Adinsx: Megane Electric EV60-220 Techno. GT205 de deur uit. Update: Spontane EV-trip naar Cote d'Azur!

Snel bestellen dan maar en genieten :p.....en wellicht bij verschijnen van een nieuw model deze proberen te slijten aan een collega die dan nieuw binnenkomt! Op die manier kan je favoriete dealer elke jaar een order bezorgen.

Aangezien ik toch de auto wel elke week blijf wassen durf ik de keus voor parelmoer wit (Blanc Nacré) wel aan. Daarnaast vind ik bij een GTline de antraciete accenten vele malen mooier uitkomen bij een witte of blauwe lakkleur.
De donkere ramen, het panoramadak en de zwarte inleg van de xenonkoplampen maken wat mij betreft het contrast verder op en top. Zeker nadat ik vorige week een Estate dCi in Blanc Nacré + mijn gewenste opties binnen zag komen bij pa op het werk. Prachtig, in de zon. En ja, in de schaduw lijkt het vooral gewoon wit.

Allereerst gefeliciteerd met de Megane die op de planning staat. Niet mijn ding, maar snap je keuze vanuit je voorkeur voor Renault.

Wat betreft je bovenstaande overweging, ik had hetzelfde: wit met donkere accenten, mooie velgen, prima! Maar moet toch zeggen dat ik na twee jaar wel uitgekeken ben op wit. Terwijl ik dat met m'n zwarte Leon na 4 jaar niet had. Zwart is altijd mooi wanneer schoon en bijgehouden. En aangezien je toch wekelijks wil schoonmaken.. Zwart is een veeeel dankbaardere kleur qua poetsen. Een witte wordt alleen schoon, maar heeft niet dat diepe van bijv zwart. Vandaar dus die zwarte A4 privé ;)

Zo. Na gister en vanmorgen ben ik er absoluut over uit. De kleur wordt Blanc Nacré.
Gister kwam ik een berg Mégane's tegen in donkergrijs en het blauw. Ook als GTline, en nee dat is het toch echt niet naar mijn idee.
Vanmorgen drie zwarte Mégane's op rij, inclusief de leen Estate die ik vanmiddag weer inlever.

Ja, zwart en blauw is prachtig om op te poetsen, maar ik denk dat het parelmoerwit óók een lekker kleurtje is om mee aan de slag te gaan.

Vanmiddag ook weer om de tafel met kameraad/verkoper om de offerte wat verder in detail uit te werken. Accessoires als slotboutenset en luxe kentekenplaten (Thanks voor de tip op Facebook Terence) moeten er natuurlijk wel bij op. Wellicht nog een automatisch dimmende binnenspiegel.
Standkachel ga ik een prijs voor laten aanvragen, maar dat wordt te duur. 18" staat wel vast, want de bijtelling veranderd niet mits de auto eerst op naam wordt gezet uiteraard.

Om meteen maar een bruggetje te maken met de spiegel. De Twingo II kreeg gisteravond ook 'Franse fratsen'. Zijn eerste. :)
20130417_180242.jpg

Ik merkte laatst al dat ie wat meer trilde, en bedacht me 'daar moet ik even naar kijken binnenkort'. Dat werd dus gisteravond al terwijl ik naar mijn ouders reed om de Twingo op zijn zomersloffen te zetten.
Ik denk dat de wederhelft even tegen de spiegel aan heeft getikt en dat ie is verschoven. Binnen een minuutje was ie namelijk weer vastgeschoven op de bevestiging.

Tja, wat doe je als je zelf geen auto meer hebt? De andere maar verwennen. Zoals gezegd eerst maar de zomersloffen er op gelegd.
Eind vorig jaar al vier nieuwe Michelin Energy + aangeschaft. Overigens niet in de af-fabrieksmaat 185/55/15, maar in 195/50/15. Scheelde ruim 20,- per band en daarnaast kan de Twingo II ze wel iets breder hebben.

20130417_182531.jpg

Vóór:
20130417_181359.jpg

(voor volgende winter toch eens opzoek naar lichtmetaal of wieldoppen :p)

Na:
20130417_190118.jpg

20130417_190127.jpg

Eenmaal weer thuis was het nog zo lekker weer buiten dat ik de was en poetsspullen ook maar uit de schuur heb getrokken.
20130417_200957.jpg

De oude wax voor de velgen:
20130417_202413.jpg

En verder de neus (motorkap, bumper, zijschermen) alvast gekleid en voorzien van glace (PB Blackhole) en wax (Natty Paste Wax).
De rest van de auto volgt later deze week. Vanzelfsprekend ook de banden nog even voorzien van dressing, maar dat was inmiddels te laat voor een foto'tje.

Dus vanmorgen:
20130418_080042.jpg

Luxe kentekenplaten moet ik nog eens halen, evenals SilverVision knipperlichtlampjes. Je moet toch wat als je tijd over hebt nu er geen eigen auto is. :T

Zoals gezegd. Eind van de middag de leen Mégane Estate weer inleveren.
Oordeel na vier dagen: Rijdt prima, maar mag straffer. -> Gtline + 18" dus
Navigatie werkt prima, geluid van standaard radio is 3x niks -> Bose
Vriendin vindt de auto wat onoverzichtelijk met parkeren. De GTline komt standaard met parkeersensoren voor en achter, en camera aan de achterzijde, dus ook dat is opgelost. :)

Het 1.5 dCi 110 blok is echt een lekker motortje, jammer dat ik geen diesel mag. In dat geval was de dCi130 een prima keus namelijk.
Vanmiddag rijden we tot 1 mei een Kangoo Automaat.

En per 1 mei een voorloopauto, waar ik nog geen info over heb vanuit het wagenparkbeheer.
Verwachting is de lease begin mei bestellen en levering voor eind juni.

En nu neem ik al helemaal geen zwarte meer...

Renault Nederland persbericht zei:
Zanger en Popstars-winnaar houdt het binnen de familie
DEAN SAUNDERS KIEST VOOR RENAULT MÉGANE ESTATE GT LINE

.....

SvL_Renault_Dean_Saunders_Megane.jpg

:)

Je gaat toch niet die velgen nemen hé, want die geven de wagen allesbehalve een dik uiterlijk...

Wel voor de winterset, zomer krijgt 18" GT velgen. Deze, want de 'oude' zijn niet meer goed leverbaar:
renault_megane_estate_2_0_tce_180_gt_panoramadakbose_96862833267266325.jpg

RS velgen kan ook nog, maar die moeten ook nog op de juiste kleur worden gepoedercoat + spacers omdat het anders niet past.
Dat is meteen alweer een heel ander kostenplaatje.

Even een vraagje, je zegt : '' Overigens niet in de af-fabrieksmaat 185/55/15, maar in 195/50/15. Scheelde ruim 20,- per band en daarnaast kan de Twingo II ze wel iets breder hebben ''. heb je de 195/50/15 banden gewoon om de standaard velg gedaan?

Ik heb laatst voor mijn moeder een Twingo II gekocht en 20,- per band is een aardig verschil!

Ben ook wel benieuwd, onze Clio heeft ook die maat. Even snel op autobandenmarkt gekeken:

fw1wdk.jpg

Wat een verschil!

@Sanitarium
Dat zijn de Pilot Exalto's. Daar is het verschil nog groter. Hier ging het om de Michelin Energy +. Tevens categoriewinnaar bij een test las ik laatst.
Ontopic:

Gistermiddag de leen Mégane Estate terug gebracht en nog even om tafel gezeten voor de offerte.
Luxe kentekenplaten, slotbouten en een draaibare mat voor achterin toegevoegd.

Tevens kreeg ik een mailtje van Leaseplan dat de auto begin volgende week in het systeem zou moeten staan.
Oftewel, vóór eind volgende week wil ik alles besteld hebben, want de levertijden lopen aardig op door de populariteit van het nieuwe motorblok.

Inmiddels ook de Kangoo in gebruik, voor de liefhebbers:
532836_464275890307187_497579752_n.jpg

Ok, het is wat verouderd, maar rijdt best prima. Lekker lui met zo'n automaat, die gelukkig geen gerobotiseerde handbak is, maar een lekkere ouderwetse automaat. Een sprinter is het in ieder geval zeker niet met zo'n 1.4, maar ach, we redden ons prima.
Daarnaast pak ik de Twingo II als ik zelf naar m'n werk moet rijden of voor een afspraak. M'n vriendin vind het wel leuk rijden met een automaat.

Al met al, 99% samenstelling van de leasert is wel rond. Nu nog kijken bij Leaseplan of alles netjes binnen budget blijft. :)

Deze Michelins waren de enige die bij Autobandenmarkt eruit rolden, was even als snelle vergelijking. Wel interessant om te weten dat een nèt iets andere maat meervoorkomend is en goedkoper en prima past. Ga ik even in de gaten houden als er nieuw rubber moet komen.

Die Kangoo: 75 pk en een groot frontaal oppervlak, dat is wel even andere koek dan je race-Mégane! Maar dan voel je je straks weer lekker verwend in de Twingo, voorloopleaser of de Mégane TCE.

Laat ik nu net vandaag even plaats hebben genomen in een Megane Estate GT-line, was voor de wielenwissel bij de dealer en had alle tijd:). Het was een Dci 110 GT-line Bleu Malte met Panoramadak, Parkeersensoren voor en achter, Xenon verlichting, Bose audio en dat wit/zwarte interieur als op de vorige pagina te zien. Alles bij elkaar kwam het op een prijs van net geen 36 mille, vond ik veel geld voor 110 pk dieseltje:p. Los van de prijs vond ik het natuurlijk een prachtige auto, ik heb het contact even aangezet en even met radio en navigatie gespeeld. Bediening via het pookje werkt super, ik geloof best dat je dat na een tijd intuïtief kunt bedienen, verder was het geluid van de Bose audio dik in orde(y), maar ik ben ook niet echt een audiofiel o.i.d. Climate Control paneeltje is helder, alleen twee zones vind ik overbodig. Materiaalgebruik is in vergelijking met mijn Scénic een flinke stap vooruit(dus zal ook wel gelden voor jou t.o.v. Megane RS) alle paneeltjes sluiten goed aan en voelen goed aan, dat voelde ik al toen ik mijn arm in de deur legde. Ik kan me alleen wel de klachten voorstellen m.b.t. tot de stoelen in de GT-line, lekker stevig en veel zijdelingse steun maar voor uit de kluiten gewassen kerels als ik(1.96 m en 94 kg) misschien toch iets te smal, ik heb daarna plaatsgenomen in een Bose uitvoering(volledig zwart, niet mijn smaak) en daarin vond ik de zit anders maar langer proefzitten/proefrijden zou voor mij uit moeten uitwijzen welke uitvoering ik zou nemen. Kofferuimte is meer dan in mijn Scénic, ruimte achterin daarentegen minder. Exterieur is in deze configuratie opzich een echte eye catcher, jammer dat ik er onderweg naar huis al 1 in dezelfde samenstelling tegenkwam, origineel is dus anders. Toch zou ik voor deze kleur gaan met de 17'' velgen die eronder zaten. Ik heb nog wat foto's gemaakt, maar ik heb geen idee hoe ik die hier krijg en de auto ziet er inderdaad precies zo uit als jij denkt :) met uitzondering van de dakdoos die erop zat(als je daar maar nooit aan begint, kleredingen:))

Al met al kan ik me de keuze voor de Mégane goed voorstellen, totaalplaatje is gewoon prima, alleen wat de benzinemotoren betreft ben ik het spoort bijster, ik dacht dat de Mégane geleverd werd met een 1.2 TCe met 115 pk, 1.4 TCe met 130 pk en 2.0 TCe met 180 pk maar dat bleek(zoals verkoper vertelde en ik hier inderdaad ook al las) niet meer te kloppen.

Edit:
En voor mijzelf alvast een Scénic TCe 130 Bose met 17'' Sari in Griss Cassopié uitgezocht, voor over 3.5 á 4 jaar haha(Ik plan net zoals jij doet):D

Renault Grand Scenic zei:
Exterieur is in deze configuratie opzich een echte eye catcher, jammer dat ik er onderweg naar huis al 1 in dezelfde samenstelling tegenkwam, origineel is dus anders. Toch zou ik voor deze kleur gaan met de 17'' velgen die eronder zaten. Ik heb nog wat foto's gemaakt, maar ik heb geen idee hoe ik die hier krijg en de auto ziet er inderdaad precies zo uit als jij denkt :) met uitzondering van de dakdoos die erop zat(als je daar maar nooit aan begint, kleredingen:))

Al met al kan ik me de keuze voor de Mégane goed voorstellen, totaalplaatje is gewoon prima, alleen wat de benzinemotoren betreft ben ik het spoort bijster, ik dacht dat de Mégane geleverd werd met een 1.2 TCe met 115 pk, 1.4 TCe met 130 pk en 2.0 TCe met 180 pk maar dat bleek(zoals verkoper vertelde en ik hier inderdaad ook al las) niet meer te kloppen.

Edit:
En voor mijzelf alvast een Scénic TCe 130 Bose met 17'' Sari in Griss Cassopié uitgezocht, voor over 3.5 á 4 jaar haha(Ik plan net zoals jij doet):D

Ah kijk, even lekker uitgebreid de auto bekeken dus. ;)
Ik kom met de hele configuratie inclusief accessoires op 34k. Een diesel is inderdaad wat duurder, maar wel 14% ipv 20%.

Ik snap alleen je zin even niet, kwam je nu een blauw of witte tegen, want je zegt: "De auto ziet er inderdaad precies zo uit als jij denkt"...
Foto's kan je ook naar me mailen, of op mijn FB gooien. Dan zet ik ze wel weer hier neer ;)

De 1.4 TCe is inderdaad vervallen. Die zoop veel te veel.
Het motorenpallet voor de Mégane is nu op benzinegebied:

1.2 TCe 115
1.2 TCe 130
2.0 TCe 190
1.6 TCe zit er nog aan te komen, op basis van de RS motor.

Op dieselgebied is er keuze uit 110 en 130 pk dCi als ik het goed heb.

Enuh, plannen maken is altijd goed. Of het ook loopt zoals gepland is altijd afwachten. ;)

Wow, da's even een ommezwaai. Van die wegenbelastingvrije/bijtellingsvriendelijke Megane's word ik nooit echt vrolijk. Ze worden alleen maar gereden omdat ze goedkoop zijn... Dat heeft voor mij de hele Megane III een beetje verpest. Net als die Duitse importbenzen zeg maar.

de zelfdimmende binnenspiegel zou ik er zeker opnemen, ik vind persoonlijk erg prettig.

arosa zei:
de zelfdimmende binnenspiegel zou ik er zeker opnemen, ik vind persoonlijk erg prettig.

Zeker, maar dat is niet af-fabriek te bestellen icm panoramadak...wel los later te monteren, alhoewel niet elke dealer zich eraan waagt.

Het schijnt wel te kunnen inderdaad, maar ik heb het er even over gehad. Ze hebben het eens eerder gedaan voor iemand, maar later bleek dat de complete ruit vernieuwd moest worden.
Liever niet dus, of eerst heel goed uitzoeken waarom het wel of niet kan. Kortgezegd, ik heb hem niet meegenomen op de offerte.

Vanaf morgen flink veel contact met Leaseplan houden dat zodra de auto te calculeren is, ik de handel kan doorvoeren en met spoed kan bestellen.

Je bent maar druk met je nieuwe baan, zal straks een rustig worden als de auto besteld is. Je hebt tijd over.

Je bent zo goed met de dealer, die heeft de auto toch allang besteld, want als het geen afgeladen 1.2tje is, dan beknabbbel je toch op de accesoirries? Jij rijdt nooit een ander merk, dat kan niet, dan mag je niet meer thuis komen.

Zo, knipoogmodus uit.

§anitarium zei:
Deze Michelins waren de enige die bij Autobandenmarkt eruit rolden, was even als snelle vergelijking. Wel interessant om te weten dat een nèt iets andere maat meervoorkomend is en goedkoper en prima past. Ga ik even in de gaten houden als er nieuw rubber moet komen.

Ze zijn een fractie kleiner qua rolomtrek, maar dat merk je niet of nauwelijks. Verder staat het prima.

Zondag de rest van de Twingo even in de glace en wax gezet. Glimt goed, maar het is wel hoognodig tijd om de hele auto te kleien. Er zit toch wel veel vuil op/in de lak.

20130421_141050.jpg
20130421_141059.jpg

Verder vanmorgen lekker met de Kangoo naar het werk getuft. Rijdt prima, maar laat 1 mei maar snel zo'n Cmax komen als voorloopauto. Iets meer luxe om je heen en minder herrie is ook wel fijn, want wat schakelt de automaat soms toch laat op. Wel een 5-traps overigens.

Dit weekend eens heel goed opgelet op de weg voor Meganes Estate...
Zwart is niks,
grijs evenmin,
koelkastwit ook niet,
zelfs dat blauw vind ik ook niet echt een topper...
kan je keuze voor Blanc Nacré heel goed begrijpen...
In die kleur zal hij wellicht zelfs zeer opvallend zijn (zeker met dikke velgen, zwart dak, donkere ramen,...)!!!

Zo heb ik afgelopen weekend ook rondgereden, meer en meer ben ik mezelf aan het overtuigen dat Blanc Nacré de beste kleur is. Niet alleen komen de 'dark metal' accenten beter naar voren, maar ook de zwarte accenten met de xenon koplampen, het panoramadak en de getinte ramen.

Alleen moet dan wel dat stukje wit na de voorruit even zwart gewrapped worden, maar dat doen we t.z.t. even na aflevering bij een relatie waar ik eens voor het wrappen was.

Voorbeeldje:
IMG-20130406-WA0000.jpg

Wel mooi dat wit. Ik had zelf een witte Megane Coupe uit 2009. Maar moet je wel waarschuwen dat op die lak snel krassen zitten en dus ook kwetsbaar is voor steenslag. Toen ik mijn auto inleverde liet zelfs de vernislaag los op de motorkap... :(

Kleine update:

De voorloper per 1 mei wordt een Ford C-Max 2.0-16v Ghia die ik tot 31 juli ga rijden. Even een tijdje 'vreemdgaan' dus. :T
20130423_082843.jpg

Verder weinig nieuws, want de GTline TCe130 is nog niet te calculeren bij de leasemij.
Planning is nog altijd deze week de bestelling rond maken, want anders wordt het pas levering laat juli of augustus, en dan zitten we met het probleem dat Renault de vakantieperiode in gaat. :(

Haha, van 1.4 Automaatje Kangoo weer naar 2.0-16v Ford.
Wagenparkbeheer wilde alleen dat ik de auto tot einde contract, 31 augustus, zou rijden. Maar dat heb ik maar even teruggeschroefd naar 31 juli.
Bijtelling is wel met wat compensatie aangepast aan de norm waar de Mégane straks op uit komt, dus we gaan eens even wat Ford kilometers maken vanaf volgende week woensdag. ;)

Zo... Klein update'je want het blijft een auto-topic hè :)

Afgelopen 2 weken lekker zo nu en dan met de Kangoo rond geknald. :)
Wordt je wel lui van, zo'n automaat. Al schakelt het mormel soms wanneer dat echt niet uit komt. Halverwege een rotonde bijvoorbeeld :)

In ieder geval is ie nu weer volgetankt, en gewassen. (foto vóór het wassen overigens)
20130430_132559.jpg

Aftanken leverde een verbruik van 1:10,5 op trouwens. (n) Dat is nog minder zuinig dan de RS, terwijl ik rustiger gereden heb. :)
Maargoed, automaat, niet al te briljante Cw-waarde en een motortje dat bij 130 90% van zijn vermogen moet leveren. (Top 150 op de teller ;))

Morgenochtend even 10 minuutjes wandelen naar het station en voor één keer met de trein naar het werk. Eens kijken wat de stagiair dagelijks mee maakt op het storingsgevoelige traject. :)

In de middag de sleutels van de C-Max in ontvangst nemen en even een krabbel zetten.
Tot sowieso eind juli, ongeacht of de Mégane al binnen is, rijden we deze voorloper. Hoe zit het dan met de Mégane?
Nou, afgelopen week tot ergenis van Leaseplan veel gebeld en getwitterd. Belofte is nu dat de auto eind van de week in het systeem staat.
Oftewel, het schiet nog niet echt op met bestellen, maar we houden hoop op vrijdag of uiterlijk maandag/dinsdag bestellen. Met wat mazzel is de auto dan voor eind juli bij de dealer.

Aftellen dus, en verder nog wat kleine zaken regelen.
Luxe kentekenplaten zitten al in de offerte verwerkt, maar uiteraard nog wel even regelen dat de auto niet gepoetst wordt. Dat doen we zelf wel.
Verder een dunne nummerbordhouder vóór. Achter even afhankelijk of dat wel of niet 'staat'.

Genoeg details om over na te denken voorlopig. Led-interieurverlichting staat dan eveneens nog op de wensenlijst.

@adinsx, dat is toevallig, ik was maandag nog bij je pa aan de zaak...als hij althans in Doesburg werkt.......

Klopt als een bus. Beetje kalende werkplaatschef gesproken? That's him :)
Als je er nog eens bent, loop de showroom in opzoek naar een parelmoerwitte Mégane Estate. Dat moet hem worden op de motor (dCi -> TCe) en velgen ( 16" -> 18" ) na. ;)

Met een bril op? haha daar heb ik nog mee staan kletsen dat het de 1e renault dealer van Nederland was etc.etc:p

Eh... soms een bril op, met name als de lettertjes klein worden. :)
Klopt, oudste dealer van Nederland en afgelopen jaren enkele keren winnaar van klanttevredenheidsprijs. (y)

Maar hoezo was jij in het mooie Doesburg? ;)

Beetje ontopic:
De C-Max staat glimmend te wachten op de parkeerplaats @ kantoor. Eens kijken vanmiddag of we tijdelijke 'vriendjes' kunnen worden.

Moest een laguna ophalen wat gestrand was van onze eigen Lease, Druklager lag eruit....kon hem met moeite gelukkig nog wel op de aanhanger rijden......veel gas geven, weinig vooruit komen.

jeetje wat een verbruik van die kangoo. Met mijn focus cc 2.0 16v automaat doe ik het nog beter bijna. Ben wel benieuwd naar het verbruik van die c-max.

@arosa
Ik denk dat vooral de niet al te briljante Cw-waarde meespeelt, een wat verouderde automaat (wel 5traps overigens) en veel snelweg meespelen.
Inmiddels is ie teruggebracht door m'n vriendin inclusief taart voor het oplossen van mijn 'mobiliteitsprobleem' :)

Inmiddels ook Ford-'bezitter' geworden.
20130501_145254.jpg
20130501_084118.jpg

Knopje achterop de klep is inderdaad van de handfree-bediening. Het contactslot is met een plaatje afgedekt en midden bovenop het dash bevindt zich een startknop. Over een uurtje de auto maar even verder ontdekken op de rit naar huis. Bluetooth koppelen met de BB etc. etc.
Het is sowieso prettig weer even een 'eigen' auto te hebben, dus zonnebril, blauwe kaart, papieren, etc. etc. kunnen voor de komende drie maanden in de auto blijven liggen.

Nu was het de helft van de tijd, waar is mijn zonnebril. Twingo of Kangoo. etc. etc.

Update

Eerste indruk C-Max -> Rijdt prima. Motor is lekker stil. Irritant is wel dat je eerst op 'On' moet drukken op het stuur voor je de Cruisecontrol kan inschakelen. Verder weinig te klagen.

Gister eind van de middag wel een belletje van de leasemij, de auto is te calculeren!
Inmiddels is de door wagenparkbeheer en mijzelf getekende order al naar de leasemij en met wat mazzel wordt de auto vandaag of morgen definitief besteld. (y)

Mégane III Estate GTline met vernieuwde TCe130
Standaard voorzien van onder andere: Parkeersensoren voor + achter + achteruitrijcamera, Cruisecontrol / begrenzer, Led dagrijverlichting, mistlampen, regen/lichtsensor, elektrische verstelbaar, verwarmbaar en inklapbare buitenspiegels, Climatecontrol 2 zones, Handfree-kaart, Elektrische ramen rondom, Ingebouwde TomTom navigatie, Sportieve bumpers, RenaultSport kuipstoelen, half leder, en nog veel meer...

Opties:
- Pack Xenon (bi-xenon, meesturend)
- Pack Lumiere (panoramadak, getinte ramen)
- Verwarmde voorstoelen
- Bose radio (subwoofer, extra boxen etc.)
- Kaart Europa
- Automatische handrem + Hill-start-assist
- Kleur: Blanc Nacré.(parelmoerwit)

Accessoires:
- Afneembare 13-polige trekhaak
- TomTom Live service
- Luxe kentekenplaten
- Wielsloten
- Draaibare koffermat
- 18" GT wielen inclusief inruil 17" zomerbanden
- Winterbanden op originele 17" wielen

In vergelijking met andere 20% stations is de Mégane eigenlijk wel de beste keus om de bijtelling laag te houden.

Plaatje bij het praatje:
MeacuteganeGTblancnacre.jpg

MeacuteganeGTblancnacre2.jpg

Maar dan met GTline in de grill en 130 ipv 180 pk :)

Foto's geleend van deze te koop staande demo-GT, dus daar kun je rond klikken voor meer foto's.

Dat op On moeten drukken is inderdaad irritant, ook dat ze knopjes niet verlicht zijn vind ik wel jammer.

Gisteren gehoord dat mijn schoonouders met een vegelijkbare blokkendoos als de kangoo (berlingo 1.8) 1op 8 a 9 rjden met korte stukjes in de stad.

Adinsx zei:
Ik denk dat vooral de niet al te briljante Cw-waarde meespeelt, een wat verouderde automaat (wel 5traps overigens) en veel snelweg meespelen.

Vreemd, Carbase geeft aan dat het om een viertraps gaat.

Dat dacht ik ook in eerste instantie, maar ik telde er vijf vanaf het stoplicht richting snelweg. Tot twee keer toe.
Heb er later niet meer op gelet, maar ik meende ook dat het een automaat 4-bak zou/moest zijn. Oftewel, ik heb twee keer verkeerd geteld, of het is wel een 5traps.

@arosa
Heel irritant, want bij zowel de Mégane was, en Twingo is het gewoon het knopje aan zetten en daar laten staan. Werkt ie altijd, ongeacht of de auto uit is geweest of niet. Blij dat ik het straks op de Estate ook weer heb :)

adinsx zei:
@arosa
Heel irritant, want bij zowel de Mégane was, en Twingo is het gewoon het knopje aan zetten en daar laten staan. Werkt ie altijd, ongeacht of de auto uit is geweest of niet. Blij dat ik het straks op de Estate ook weer heb :)

Onbegrijpelijk ook dat de AW-redacteuren altijd zo aan het hameren waren op het nadeel van "apart de CC aanzetten met een knopje in het dashboard bij Renault". Gewoon altijd aan laten staan en er is niks aan de hand, toch?

Inderdaad. Maar dat is hetzelfde gemiep als 'de volumeknop van de radio zit rechts'. Duh, je hebt stuurwielbediening voor de radio. De knop zit rechts zodat de passagier er eventueel wat makkelijker bij kan...

De enige die het wel snapt bij AW is Roy Kleijwegt, maar die heeft ook een beetje Renault-DNA in zich :)

Niet alleen Ford heeft dit, volgens mij alle Duitse merken, en ook mijn Dodge (is dat een auto, jazeker) heeft het. Het heeft beide wel wat, voor de veiligheid zou ik voor de "Ford" optie gaan, voor het gemak de "Renault" optie.

Mooi dat de auto is besteld, helemaal naar je zin, dus 5 jaar geen klagen.

Ik ben benieuwd hoe de 1.2 je gaat bevallen. Een 1.2 tsi viel me in de Golf alles mee met ik dacht 105 pk. Mede door de lange 6e versnelling reed de boel soepel en had ik niet het idee met een instapper onderweg te zijn. Ik ben persoonlijk nogal fan van lage toerentallen bij wat hogere snelheden, en tegenwoordig hebben de instappers dat ook aardig voor elkaar. Vroeger vond ik de 5-bakken veel te kort met een bak lawaai, terwijl het blok zelf prima was.

Sterkte met wachten!

Terug
Bovenaan