Ada 5978389
Net ingestapt
ben voornemens een nieuwe Seat aan te schaffen. Vandaag bij een dealer geweest voor een offerte; had vooraf mijn gewenste seat "samengesteld" op de site van seat.
Boven op de berekende consumenten-advies prijs werd door de verkoper € 2100,- opgeteld!! Nu kopen (oktober 2021) en in juni 2022 kan door het chips-tekort pas geleverd worden.
De verkoper beargumenteerde deze verhoging als volgt: We moeten enerzijds anticiperen op de verhoging van de BPM volgend jaar en anderzijds moet ik de prijsverhoging van volgend al meerekenen want de productie van de nieuwe auto zal pas in 2022 plaatsvinden!?
Is dit een normale/gangbare werkwijze?
Boven op de berekende consumenten-advies prijs werd door de verkoper € 2100,- opgeteld!! Nu kopen (oktober 2021) en in juni 2022 kan door het chips-tekort pas geleverd worden.
De verkoper beargumenteerde deze verhoging als volgt: We moeten enerzijds anticiperen op de verhoging van de BPM volgend jaar en anderzijds moet ik de prijsverhoging van volgend al meerekenen want de productie van de nieuwe auto zal pas in 2022 plaatsvinden!?
Is dit een normale/gangbare werkwijze?