Drunkdriver
Net ingestapt
Sinds eergisteren blijft het ABS lampje van mijn VW Polo uit '99 brandden. Vorig jaar was dit ook zo en toen heb ik het uitgekregen door de stekker goed aan te drukken van het zekeringsbakje. Dit bakje bevindt zich bovenop de accu en daarin zitten 4 zekeringen van 10, 20 en 30 ampère. Nadat ik de stekker weer had aangedrukt ging het lampje gister nog eenmaal uit, maar bleef weer branden nadat ik later de auto weer startte. De zekeringen heb ik doorgemeten en die zijn alle vier in orde. Op de gele van 20 ampère zit wat corrosie dus die heb ik omgewisseld met een nieuwe maar ook dat bood geen soelaas.
Op de site van Gerrit Speek las ik:
ABS en ASR lampje branden. De ABS module is erg gevoelig voor een te lage spanning (accu los geweest?) en schakelt zichzelf dan uit. ABS en ASR lampjes gaan dan branden. Deze module krijgt zijn stroom van één van de drie steekzekeringen in het zwarte kastje op de accu (Golf 2000-2002) en deze contacten willen wel corroderen.
Oplossing. Zekeringen in het zwarte kastje die op de accu ligt vervangen. Het zijn drie groene steekzekeringen van 20A. Accu contacten goed schoonschuren en met een heel klein likje vaseline weer goed vast monteren. Meet ook even je accuspanning moet rond de 12,7 volt zijn (na tijdje stilstaan). Indien dit niet helpt is er ws een wielsensor stuk. Uitlezen met VCDS is dan nodig.
Het lijkt mij erg stug dat er een wielsensor stuk gezien zich vorig jaar exact hetzelfde euvel voordeed. Helaas heb ik momenteel niet de mogelijkheid om de auto uit te lezen, maar later zal ik dat doen als ik de betreffende software weer heb. Wellicht ben ik aan de vroege kant met mijn vraag, maar desalniettemin:
Kan iemand mij misschien meer info verstrekken?
Op de site van Gerrit Speek las ik:
ABS en ASR lampje branden. De ABS module is erg gevoelig voor een te lage spanning (accu los geweest?) en schakelt zichzelf dan uit. ABS en ASR lampjes gaan dan branden. Deze module krijgt zijn stroom van één van de drie steekzekeringen in het zwarte kastje op de accu (Golf 2000-2002) en deze contacten willen wel corroderen.
Oplossing. Zekeringen in het zwarte kastje die op de accu ligt vervangen. Het zijn drie groene steekzekeringen van 20A. Accu contacten goed schoonschuren en met een heel klein likje vaseline weer goed vast monteren. Meet ook even je accuspanning moet rond de 12,7 volt zijn (na tijdje stilstaan). Indien dit niet helpt is er ws een wielsensor stuk. Uitlezen met VCDS is dan nodig.
Het lijkt mij erg stug dat er een wielsensor stuk gezien zich vorig jaar exact hetzelfde euvel voordeed. Helaas heb ik momenteel niet de mogelijkheid om de auto uit te lezen, maar later zal ik dat doen als ik de betreffende software weer heb. Wellicht ben ik aan de vroege kant met mijn vraag, maar desalniettemin:
Kan iemand mij misschien meer info verstrekken?