Soloman
Wegverkenner
Dag beste mensen,
Op dit moment rijd ik een Toyota Camry van 18 jaar oud. Uitstekende bak, en wat mij betreft blijft hij nog lang bij me. Geen technische problemen, geen spatje roest, dat loopt wel. Maar ja, het kan ook wel eens plotseling gebeurd zijn met zijn 18 jaar 260.000 kilometer. Ondertussen kijk ik een beetje om me heen.
Met de Camry ben ik wel gewend geraakt aan comfort en luxe. Stille auto, veel ruimte en alles er op en eraan wat je in die klasse mag verwachten. Pure verwennerij. Verschil is enorm als ik een vervangende, vaak kleine auto, auto meekrijg van de garage, dan slaak ik weer een zucht van verlichting als ik weer in de onderhouden en gekeurde Camry zit.
Ik krijg wel tips over tweedehandse ex-lease of zakelijke auto's. Auto's van vier of vijf jaar oud met rond de 100.000 op de teller. Zoals een Mercedes E-klasse voor rond de 25.000 tot 30.000 euro. Klinkt goed, maar wat kan ik verwachten? Met de Toyota ben ik lage onderhoudskosten gewend. Ok, hij zuipt soms als een tempelier, maar dat wist ik vantevoren. Bij de Toyota werkt alles altijd en heb ik nooit onaangename verrassingen gehad. De banden zijn wel prijzig, maar ja, dat wist ik ook vooraf, dus zo bijzonder is dat niet.
Maar wat kan ik verwachten bij een Mercedes E hybride van 5 jaar oud.
Ps. Als de Camry met pensioen gaat, blijft hij gewoon, richting old-timer. Want ik krijg er geen moer meer voor, en het is voorlopig nog lang geen sloopauto.
Trouwens, toen ik de Camry kocht was hij ook vijf jaar oud. Nieuwprijs 42.000 euro, ik betaalde er 17.000 voor. 90.000 op de teller. En gezien de accessoires en wat er aan was gepeuterd (telefoondingen) was dit ook een zakelijke auto. Nog nooit spijt van gehad. Waar hij in uitblinkt is dat hij een echte vakantieauto is, lekker lummelig rijden naar je vakantiebestemming met veel kofferruimte en zit en kan de bergen uitstekend aan.
Op dit moment rijd ik een Toyota Camry van 18 jaar oud. Uitstekende bak, en wat mij betreft blijft hij nog lang bij me. Geen technische problemen, geen spatje roest, dat loopt wel. Maar ja, het kan ook wel eens plotseling gebeurd zijn met zijn 18 jaar 260.000 kilometer. Ondertussen kijk ik een beetje om me heen.
Met de Camry ben ik wel gewend geraakt aan comfort en luxe. Stille auto, veel ruimte en alles er op en eraan wat je in die klasse mag verwachten. Pure verwennerij. Verschil is enorm als ik een vervangende, vaak kleine auto, auto meekrijg van de garage, dan slaak ik weer een zucht van verlichting als ik weer in de onderhouden en gekeurde Camry zit.
Ik krijg wel tips over tweedehandse ex-lease of zakelijke auto's. Auto's van vier of vijf jaar oud met rond de 100.000 op de teller. Zoals een Mercedes E-klasse voor rond de 25.000 tot 30.000 euro. Klinkt goed, maar wat kan ik verwachten? Met de Toyota ben ik lage onderhoudskosten gewend. Ok, hij zuipt soms als een tempelier, maar dat wist ik vantevoren. Bij de Toyota werkt alles altijd en heb ik nooit onaangename verrassingen gehad. De banden zijn wel prijzig, maar ja, dat wist ik ook vooraf, dus zo bijzonder is dat niet.
Maar wat kan ik verwachten bij een Mercedes E hybride van 5 jaar oud.
Ps. Als de Camry met pensioen gaat, blijft hij gewoon, richting old-timer. Want ik krijg er geen moer meer voor, en het is voorlopig nog lang geen sloopauto.
Trouwens, toen ik de Camry kocht was hij ook vijf jaar oud. Nieuwprijs 42.000 euro, ik betaalde er 17.000 voor. 90.000 op de teller. En gezien de accessoires en wat er aan was gepeuterd (telefoondingen) was dit ook een zakelijke auto. Nog nooit spijt van gehad. Waar hij in uitblinkt is dat hij een echte vakantieauto is, lekker lummelig rijden naar je vakantiebestemming met veel kofferruimte en zit en kan de bergen uitstekend aan.