het topic? ;)

Ik heb je mening best hoog zitten Tom dus jammer maar helaas. Voor mijn gevoel zet ik als trackday auto liever een zelfgebouwde caterham in de garage dan een 4C. Want zeker als cabrio erg duur.

En dan toch maar een RS of dikke Volvo. Of als de zaken heeeel goed gaan nog iets exotischer.

En turbo verbruikt natuurlijk ook altijd ietsje meer olie, onze kangoo (van ma) heeft nu 150.000 gelopen en olieverbruik is te weinig tussen beurten door om echt bij te vullen.

@Nissan GT-R
Prijzig is de 4C inderdaad, zeker als cabrio. Wellicht dan ook wel wat prijzig voor 'erbij', maar qua techniek is de 4C erg lekker.
Praktische trackday, gewoon een RS nemen. ;)

TYN zei:
adinsx zei:

Dit verbaast me toch wel enigszins. Je noemt het niet zorgwekkend, maar dit zou toch eigenlijk niet mogen? Het olieverbruik van m'n oude diesel bijvoorbeeld is nihil. Als je je Renault-bril even afzet (no offence :)), denk je dan ook niet dat een dergelijk olieverbruik geen positieve indicatie is voor de duurzaamheid van de TCe130-blokken op de lange termijn?

Zeker waar. Het mag eigenlijk niet. Mijn Clio RS verbruikte geen olie, de Mégane RS ook niet. Ik heb dit TCe130 blok keurig ingereden, dus ook wat meer belasten in het begin om alles goed in te laten slijten.
Er zijn overigens wel TCe120 blokken in de Captur (gekoppeld aan EDC) waar een fabrieksfoutje in zit. Daar is het olieverbruik ook erg hoog, en preventief wordt soms het hele blok vervangen. Denk niet dat hetzelfde voor mijn TCe130 geldt, maar wie weet. Ik was een van de, of de eerste, met de 1.2 TCe130 in de Mégane. Inmiddels is er wat meer vergelijkingsmateriaal dus ze gooien maar een balletje op bij de importeur.

Dit jaar ontkomt de Mégane overigens nog aan het sleuren van een caravan van 1400kg naar Kroatië. Met de kleine is het handiger als we in één keer door kunnen kachelen 's nachts. Lekker losrijden de Mégane dus ;)

JW01 (vanaf een Appel) zei:
adinsx zei:
Neem alvast een ding aan, als enige auto is het echt niet wat.

Lijkt me ook niet, nee. Toch is er een medeforummer die het wel doet. (Opspeed)

Inderdaad ja. Wel weet ik niet meer of hij ook de sportuitlaat had gekozen. Mét sportuitlaat is het domweg niet leuk om op constante snelheid te rijden.

Elco zei:
De RCZ R vind ik echt leuker. Toch lijkt 't me zeker geen straf om met de 4C die trip te ondernemen, en dan druk ik me mild uit! (y)

De RCZ R hebben we in de Eifel uitgelaten en daar heeft ie me echt positief verrast. De 4C is eigenlijk van andere orde en ook wel een stukje listiger. De RCZ wint het uiteraard aan comfort en gemak om je heen.

Klein stukje van een van de Gopro's:
https://www.youtube.com/watch?t=11&v=oqD2vnyFktM

Zo, nog even een kleine update.

De auto is zo goed als fris en fruitig voor een lekkere vakantietrip.

Vorige week is de beurt uitgevoerd op maandag. Verse olie, bougies, filters, lampjes check etc.
's middags dacht ik de auto op te halen, maar dat liep anders. De kraak in het interieur komt door een fabrieksfoutje in de koelslang tussen kachelradiator en turbo. Die is besteld en kwam dinsdags binnen. Gezien ik de auto dinsdag ook nog wel kon missen nog maar een dagje doorgereden met de Scénic I 2.0 van pa. Rijdt me wel té comfortabel, dus dinsdagmiddag dan ook bijzonder prettig om weer in de Mégane te stappen.

De banden zitten achter op 2,7mm, voor op 3,2.

Helaas dus nog niet vervangen voor de vakantie. Komt in het najaar wanneer de winterwielen erop gaan.

Verder niets spannends dus we tuffen lekker door.
Vorig weekend ook begonnen met stapsgewijs kleien, voeden en waxen van de auto. Eerst de neus, toen de linker zijkant (zaterdags), zondags de achterzijde en maandag (papa-dag) de rechter zijkant. Alleen het dak nog te gaan en dat staat morgenochtend vroeg op de planning. Vanmiddag en vanavond is het zwarte dak namelijk veel te warm.

Voorzijde:

Het grote nadeel van witte lak, je ziet totaal niet hoe dik je iets opbrengt, laat staan waar je wel of niet bent geweest :)

Resultaat:

Inmiddels ook het nog op de klep staande 'GT' van de achterklep gehaald:

Ik twijfel nog om er het echte GT-logo op te plakken. I.c.m. de wielen oogt het als een GT, maar badgetuning hou ik stiekem ook niet van. ;)
GT moet dan ook uit de neus verdwijnen uiteraard, maar die is lastig met een draadje weg te snijden.

Met het oog op de vakantietrip en de pechservice bij de auto (goed geregeld hoor) heb ik een maar eens gekeken wat er eigenlijk onder de bagagemat ligt:

Prima zo'n compressortje en anti-lek-spul, maar dat ga ik natuurlijk niet gebruiken. Gezien ik ook 's nachts geen 1,5 uur ga wachten op hulp het winterwiel maar uit de schuur gehaald, gewassen en inmiddels onderin gelegd inclusief potkrik, schaarkrik, kruissleutel, etc. etc.

Al met al, nog even wat werk te verzetten op kantoor tot de middag, en daarna nog even lekker voorbereidingen treffen voor een mooie rit:

Hij staat er weer netjes bij dus! Groot gelijk ook dat je het winterwiel in de kofferbak hebt liggen. Heb jij trouwens geen recht op een leenauto als jouw leaseauto bij de dealer staat?

Zag ik nou afgelopen week op de achterklep van jouw Megane toch een subtiele uiting van badgetuning? Staat hem erg goed!(y)

Goed gespot 'buurman'.

@bofkont
was zeker niet vervelend.

Morgen een grote update hier over het wagenpark.
gister namelijk de Clio verwend met een detailbeurt

Sneak preview

Zo, weer tijd voor een update. Ik moest even kijken waar ik was gebleven, maar dat bleek voor de zomervakantie te zijn.
Om daarmee te beginnen. Op zaterdagavond 18.30 weggereden en de 1300 km weggetikt in 12 uur. Anderhalf uur langer als in 2012 met de RS, dus zeker niet verkeerd. Cruisecontrol op 160 tot 170 gehad en dat was prima. De kleine meid sliep eigenlijk de hele nacht wel door. Rond 3.00 uur in Oostenrijk na het tanken even wat langer gestopt. Melkflesje erin, etc. etc. Eenmaal op de camping (06.30) bleken m'n schoonouders er nog niet. Vreemd, want we waren ze ook niet tegengekomen. Even bellen en ze bleken nog in Slovenië :)
Precies gepasseerd toen zij stonden te tanken. Lekkere timing op 1300 km.

Niettemin, de campingplaats op en we hadden de plek die we wilden. Het zelfde als in 2012, dus lekker ruim. Al met al een uitstekende vakantie gehad. Wel enorm warm (38 in de schaduw), dus ook Lynn had er wat last van met slapen.
Mégane stond prima te glimmen en trok ook nog wel wat aandacht, al was er in 2012 natuurlijk volop bekijks bij de RS.

Terugweg ging wat langzamer. 's avonds weggereden, maar niet goed uitgerust die dag. We hebben dus veel om en om gereden. Uurtje of veertien over gedaan uiteindelijk. (y)
Mégane heeft zich in ieder geval als prima reisauto gedragen. Ik had graag het vermogen van de RS tot mijn beschikking gehad, en ook de stoelen. De recaro's zaten toch net even wat beter als de 'sportstoelen' in de GTline.

Nog een paar foto's:
Voor vertrek van schoonouders. Zij namen hun caravan mee zodat wij 's nachts in een streep konden doorrijden.

De auto volgeladen vlak voor vertrek. Goed vol met al het spul dat voor de kleine meid mee moest, maar we redden het nog prima zo :)

Het verschil nog even met 2012 en 2015:
211003_372597122808398_777064414_o.jpg

Wat is de gepoetste 'Blanc Nacré' toch lekker in de zon:

Natuurlijk een dag voor vertrek de auto gewassen op de wasplek:

En eenmaal thuis was het resultaat weer:

Lang leve de wax want het was er zo weer af. :T

We zijn op de helft!
Huidige kilometerstand 67.500 en dat betekent dat we op de helft van het contract zijn want we moeten tot 125.000 volgens het contract. Voorjaar 2018 is de nieuwe afloopdatum in plaats van augustus 2018. T.z.t. maar eens kijken wat we gaan doen. Renault wordt een lastige, want er is een PON-verplichting bij de nieuwe uitgeverij. Echter zijn er uitzonderingen mogelijk en de Talisman Estate spreekt me natuurlijk erg aan. (y)
l0vyc0cbuok4.jpg

Door naar de Clio, zoals al in de post hierboven aangegeven heb ik de auto afgelopen zaterdag lekker verwend. Kilometerstand is slechts 12.800, dus een goede 3000 km sinds december 2014 gereden. o_O Prijzig auto'tje zo op de parkeerplaats, maar ach. Wederhelft is er erg blij mee en met de Twingo bleef het toch behelpen.

Het poetsverslag:
Het detailen van de Rouge Flammé Clio IV Estate van madam adinsx in vogelvlucht.
Foto's van de Lumia zijn niet al te best, maar ook de spiegelreflex heeft moeite met deze aparte rode kleur. Jullie weten ongetwijfeld hoe de kleur in het echt is, want er rijden veel Clio's rond in deze kleur. Bij deze alvast, de kleur is na de detailbeurt nóg wat mooier en dieper van kleur geworden.

Zaterdagochtend de zooi bij elkaar gepakt en in de Clio geladen:
WP_20150829_08_28_35_Pro.jpg

09.00 uur stond ik in de wasbox bij de huisdealer in Doesburg:
WP_20150829_09_24_07_Pro.jpg

Hoge druk eroverheen, en vervolgens strak gewassen met de washmitt en shampoo.
Daarna het meeste water er gauw afgeveegd en naar binnen de vierkolommer op. Ideaal om te poetsen want het scheelt bukken. Daarnaast is het niet druk in de werkplaats dus van rondvliegend stof heb je geen last, en de zon staat ook niet te branden op de lak
WP_20150829_09_37_29_Pro.jpg

WP_20150829_09_37_39_Pro.jpg

Het kleien ging vrij vlot want de vervuiling viel erg mee. Natuurlijk wel op de deuren onderaan, en de stoot 'strips'. Voordeel van deze lak t.o.v. de parelmoerwit op mijn Mégane is dat je niet elke miniscule vervuiling ziet. Na 2 uur was ik dus klaar met kleien.

WP_20150829_10_22_24_Pro.jpg

Hier en daar bevat de lak wat kleine krasjes, maar niet genoeg om te polijsten. Een lelijke vlek achterop de bumper heb ik wel gepolijst met de hand. Een schaafwond van een voetbal o.i.d. vermoed ik. Zat er al op toen we de auto kochten.
WP_20150829_12_01_26_Pro.jpg

Polijstspullen uit de verzameldoos gehaald:

WP_20150829_12_06_37_Pro.jpg

WP_20150829_12_06_43_Pro.jpg

WP_20150829_12_06_53_Pro.jpg

WP_20150829_12_09_26_Pro.jpg

Twee keer met middel gedaan, daarna twee keer finish. Nagenoeg niet meer te zien
WP_20150829_12_15_31_Pro.jpg

Vervolgens de hele auto in de Black Hole gezet inclusief de wielen (ook gekleid)
WP_20150829_13_11_24_Pro.jpg

Uitgepoetst en tot slot Natty Paste Wax Blue en even later uitgepoetst.
Vervolgens nog wat Tyre gel erop en tegen een uurtje of 15.00 uur waren we wel klaar. Tijd voor wat foto's

WP_20150829_14_30_40_Pro.jpg

WP_20150829_14_31_01_Pro.jpg

WP_20150829_14_38_33_Pro.jpg

WP_20150829_14_39_14_Pro.jpg

WP_20150829_14_44_19_Pro.jpg

Onderweg naar huis nog een shot genomen:
IMG_7018.jpg

En zondagochtend kon een beading-foto natuurlijk niet uitblijven.

IMG_7043.jpg

IMG_7056.jpg

IMG_7064.jpg

Tot slot:
Lekker druk, zowel @work met evenementen en natuurlijk een 'blaadje' maken.
Privé ook genoeg plannen. Zo hebben we inmiddels meerdere huizen bekeken waaronder deze:

Probleem is wel dat het rietendak vervangen moet worden, de schuur moet het dak van vernieuwd worden en binnen is genoeg te doen.
Eerste inschatting aan verbouwingskosten grofweg 100k, en dat drukt op het budget. Verder heeft het wat we willen. Een schuur, ruimte, landelijke uitstraling, etc. etc.

We bekijken inmiddels wel de optie om een behoorlijk laag bod te doen en dan zien we het wel.

Op naar de volgende update, al kan dat wel eens weer wat langer duren. ;)

Leuke update Tom (y)

De Clio staat er weer geniaal strak bij, echt ideaal dat je een brug mag gebruiken, scheelt zoveel.
Prachtige glans en beading :cool:

Erg mooi huis ook man, mooie plannen voor de toekomst, mooi dat alles goed gaat bij huize Adinsx (y)
Jemig als ik de oorspronkelijke vraagprijs zie en nu o_O
Vraag me af of er dan nog veel rek in zit.

Als ze weg willen en Tom is serieus denk ik wel dat ze geluk kunnen hebben, Maar dat moet de toekomst dan ook uitwijzen natuurlijk.
Mooi bezig, en die brug is ideaal.

@Bofkont
Eens, de vraagprijs is in juni nog gedropt naar de 415, dus snel zullen ze niet fors zakken. Maar we leggen alvast iets neer, mocht de nood hoog zijn.
Eigenaar zit namelijk al jaren op Aruba maar heeft nog wel een flinke hypotheek op het huis staan. Zes jaar is lang, want zo lang staat het al te koop bij verschillende makelaars.

We zien het vanzelf wel. Te snel toehappen zijn we niet van. We wonen nu ook prima namelijk. Optie nieuwbouw zijn we ook nog aan het bekijken.

Eigenaar zit namelijk al jaren op Aruba maar heeft nog wel een flinke hypotheek op het huis staan. Zes jaar is lang, want zo lang staat het al te koop bij verschillende makelaars.

de oorspronkelijke vraagprijs is wel ff schrikken zeg.

De goede tijd, maar ook toen te hoog ingezet natuurlijk. Inmiddels tellen de jaren, zonder onderhoud, door en dat doet de woning ook geen goed.
We gaan zien wat het wordt.

15 jaar geleden volledig gerenoveerd, en nu alweer 100k aan achterstallig onderhoud? Vraag me af wat ze onder volledig gerenoveerd verstaan dan...

Geen idee wat een huis met auto's te maken heeft maar de Clio staat er iig goed glimmend bij

Terug
Bovenaan